Kloep Geplaatst: 8 september 2012 Rapport Geplaatst: 8 september 2012 Da's ook wel apart. Vond het wel gaaf. Hier kan je het ook lezen: http://www.mobilemac.nl/macbook/alleen-dixons-geeft-in-nederland-3-jaar-100-volledige-garantie-op-apple-producten/ Even snel opgezocht, weet niet of Dixons daadwerkelijk de enige is. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 september 2012 Rapport Geplaatst: 9 september 2012 Dus je zegt dat als je online koopt, geen garantie hebt? Ik bedoelde dan ook 2 jaar garantie..Online heb je 1 jaar garantie. Dat lijkt mij wel heel erg apart, want het lijkt mij niet dat er andere regels gelden als je online of in de winkel koopt. Heb meerdere artikelen opgezocht en daar staat geen uitzondering voor online kopen in. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 9 september 2012 Rapport Geplaatst: 9 september 2012 Het heeft me wat zoekwerk gekost, maar ziet u hier de garantie op een iPod Touch in Europa: http://www.apple.com/legal/warranty/products/ipod-dutch.html Ik heb 2 jaar garantie op m'n iPod door 'm in een winkel te kopen. Reageren
Kloep Geplaatst: 9 september 2012 Rapport Geplaatst: 9 september 2012 Iemand die toevallig een manier weet hoe ik dingen kan kopen in de Amerikaanse ITunes Store? Of kan dat gewoon niet. Legaal bedoel ik dan dus wel. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 9 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 september 2012 Je hebt dus al een account, tot zover ik begrijp? In dat geval kun je gewoon zo aankopen doen in de Amerikaanse iTunes Store. Heel veel mensen gebruiken een Amerikaans Apple ID, omdat sommige content niet in de Nederlandse Store verkrijgbaar is. Er is niets illegaals aan. iPhoneclub - Amerikaans iTunes-account openen zonder creditcard Reageren
Kloep Geplaatst: 9 september 2012 Rapport Geplaatst: 9 september 2012 Denk dat dat wel illegaal is, aangezien je een verkeerd adres op moet geven. Maar goed, ik had het ook al op die manier gedaan. Ik doe het inderdaad voor content die in Nederland niet te krijgen is, zoals comedy series. Reageren
Hayte Geplaatst: 12 september 2012 Rapport Geplaatst: 12 september 2012 Maar Apple is gewoon vrij om in Nederland te bepalen hoeveel jaar garantie zij willen geven op hun producten. Daar hebben zij de reden voor dat vrijwel ieder jaar een nieuw product uitgebracht wordt. Zo verdienen zij makkelijk. Mensen die toch liever langer vastgeklemt zitten aan hun producten, zullen het óf met een Apple Care protection plan doen óf gewoon zonder. Heb ik ook bij mijn iPhone 3G (sinds juni 2009) en iPod touch 4G (sinds februari 2011). Dat is Apple dus volkomen niet. Moet ik het nogmaals uitleggen, in de hoop dat je inhoudelijk gaat reageren, of ga je nu wél je ogen gebruiken en lezen wat ik typ? Als Apple een product IN DIT LAND, EUROPA DUS, gaat uitbrengen, dan MOETEN ZIJ, VERPLICHT, MINIMAAL twee jaar garantie bieden. Het kan me geen ene flikker schelen wat Steve Jobs in zijn autobiografie heeft gezet, het kan me geen flikker schelen hoeveel geld Tim Cook geeft aan de mensen in Brussel, regels zijn regels. Zelfs het magische bedrijf Apple moet zich eraan houden. Ga jij nu met een betrouwbare bron komen om het te weerleggen? Ga jij mij nu, met controleerbare feiten, vertellen waarom Apple zich onderuit kan praten? Want, zoals mijn bron al heeft laten zien, lukte dat in Italië dus niet. Asjeblieft zeg, gedraag je eens als een normaal persoon en niet als Cook's sletje. