Jump to content

EURO 2012


BoerTijger

Recommended Posts

Ik heb er zin in. Van de week het speelschema er maar even bij pakken en m'n traditionele €5-pool in elkaar zetten :D

Denk je aan me? :puh:

Ach, het is een zware loting maar wie wil winnen moet gewoon de beste zijn. Oranje spulletjes uit de kast, schmink op het smoeltje en aan de gang :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jesperkaj

    3

  • MostWantedKid

    2

  • Jimmiefitz

    2

  • BoerTijger

    2

De groepsfase lijkt me loodzwaar, maar zoals Wesley Sneijder al zei: "Om kampioen te worden, moet je toch van iedereen kunnen winnen". Als we de groepsfase overleven, is de kwartfinale te doen en krijgen we nog een zware halve finale en/of finale, mocht het zover komen. Maar ik heb er zin in, altijd leuk die sfeer als er een EK/WK is!

Link to comment
Delen op andere websites

Duitsland en Portugal kunnen naar huis voor de kwartfinales begonnen zijn. :bier:

Veel succes nederland zal gewoon laatste worden in deze poule ;)

Nee zeker niet, Nederland eindigt denk ik sowieso boven Denemarken. Met Portugal word het wat lastiger maar als Nederland er in gelooft kunnen ze wel winnen. Duitsland word eerste, geen twijfel over mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Nederland sowieso wel tweede zal eindigen, Nederland heeft zich op één been gekwalificeerd. Terwijl Portugal eerst nog via de barrages moest.

Portugal heeft wel veel talent, maar als ploeg zijn ze zeker niet zo sterk als Nederland, tenzij Nederland een zware slag in het gezicht heeft gekregen door dat verlies tegen Duitsland. :puh:

Bewerkt: door End Of The Riot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik blijf hopen dat de nederlaag tegen Duitsland eenmalig was: Oranje staat met beide beentjes weer op de grond, Duitsland denkt te makkelijk over Nederland en Oranje wil revanche. Maar ik vermoed dat dit hopen is tegen beter weten in. Maarja, wie weet...

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat groepshoofden Polen en Oekraïne beide helemaal geen zware tegenstanders hebben vergeleken met Nederland en Spanje, die respectievelijk tegen Duitsland en Portugal en tegen Italië en Kroatië moeten, toch niet de minsten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat groepshoofden Polen en Oekraïne beide helemaal geen zware tegenstanders hebben vergeleken met Nederland en Spanje, die respectievelijk tegen Duitsland en Portugal en tegen Italië en Kroatië moeten, toch niet de minsten.

Suggereer je daar iets mee, of niet?

Hoe dan ook, ik ben het niet met je eens. Polen heeft inderdaad geen heel zware tegenstanders, en eigenlijk is poule A gewoon een dodelijk saaie poule. Alhoewel, Rusland schaar ik toch echt wel bij het rijtje outsiders voor de titel. De poule van Oekraïne daarentegen vind ik juist een heel sterk bezette poule: Frankrijk, Engeland en Zweden zijn echt niet de minsten. Natuurlijk, Frankrijk en Engeland zijn de laatste jaren niet zo goed als we van ze gewend zijn, maar Frankrijk is in 2011 toch echt gewoon ongeslagen gebleven. Beide landen schat ik minstens zo hoog in als Kroatië, en dus heeft Oekraïne mijns inziens een minstens zo zware loting als Spanje.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij had Nederland niet zo lang geleden in de voorrondes verloren van Zweden, ik zou het wel eens een keer leuk vinden als Spanje en Duitsland eens een keer niet in de finale zitten, geen van beide. Maar bijvoorbeeld Griekenand of Zweden voor de verandering.

Link to comment
Delen op andere websites

Griekenland was Europees kampioen in 2004, remember? In de poule eindigde zij toen als 2e, voor Spanje dat daardoor was uitgeschakeld. Het kan dus verkeren. Maar zo'n verrassing zou wel weer leuk zijn, Ierland bijvoorbeeld of een van de organisatoren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik hoop op een nederland engeland in de finale...

Gewoon omdat de vorige wedstrijd niet doorging.

Heel realistisch is het niet maar goed het lijkt me wel een mooi affiesje.

Nu hopen dat van persie ook bij het nederlands elftal gaat scoren, komt het volgens mij helemaal goed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Voorlopige selectie Nederlands Elftal:

Keepers: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Tim Krul (Newcastle United), Michel Vorm (Swansea City), Jasper Cillessen (Ajax) en Erwin Mulder(Feyenoord).

Verdedigers: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Erik Pieters (PSV), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Joris Mathijsen (Málaga) en Jetro Willems (PSV).

Middenvelders: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Hedwiges Maduro (Valencia), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur) en Georginio Wijnaldum (PSV).

Aanvallers: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Toch een paar opvallende namen: Mulder, Cillessen, Willems, Bouma, Viergever, de Vrij, Maher, Maduro, S. de Jong, Wijnaldum, John, Narsingh en Lens. De meeste hiervan zie ik toch afvallen in de definitieve selectie. Namen die ik mis zijn Dost, Van Wolfswinkel, Clasie en Boerrighter.

Edit: Zojuist is bekend geworden dat Pieters niet op tijd hersteld kan worden van zijn blessure. [Bron]

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...