Jump to content

Meer lager opgeleide Kamerleden


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • kelwin

    7

  • Jacky-2007

    7

  • Dutchy3010

    5

  • GolfG60

    4

En het is nu niet raar dat een lager opgeleide een partijgenoot in de Tweede Kamer ziet gaan omdat deze hoger opgeleid is?

Ach ja, als je als lager opgeleide de Kamer in wil komen, sluit je je gewoon aan bij de PVV.. Wel eerst zorgen dat je een strafblad hebt trouwens, anders voldoe je niet aan de criteria van de vacature. :D

Link to comment
Delen op andere websites

En het is nu niet raar dat een lager opgeleide een partijgenoot in de Tweede Kamer ziet gaan omdat deze hoger opgeleid is?

Het argument dat je in de kamer wilt/gaat omdat je hoger bent opgeleid lijkt mij redelijker dan het argument dat je lager opgeleid bent.

Link to comment
Delen op andere websites

En het is nu niet raar dat een lager opgeleide een partijgenoot in de Tweede Kamer ziet gaan omdat deze hoger opgeleid is?

Ach ja, als je als lager opgeleide de Kamer in wil komen, sluit je je gewoon aan bij de PVV.. Wel eerst zorgen dat je een strafblad hebt trouwens, anders voldoe je niet aan de criteria van de vacature. :D

En geld dat ze verdienen gedurende tijd, in Amerika als je wat gestolen hebt uit een winkel, dan kun je überhaupt nooit meer in de senaat komen. Zouden ze hier ook moeten doen, ipv help koe uit de stront politie. Wat een paar dagen terug op hart van Nederland was, lekker zonde weer 500 van die zinloze baantjes erbij terwijl 10 000 mensen een fantsoenlijk baantje verliezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is alleen maar zo omdat het je zo is aangeleerd. Toch zijn er een stuk meer ervaren en meer wijze mannen te vinden in diverse BV's dan in de Tweede Kamer.

Misschien hebben we het verkeerde geleerd?

Daar hebben ze het echt niet over in dit bericht. Ervaren, wijze mannen in BV's, behoren wat mij betreft gewoon tot de groep "hoger opgeleiden", maar dan in de praktijk geleerd. Hier bedoelen ze echt de cassiere bij de Appie om de hoek.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik haalde Henny vd Most aan als voorbeeld, die is echt verre van hoog opgeleid te noemen. De man is wereldvreemd, maar steekt zijn neus altijd op het juiste moment om de deur. Ik bedoel, een energiecentrale kopen voor een euro.. En omtoveren in een pretpark. Dat zie ik menig hoger opgeleide niet doen. vd Most heeft meer raakvlakken met de vakkenvuller dan met een HBO'er.

Om vooral het debat niet te smoren: Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een heel erg dom, wereldvreemd type kan zorgen voor enorme eye openers, nieuwe inzichten. Dat iemand een IQ onder de 90 heeft, wil niet zeggen dat deze niet kan nadenken, in tegendeel: We hebben heel veel van deze mensen in Nederland, en deze kunnen heel vindingrijk zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, die zijn er vast wel. Maar de meesten zijn dat niet. Hoe moet je die selecteren? Hoe weet je dat iemand werkelijk van waarde is voor de politiek? En in hoeverre is het voor de overheid belangrijk om een energiecentrale om te toveren in een pretpark? Daar kan je beter gewoon verstand hebben van veel zaken. Overigens moet een overheid Risico Averse zijn, en om dat te bepalen, moet je ook kennis bezitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, die zijn er vast wel. Maar de meesten zijn dat niet. Hoe moet je die selecteren?

Dat lijkt me een probleem voor de partijen die politici moeten inlijven en aandragen voor verkiezingsposities. Iedere partij kan trouwens bij de PVV navragen hoe je hiervoor het makkelijkste te werk kan gaan.

Hoe weet je dat iemand werkelijk van waarde is voor de politiek? En in hoeverre is het voor de overheid belangrijk om een energiecentrale om te toveren in een pretpark? Daar kan je beter gewoon verstand hebben van veel zaken. Overigens moet een overheid Risico Averse zijn, en om dat te bepalen, moet je ook kennis bezitten.

Dat kunnen we toch nooit weten? Ik bedoel, het grote gros wat in Den Haag rondwandelt is gewoon lokaal begonnen bij zijn of haar partij, en zo doorgegroeid naar landelijk niveau. Net als amateursporters die naar topsport klimmen.
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe verklaar je dan de populariteit van de PVV? Ik zal niet beweren dat Geert niet geschoold is, dat begrijp ik, maar wat hij om zich heen heeft verzameld haalt gemiddeld krap een HBO'tje. (i.m.o. vallen HBO'ers niet allemaal direct onder hoger opgeleiden, dat is heel erg afhankelijk van het uiteindelijk behaalde niveau. Hetzelfde denk ik over personen die hebben gestudeerd aan de vrije universiteit.)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Meer lageropgeleiden in de tweede kamer?

Als ik hierbij moet denken dat die cassieres van de AH in de politiek moeten dan hebben we een nog groter probleem dan wat we nu hebben.

Wat wel een goed plan zou zijn als er meer mensen van het bedrijfsleven in de politiek komen.

Zij weten veel meer dan dat poppenkast wat elke keer onnodig geld weggeeft en alleen maar continu alle fouten in andermans schoenen schuiven.

Wat mij betreft schaffen ze die hele linkse vleugel af. Het zijn een stelletje prutsers die al het geld onnodig weggeven en zodra het crisis is weer naar rechts wijzen.

Bewerkt: door MurderbrawlXXL
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...