Jump to content

.Timothy

Recommended Posts

Ja, ge hebt gelijk, die bergen lijken eigenlijk écht wel te hoog. Maar bij San Andreas viel het eigenlijk niet echt zo op dat de woenstijn grensde aan het water. Hoewel als je plots een berg niet kan over vliegen met een straaljager, dat toch wel net iets harder opvalt.

En ja, naar mijn gevoel lijkt het totaal niet Grand Theft Auto dat er een gigantische berg is, die gewoon als decoratie dient.

EDIT: heb nogmaals de trailer gezien, en als je de overview van LS bekijkt, bv het laatste stuk met de Shamal, dan lijken de bergen nu ook weer niet zoo hoog, amper hoger dan de skyscrapers...

Als je dan de screen bekijkt waar ze onderaan de berg staan, zou je het wel anders kunnen bekijken en denken dat die niet daadwerkelijk zo hoog zijn, maar wel 'ver' lijken.

Bewerkt: door OG-J
Delen op andere websites

• Reacties 748
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

97

• thebig

70

• OG-J

57

• $NeoSyp$

29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik vrees dat dit toch het meest realistische is dat R* kan doen.. als je goed kijkt naar mijn kaart zie je dat langs die blauwe lijnen veel bergen lopen, deze zouden dat de grens vormen. Je zou het gebied ertussen, waar dus Los Santos in ligt, kunnen zien als één grote vallei die dus de speelwereld vormt. Het is inderdaad raar dat de bergen te hoog zijn om over te vliegen, maar bedenk je dit: een woestijn die ophoudt bij het water is ook zeer vreemd te noemen. Plus, kijk hier eens heel goed naar:

med_gallery_145_235919.jpg

Kijk naar de bergen op de achtergrond. Verwachten jullie nu echt dat je deze bergen helemaal tot aan de top kunt beklimmen? Zo te zien zijn de bergen enkele kilometers hoog, wat qua uitwerking echt niet te doen zou zijn als je de hele berg kon verkennen. Die berg ziet er té hoog en té ver uit om nog bij de speelwereld te behoren. Ik heb zelf het idee dat de grens ligt waar de bomen ophouden bij die screen.

En dan deze screen:

med_gallery_145_297136.jpg

Ook hier zien we aardig hoge bergen op de achtergrond. Bergen die daarbij iets té puntig zijn om als nuttig speelterrein te kunnen dienen. Deze windmolens zouden nabij Palm Springs staan. In het echt zijn er wel bergen daar, maar echt niet zó hoge. Ik vermoed dus dat Rockstar deze bergen expres wat hoger heeft gemaakt om ze te kunnen gebruiken als grenzen.

Oftewel, mijn niveau theorie luidt: de speelwereld wordt afgebakend door bergen, waarbij de speelwereld ongeveer zo groot is als ik in mijn vorige post heb laten zien met de kaart.

EDIT: Op deze screen is het ook uistekend te zien dat Los Santos omringd is door bergen.

gallery_145_181787.jpg

Over de eerste screen ben ik het eens, het was mij ook al opgevallen dat deze bergen er precies uit zien als het einde van de wereld waar je niet overheen kan. Daarnaast lijkt het vanaf het punt waar deze screen is genomen heel erg op dezelfde soort bergen die ze bij Red Dead Redemption gebruikten om aan te duiden dat dit het einde van de map is.

Bij de tweede screen zit ik te twijfelen.. Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat er een stuk woestijn in zal zitten. Het zou best wel is kunnen dat die heuvels op de achtergrond gewoon nog horen bij de wereld van het spel, en dat de woestijn het einde van de speelwereld is. Denk aan de eindeloze wateren rondom de werelden die we in eerdere GTA's hebben gezien, maar dan een eindeloze woestijn. Woestijnen zijn meestal lang en eindeloos, dus in mijn ogen zou dit zomaar kunnen. Uiteraard zou Rockstar wel een maniertje kunnen vinden om dit op een mooie manier af te werken.

Bij de derde screen ben ik het ook niet helemaal met je eens, ik denk dat die heuvels daar vooral zijn geplaatst om een mooi sfeertje rondom de stad Los Santos te creëren. Ik sluit het echter niet uit dat er door die heuvels een weg(getje) loopt dat naar een ander deel van de wereld loopt. Wie weet wat er allemaal achter kan liggen.

Delen op andere websites

Hmm, een Death Valley in GTA, als je te ver gaat begeeft alles het, je motor, je hart... Mooi einde van de wereld.

Ik ondersteun Neo's mening over screen 1 en 2, maar ik denk ook wel dat op screen 3 die heuvels dien als sfeerscheppend en wellicht ook de locatie voor het Vinewood-teken.

Die bergen liggen ook net iets te dicht achter Los Santos hier, maar waarschijnlijk ligt er nog wat natuur achter deze heuvelrug... gevolgt door een andere berg die wel het einde aangeeft.

Delen op andere websites

Hmm, een Death Valley in GTA, als je te ver gaat begeeft alles het, je motor, je hart... Mooi einde van de wereld.

Ik ondersteun Neo's mening over screen 1 en 2, maar ik denk ook wel dat op screen 3 die heuvels dien als sfeerscheppend en wellicht ook de locatie voor het Vinewood-teken.

Die bergen liggen ook net iets te dicht achter Los Santos hier, maar waarschijnlijk ligt er nog wat natuur achter deze heuvelrug... gevolgt door een andere berg die wel het einde aangeeft.

Zou kunnen. Maar het is zowat een traditie van R* om de map te omgeven met water. Dat vindt ik persoonlijk ook leuker.

Delen op andere websites

Zou kunnen. Maar het is zowat een traditie van R* om de map te omgeven met water. Dat vindt ik persoonlijk ook leuker.

Tradities zijn er om gebroken te worden (ja de echte zin is met regels maar ja)

In III en RDR werden ook voornamelijk bergen gebruikt, maar de map was zo groot dat dat niet opviel, als het klopt dan is deze map nog wat groter en is een kant afgeschermt met water en de andere met bergen.

Iedereen gaat het waarschijnlijk mooier vinden dan ze zouden denken ;P

Delen op andere websites

Hoogstwaarschijnlijk de Blue Hell (als ze nog blauw ziet tegenwoordig, heb er geen idee van :3 )

San Fierro lag trouwens niet achter Mount Chiliad hoor, Mt Chiliad lag meer naast San Fierro, je moet dus niet verplicht over deze berg om San Fierro te bereiken ;P

Delen op andere websites

Niks dat is dan gewoon het einde van de spelwereld zoals al eerder werd gezegt.

Trouwens die bergen lijken niet op elkaar op de SA foto is het één berg terwijl het op de V foto een heel gebergte is.

Delen op andere websites

Achter die berg lag toch SF?

Wat zou er dan hier achter liggen :S

Ligt eraan van welke kant je kijkt. Alleen als je vanuit 't zuiden kijkt is even verderop San Fierro. San Fierro zelf lag niet aan Mount Chilliad zelf, en de berg lag nogal afgelegen in Flint County, met als dichtstbijzijnde dorpje Angel Pine.

Delen op andere websites

Maar goed, we hoeven niet te hopen op LV en SF, aldus Rockstar hé:

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created
Delen op andere websites

Maar goed, we hoeven niet te hopen op LV en SF, aldus Rockstar hé:

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created

Oke, maar wel de grootste map die Rockstar gemaakt heeft...

Bewerkt: door klm
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...