Jump to content

PC-versie GTA V


Poq

Recommended Posts

Sinds een tijdje is het onder uitgevers populair om de PC als gameconsole te langer te laten wachten op hun games. Wat vinden jullie hiervan? Denken jullie dat GTAV later wordt uitgebracht op de PC? Denken jullie dat R* dit ook gaat doen, zoals het met GTAIV deed? Wat zullen de verschillen zijn tussen de gameconsole- en PC-versies van de game?

Zelf denk ik dat GTAV ongeveer een half jaar later de PC aandoet dan de consoles. Commercieel gezien lijkt mij dit verstandiger. Erg eerlijk vind ik dit echter niet, zonder personal computer zou GTA er nooit zijn geweest. Het begon allemaal op de PC, de PC moet ook in ere worden gehouden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    4

  • Kenny-Petrovic

    3

  • Jarno91

    3

  • Poq

    2

Dat GTA V op de PC komt ben ik zo goed als zeker, dit toch op z'n minst een derde van de gamers is, en dus een derde van de winst. ^^ GTA IV, RDR en L.A. Noire kwamen allemaal eerst voor de console uit, maar Max Payne is dan weer aangekocht voor console én PC. Omdat tegenwoordig de PC's veel betere graphics aankunnen dan de huidige consoles vermoed ik dan ook dat het van dag 1 speelbaar op de PC zal zijn, simpelweg zodat de hoge graphics ook meer benut worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ze eerst de consoles aandoen, en als die op de Wii U komt dan sowieso ook meteen daarop, zodat de verkoop van die console buiten Japan ook de Japan uit reist.

Het is kut voor pc-gamers zoals ik, maar wat ik wel begrijp is dat het zo wat downloaders tegengaat. Als de game meteen op pc verschijnt, gaat half de bevolking hem illegaal downloaden. Als het alleen op consoles verschijnt eerst, gaan die mensen sneller die game (+ console?) kopen.

Maar ja, als het op Wii U verschijnt, ga ik een Wii U kopen, denk ik... ik wil ook wel eens GTA vanaf het begin kunnen spelen!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat GTA V op de PC komt ben ik zo goed als zeker, dit toch op z'n minst een derde van de gamers is, en dus een derde van de winst. ^^ GTA IV, RDR en L.A. Noire kwamen allemaal eerst voor de console uit, maar Max Payne is dan weer aangekocht voor console én PC. Omdat tegenwoordig de PC's veel betere graphics aankunnen dan de huidige consoles vermoed ik dan ook dat het van dag 1 speelbaar op de PC zal zijn, simpelweg zodat de hoge graphics ook meer benut worden.

RDR is niet op de PC uitgekomen.

Ik denk dat ze eerst de consoles aandoen, en als die op de Wii U komt dan sowieso ook meteen daarop, zodat de verkoop van die console buiten Japan ook de Japan uit reist.

Het is kut voor pc-gamers zoals ik, maar wat ik wel begrijp is dat het zo wat downloaders tegengaat. Als de game meteen op pc verschijnt, gaat half de bevolking hem illegaal downloaden. Als het alleen op consoles verschijnt eerst, gaan die mensen sneller die game (+ console?) kopen.

Maar ja, als het op Wii U verschijnt, ga ik een Wii U kopen, denk ik... ik wil ook wel eens GTA vanaf het begin kunnen spelen!

Er zal nooit een GTA op een console van Nintendo uitkomen als Nintendo zich niet wat meer gaat focussen op de hardcore gamer. De casualgamer is zo merkentrouw als een natte krant, als de PSVita een beetje een succes gaat worden dan ligt de (3)DS eruit. De N64 was het begin voor het einde voor Nintendo; ook GTA64 is gecancelled. Wat niet de oorzaak was voor het begin van dat einde, maar er wel tekenend voor was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ze eerst de consoles aandoen, en als die op de Wii U komt dan sowieso ook meteen daarop, zodat de verkoop van die console buiten Japan ook de Japan uit reist.

Het is kut voor pc-gamers zoals ik, maar wat ik wel begrijp is dat het zo wat downloaders tegengaat. Als de game meteen op pc verschijnt, gaat half de bevolking hem illegaal downloaden. Als het alleen op consoles verschijnt eerst, gaan die mensen sneller die game (+ console?) kopen.

