Jump to content

Noord-Korea


SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

    • Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

    • NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3


Recommended Posts

Zoals jullie wellicht weten, is Noord-Korea niet zo'n heel superleuk land om in te wonen. Helaas is dat geen bijzonderheid op deze wereld, evenals het feit dat er een super corrupte regering heerst.

Noord-Korea staat onder leiding van Kim Jong-il. Hij is geboren bovenop een vulkaan, en naar aanleiding van zijn geboorte verschenen er sterren in de hemel, bloemen gingen in bloei, één of ander zeemonster ging vrolijk zingen én.................. er verschenen twee regenbogen.

Dat zeggen de autoriteiten van Noord-Korea tenminste. Oftewel de regering is daar erg corrupt, en het valt zo op omdat ze het niet zo heel subtiel verwoorden. Als je op vakantie gaat naar Noord-Korea, word je daar door de regering in de gaten gehouden en mag je alleen op bepaalde plekken komen.

Dit is (volgens mij) de officiële site van het land, het is tenminste de eerste hit in Google na het intypen van North Korea, behalve de Wikipedia pagina. In elk ander land zouden we dit niet eens serieus kunnen nemen, maar in Noord-Korea is iedereen zo geïndoctrineerd.

Dit is ook wel erg. "De 5 Weirdste Kinder-Cartoons In Noord-Korea", waaruit ook maar weer blijkt wat een censuur er is in de media. Ze gaan vooral over "Noord-Korea is geweldig, Amerika is stom en moet dood".

Ik zelf hou deze site wel eens in de gaten.

Het is misschien wel duidelijk, ik vind dat de corruptie in Noord-Korea zo snel mogelijk moet stoppen zodat het weer een vrij land kan worden.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar wat vinden jullie?

Edit: Deze site is wel grappig.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    20

  • SpacyColours

    19

  • Bierbuikje

    18

  • -MessiaX-

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm, wat mij opvalt is dat ze Duitse Pistolen uit WO II (Mauser C96) gebruiken op deze foto: http://www.korea-dpr.com/ocn/wp-content/ulh279hf2/8.jpg

Vind het op zich wel grappig, zeker ook de mythe rond Kim Jong-Il, net als de tekenfilmpjes. Nee het moet niet veel gekker worden, dat is gewoon massahersenspoelen, maar ja als ze zo zichzelf de afgrond in willen lopen, dat ze hun gang gaan. Want ja, met jezelf isoleren bereik je niks en echt niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is al een topic over Noord Korea, namelijk hier.

Dit is ook wel erg. "De 5 Weirdste Kinder-Cartoons In Noord-Korea", waaruit ook maar weer blijkt wat een censuur er is in de media. Ze gaan vooral over "Noord-Korea is geweldig, Amerika is stom en moet dood".

Net als de islam.....

Juist ja.......

Link to comment
Delen op andere websites

Offtopic ik zie je steeds vaker hier op het forum met goede Posts :tu:

Ik? Dank je wel! :engel:

Er is al een topic over Noord Korea, namelijk hier.

Oh oké, ik had gezocht of het topic al bestond maar was tot ergens eind 2010 opgehouden, blijkbaar moest ik iets verder terug in de tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

De geschiedenis heeft uitgewezen dat communisme zichzelf uitroeit.

o ja?

het is waar dat er minder communistische landen zijn, maar tot nu toe is juist Noord-Korea een goed voorbeeld dat je met communisme, een isolerend land kan maken, dat zich zelf stand kan houden.

Overigens, China is ook een goed voorbeeld, dat nog steeds een deel van de internationale economie communistisch is.

:bonk:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

De geschiedenis heeft uitgewezen dat communisme zichzelf uitroeit.

o ja?

het is waar dat er minder communistische landen zijn, maar tot nu toe is juist Noord-Korea een goed voorbeeld dat je met communisme, een isolerend land kan maken, dat zich zelf stand kan houden.

Overigens, China is ook een goed voorbeeld, dat nog steeds een deel van de internationale economie communistisch is.

:bonk:

China is niet geheel communistisch, ze hebben een vrije markt gecombineerd met veel onderdrukking. Het is inderdaad waar dat Noord-Korea lang stand houdt, maar het is de vraag voor hoe lang nog. De bevolking lijdt onder armoede en de bevolking weet echt wel beter. Tijdens het wk 2010 in Zuid-Afrika waren een aantal spelers gevlucht om van de vrijheid te kunnen genieten. In Noord-Korea zelf zijn ook allerlei geheime kampen waar ze politieke tegenstanders met hun gehele families opsluiten, dit ontstaat niet vanuit het niets, de bevolking weet wel beter. Het is slechts een kwestie van tijd tot de bom barst.

Link to comment
Delen op andere websites

De geschiedenis heeft uitgewezen dat communisme zichzelf uitroeit.

o ja?

het is waar dat er minder communistische landen zijn, maar tot nu toe is juist Noord-Korea een goed voorbeeld dat je met communisme, een isolerend land kan maken, dat zich zelf stand kan houden.

Overigens, China is ook een goed voorbeeld, dat nog steeds een deel van de internationale economie communistisch is.

:bonk:

China is niet geheel communistisch, ze hebben een vrije markt gecombineerd met veel onderdrukking. Het is inderdaad waar dat Noord-Korea lang stand houdt, maar het is de vraag voor hoe lang nog. De bevolking lijdt onder armoede en de bevolking weet echt wel beter. Tijdens het wk 2010 in Zuid-Afrika waren een aantal spelers gevlucht om van de vrijheid te kunnen genieten. In Noord-Korea zelf zijn ook allerlei geheime kampen waar ze politieke tegenstanders met hun gehele families opsluiten, dit ontstaat niet vanuit het niets, de bevolking weet wel beter. Het is slechts een kwestie van tijd tot de bom barst.

Qua China: inderdaad

Qua Noord-Korea:

de bevolking weet wel beter. Het is slechts een kwestie van tijd tot de bom barst.

ik vraag me het af of de bevolking wel beter weet, ze zijn immers al van het begin af aan gebrainwashed dat alles Buiten Noord-Korea Evil is.

@WK2010:

en inderdaad, daarom hadden ze ook op het WK op een gegeven moment Chinese Supporters :bonk:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Maar tijdens die "kwestie van tijd" worden er nog steeds talloze mensen mishandeld door de corrupte regering daar.

Het is overigens niet zo makkelijk als je denkt. Een burgeropstand is niet niks. En omdat de bevolking er zo geïndoctrineerd wordt, zal ook een groot deel die Kim blijven aanbidden.

Edit: Zoals commando 1 minuut voor me al zei. :puh:

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Noord-Korea is geniaal.

>>> Door NandroDavids: Het is hier Opinie, en daar waarderen we meningen zeer. Maar dan wel graag onderbouwde meningen. Hier kunnen we niets mee. Je zou beter moeten weten<<<

Zoals ik al zei, Noord-Korea is geniaal. Niemand vraagt om argumenten.

>>> Door NandroDavids: Het is hier Opinie, en daar zijn argumenten verplicht: *KLIK*. +20%<<<

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Het is toch zo dat China de Noord-Koreanen steunen en de VS de Zuid-Koreanen?

Maarja, verder is de regering van Noord-Korea debiel. Het lijkt me ook niet dat de bevolking een opstand gaat doen zoals in Libië(en andere). Daar is de regering samen met het leger veel te machtig voor. Of het wordt al gelijk onderdrukt met van die geheime diensten.

Bewerkt: door Yannick(NL)
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...