PimFRFC Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Hier een samenvatting van wat er al in dit topic is geplaatst, zodat men het niet allemaal terug hoeft te lezen. De locatie In de trailer is ons geliefde Los Santos weer te zien, ook zijn er bergen, platteland en een strand te zien. De officiële aankondiging van Rockstar Games: We are very proud to officially announce that Grand Theft Auto V is in full development. Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created. A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California. Wat kunnen we hier uit concluderen m.b.t. de omgeving? Los Santos zit in de game, ook zijn er stranden, heuvels/bergen en platteland (zoals ook al uit de trailer was te concluderen). Velen zien dit persbericht als een bevestiging dat het in GTA V alleen om Los Santos gaat en dat San Fierro en Las Venturas er niet inzitten. Dit is niet helemaal zeker, want het feit dat Rockstar het hier alleen over Los Santos heeft hoeft niet uit te sluiten dat de andere 2 er in zitten. Hier op het forum ging men er hevig op los over dit onderwerp. Hier een aantal argumenten die ik in deze discussie heb gezien. Voorargumenten: Aan het einde van de trailer vliegt een 'Shamal' over de Vinewood letters, waar komt deze vandaan? Er zijn naast deze Shamal nog meer vliegtuigen te zien, waar zou je heen moeten vliegen als er maar 1 stad is in het spel? Op een bord staat Los Puerta Freeway. Zover bekend ligt Los Puerta niet in Los Santos, dus waar komt deze snelweg vandaan? Is Los Puerta een nieuwe stad? Op de kentekenplaten van de auto's staat SAN ANDREAS. Velen trekken de conclusie dat om die reden Las Venturas en San Fierro in het spel zitten, want waarom zou je dat erop zetten als het alleen Los Santos is. Geen sterk argument. In de trailer worden alleen maar stukken van Los Santos laten zien. (Dit hoeft niets uit te sluiten want in de eerste trailer van GTA SA was ook alleen Los Santos te zien.) De snelweg waarop het brandende voertuig staat wordt door sommigen herkend als de snelweg die in GTA SA van Los Santos naar Las Venturas gaat. Tegenargumenten: Los Santos is heel groot en uitgebreid en er is heel veel platteland, aldus Rockstar Games. Dit zou kunnen betekenen dat er geen ruimte meer is voor Las Venturas en San Fierro. In de officiële aankondiging van Rockstar staat dat men met GTA V terug gaat naar Los Santos en omgeving. Het zou over zuid-Californië gaan. Zowel San Francisco (aka San Fierro) als Las Vegas (aka Las Venturas) liggen niet in zuid-Californië. Ontkrachte theoriën: De brug waaronder de Speedophile 2000 vaart is niet de Goldengate brug die in San Francisco staat. Dit is de brug die in de haven van Los Angeles staat. De map Tot nu toe zijn er een aantal zogenaamde maps gevonden: Bovenstaande 'map' is al ontkracht want het is gewoon een bever, het is een logo geïnspireerd op het werkelijke logo van Los Angeles. De map in bovenstaand plaatje is gelekt door een medewerker van Rockstar die over een tijdje stopt. Hij wordt door velen afgedaan als nep. De grootte van de map is volgens Rockstar enorm. Gary Forman (medewerker van Rockstar) plaatste op zijn Facebook dat de map van GTA V 2,5 keer groter wordt dan die van RDR. Hier een plaatje om te illustreren hoe groot de map van RDR was. Afscherming van de map Voorheen werden GTA's altijd afgeschermd door eindeloos water. Dit zorgde soms voor een onrealistisch beeld. In San Andreas eindigde bijvoorbeeld de woestijn in een zee. In GTA V lijkt Rockstar toch een wat meer realistische kant op te willen gaan dus lijkt het erop dat dit soort situaties niet gaan voorkomen. Maar hoe dan wel? In RDR werd gekozen om de map grotendeels af te schermen door grote, onbeklimbare bergen. Maar in GTA zou je daar gewoon