Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

-sigh- Ik zal hier niet lang blijven op dit topic namelijk ik door mijn ADHD vrijwel erg snel paranoïd wordt.

Geef jouw ADHD maar weer de schuld :duh::D

Maar wees niet bang, de grootste raket die noordkorea in zijn arsenaal heeft een afstand van 10.000km, kan Nederland ( of de EU ) dus niet berijken en het is nog niet duidelijk of het een nucleaire warhead kan dragen.

article-2303725-1916029E000005DC-92_634x497.jpg

En als je bang bent een nuke van Iran op je bakkes te krijgen, misschien doen deze afbeeldingen je wat minder demotiveren:

us_missile_shield_map1.jpg

158030221.jpg

missile1.jpg

Zo... Uw heeft weer een kwartet erbij! :D

Ps. dit is ook wel interessant :puh:

NATO-Russia-HAARP-Shield-ElectromagneticWeapon-Facilities.jpg

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik zal hier niet lang blijven op dit topic namelijk ik door mijn ADHD vrijwel erg snel paranoïd wordt.

Dat is de verkeerde manier van denken. Je bent snel paranoïde en dat valt te klasseren onder ADHD, waardoor het je wordt toegesproken. Leer jezelf erkennen zoals je bent, stoot je eigen kenmerken niet af naar één of andere onbestaande ziekte ;)

-MessiaX-, allemaal wel leuk en wel maar die basissen staan er nog altijd niet. Toch vrees ik Iran niet echt. Om te beginnen omdat Iran geen echte problemen heeft met de Europese grootmachten. Iran heeft meer een hekel aan Israël. Of dat terecht is of niet moeten we hier niet discussiëren, maar dat is wel de situatie.

Geplaatst:

Toen ik las dat Rusland een echtere band wou hebben met Nederland verbaasde me het wel. Maar ik maak me niet druk over Rusland. Als we rusland als vriendje houden krijgen we (hopelijk) meer bescherming :D

Geplaatst: (bewerkt)

-MessiaX-, allemaal wel leuk en wel maar die basissen staan er nog altijd niet. Toch vrees ik Iran niet echt. Om te beginnen omdat Iran geen echte problemen heeft met de Europese grootmachten. Iran heeft meer een hekel aan Israël. Of dat terecht is of niet moeten we hier niet discussiëren, maar dat is wel de situatie.

Ja, dat klopt al staan de Aegis systemen er wel al ( het Aegis systeem staat op het liggende Aegis schip :clown::sst: ) , zoals je in de 3e afbeelding kan zien.

En wat je zegt over Iran, daar sluit ik me ook bij aan. Ziezo denk ik niet dat Nederland ooit een (main) target word, voor nucleaire bommen / raketten . Daar heeft het te weinig ( strategische ) waarde voor.

Als Noord Korea over een tijd een Europees land wil raken ( wat ik me ook niet echt kan voorstellen ), dan zal het wel een van de grootmachten van de EU worden. Maar ik denk, dat eerst Aziatische landen aan de beurt zijn en daarna de US. Mocht er daarna nog een DPRK bestaan, dan komt pas de EU aan bod ( al zal de DPRK dan wel door z'n nuke voorraad heen zijn en moeten de raketten over China en Rusland heen).

Dus ziezo zie ik de kans als Nihil in. Maar de kans dat een Noord-Koreaanse raket een aziatische plek raakt ( zuid-Korea / Japan ), vind ik wat minder nihil.

Bewerkt: door -MessiaX-
Geplaatst:

-MessiaX-, die foto's zien er indrukwekkend uit, echter als er nu een raket word afgevuurd op bijvoorbeeld Hawaii of Alaska, dan zal Amerika hard ingrijpen. Het is niet echt te voorspellen maar in het ergste geval gaan andere vijanden daarvan profiteren. Het is allemaal niet te hopen maar Europa en de VS moeten rekening houden dat er wel degelijk een oorlog kan uitbreken.

Geplaatst:

-MessiaX-, die foto's zien er indrukwekkend uit, echter als er nu een raket word afgevuurd op bijvoorbeeld Hawaii of Alaska, dan zal Amerika hard ingrijpen. Het is niet echt te voorspellen maar in het ergste geval gaan andere vijanden daarvan profiteren. Het is allemaal niet te hopen maar Europa en de VS moeten rekening houden dat er wel degelijk een oorlog kan uitbreken.

tja, ik zelf vind de illustraties (ook) ietwat overdreven met vlammetjes enzo. Ik heb 4 a 5 van die illustraties nodig gehad om het te illustreren :bonk:

Meer informatie, minder onzinnige illustratie denk ik dan... Maar goed, dat heb je snel met illustraties :puh:

En net zoals je zegt, denk ik niet dat landen zoals bijv. China het 1,2,3 goedkeurt als ze een eens een Amerikaanse Legermacht als onderburen hebben. Wie weet vallen ze zelf ook wel noord-korea in, om dat te voorkomen. En dan krijg je eigenlijk eenzelfde situatie, als dat de DPRK heeft laten ontstaan.

