GekkieJ01 Geplaatst: 22 september 2011 Rapport Geplaatst: 22 september 2011 Belachelijk dat je hiervoor moet betalen. De ID-kaart is verplicht om te hebben, dus dan moet de overheid die gewoon gratis verstrekken. Je hebt echt helemaal gelijk. Dit is gewoon weer zo'n idiote actie van Donner om de kosten weer op te vullen. Eigenlijk betalen we dus voor Donners belangen. Zelf heb je het niet nodig, alleen maar om te indentificeren en de keren dat je dat doet is 0,0. Maarja, eigenlijk willen ze overal geld vragen. Reageren
flippie13 Geplaatst: 22 september 2011 Rapport Geplaatst: 22 september 2011 Belachelijk dat je hiervoor moet betalen. De ID-kaart is verplicht om te hebben, dus dan moet de overheid die gewoon gratis verstrekken. Kleren zijn ook verplicht om aan te hebben, die betaal je toch ook zelf? Gast... zoals voorheen gezegd is dit echt appels met peren vergelijken. Kleren zijn, zeker in deze maatschappij, zo goed als noodzakelijk. Wanneer je in je naakie over straat loopt word je zelfs staande gehouden. En nog een belangrijk verschil, kleren koop je naar je eigen mening. Je bepaald zelf welk kleurtje je aandoet en je bepaald zelf hoeveel koeien je ervoor wilt ruilen. De een heeft een t shirt aan van 5 euro, de andere van 80. Bij een ID kaart is het, in NL dan, anders. Je betaald 50 euro voor een pasje die je 3x per jaar trekt. Een paspoort is te groot om me te zeulen en je rijbewijs kost al helemaal klauwen vol met geld, waardoor niet iedereen er eentje heeft. Ik vind het best als die kaarten nog wel wat geld kopen, zoals een 10tje of 20je. De Nederlanders die wij zijn namelijk gaan niet zuinig om met graties spul. 'oh ik ben me ID kaart kwijt, boeiend', 'oh deze ID kaart breek je wel hoor'. En dan kost het veel geld ja. Bij 10 of 20 euro ben je er meer zuiniger op (en kan je zoals mij toch nog een ID kaart krijgen ipv mijn in 3 stukken gebroken kaartje ) Reageren
commando Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Belachelijk dat je hiervoor moet betalen. De ID-kaart is verplicht om te hebben, dus dan moet de overheid die gewoon gratis verstrekken. Kleren zijn ook verplicht om aan te hebben, die betaal je toch ook zelf? Gast... zoals voorheen gezegd is dit echt appels met peren vergelijken. Kleren zijn, zeker in deze maatschappij, zo goed als noodzakelijk. Wanneer je in je naakie over straat loopt word je zelfs staande gehouden. En nog een belangrijk verschil, kleren koop je naar je eigen mening. Je bepaald zelf welk kleurtje je aandoet en je bepaald zelf hoeveel koeien je ervoor wilt ruilen. De een heeft een t shirt aan van 5 euro, de andere van 80. Bij een ID kaart is het, in NL dan, anders. Je betaald 50 euro voor een pasje die je 3x per jaar trekt. Een paspoort is te groot om me te zeulen en je rijbewijs kost al helemaal klauwen vol met geld, waardoor niet iedereen er eentje heeft. Ik vind het best als die kaarten nog wel wat geld kopen, zoals een 10tje of 20je. De Nederlanders die wij zijn namelijk gaan niet zuinig om met graties spul. 'oh ik ben me ID kaart kwijt, boeiend', 'oh deze ID kaart breek je wel hoor'. En dan kost het veel geld ja. Bij 10 of 20 euro ben je er meer zuiniger op (en kan je zoals mij toch nog een ID kaart krijgen ipv mijn in 3 stukken gebroken kaartje ) dat is inderdaad appels met peren vergelijken, zo zijn die best goed te vergelijken... en ze zijn ongeveer de zelfde prijs per kilogram, je kan het beide uit de hand eten, het is beide fruit, hoeft ze beide niet te schillen, maar het kan bij beide wel , het begin voor een goede vergelijking is gezet: De overeenkomsten. hoe vergelijk je goed? Door de zoveel mogelijk verschillen te vinden, met dezelfde