over heen kunnen vliegen en een onzichtbare muur is niet iets wat Rockstar in zijn GTA zou willen stoppen. Dit onderwerp blijft onduidelijk en we zullen moeten wachten tot de officiële map wordt gerealesed om hier duidelijkheid over te krijgen. Dit was het wel zo'n beetje. Als er nog iemand is die het stukje over de snelwegen goed en duidelijk kan samenvatten, doe dat dan. Ik snap daar vrij weinig van. Ik heb waarschijnlijk een aantal dingen over het hoofd gezien, er zijn dan ook 630 reacties geplaatst en ik heb ook nog ergens een leven. Mocht iemand nog wat toe te voegen hebben, laat het me weten dan zet ik het erbij. Reageren
thebig Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 (bewerkt) Zeer handig, die samenvatting. Geeft eens een overzichtelijk beeld van wat we nu allemaal hebben besproken. Wat de snelwegen betreft: In de trailer van GTA V kunnen we voorlopig afleiden dat er 3 snelwegen zijn, die allemaal aangeduid worden met het interstate-teken: Interstate 1,2 en 5. Aangezien de Interstate 5 in het echt ook door LA loopt, lijkt het waarschijnlijk dat Rockstar zich tot in de details baseert op het echte LA, toch lopen de Interstate 1 en 2 niet door LA, sterker nog: ze bestaan gewoon niet. Wat ik hier zelf aan wil toevoegen is dat de California State Routes 1 en 2 wel door LA lopen, mogelijk hebben ze zich hierop gebaseerd. De laatste optie zou kunnen zijn dat ze random wegen hebben uitgevonden. De snelwegen zouden de theorie kunnen ondersteunen dat er meerdere steden in het spel zitten, want het lijkt toch absurd dat er, sowieso 3 en misschien meer, snelwegen in het spel zitten, terwijl die naar nergens leiden? Daarom zouden er meerdere steden zijn. In het echt loopt de Interstate 5 van de grens in Mexico, door San Diego en Los Angeles, langs Bakersfield (niet door) in de richting van San Francisco (maar ook niet door). Hij loopt van Noord naar Zuid (of omgekeerd) net zoals alle oneven Interstates. Voor State Route 1 is het verhaal kort: hij loopt langs de gehele kust van California en in het spel zou hij dus de functie kunnen vervullen van het strand (of de verschillende stranden?) te verbinden. De State Route 2 loopt van Los Angeles door Hollywood (Vinewood in GTA) en daarna door een bos naar een berg. Deze loopt van West naar Oost (of omgekeerd). Even verklaren waar mijn hypothese voor meerdere stranden vandaan komt: we kennen natuurlijk de San Maria Beach vanuit San Andreas, die lijkt ook goed in beeld te komen in de trailer. Daarnaast staat er op een poster ook Vespucci Beach (waarschijnlijk afgeleid van Amerigo Vespucci, de 'ontdekker' van Amerika en de man waaraan het continent zijn naam te danken heeft). Dit zou er op kunnen leiden dat er meerdere stranden zijn, al kan het ook een nieuwe benaming zijn voor de East Beach. De State Route 1 (Interstate 1 in GTA V) zou dus deze stranden kunnen verbinden en verder langs de kust lopen. Het is eigenlijk een benaming voor de weg die in SA langs de kust liep. Mijn samenvatting is misschien niet zo duidelijk en handig en vooral een eigen interpretatie: sorry hiervoor. Bewerkt: 7 november 2011 door thebig Reageren
PimFRFC Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Zeer handig, die samenvatting. Geeft eens een overzichtelijk beeld van wat we nu allemaal hebben besproken. Geen probleem, vondt de reposts van bepaalde dingen een beetje irritant worden dus ik dacht ik doe er wat aan. Mijn samenvatting is misschien niet zo duidelijk en handig en vooral een eigen interpretatie: sorry hiervoor. Je uitleg over de snelwegen is duidelijk (in ieder geval voor mij), dus bedankt! Reageren
