MegaPilot Geplaatst: 23 juli 2013 Rapport Geplaatst: 23 juli 2013 (bewerkt) Leuk weetje is dat het het beste junikwartaal ooit geweest is voor iPhone Bij de release van de iPhone 4S: massaal gezeur; ze zouden allemaal de 4S niet kopen. Wat volgt: beste verkoopjaar toen voor de iPhone. Bij de release van de iPhone 5: massaal gezeur; ze zouden allemaal de 5 niet kopen. Wat volgt: beste verkoopjaar toen voor de iPhone. Vind ik persoonlijk wel grappig.. Bewerkt: 23 juli 2013 door MegaPilot Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2013 Dat maakt het inderdaad wel opvallend grappig. Maar dat is het 'm juist: mensen hebben de afgelopen paar jaar heel vaak minder positieve verwachtingen gehad voor een nieuwe iPhone, maar waar ze geen rekening mee houden is dat Apple toch altijd zal blijven verkopen. En iOS 7 gaat er zeker weten voor zorgen dat de verkoop van iOS-producten flink zal stijgen. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2013 Apple stelde vanavond de vierde beta van iOS 7 beschikbaar met heel wat vernieuwingen en verbeteringen. Alles dat tot nu toe bekend is: Op het ontgrendelscherm staat voortaan een pijl die aangeeft welke kant je op moet swipen. Onder- en bovenin het beginscherm staan nu streepjes in plaats van pijltjes, vermoedelijk om zo minder te verwarren over hoe je een iDevice ontgrendeld. Spotlight ziet er nu anders uit. De achtergrond van de zoekbalk heeft nu een kleur die meer in lijn is met je ingestelde achtergrond. De optie ‘vierkant’ in de Camera-app heet nu ’1×1′. De knop voor HDR-foto’s in de Camera-app bevindt zich nu bovenin het scherm. De achtergrond in mappen lijkt iets donkerder. De Filters-opties ziet er voortaan iets anders uit. De groene knop in de Telefoon-app bij het invoeren van een telefoonnummer is veranderd. De knoppen bij een binnenkomend telefoongesprek zien er ook iets anders uit. Bij de instellingen voor het Berichtencentrum staat voortaan een notificatie-optie voor ‘Voltooide Uploads’. Multitasking lijkt iets vloeiender te werken op sommige iOS-apparaten. Het icoon van Gmail bij het instellen van e-maildiensten is veranderd naar het standaard Google-icoon. We horen van meerdere lezers dat de animatie bij het opstarten en afsluiten van apps iets sneller aanvoelt ten opzichte van eerdere betaversies. Bij Instellingen > Algemeen > Tekstgrootte is het mogelijk om de tekstgrootte van iOS 7 aan te passen. Bovenin het favorietenscherm van Safari in iOS 7 staan nu drie tabbladen met nieuwe icoontjes. Op de iPhone 4S kunnen voortaan fotofilters worden gebruikt tijdens het fotograferen. In de Herinneringen-app zit nu een zoekbalk. Het toetsenbord toont op sommige specifieke plekken in iOS 7 kleine veranderingen. Vooral als er bijvoorbeeld knoppen te zien zijn boven de letters. Vernieuwde iconen bij het AirPlay-scherm. Je beweegt nu met een swipe tussen Vandaag, Alles en Gemist in het nieuwe Berichtencentrum. De Muziek-app heeft weer een shuffle-knop. Bij sms-berichten en iMessages staat niet langer de volledige naam van de verstuurder, maar enkel de voornaam en de laatste letter van de achternaam. De Kiosk heeft een aangepaste interface. De Mail-app in iOS 7 beta 4 lijkt iets stabieler. Fotoweergave op een kaart in de Foto’s-app heeft een aangepaste interface. Zoekbalk in Contacten-app staat nu 'vast' tijdens het scrollen. Enkele screenshots zijn hier te vinden: http://www.dutch-tech.nl/2013/07/apple-stelt-ios-7-beta-4-beschikbaar.html#more Meer informatie over iOS 7 is uiteraard in de beginpost van dit topic te vinden. Reageren