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 13 september 2012 Rapport Geplaatst: 13 september 2012 Da's ook wel apart. Vond het wel gaaf. Hier kan je het ook lezen: http://www.mobilemac...pple-producten/ Even snel opgezocht, weet niet of Dixons daadwerkelijk de enige is. Ik lees dit nu pas, erg gaaf man! Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 13 september 2012 Rapport Geplaatst: 13 september 2012 Om nog even aan te haken op het garantieverhaal, Europese wetgeving bestaat niet. Het zijn enkel richtlijnen waar landen aan de hand van nationale wetgeving kunnen maken. Nederland heeft gekozen om hier niks van aan te trekken m.b.t. garantie. In Nederland heb je niet standaard recht op een X aantal jaren garantie, maar op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat je van een telefoon in de prijsklasse van de iPhone mag verwachten dat hij minimaal drie jaar meegaat en van b.v. een Macbook een jaar of vier a vijf. Daarnaast krijg je deze garantie niet van de fabrikant, maar van de verkoper, aangezien je daarmee de koopovereenkomst hebt. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2012 Ter herinnering: iOS 6 wordt vandaag uitgebracht. Naar verwachting zal dat rond 19:00 (Nederlandse tijd) zijn. Meer weten? Apple - iOS 6. Ondersteunde apparaten: [table=header]|Toestel |iPhone 3GS|iPhone 4|iPhone 4S|iPhone 5 (voorgeïnstalleerd)|iPod touch van de vierde generatie|iPod touch van de vijfde generatie (voorgeïnstalleerd)|iPad 2|De Nieuwe iPad[/table] Reageren
MegaPilot Geplaatst: 19 september 2012 Rapport Geplaatst: 19 september 2012 Hopelijk is het nu eindelijk gefixed dat bij de iPod Touch 4G je iPod even niet reageert..Echt héél irritant. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2012 Wat bedoel je precies? Ik moet trouwens als iOS 6 GM (Golden Master)-gebruiker zeggen dat hij vrij 'vlot' is. Ik werd gisteren wel op een gegeven moment uit de App Store gegooid, maar dat kwam door overmatig gebruik. Op het eerste gezicht lijkt het bekende batterijprobleem van iOS 5 niet voor te komen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 19 september 2012 Rapport Geplaatst: 19 september 2012 Wat bedoel je precies? Gewoon, dat de iPod blijft hangen voor 5 tot 8 seconden. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2012 (bewerkt) Op welke momenten dan? ---------- Apple heeft trouwens bijna iedere app geüpdated. Niet alleen ter ondersteuning van iOS 6, maar ook andere dingen. Zo is de applicatie iPhoto nu ook beschikbaar voor de iPod touch (4e en 5e generatie). Voor deze app is ook Facebook-integratie toegevoegd. Informatie over alle updates: Dutch Tech Blog - Apple brengt updates voor apps uit. Bewerkt: 19 september 2012 door Grand Theft Auto TOM Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 september 2012 Rapport Geplaatst: 20 september 2012 (bewerkt) Random momenten wanneer ik niet in een app zit. Net iOS 6 geïnstalleerd, het ziet er iig beter uit dan iOS 5. Passbook onnuttige app en het tekort aan RAM wordt weer duidelijk op de iPod Touch 4G. Apple heeft z'n verstand gebruikt en 512 MB RAM in de iPod Touch 5G gestopt. 1 GB trouwens in de iPhone 5. Editz: Wow, Muziek is wel even wennen zeg. Wat een verandering van uiterlijk. Ben redelijk neutraal hierover, dat er gekozen is voor zo'n zwart/wit motiefje geeft me zo'n ik-weet-niet-wat-hierop-te-zeggen-gevoel. Maar slecht ziet het er zeker niet uit, zal wennen worden. Bewerkt: 20 september 2012 door MegaPilot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.