commando Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 (bewerkt) ikzelf, zelfs al was/is/wordt de kaart gratis, dan zou ik alsnog geen kaart kopen... voor NL heb ik genoeg aan m'n Rijbewijs en voor internationaal werk neemt m'n paspoort het over Bewerkt: 6 november 2011 door commando Reageren
Rolly Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Die denken zeker; die ouders van die 14-jarigen betalen nog niet genoeg voor hun kids. Belachelijk gewoon dat ze de prijzen nogmaals verhogen! Zeker ter compensatie van de gratis-ID-weken:N Nee, vast ter compensatie omdat mensen tot 27 jaar hun vervolgopleiding betaald krijgen en dat dik 10.000 euro kost, veel meer zelfs. Ouders krijgen voor hun kinderen kinderbijslag, en geloof me, die 40 euro zijn niks tegenop het bedrag dat een kind voor de overheid kost. Dat klopt, maar vind niet dat ze die prijzen voor die kaart keer op keer kunnen verhogen en vooral omdat er in elke gemeente een ander prijskaartje aanhangt! Of is dat inmiddels niet meer? Heb zelf alleen een paspoort en rijbewijs, voor mij komt er geen Id-kaart! Reageren
GolfG60 Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Dat klopt, maar vind niet dat ze die prijzen voor die kaart keer op keer kunnen verhogen en vooral omdat er in elke gemeente een ander prijskaartje aanhangt! Of is dat inmiddels niet meer? Heb zelf alleen een paspoort en rijbewijs, voor mij komt er geen Id-kaart! Keer op keer ligt er ook dik op zeg Maar idd, het is nog steeds dat iedere gemeente een andere prijskaartje voor een ID heeft, waar dat op slaat mag Joost weten. En wat moet je met een ID kaart als je al een paspoort hebt? Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 ikzelf, zelfs al was/is/wordt de kaart gratis, dan zou ik alsnog geen kaart kopen... voor NL heb ik genoeg aan m'n Rijbewijs en voor internationaal werk neemt m'n paspoort het over Same here. Zo'n ID-kaart beperkt je toch in je beweging, en met een paspoort kom je overal. Maar ik begrijp dat het voor mensen zonder rijbewijs een lastig dingetje is. Reageren
Rolly Geplaatst: 8 november 2011 Rapport Geplaatst: 8 november 2011 Dat klopt, maar vind niet dat ze die prijzen voor die kaart keer op keer kunnen verhogen en vooral omdat er in elke gemeente een ander prijskaartje aanhangt! Of is dat inmiddels niet meer? Heb zelf alleen een paspoort en rijbewijs, voor mij komt er geen Id-kaart! Keer op keer ligt er ook dik op zeg Maar idd, het is nog steeds dat iedere gemeente een andere prijskaartje voor een ID heeft, waar dat op slaat mag Joost weten. En wat moet je met een ID kaart als je al een paspoort hebt? Oke, niet keer op keer dan:P Maar check dit: Met ingang van 1 januari 2012 daalt het tarief voor een paspoort. Het maximum tarief wordt € 48,73. Ook het maximum tarief van de Nederlandse identiteitskaart daalt indien de aanvrager ouder is dan 14 jaar. In 2012 zal het maximum tarief € 40,05 gaan bedragen. Het jeugdtarief, voor jongeren tot en met 13 jaar, voor een Nederlandse identiteitskaart gaat in 2012 stijgen. Vanaf 1 januari 2012 gaat het tarief omhoog naar € 30,00. Het jeugdtarief wordt verhoogd omdat veel meer jongeren de jeugd-NIK aanvragen dan bij de invoering was voorzien. Wel goed nieuws van dat paspoort, heb in februari weer een nieuwe nodig;) Reageren
commando Geplaatst: 9 november 2011 Rapport Geplaatst: 9 november 2011 (bewerkt) ikzelf, zelfs al was/is/wordt de kaart gratis, dan zou ik alsnog geen kaart kopen... voor NL heb ik genoeg aan m'n Rijbewijs en voor internationaal werk neemt m'n paspoort het over Same here. Zo'n ID-kaart beperkt je toch in je beweging, en met een paspoort kom je overal. Maar ik begrijp dat het voor mensen zonder rijbewijs een lastig dingetje is. ja inderdaad. Voor dat ik mijn rijbewijs had liep ik dus ook altijd met een paspoort op zak. Normaal een heel gesjouw, maar gelukkig droeg / draag ik altijd cargobroeken, dus dat was niet echt een probleem Bewerkt: 9 november 2011 door commando Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.