Geplaatst:

Messia; dat zijn alleen de schattingen helaas, niemand weet of ze mischien zwaarder geschut hebben/

Geplaatst:

Messia; dat zijn alleen de schattingen helaas, niemand weet of ze mischien zwaarder geschut hebben/

Gelukkig zijn die schattingen ook op wat gebaseerd en niet zo maar uit de lucht gegrepen. Maar inderdaad, met 100% zekerheid kan je het inderdaad niet zeggen en dat is ook wat Noord-Korea extra gevaarlijk maakt. Aan de andere kant doen de Noord-Koreanen er ook alles aan om zich groter te lijken dan dat ze zijn ( denk alleen al aan de lege gebouwen die bij de grens staan ).

propagandacitynkorea.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat veel mensen hier zich teveel zorgen maken. Noord Korea is klein, en hulp krijg je niet zomaar. Ze maken te veel kabaal. Als er ooit oorlog zou komen is het een kleintje.

Geplaatst:

Ik denk dat veel mensen hier zich teveel zorgen maken. Noord Korea is klein, en hulp krijg je niet zomaar. Ze maken te veel kabaal. Als er ooit oorlog zou komen is het een kleintje.

Als je een leider van een klein land hebt die het geen reet uitmaakt wat er met dat kleine land gebeurt, is dat gevaarlijk zeker waarneer dat kleine land kernkoppen heeft.

Geplaatst:

Tjah, waarschijnlijk hangt de lucht boven Noord-Korea vol met spionage-apparatuur van de VS, die weten heus wel wat daar allemaal gebeurd ;)

Het beste kunnen ze Noord-Korea gewoon voor zijn. Snel en onopgemerkt die Kim Jong-Un wegvegen. Lijkt mij het allerbeste ;) Als hij een oorlog start, probeert hij natuurlijk zoveel schade te maken. Winnen doen ze toch niet, wie zijn hun bondgenoten? China, Rusland? Die willen er verder niets mee te maken hebben, die kijken wel uit...

Geplaatst: (bewerkt)

Het zal Kim Jong-Un voorlopig nog wel gaan om onderhandelingen. Noord-Korea heeft inderdaad al vaker om financiële steun e.d. gevraagd middels dreigingen, maar landen als Amerika doen daar nu niet aan mee. Ik vind het op zich wel goed dat andere landen zich ook niet zomaar gewonnen geven want dat is waar Noord-Korea op uit is.

MessiaX, ik heb alle drie de delen van die documentaire gezien die jij postte en dat maakt wel pijnlijk duidelijk hoeveel bullshit de Noord-Koreaanse media laat zien. Kim Jong-Un heeft zojuist ook gemeld Groot-Brittanië te kunnen bereiken met zijn nucleaire wapens. Maar ook dat kan gewoon gelul zijn; het lastige is dat je dat niet zomaar als gelul kan afdoen, want áls het waar is, moet men zich daar natuurlijk wel op hebben voorbereid. De vraag is ook of Kim Jong-Un nu al zou vertellen wie hij zou kunnen raken, want dan geeft ie de vijand juist een voordeel mee.

Toch is discipline (in een leger) niet te onderschatten, zelfs met minder aantallen of mindere technologie. Maar misschien vergelijk ik het nu een beetje te veel met de Vietnam War.

Kan ook dat Kim Jong-Un niet meteen een kernbom op GB gooit maar kleiner begint, zoals enkele jaren terug met die torpedo's.

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

Enigzijds vind ik het nog wel vermakelijk, het is leuk om dit nieuws te volgen en het is ook nog eens spannend. Dus héél stiekem hoop ik toch nog op een beetje actie. :$

Geplaatst:

MessiaX, ik heb alle drie de delen van die documentaire gezien die jij postte en dat maakt wel pijnlijk duidelijk hoeveel bullshit de Noord-Koreaanse media laat zien.

Ah, ik vond dat ook :puh: Het lijkt me aan de ene kant wel interressant om zo'n trip te maken ( in rustigere tijden :D ) en ik zou dan volgens mij goed begrijpen waarom die mensen daar allemaal in angst leven, voor hun grote geliefde leider ( en oh wee, als je hem Kim-jong un noemt, dan ben je een deadman ). En juist vanwege die angst, is het enige waar ze aan kunnen vastknopen de zekerheid in geen angst en dat ze daarom allemaal achter hun "geliefde" leider aanhuppelen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...