Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Overigens, de resolutie van beide iPads is hetzelfde. De grootte is wel anders; 7,9 inch tegenover 9,7 inch. Maar de resolutie is dus gewoon gelijk: 2048 × 1536 pixels (326 ppi).

Daar zit je wel fout. De resolutie is gelijk, maar bij de iPad Air wordt ie gestretched over 9,7 inch. Daardoor is de ppi van de iPad Air "slechts" 264 ppi.

Dusja, de iPad Mini 2 is dus wel degelijk scherper.

Realiseer je wel dat pixels per inch ook niet altijd iets hoeven te zeggen. Want je hebt ook nog zaken als saturatie en helderheid. Immers, als een scherm met bijvoorbeeld 400 PPI niet zo'n mooie kleuren heeft, dan heb je alsnog geen goed scherm. En da's dan weer wat beide iPads superieur maakt. Apple verbetert heel vaak deze eigenschappen zodat alles nog beter tot z'n recht komt.

Nu mag dat misschien als een verkooppraatje klinken, maar toch is het zo. Ik zie heel vaak een tablet met Android óf Windows 8 (in september nog tijdens de hands-on bij een Intel-persevenement) die allemaal een 1080p Full HD-resolutie hebben, terwijl de kleuren er niet zo helder uitzien dan op m'n iPhone. Snap je wat mijn punt is?

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Realiseer je wel dat pixels per inch ook niet altijd iets hoeven te zeggen. Want je hebt ook nog zaken als saturatie en helderheid. Immers, als een scherm met bijvoorbeeld 400 PPI niet zo'n mooie kleuren heeft, dan heb je alsnog geen goed scherm. En da's dan weer wat beide iPads superieur maakt. Apple verbetert heel vaak deze eigenschappen zodat alles nog beter tot z'n recht komt.

Nu mag dat misschien als een verkooppraatje klinken, maar toch is het zo. Ik zie heel vaak een tablet met Android óf Windows 8 (in september nog tijdens de hands-on bij een Intel-persevenement) die allemaal een 1080p Full HD-resolutie hebben, terwijl de kleuren er niet zo helder uitzien dan op m'n iPhone. Snap je wat mijn punt is?

Euh, nee?

Mijn punt is: de iPad Mini 2 is scherper dan de iPad Air. No more, no less. De hardware van de iPads is gelijk, behalve de schermgrootte is verschillend. Maar: de resolutie is hetzelfde, waardoor de iPad Mini 2 scherper is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt, ik heb ook nergens het tegendeel beweerd, hé. :puh: Maar nogmaals, de scherpte kan wel verschillen. Ik heb er niemand nog iets over horen zeggen, omdat ik slechts een paar reviews heb gelezen. Maar in het verleden heb ik dat wel gemerkt bij bijvoorbeeld de iPad 3 en iPad 4. De iPad 4 heeft toch merkbaar mooiere kleuren. Zelfde met iPhone 4s tegenover de iPhone 4. En natuurlijk de iPhone 5 tegenover de iPhone 4s enzovoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het altijd mooi dat Android en Windows op één hoop wordt gegooid, terwijl die mark zo divers is dat je eigenlijk assumpties neemt. Er zijn zeker weten Android en Windows toestellen met een crappy scherm, maar dat betekent nog niet dat alles kut is. Als ik bijvoorbeeld een Amoled scherm naast een scherm van de iPhone 4 leg gaat mijn voorkeur toch duidelijk uit naar de S3, aangezien die kleuren veel levender lijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Staat de helderheid bij beide apparaten wel op z'n hoogst? Want anders kan ik ook wel zeggen dat het scherm van de iPhone 4 realistischere en mooiere kleuren heeft dan de iPhone 4s, terwijl bij dat toestel dan de helderheid een kwart lager staat. Maar goed, zelfs dan nog gaat het er om dat de iPhone 4s betere kleuren heeft dan de iPhone 4. Als je dan die vergelijking doet met zo'n AMOLED-scherm dan denk ik dat je op z'n minst zou zeggen dat beide schermen mooie kleurkwaliteit leveren. Tenminste, als ik zo de reviews op internet, van bijvoorbeeld The Verge ofzo doorlees, wordt het feit dat de iPhone 4s een veel mooier scherm heeft dan de iPhone 4 enorm aangeprezen. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben helemaal klaar met m'n iPhone. Eerst springt de batterij in 10 seconden van 100% naar 93% en dan valt hij uit en gaat hij een tijdje! ongeveer 12 uur, niet meer aan. Nu dat allemaal voorbij was dacht ik dat het weer de goede kant op ging, maar vanavond was het weer raak. Toen ik klaar was met training wou ik een berichtje sturen naar m'n vriendin dat ik klaar was en weer naar huis ging. Met 16% dacht ik dat hij nog wel even meeging. Toen ik op verzenden drukte kreeg ik een zwart scherm en een laadpictogram, dus ik wist al hoe laat het was. Toen ik hem weer aan wou doen zei m'n iPhone dat ik hij leeg was en dat ik hem moest opladen. 16%..!

