Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Lol, gratis ook nog. :7 Ik kan zo geen prijs opmaken voor de kosten van het vervangen van de accu, maar ter vergelijking: ik vraag €12,50 om de achterkant van een iPhone 4(s) te vervangen. En een accu kost natuurlijk meer, zeker als je goede kwaliteit wilt. xD

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Dat verschilt echt per reparateur. Maar de prijs kan al gauw boven de €50 komen te liggen. Zojuist heb ik even een kijkje genomen op de website waar ik een keer de schakelaar van de thuisknop van mijn vorige iPod touch heb laten vervangen (wat ik trouwens dus nooit meer doe, zeker niet voor die €40 die ik toen betaald heb). Daar kost het vervangen van de accu bij de iPhone 4 en iPhone 4s €59. Voor de iPhone 5 kost dit €89. Laat je het door iCulture (bekend van iPhoneclub en iPadclub), dan betaal je met €42,50 voor vervanging van de accu bij de iPhone 4 en 4s een stuk minder, al betaal je bij de iPhone 5 weer €79.

Je merkt al gelijk dat er enorm veel verschillen zijn in de bedragen, dus het is nogal moeilijk om concreet te zeggen hoeveel zoiets kost. Je moet sowieso weten of de reparateur betrouwbaar is én of het in verhouding met de prijs een beetje in balans is. Vragen ze meer dan €80 dan lijkt het me bij een minder bekend reparateur erg onbetrouwbaar dan wanneer je het door een erkende laat doen. Met andere woorden, een reparateur die een zogenaamde 'Apple Authorized Service Provider'-certificering heeft. Vaak repareert een Apple Premium Reseller, zoals de Amac, iCentre enz. ook iOS-apparaten naast dat ze deze verkopen.

Hopelijk helpt dit een beetje. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Dat verschilt echt per reparateur. Maar de prijs kan al gauw boven de €50 komen te liggen. Zojuist heb ik even een kijkje genomen op de website waar ik een keer de schakelaar van de thuisknop van mijn vorige iPod touch heb laten vervangen (wat ik trouwens dus nooit meer doe, zeker niet voor die €40 die ik toen betaald heb). Daar kost het vervangen van de accu bij de iPhone 4 en iPhone 4s €59. Voor de iPhone 5 kost dit €89. Laat je het door iCulture (bekend van iPhoneclub en iPadclub), dan betaal je met €42,50 voor vervanging van de accu bij de iPhone 4 en 4s een stuk minder, al betaal je bij de iPhone 5 weer €79.

Je merkt al gelijk dat er enorm veel verschillen zijn in de bedragen, dus het is nogal moeilijk om concreet te zeggen hoeveel zoiets kost. Je moet sowieso weten of de reparateur betrouwbaar is én of het in verhouding met de prijs een beetje in balans is. Vragen ze meer dan €80 dan lijkt het me bij een minder bekend reparateur erg onbetrouwbaar dan wanneer je het door een erkende laat doen. Met andere woorden, een reparateur die een zogenaamde 'Apple Authorized Service Provider'-certificering heeft. Vaak repareert een Apple Premium Reseller, zoals de Amac, iCentre enz. ook iOS-apparaten naast dat ze deze verkopen.

Hopelijk helpt dit een beetje. :)

Bedankt. :) Ik ga van de week wel langs een paar zaken die ik ken en dan maar even kijken wat ze er voor vragen.

Link to comment
Delen op andere websites

Op de IPad van mijn moeder werkt die home knop soms niet...

Kost het dan moeite om hem in te drukken (alsof er iets tussen zit) of wordt er niet meer gereageerd wanneer je de knop indrukt? In beide gevallen zou je hem kunnen laten vervangen. :puh: Mocht je het er niet voor over hebben, dan kun je ook 'AssistiveTouch' activeren: ga naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > AssistiveTouch > schakel 'AssistiveTouch' in.

Dit is AssistiveTouch op de iPhone:

iodmhf.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo niet? Als je homebutton niet meer naar behoren functioneert wordt dat toch gewoon gemaakt?

Nja toen mijn moeder problemen had met haar home button op haar iPhone,( en ik dat weer mocht zien te fixen :7) gaf Apple geen enkele support. Toen was die één maand oud, wat een service voor die prijs hé :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

In Nederland gaat dat nog niet zo makkelijk dan in bijvoorbeeld de VS, omdat er hier maar één Apple (Retail) Store is. Je kunt het beste gewoon naar een Apple Premium Reseller gaan die ook reparaties doet. Mits je je garantie kunt aantonen kun je je iOS-apparaat daar dan laten repareren zonder enige kosten. Of beter, je gaat naar de Apple Retail Store. Sinds kort repareren ze gewoon in de winkel zelf terwijl je staat te wachten. Bij een groter probleem kun je zelfs een vervangend toestel krijgen (garantie is hier niet eens vaak voor nodig hoor ik regelmatig). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo niet? Als je homebutton niet meer naar behoren functioneert wordt dat toch gewoon gemaakt?

Nja toen mijn moeder problemen had met haar home button op haar iPhone,( en ik dat weer mocht zien te fixen :7) gaf Apple geen enkele support. Toen was die één maand oud, wat een service voor die prijs hé :puh:

Lol, toen de homeknop van mijn 4 kuren had. Heb ik m gewoon teruggebracht naar de Belcompany en hun hadden het opgestuurd, zat nog onder garantie ofcourse. Ze vertelde mij dat wanneer er problemen zijn met je homeknop, Apple vaak een nieuw toestel geeft en geen gerefurbished.

Anyway, ik heb gewoon een gloedjenieuwe iphone gekregen toen.

Link to comment
Delen op andere websites

Die neemt wel heel erg veel ruimte in, 624 MB maar liefst volgens die website. :puh: Maar ik heb er inderdaad wel veel positieve meningen over gehoord. Binnenkort maar eens downloaden op m'n iPod touch dan. Bedankt voor de tip, MP!

Link to comment
Delen op andere websites

Die neemt wel heel erg veel ruimte in, 624 MB maar liefst volgens die website. :puh: Maar ik heb er inderdaad wel veel positieve meningen over gehoord. Binnenkort maar eens downloaden op m'n iPod touch dan. Bedankt voor de tip, MP!

Als je de graphics op je iPod gaat zien, zul je meteen begrijpen waarom ie zoveel ruimte in beslag neemt. ;)

Ik zie nu net dat de Infinity Blade deal er is door de Black Friday en dat het slechts tijdelijk gratis is, dus download de app snel! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...