Davedavy Geplaatst: 30 juli 2013 Rapport Geplaatst: 30 juli 2013 Is de release nu in September? Dacht namelijk zoiets te lezen maar zie hier niks van terug in dit topic. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2013 De release is zeer waarschijnlijk in september ja. Het staat in de beginpost beschreven als 'najaar 2013', omdat Apple dit op haar eigen website ook zo aangeeft. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2013 (bewerkt) Ik heb iOS 7 vandaag ook op mijn iPhone 4 gezet om te kijken of die inderdaad zo snel is geworden als men beweert. Het valt op sommige punten tegen, maar het blijft natuurlijk een beta. Ik ben over het algemeen tevreden, want hij loopt niet vast of wat dan ook. Alleen een paar haperingen tegengekomen tijdens het switchen tussen pagina's op het thuisscherm en wanneer je van het multitaskingscherm teruggaat naar het thuisscherm, maar de apps draaien eigenlijk gewoon lekker vloeiend. Het is weliswaar zo dat dingen als het parallax-effect (waardoor de achtergrond meebeweegt als je je iOS-apparaat kantelt) en 'uitgebreide' transparantie (slechts een klein beetje, zoals je in het dock kunt zien in de screen hieronder) er niet bij zitten, het draagt wel weer bij aan de performance van het inmiddels 3-jaar oude toestel. Benchmark score van iPhone 4 (links) en iPod touch van de vijfde generatie (rechts) op iOS 7 beta 4: Bewerkt: 30 juli 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 augustus 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 1 augustus 2013 Hoofdpost geüpdated met informatie over nieuwe functies voor iCloud met onder andere iOS 7. Reageren
Davedavy Geplaatst: 2 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 "Als die zoektocht tevergeefs is, maken nieuwe beveiligingsfuncties in iOS 7 het anderen moeilijker om jouw apparaat te gebruiken of te verkopen. Om Zoek mijn iPhone uit te schakelen of je gegevens te wissen, moeten voortaan je Apple ID en wachtwoord worden ingevoerd. Zoek mijn iPhone kan ook blijvend een bericht weergeven, ook nadat alle gegevens zijn gewist. Je iPhone opnieuw activeren kan ook alleen met jouw Apple ID en jouw persoonlijke wachtwoord. Je iPhone blijft dus jouw iPhone. Waar hij ook is" Dus je kunt hem ook niet verkopen? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 Natuurlijk kun je hem zelf wel verkopen, mits je hem handmatig vanaf het toestel zelf of via iTunes herstelt naar de fabrieksinstellingen. Je Apple ID is dan immers ook verwijderd van dit apparaat, waardoor hij niet meer verbonden is aan Zoek mijn iPhone. Dat betekent dus dat wanneer je iPhone, iPad of iPod touch in handen valt van een onbekende, hij hem niet kan kraken zonder jouw gegevens. Maar jij weet die gegevens natuurlijk zelf wel, dus kun je er zo weer in. En mocht je hem willen verkopen, dan herstel je hem gewoon. Zo is dat altijd gegaan. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 Je zou kunnen spreken van overdrijven, maar met al die gestolen iPhones is dit echt wel nodig naar mijn mening. Niet meer normaal hoeveel iPhones er gestolen worden tegenwoordig. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 (bewerkt) Je zou kunnen spreken van overdrijven, maar met al die gestolen iPhones is dit echt wel nodig naar mijn mening. Niet meer normaal hoeveel iPhones er gestolen worden tegenwoordig. Komt omdat die letterlijk als warme broodjes over de toonbank gaan. Ze verkopen nou eenmaal beter, waardoor dieven eerder hiervoor gaan dan voor zo'n Android-telefoon. Maken ze veel winst. Maar als het gaat om beveiliging dan doet Apple het zeker weten goed, hoor. Niet iedereen beseft het, maar geen enkel ander bedrijf als Microsoft, Google, Samsung enzvoort steekt zoveel tijd en geld in het verbeteren van de beveiliging van hun producten. Ja oke, er zijn weleens akkefietjes geweest, zoals eerder met iOS 6 waarbij het wachtwoord makkelijk gekraakt kon worden, maar dat hebben zij zeer snel opgelost. Normale bedrijven doen daar veel langer over. Bewerkt: 2 augustus 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 Komt omdat die letterlijk als warme broodjes over de toonbank gaan. Ze verkopen nou eenmaal beter, waardoor dieven eerder hiervoor gaan dan voor zo'n Android-telefoon. Maken ze veel winst. Maar als het gaat om beveiliging dan doet Apple het zeker weten goed, hoor. Niet iedereen beseft het, maar geen enkel ander bedrijf als Microsoft, Google, Samsung enzvoort steekt zoveel tijd en geld in het verbeteren van de beveiliging van hun producten. Ja oke, er zijn weleens akkefietjes geweest, zoals eerder met iOS 6 waarbij het wachtwoord makkelijk gekraakt kon worden, maar dat hebben zij zeer snel opgelost. Normale bedrijven doen daar veel langer over. De populariteit van iPhones en hun waarde op tweedehandssites doet er zeker ook toe. Zeker de waarde van een iPhone tweedehands is uitzonderlijk te noemen. Het is één van de redenen dat mijn volgende gsm een iPhone wordt. Ik meen trouwens te herinneren dat er nog bedrijven zijn die hun gsms beveiligen, maar ik heb geen idee wie/wat/waar/hoe. Reageren