Link to comment
Delen op andere websites

Ooit de batterij gekalibreerd? Dat wil nog wel eens helpen in een dergelijk geval. Je doet dit door je iPhone helemaal leeg te laten lopen en minstens zes uur aan de lader te laten hangen. Hierna zou dat percentage een stuk accurater moeten zijn. Die kalibratiemethode is zelfs bedoeld om dit probleem te verhelpen. Heb het zelf ook al een keer gehad. Mocht het niet aan het percentage liggen, maar echt aan de algemene batterijduur dan raad ik je aan eens hier te kijken voor tips over hoe je de batterijduur kunt verlengen.

----------

Even wat anders tussendoor: Apple heeft de eerste beta voor iOS 7.1 uitgebracht aan ontwikkelaars. De tot nu toe bekende verbeteringen/vernieuwingen zijn (even van mijn eigen blogartikel gehaald):

  • Het toetsenbord kan voortaan in een zwarte kleur getoond worden, wat vooral beter kan zijn voor je ogen. Want als je in het donker tegen een felle kleur aan kijkt, dan zou je nog weleens blind kunnen worden! Dankzij de toegevoegde schakelaar helpt Apple dit probleem ook uit de wereld. Voor wie nu alvast wil zien hoe het er allemaal uitziet, standaard ondersteunt Spotlight (zoekscherm) dit toetsenbord al. Instellen van het toetsenbord met iOS 7.1 doe je door naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid te gaan.
  • Ook nieuw in het toegankelijkheidsmenu is de mogelijkheid om kleuren donkerder te maken. Echter is hier nog niet veel over bekend
  • HDR kan voortaan automatisch worden gebruikt zodra de camera-app geopend wordt. Hiervoor is de optie 'HDR autom.' toegevoegd.
  • Burstfoto's kunnen voortaan direct worden geüpload naar je Fotostream
  • Er is een nieuw logo voor Yahoo! in de Weer-app, de Aandelen-app en evenals in het Berichtencentrum
  • Wanneer je in berichtencentrum alle meldingen hebt verwijderd (wat overigens nu ook makkelijker lijkt te gaan volgens sommigen) krijg je een tekst te zien dat er geen (gemiste) meldingen zijn.
  • Het icoontje van de Flickr-app bij Instellingen heeft nu geen 'gradient'-effect meer, maar is volledig plat
  • Performance op de oudere toestellen, zoals de iPhone 4 en iPhone 4s, maar ook de iPads is verbeterd. Animaties zouden nu ook vloeiender zijn.

Enkele screenshots zijn hier te vinden.

Een release vóór het einde van het jaar is mogelijk, maar het kan ook zijn dat iOS 7.1 pas begin 2014 uit zal worden gerold.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik besloot iOS 7.1 beta eens op zowel m'n iPod touch als op m'n iPhone te installeren (dit laatste vooral omdat ik lovende reacties over de performance van de beta op de iPhone 4 heb gehoord). Nieuwe functies zijn erg fijn, vooral het donkere toetsenbord dat nu system-wide kan worden gebruikt. Evenals donkere kleuren voor de mappen en de dock zien er prima uit, al laat ik die achterwege. Duidelijk is dat als je nu op de iPhone 4 'verminder beweging' aan hebt staan ook de animatie bij het openen en sluiten van multitasking hetzelfde is als bij het openen/sluiten van apps en unlocken van je telefoon. Het is nu stukken vloeiender. Overigens scheelt het met iOS 7.1 ook als de functie uitgeschakeld blijft.

iOS 7.1 lijkt eigenlijk een beetje op Windows 8.1: zo had het vanaf de release van de major-versie al moeten zijn. :puh: Overigens is de functie om HDR standaard ingeschakeld te laten alleen beschikbaar op de iPhone 5s heb ik begrepen. Op de iPhone 4 en iPod touch 5G is de functionaliteit dan ook niet zichtbaar.