overeenkomsten, en opmerkelijke verschillen met dezelfde overeenkomst in het spectrum apart te zetten. Kleren zijn zoals je al zegt, noodzakelijk... je krijgt er immers een boete voor als je ze in het openbaar vergeet Je ID-kaart is ook noodzakelijk... je krijgt er immers een boete voor als je ze in het openbaar vergeet zonder kleren kan je geen kant op in de nederlandse samenleving ( je bevriest etc.) zonder een Geldige identiteit (-s bewijs ) kan je ook geen kant op in de nederlandse samenleving ( je kan niet legaal solliciteren, je kan niet naar school... etc, etc... ) voor je Kleding betaal je geld als je ze koopt voor je ID-kaart betaal je geld als je ze leent ( id-kaart blijft eigendom van de staat, je kleding niet ) kopen kost geld, en tja lenen kost nou ook eenmaal geld... nu hebben we inderdaad dus 2 verschillen ontdekt kleding koop je en je ID-kaart leen je... als je er zo over nadenkt is het inderdaad zo gek dus nog niet, appels met peren vergelijken... of in dit geval kleding met een identiteitskaart vergelijken: het is gewoon een kwestie van interpretatie, en een goede visie Reageren
PowerPats Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 ach een ID Kaart niet hebben is toch onhandig voor school hebben we toch vaak een id kaart nodig om bijv een laptop te huren etc. En om nu inplaats van een id kaart met een paspoort te lopen vind ik ook niet echt goed. Als je een paspoort verliest is dat nou eenmaal erger dan je ID verliezen. Dan vind ik het hebben van een 2de identiteitsbewijs niet eens zo heel erg. Reageren
commando Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Als je een paspoort verliest is dat nou eenmaal erger dan je ID verliezen. het scheelt 10 euro ofzo en ja je verliest je stempeltjes ( als je die hebt ), maarja die heb ik toch niet voordelen van een paspoort zijn, dat de kaart zelf stukken beter leesbaar blijft, omdat het niet tussen andere plastic pasjes zit ( maar de papieren buitenkant ) tevens is het ook groter, dus als je er kopieën van maakt, blijft het ook goed zichtbaar. je kan overal ter wereld, met ID-kaart alleen europa. de nadelen: het is duurder dan een ID-kaart ( vooral als ie graties iez ) het is groter, dan een ID-kaart, dus hij past niet (gemakkelijk) in de portemonnee. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Ikzelf heb geen ID-kaart maar een paspoort, omdat wij nog wel eens buiten de EU op vakantie willen. In het dagelijks leven ligt m'n paspoort in een nachtkastje, en sleep ik mijn rijbewijs met me mee. Ikzelf heb er dus geen probleem mee of een ID-kaart nu gratis is of niet. Maar toch kan ik me er wel in vinden dat het raar is dat je voor zo'n document moet betalen. Het wordt door de staat verplicht gesteld, maar je moet er wel voor betalen. Om te voorkomen dat mensen er slordig mee om gaan, kan je instellen dat verlengen in de laatste zes maanden van de geldigheid gratis is maar dat je verder een boete betaalt. Reageren
commando Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Ikzelf heb geen ID-kaart maar een paspoort, omdat wij nog wel eens buiten de EU op vakantie willen. In het dagelijks leven ligt m'n paspoort in een nachtkastje, en sleep ik mijn rijbewijs met me mee. Ikzelf heb er dus geen probleem mee of een ID-kaart nu gratis is of niet. Maar toch kan ik me er wel in vinden dat het raar is dat je voor zo'n document moet betalen. Het wordt door de staat verplicht gesteld, maar je moet er wel voor betalen. Om te voorkomen dat mensen er slordig mee om gaan, kan je instellen dat verlengen in de laatste zes maanden van de geldigheid gratis is maar dat je verder een boete betaalt. Kijk eens aan, dat is inderdaad een goed initiatief... Ikzelf heb ook geen ID-kaart, maar een Paspoort. Ik neem eigenlijk alleen mijn rijbewijs mee als ik auto rijd, en voor de rest neem ik mijn Paspoort mee. ( ik draag eigenlijk altijd Cargobroeken, daar past het makkelijk in ) Reageren