EazyEvert Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Vond net op GTAForums deze foto: weet niet of die hier al ergens staat. Anyway, Walk of Fame dus. Zou vrij logisch zijn aangezien we in Los Angeles zitten. En dan nog even iets anders, het is jullie misschien al opgevallen, maar die shots uit die scene met de blauwe auto zijn volgens mij op exact dezelfde boulevard. Alleen telkens langs de andere kant bekeken. heb even dit kaartje getekend, maakt het allemaal wat duidelijker: de rode lijn met het pijltje staat voor de blauwe auto natuurlijk.. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 (bewerkt) Het meeste van dat is wel al vermeldt hoor, maar nog niet zo vaak benadrukt dat het dezelfde straat is. Die 'haven' in de verte is trouwens de 'Pleasure Pier' (Santa Monica Pier), je kan mogelijk net het reuzerad onderscheiden Edit: Onder mij, uiteraard... :3 Bewerkt: 7 november 2011 door Hearv94 Reageren
bugatti Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Het meeste van dat is wel al vermeldt hoor, maar nog niet zo vaak benadrukt dat het dezelfde staart is. Die 'haven' in de verte is trouwens de 'Pleasure Pier' (Santa Monica Pier), je kan mogelijk net het reuzerad onderscheiden ik neem aan dat dit straat hoort te zijn? Reageren
Rickos Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Ik weet niet of jullie deze video al geplaatst hebben, maar je krijgt met deze video een beeld van waar sommige elementen van de stad zich bevinden Reageren
Niiek Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 (bewerkt) en deel 2: Bewerkt: 7 november 2011 door Sniickers. Reageren
ErnstJ Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 @Rickos Kijk is een paar posts boven je Reageren
-Nico-Bellic- Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Bekijk dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=DZ-uybsDePE&feature=channel_video_title Dit zou best wel een real filmpje kunnen zijn, maarja, dat kun je bijna niet zeker zeggen, want wat je allemaal met MOD's kunt doen... Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Nee het is hoogstwaarschijnlijk niet real, om te beginnen is Chilliad verkeerd gespelt. Wel mooi gevonden, maar er is een zeer grote kans dat dat het niet is. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Mensen steken wel veel tijd om dingen te maken waarmee ze mensen voor de gek mee houden. Ach, het is in ieder geval creatief. Maar niet echt, natuurlijk. Reageren
bouzywouzy Geplaatst: 9 november 2011 Rapport Geplaatst: 9 november 2011 Hoi iedereen, na lang zoeken hoe ik mij moest "valideren" heb ik het toch voor elkaar gekregen =p Ik vind het niet erg dat het LS alleen word maar dan mogen ze wel veel bos-achtig gebied erin steken Reageren
Dippie Geplaatst: 9 november 2011 Rapport Geplaatst: 9 november 2011 Vond net op GTAForums deze foto: weet niet of die hier al ergens staat. Anyway, Walk of Fame dus. Zou vrij logisch zijn aangezien we in Los Angeles zitten. En dan nog even iets anders, het is jullie misschien al opgevallen, maar die shots uit die scene met de blauwe auto zijn volgens mij op exact dezelfde boulevard. Alleen telkens langs de andere kant bekeken. heb even dit kaartje getekend, maakt het allemaal wat duidelijker: de rode lijn met het pijltje staat voor de blauwe auto natuurlijk.. >>> Door Jacky-2007: Quote met afbeeldingen in spoiler geplaatst, zodat het topic niet zo erg vervuild. <<< Scherp opgemerkt Het zou inderdaad best kunnen dat die auto op dezelfde plaats rijdt. Ook mooi plaatje gemaakt met paint Al heb ik er ook mijn twijfels over. Op de onderste foto zie je namelijk een dubbele gele streep, en op de twee foto's daarboven lijkt er midden op de weg een enkele witte streep te staan... Reageren
exmpletree Geplaatst: 9 november 2011 Rapport Geplaatst: 9 november 2011 Die gelekte zwart-wit map is volgens R* nep. Link Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.