Jump to content

Toch weer betalen voor ID-kaart


Wesley

Recommended Posts

Aight, weer wat geleerd. Dan ga ik dus sowieso geen nieuwe IDkaart halen binnenkort, een nieuwe bankrekening openen of iets ben ik nog lang niet van plan :)

Als je ergens aan 't werk gaat, is een rijbewijs ook niet voldoende. Dus, nieuwe bankrekening is misschien nog ver weg, maar een (nieuwe) baan zal vast niet heel lang duren. Tegen die tijd heb je dus wel een ID-kaart nodig ;)

Bij mijn bijbaantje heb ik nog 0 keer me ID moeten laten zien :puh: Wel me rijbewijs. (pizza bezorgen)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commando

    7

  • Guardian1980

    7

  • Rolly

    5

  • GolfG60

    4

Je moet je identiteitsbewijs laten zien op het moment dat je ergens in dienst komt, voor de personeelsadministratie. Maar aangezien het ene bedrijf het andere niet is, kan het best gebeuren dat je het niet hebt hoeven tonen en ze je op je blauwe ogen geloven.

Volgens mij is het wel zo dat als de arbeidsinspectie een controle uitvoert, de bedrijfsleider de personalia van alle aanwezige medewerkers moet kunnen overleggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk dat je hiervoor moet betalen. De ID-kaart is verplicht om te hebben, dus dan moet de overheid die gewoon gratis verstrekken.

Agree. En anders hooguit kostendekkend, je maakt mij niet wijs dat de kostprijs van zo'n kaartje 40 euro is. En al helemaal belachelijk dat het anders is in verschillende steden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het moet natuurlijk wel voor iedereen betaalbaar blijven, als zo'n kaartje nou 40 euro gaat kosten. En je hebt meerdere kinderen die allemaal 13,14 jaar oud zijn, dan word het wel een duur grapje.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Het moet natuurlijk wel voor iedereen betaalbaar blijven, als zo'n kaartje nou 40 euro gaat kosten. En je hebt meerdere kinderen die allemaal 13,14 jaar oud zijn, dan word het wel een duur grapje.

Hoezo, ouders krijgen ook gewoon kinderbijslag waar ze het van kunnen betalen, daar is het ook voor.

Link to comment
Delen op andere websites

De prijzen van ID-kaarten gaan veranderen: Het jeugdtarief (tot 14 jaar) wordt hoger, de andere (14 en ouder) wordt goedkoper.

Bron.

Die denken zeker; die ouders van die 14-jarigen betalen nog niet genoeg voor hun kids. Belachelijk gewoon dat ze de prijzen nogmaals verhogen! Zeker ter compensatie van de gratis-ID-weken:N

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de bron wel bekeken? De prijzen voor een kinderkaart (om het maar even zo te noemen) gaan omhoog omdat de verwachting is dat er meer van zullen worden aangevraagd, omdat vanaf 26 juni volgend jaar de kinderbijschrijving in het paspoort van de ouders niet meer geldig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de bron wel bekeken? De prijzen voor een kinderkaart (om het maar even zo te noemen) gaan omhoog omdat de verwachting is dat er meer van zullen worden aangevraagd, omdat vanaf 26 juni volgend jaar de kinderbijschrijving in het paspoort van de ouders niet meer geldig is.

Heb idd over het punt heengelezen. Was tegelijkertijd bezig

om mijn kamer op te ruimen en multitasken gaat me blijkbaar niet zo goed af;)

Snap 'em nu wel8)

Bewerkt: door Rolly
Link to comment
Delen op andere websites

Die denken zeker; die ouders van die 14-jarigen betalen nog niet genoeg voor hun kids. Belachelijk gewoon dat ze de prijzen nogmaals verhogen! Zeker ter compensatie van de gratis-ID-weken:N

Nee, vast ter compensatie omdat mensen tot 27 jaar hun vervolgopleiding betaald krijgen en dat dik 10.000 euro kost, veel meer zelfs.

Ouders krijgen voor hun kinderen kinderbijslag, en geloof me, die 40 euro zijn niks tegenop het bedrag dat een kind voor de overheid kost. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...