Mythbuster Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Wilde er net die dag een gaan halen omdat die van mij al een hele tijd verstreken is, en ook nog eens bijna in tweeën breekt... Lees ik ineens in de krant dat er weer voor betaald moet worden... 't Kost de overheid misschien 'n tientje per stuk om ze te maken en dan zouden wij 50 euro moeten dokken voor zo`n stukje plastic, grapjassen . Die mensen die over dit soort dingen beslissen zijn echt retarded ofzo. Iedereen kan denk ik zelf ook wel bedenken dat er ineens een run op die dingen komt als 't gratis wordt. Ik draag altijd m`n rijbewijs + oude Id kaart bij me, en ben er sinds het verplicht is nog nooit naar gevraagd. Ik wacht wel tot ze weer gratis worden voor ik een nieuwe ga halen, dat zit er straks toch wel weer aan te komen, of anders goedkoper, aangezien de helft van Nederland nu pissed is vanwege de slechte regeling hierover(niet gratis wel gratis niet gratis enz.). 'T is mij wel best, zolang ik geen domme dingen doe(ben redelijk braaf) mogen ze me volgens mij niet eens zo maar naar m`n Id kaart vragen als ik nergens van verdacht wordt, en als je in de auto aangehouden wordt vragen ze je volgens mij ook alleen maar om je rijbewijs, niet om je ID/paspoort('Blik op de Weg', 'Wegmisbruikers' enzovoort, daar doen ze dat ook niet)... Het is gewoon een manier voor de overheid om wat extra geld te vangen van brave burgers, en ik doe er niet aan mee zolang zo`n pasje 50 euro kost. Hell, ik moest toen ook nog een nieuwe pasfoto laten maken omdat m`n schoolfoto niet de goede maat had, kost ook weer geld. Krijg even gauw 't zuur ! Reageren
commando Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Het is gewoon een manier voor de overheid om wat extra geld te vangen van brave burgers, en ik doe er niet aan mee zolang zo`n pasje 50 euro kost. Hell, ik moest toen ook nog een nieuwe pasfoto laten maken omdat m`n schoolfoto niet de goede maat had, kost ook weer geld. Krijg even gauw 't zuur ! het is inderdaad een mooie inkomstenbron voor de overheid, maar een unfaire vind ik Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Ben er laatst heen geweest, was al een half jaar 14 die lui zeiden het is niet verplicht anderen zeggen wel. Wie heeft er nu gelijk? Ik wil best wat geld er voor dokken maar 45 euro vind ik bespottelijk hoog voor een 'kaartje met een naam', 2012 worden ze nog duurder. We zijn gewoon weggelopen en dachten laat maar zitten, ik heb hem nog niet nodig maar sommige zeiden dat het verplicht was waardoor ik ging. Mijn broer (16) kreeg gewoon hem gratis met een brief dat hij hem op kon halen. Had je hem eerder op moeten halen, als je binnen zoveel tijd na je 14e verjaardag een ID-kaart ophaalt is hij gewoon gratis. Dit geld trouwens alleen bij je eerste ID-kaart Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 Je betaald 50 euro voor een pasje die je 3x per jaar trekt. Een paspoort is te groot om me te zeulen en je rijbewijs kost al helemaal klauwen vol met geld, waardoor niet iedereen er eentje heeft. Vijftig euro, schandalig! Ik heb hier (in België) laatst 9 euro betaald voor m'n voorlopig rijbewijs (papier, wordt op de gemeentedienst on-the-fly gemaakt in 10 minuten). Een elektronische identiteitskaart met chip kostte iets van een 12 à 15 euro. Het voorlopig rijbewijs is 3 jaar geldig, identiteitskaart 5 jaar. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 23 september 2011 Rapport Geplaatst: 23 september 2011 als je er zo over nadenkt is het inderdaad zo gek dus nog niet, appels met peren vergelijken... of in dit geval kleding met een identiteitskaart vergelijken: het is gewoon een kwestie van interpretatie, en een goede visie Enough said.. Dat het 50 euro zou kosten, stond nergens in het artikel vermeld. Dat is inderdaad ferm overdreven, daar doet de staat zo"n 30 à 40 euro zuivere winst op wat ongelofelijk veel is. Maar als het zoals hier maar 10/15 euro kost, vind ik het best. Dat is nou niet zo bijster veel voor iets wat je om de 5 jaar(de mijne is toch 5 jaar geldig) moet laten vervangen. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 24 september 2011 Rapport Geplaatst: 24 september 2011 'T is mij wel best, zolang ik geen domme dingen doe(ben redelijk braaf) mogen ze me volgens mij niet eens zo maar naar m`n Id kaart vragen als ik nergens van verdacht wordt, en als je in de auto aangehouden wordt vragen ze je volgens mij ook alleen maar om je rijbewijs, niet om je ID/paspoort('Blik op de Weg', 'Wegmisbruikers' enzovoort, daar doen ze dat ook niet)... Het rijbewijs is een legitimatiebewijs. Je kan het binnen Nederland te allen tijden dus gebruiken om je te legitimeren, ook als de politie er naar vraagt op straat. Als jij op dat moment geen ID-kaart of paspoort overhandigt maar een rijbewijs is er dus niks aan de hand. Als jij als bestuurder van een motorvoertuig naar je rijbewijs wordt gevraagd, gebeurt dat met een dubbele bedoeling; om te checken wie jij bent, èn om te checken of jij dat voertuig wel mag besturen. Soms is er een situatie waarin specifiek om een identiteitsbewijs wordt gevraagd (bijvoorbeeld bij het openen van een nieuwe bankrekening, of bij een notaris) In dat geval heb je niks aan een rijbewijs. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 29 september 2011 Rapport Geplaatst: 29 september 2011 (bewerkt) 'T is mij wel best, zolang ik geen domme dingen doe(ben redelijk braaf) mogen ze me volgens mij niet eens zo maar naar m`n Id kaart vragen als ik nergens van verdacht wordt, en als je in de auto aangehouden wordt vragen ze je volgens mij ook alleen maar om je rijbewijs, niet om je ID/paspoort('Blik op de Weg', 'Wegmisbruikers' enzovoort, daar doen ze dat ook niet)... Het rijbewijs is een legitimatiebewijs. Je kan het binnen Nederland te allen tijden dus gebruiken om je te legitimeren, ook als de politie er naar vraagt op straat. Als jij op dat moment geen ID-kaart of paspoort overhandigt maar een rijbewijs is er dus niks aan de hand. Als jij als bestuurder van een motorvoertuig naar je rijbewijs wordt gevraagd, gebeurt dat met een dubbele bedoeling; om te checken wie jij bent, èn om te checken of jij dat voertuig wel mag besturen. Soms is er een situatie waarin specifiek om een identiteitsbewijs wordt gevraagd (bijvoorbeeld bij het openen van een nieuwe bankrekening, of bij een notaris) In dat geval heb je niks aan een rijbewijs. Aight, weer wat geleerd. Dan ga ik dus sowieso geen nieuwe IDkaart halen binnenkort, een nieuwe bankrekening openen of iets ben ik nog lang niet van plan Bewerkt: 29 september 2011 door Mythbuster Reageren
NandroDavids Geplaatst: 29 september 2011 Rapport Geplaatst: 29 september 2011 Aight, weer wat geleerd. Dan ga ik dus sowieso geen nieuwe IDkaart halen binnenkort, een nieuwe bankrekening openen of iets ben ik nog lang niet van plan Als je ergens aan 't werk gaat, is een rijbewijs ook niet voldoende. Dus, nieuwe bankrekening is misschien nog ver weg, maar een (nieuwe) baan zal vast niet heel lang duren. Tegen die tijd heb je dus wel een ID-kaart nodig Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.