Davedavy Geplaatst: 2 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 Je zou kunnen spreken van overdrijven, maar met al die gestolen iPhones is dit echt wel nodig naar mijn mening. Niet meer normaal hoeveel iPhones er gestolen worden tegenwoordig. Komt omdat die letterlijk als warme broodjes over de toonbank gaan. Ze verkopen nou eenmaal beter, waardoor dieven eerder hiervoor gaan dan voor zo'n Android-telefoon. Maken ze veel winst. Niet iedereen beseft het, maar geen enkel ander bedrijf als Microsoft, Google, Samsung enzvoort steekt zoveel tijd en geld in het verbeteren van de beveiliging van hun producten. Jammer dat je het meteen weer moet vergelijken met Android, terwijl er geen duidelijke gegevns bekend zijn over de verhoudingen. Ook grappig dat je dit nu beweert, Google waarschijnlijk een de meest beveiligde bedrijven wat je niet eens in de gaten hebt terwijl Apple vorige week nog gehackt is... Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 (bewerkt) Je zou kunnen spreken van overdrijven, maar met al die gestolen iPhones is dit echt wel nodig naar mijn mening. Niet meer normaal hoeveel iPhones er gestolen worden tegenwoordig. Komt omdat die letterlijk als warme broodjes over de toonbank gaan. Ze verkopen nou eenmaal beter, waardoor dieven eerder hiervoor gaan dan voor zo'n Android-telefoon. Maken ze veel winst. Niet iedereen beseft het, maar geen enkel ander bedrijf als Microsoft, Google, Samsung enzvoort steekt zoveel tijd en geld in het verbeteren van de beveiliging van hun producten. Jammer dat je het meteen weer moet vergelijken met Android, terwijl er geen duidelijke gegevns bekend zijn over de verhoudingen. Ook grappig dat je dit nu beweert, Google waarschijnlijk een de meest beveiligde bedrijven wat je niet eens in de gaten hebt terwijl Apple vorige week nog gehackt is... Google is geen Android. Niet meer, althans. Het is nu onder leiding van een totaal ander team (ik dacht Open Handset Alliance ofzo?). Het valt nog wel onder Google als ontwikkelaar, maar in feite is het hun zaak niet. Trouwens, ik vergelijk iOS niet met Android om flauw te doen ofzo, maar gewoon om een punt te maken. Daarnaast, wat er vorige week gebeurd is met het Apple Developer Center, staat volledig los van Apple als bedrijf. Het is immers een webportaal dat via elk platform bereikt kan worden. Apple kan haar servers beter beveiligen, maar dat is alles. Bij iOS en OSX is dat een compleet ander verhaal, omdat zij de volledige controle hierover hebben. Om daar even een voorbeeldje bij te geven kan ik het forum gebruiken. De admins op GTAForum kunnen hun servers beveiligen om te zorgen dat dit forum zo veilig mogelijk is, maar de host moet weer zorgen dat het domein goed beveiligd blijft. En IPB kan er weer voor zorgen dat de forumsoftware beter beveiligd is. De crew van het forum niet. Snap je? Tot slot, Google is inderdaad één van de meest beveiligde bedrijven, maar kijkende naar Android lijken ze het allemaal niet zo serieus te nemen. Als ze nou wat meer tijd en geld erin zouden steken, dan zou ik mijn mening graag willen terugdraaien. Maar voorlopig zal dat dus niet gebeuren. Bewerkt: 2 augustus 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Kloep Geplaatst: 2 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2013 Tom,je vergelijking is slecht. Waar de admins van dit forum gebruik maken van externe software (ipb) doet Apple dat niet. Bovendien kunnen de admins hier wel degelijk de beveiliging verbeteren. Overigens vind ik. Een vergelijking tussen Android en iOS helemaal niet gek, ze zijn tenslotte concurrentjes van elkaar. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.