Maar ja, als het op Wii U verschijnt, ga ik een Wii U kopen, denk ik... ik wil ook wel eens GTA vanaf het begin kunnen spelen!

Er zal nooit een GTA op een console van Nintendo uitkomen als Nintendo zich niet wat meer gaat focussen op de hardcore gamer. De casualgamer is zo merkentrouw als een natte krant, als de PSVita een beetje een succes gaat worden dan ligt de (3)DS eruit. De N64 was het begin voor het einde voor Nintendo; ook GTA64 is gecancelled. Wat niet de oorzaak was voor het begin van dat einde, maar er wel tekenend voor was.

Ik heb het over de Wii U, he. Nintendo laat daarop in ieder geval shooters toe, want er komt bijvoorbeeld een Battlefield en Ghost Recon op.

En kijk, Rockstargames heeft ook zo'n uitstapje gewaagd met Chinatown Wars op DS. Nintendo zou waarschijnlijk geen "nee" zeggen tegen 1 van de populairste franchises aller tijden op hun console. Bovendien, aangezien meer shooterfans dan ook een Wii U in huis halen, nodigt dat andere shooter-ontwikkelaars ook uit om voor de Wii U te ontwikkelen.

Maar ik ga er hier vanuit dat de Wii U de game kan trekken, van wat ik gehoord heb over de console moet ie een goeie rekenkracht hebben iig.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar North is nou niet echt te scharen onder de "shooter ontwikkelaars", hoor. :7

Enfin, ik verwacht dat het hetzelfde verloop zal hebben als bij IV. Steam en GFWL doen erg hun best om piraterij te voorkomen, wat toch de voornaamste reden is voor ontwikkelaars om het lanceren op platform PC uit te stellen naar een later moment. Maar stabiel is het nog niet, zie de laatste aanval op Steam. We gaan het zien. Tot op dit moment is het nog niet eens zeker of de game wel naar welk platform dan ook komt. Misschien brengt Rockstar straks de game wel alleen uit op een eigen nog aan te kondigen spelconsole, weten wij veel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat gta V zeker naar de pc komt alleen zoals veel mensen zeggen een half jaartje later zoals gta IV en L.A noire.

in een gerucht die ik gelezen had stond dat gta V gepoort zal worden door rockstar leeds wat me wel aannemelijk lijkt.

verder lijkt het mij onzin dat piraterij enige invloed heeft op de pc versie.

dat rockstar vaak geen of later pc versies uitbrengt heeft er mee te maken dat R de pc markt gewoon onderschat vindt ik.

ik hoop zelf dat de pc versie gelijk uitkomt want de verleiding om een console te kopen en gta omdat er geen pc versie is is erg groot terwijl ik geen console hoef.

plus de kwaliteit van men TV is erg slecht en niet echt geschikt om op te gamen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wel dat gta V voor de pc wordt gemaakt maar ik heb daar alleen weinig aan. Ik ga geen dure kaarten kopen en zo om gta V te kunnen spelen want ik zie nu al dat dat spel hele hogen eisen stelt. Dan koop ik liever een console daarvoor. Het zal lullig zijn als gta V alleen maar voor de pc uitkomt, maar dat denk ik niet. Daar zal xbox en playstation niet blij mee zijn. En dat kan gta ook minder populair maken. Gewoon weer xbox, playstation en PC volgens mij :)

Link to comment
Delen op andere websites

GTA 3 tot San Andreas worden nu eigenlijk vooral/alleen nog gekocht en gespeeld vanwege de mods. Ik zeg daarmee niet dat de PC-versie, toen die games net uitkwamen, het best verkocht werd, maar op dit moment worden ze eigenlijk alleen daarvoor nog verkocht. Rockstar wist dat na GTA 3 al, en zorgde er eigenlijk voor dat zowel Vice City als San Andreas makkelijk te modden waren(text-bestandje aanpassen en je auto kon ineens 300km/h harder).