EDIT: Zoals beloofd wat screenshots van iOS 7.1 (iPhone 4):

1394336_669532959758255_2105797853_n.jpg1454573_669532983091586_1483940969_n.jpg

Toetsenbord: voor en na inschakelen optie 'Gebruik donker toetsenbord'

1463953_669533089758242_1660952592_n.jpg945821_669532956424922_1131128517_n.jpg

Dock (thuisscherm): voor en na inschakelen optie 'Maak minder doorzichtig'

1467470_669533059758245_671767361_n.jpg1456784_669533053091579_503355238_n.jpg

Mappen (thuisscherm): voor en na inschakelen optie 'Maak minder doorzichtig'

1470422_669536396424578_780383618_n.jpg1476345_669536389757912_291472390_n.jpg

Voor en na inschakelen 'Maak kleuren donkerder' (let op de 'Terug'-knop)

1441330_669532989758252_652669240_n.jpg1003910_669532953091589_18692551_n.jpg1470041_669532993091585_820221865_n.jpg

Van links naar rechts: rode lijn bij agenda om tijd aan te duiden, 'Geen meldingen' en 'Geen gemiste meldingen' (onduidelijke kleur zal wellicht nog aangepast worden in een nieuwe beta)

1453319_669533023091582_318513489_n.jpg1466109_669533056424912_1592083393_n.jpg

Nieuw Yahoo!-logo

62450_669533019758249_1558553579_n.jpg1426300_669533013091583_1051411759_n.jpg

Nieuw Flickr-icoon (geheel plat i.p.v. met gradient)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En m'n iPhone is weer uitgevallen. Ik word er echt helemaal schijtziek van.. Ook toen ik eergisteren een foto wou plaatsen op Twitter schoot m'n batterij van 47% naar 1% en viel hij meteen uit.

Dat kan niet, iPhones zijn geweldig.

Dit filmpje illustreert jouw probleem.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

En m'n iPhone is weer uitgevallen. Ik word er echt helemaal schijtziek van.. Ook toen ik eergisteren een foto wou plaatsen op Twitter schoot m'n batterij van 47% naar 1% en viel hij meteen uit.

Misschien een domme vraag, omdat je er wellicht geen concreet antwoord op kan geven, maar hoe vaak heb je je iPhone al volledig opgeladen? Want het is bekend dat de accu van iOS-apparaten na 400 keer volledig opladen vervangen moet worden. Daarna treden er altijd batterijproblemen op. In plaats van 100% gaat hij dan nog maar voor 80% mee na iedere keer dat je hem volledig oplaad. Wie weet heeft het daar mee te maken? Hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je je iPhone hebt.

Vervanging van de accu kost wel wat, kan ik zeggen. Maar als je zelf goedkoop kunt komen aan zoiets inclusief een speciale Pentalobe schroevendraaier zou je dat zelf nog prima kunnen doen. Mocht het aan de batterij liggen, althans.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het inderdaad aan de batterij ligt. Gelukkig is de vader van m'n vriendin goed met dit soort dingen, dus dan fixt hij het wel even. :D Ik wist trouwens niet dat je de batterij moest vervangen na 400 keer volledig opladen. Toch altijd handig om iemand te hebben die heel veel weet van iOS, haha.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, 400 keer is misschien wat overdreven gezegd, omdat er toch veel mensen zijn die hem zelfs al ruim 450 keer hebben opgeladen en toch niet veel last hebben van problemen. Hangt er gewoon een beetje af. Maar het is wel fijn dat je in elk geval iemand kent die dit voor jou kan oplossen. Ik zit ook sinds kort 'in het vak' trouwens, Heb inmiddels al een aantal iPhones gerepareerd en de klanten blijven maar komen. Dat zegt weer iets over hoe zuinig Apple-gebruikers zijn (al kun je binnen de garantieperiode je iOS-apparaat kosteloos laten vervangen door een nieuwe). :puh:

Maar goed, in ben ook wel blij om te horen dat mijn kennis wat betreft iOS soms enorm van pas kan komen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...