Jump to content

Meer lager opgeleide Kamerleden

Recommended Posts

• Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• kelwin

7

• Jacky-2007

7

• Dutchy3010

5

• GolfG60

4

Geplaatst:

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar het is een beetje dubbel, want je moet wel iets in huis hebben om in de Tweede Kamer te mogen komen vind ik.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind dat de openingspost een beetje anders is dan het nieuwsbericht zelf, ik wou namelijk er neer zetten dat ik het belangrijker vind dat er mensen in komen met meer ervaring van bepaalde dingen.

Maar zoals ik het opvat van het nieuwsbericht willen ze gewoon minder hoge eisen stellen qua opleiding, en persoonlijk vind ik dat beter, niet zozeer om welke opleiding(en) ze hebben maar dat ze meer kijken naar de ervaring dat iemand heeft.

@Jimmiefitz, ja, wat sommige lagere opgeleiden in huis hebben is namelijk ervaring, wat lang niet alle hogeropgeleide hebben.

Heb het ook gezien op school, deed zelf een niveau 2 opleiding en kon meer dan de meeste mensen van niveau 4, omdat ik meer praktijk kreeg dan theorie.

En theorie valt altijd anders uit dan in de praktijk, en dit geval zie je overal terug, bijvoorbeeld ook tussen de Kamerleden.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Bullshit,

De regering is al zo'n zooitje, laat staan met lageropgeleide goedkopere mensen.

Moeten we je nu echt serieus nemen?

Je bent net uit je pamper gekomen, ga buiten spelen.

Geplaatst: (bewerkt)

Bullshit,

De regering is al zo'n zooitje, laat staan met lageropgeleide goedkopere mensen.

Moeten we je nu echt serieus nemen?

Je bent net uit je pamper gekomen, ga buiten spelen.

klopt wel, lager opgeleide mensen, zijn over het algemeen goedkoper. je weet hoe NL is.... tegenwoordig goedkopere mensen aannemen in het werk.

Maar nu ook al in onze eigen regering, kom op zeg, we willen niet meer problemen hebben. zeker niet nu.

en dat het volk over het algemeen lager is opgeleid heeft totaal niks met de regering te maken. een land besturen is heel anders dan een normale baan zoals automonteur.

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

Bullshit,

Wat bedoel je dan met goedkoop?

Geplaatst:

Bullshit,

Lageropgeleide mensen zijn (als het goed is) goedkoper.

Geplaatst:

Wat bedoel je met goedkoper? VBEdoel je minder goed betaald? :7

Ja, iemand die HBO gestudeerd heeft krijgt natuurlijk meer betaald dan iemand die praktijk onderwijs of BB/KGT/VMBO-T gestudeerd heeft.

zo heb ik het geleerd op mijn school... correct me if I'm wrong

Geplaatst:

en dat het volk over het algemeen lager is opgeleid heeft totaal niks met de regering te maken.

De regering hoort toch echt een afspiegeling te zijn van de samenleving, dus dat doet er wel degelijk toe. Zelf vind ik lager opgeleide mensen in de politiek prima. Zolang ze maar capabel zijn. Maar ik hoop niet dat ze dit willen gaan afdwingen via b.v. een kwotum.

Geplaatst:

en dat het volk over het algemeen lager is opgeleid heeft totaal niks met de regering te maken.

De regering hoort toch echt een afspiegeling te zijn van de samenleving, dus dat doet er wel degelijk toe. Zelf vind ik lager opgeleide mensen in de politiek prima. Zolang ze maar capabel zijn. Maar ik hoop niet dat ze dit willen gaan afdwingen via b.v. een kwotum.

ik zei het verkeerd, ik bedoelde dat het volk een andere baan heeft dan de regering natuurlijk.

Geplaatst:

klopt wel, lager opgeleide mensen, zijn over het algemeen goedkoper. je weet hoe NL is.... tegenwoordig goedkopere mensen aannemen in het werk.

Maar nu ook al in onze eigen regering, kom op zeg, we willen niet meer problemen hebben. zeker niet nu.

en dat het volk over het algemeen lager is opgeleid heeft totaal niks met de regering te maken. een land besturen is heel anders dan een normale baan zoals automonteur.

Problemen van tegenwoordig hebben ook niks te maken met mensen die een lagere opleiding hebben, beter gezegd, misschien komt het juist omdat de helft wel een mooie opleiding hebben maar weinig ervaring in de praktijk.

Iemand met een lagere opleiding hoeft minder lang te studeren, dus vanaf dezelfde leeftijd en als ie zijn opleiding nuttig gebruikt(dus het vak uitvoert waar ie voor geleerd heeft) heeft dus meer praktijk ervaring.

Iemand zonder ervaring ineens de volle 100% moet doen, doet het slechter dan iemand die al 25% ervaring heeft.

Daarnaast gaat het niet over hoe goedkoop een werknemer is, het gaat om de ervaring dat ze hebben.

Geplaatst:

ik zei het verkeerd, ik bedoelde dat het volk een andere baan heeft dan de regering natuurlijk.

En het punt dat je dan wil maken is?

Geplaatst:
Op 16-11-2011 om 20:09, kelwin zei:
Op 16-11-2011 om 20:06, Pwned. zei:
Op 16-11-2011 om 19:59, kelwin zei:

Bullshit,

Lageropgeleide mensen zijn (als het goed is) goedkoper.

En wat is er mis met die mensen dat ze niet in de kamer zouden mogen? :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...