Jump to content

Nieuwe laptop voor Mevin


Mevin

Recommended Posts

Ik heb een laptop met zelfde processor en dus ook met zelfde videokaart en ik speelde L4D2 op high - very high op resolutie 1920 x 1200. icon_cab.gif

En Killing floor? Is nu ook goedkoop op steam.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mevin

    24

  • kelwin

    11

  • Sublime

    8

  • Woody268

    3

Top Posters In This Topic

@wooddy

Oh ok, dat zal dan vast wel goed gaan ja. Misschien waren die filmpjes nog met oudere drivers ofzo.

En voor Killing floor, Op youtube zijn filmpjes die zeggen dat het goed speelbaar is in hoge kwaliteit.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, maar voor in doe toekomst. Tot hoeveel MB aan VRAM kan ik dan spellen kopen?

Als je snapt wat ik bedoel.

Edit:

Oke, sorry dat ik laag van begrip ben. Maar ik snap nog steeds niet wat er mis is met mijn videokaart.

Er staat >>hier<< namelijk toch echt dat ik tot 1,7 GB kan gaan en op deze screenshot staat dat ik dat inderdaad ook kan.

29ekml2.png

Of is er soms nog iets belangrijkers aan de videokaart behalve VRAM?

P.S. Ik heb op een ander forum rondgekeken, en daar zei iemand iets dat wel zinnig klinkt: 'Ahem, it's an onboard graphics chipset. The 2gb video memory is not actual VRAM that you find on a dedicated GPU, it's just using up 2gb of the system's RAM, which is why these monstrosities come with silly amounts of RAM in the first place. The Intel HD chipsets, are mostly for video, they can do a half decent job at DirectX applications as well, but Minecraft uses OpenGL, something the Intel HD family is absolute rubbish at.'

Is dit dus alleen met Minecraft?

Bewerkt: door Mevin
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt 6Gb RAM in je laptop zitten. De onboard kaart gebruikt zonodig tot maximaal 1,7 Gb daarvan (zodat je nog 4,3Gb over hebt voor windows/programmas etc).

Maar de grootste fout die je kan maken (die waarschijnlijk de meeste mensen maken), is dat ze kijken naar het Geheugen dat een videokaart hebben, en dan denken "Wow, die heeft veel RAM, die moet goed zijn". Er zijn diverse factoren voor de snelheid en performance van een videokaart. Ik zal je niet lastig vallen met deze dingen, omdat het soms nog steeds niet veel zegt over de videokaart (omdat bijvoorbeeld de drivers bij een videokaart ook veel uitmaken).

Als je wil zien hoe goed een videokaart is, moet je gaan vergelijken dmv benchmarks & GPU lijsten op het internet.

Zo heb je voor laptops een lijst van videokaarten op Notebookcheck. Als je op de link klikt zie je aan de rechterkant een lijst met allemaal namen, en daartussen soms Class 1, Class 2, Class 3.

In deze lijst staan alle GPU's voor laptops dus op volgorde van performance. Als je dus naar class 3 scrolt zul je daar "Intel HD Graphics 3000" zien staan.

Waarbij Klasse 1 de besten zijn, Klasse 2 meer mid-gaming en klasse 3 de meer niet-gamer kaarten.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...