Dit is een van de redenen waarom GTA San Andreas nog steeds een groot succes is. Multi Theft Auto San Andreas en San Andreas Multiplayer zijn beide eigenlijk beter gecode dan de officiële multiplayer van GTA IV. Die worden allebei zelfs nog steeds véél gespeeld, er zijn misschien wel 300 servers op beide mods, en een stuk of 20 daarvan hebben ook dagelijks/24 uur lang gewoon 30-250 spelers. Die servers hebben weinig 'negatieve' hackers(die alleen hacken om mensen hun spel te verzieken). In GTA IV zijn er op dit moment niet zo veel servers. Ik weet zelf niet hoeveel hacker-loze servers er zijn, omdat ik zelf een trainer heb(dan worden dat soort servers niet weergegeven). Er zijn in ieder geval meestal een stuk of 10-15 servers waar trainers toegestaan worden, elk met meestal 3-10 spelers. Dit is niet te vergelijken met MTA en SA:MP.

GTA IV sloeg een heel ander pad in dan het III-era en modding was amper meer mogelijk. In Multiplayer werden mods zelfs totaal niet toegestaan eigenlijk, doordat je met mods in eerste instantie Multiplayer niet eens in kon. Modders hebben bestanden aangepast waardoor dat wel kon, en daardoor was heel Multiplayer in IV eigenlijk verkloot(Tug-spammers vooral). daarna heeft Rockstar iets gemaakt waardoor players met mods de servers zonder mods niet meer konden joinen, waardoor dat niet meer zo vaak gebeurde, maar multiplayer nog steeds uitgestorven. Daarbij crasht multiplayer na 10 minuten/half uur als er iemand in de server carmods gebruikt...

Waarom ik dit allemaal schrijf terwijl het hier over de PC-versie gaat van GTA V?

Ik denk dat Rockstar dit allemaal gemerkt heeft en GTA: V ook in multiplayer makkelijker modbaar maakt, en ziet dat ze toch echt meer games verkopen, en dat hun games beter verkocht worden als ze dat doen. Dit denk ik vanwege de stijl van de game. GTA IV was vanaf de eerste trailer een stuk serieuzer, er waren bijna geen echte 'speciale' voertuigen(geen vliegtuigen, geen tank, geen Packer met beweegbare schans enz.). GTA V krijgt wél weer vliegtuigen, en laat ook gelijk een militaire VToL jet zien, en auto's hebben een meer cartoony-stijl.

Helaas zitten ze inderdaad met GFWL en dat soort dingen, programma's die modding 't liefst verbieden, en Rockstar zit daar waarschijnlijk aan vast. Ik denk dat Rockstar met GTA IV heeft ingezien dat de modding-community op de PC zorgt voor veel meer verkopen, dus ik heb er hoop op dat de PC versie nu de aandacht krijgt die ze verdient, door modding 'stiekem' toch toe te staan, ondanks dat ze dat vanwege GFWL niet officieel kunnen doen(Modding toestaan betekend meestal het toestaan met aangepaste bestanden online te gaan, waardoor illegale versies makkelijker gewoon Multiplayer kunnen spelen)...

Ik heb er goede hoop op dat er een PC versie komt, en ik denk dat hij dit keer ook eerder komt dan met GTA IV. Sowieso zegt Rockstar dat GTA 5 de limieten van de PS3 en Xbox 360 heel erg opzoekt, dus op de PC-versie zullen ze het spel (via settings) grafisch nog eens extra kunnen boosten voor de mensen die een high-end pc hebben, dat kan ook niet negatief uitpakken lijkt me!

Link to comment
Delen op andere websites

Een PC-versie zal er zeker komen maar wanneer? Ik hoop gelijk met de console-versies maar dat zal wel niet aangezien R* er zowat een traditie van heeft gemaakt de PC-versies van hun games later uit te geven dan de console-versies.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk komt ie op PC uit, is logisch, R* zou nooit PC fans teleurstellen.

Uche uche RED DEAD REDEMPTION uche uche.

Red Dead Revolver is ook niet op de PC uitgekomen...

Alle GTA-games zijn dat wel, dus het lijkt mij aannemelijk dat GTA V ook weer uitkomt voor de PC. ;)

EDIT:

Op Vice City Stories en Liberty City Stories na :puh:

Bewerkt: door Doemar
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...