Jump to content

Noord-Korea


SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

    • Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

    • NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3


Recommended Posts

Maar als je zegt "Ik wil een andere regering", en diegene wordt mishandeld/geëxecuteerd, dan is dat moeilijk goed te praten.

Mwah, er zijn ook een hele hoop christenen die alles wat god al dan niet doet goedpraten. Net zo zijn er veel Koreanen die Kimmetje als een soort god zagen, Kimmetjes wil is wet. Als jij daar je ideologie op baseert en iemand wordt vermoordt omdat ie een andere regering wil, dan is dat op basis van de fundamentele inzichten van dergelijk ideologisch systeem helemaal niet verkeerd.

Net als bij wiskunde de uitspraak '2+3=5' kan goed of fout zijn, maar dat ligt er puur aan wat voor fundamentele regels (axioma's) je opstelt. Je kunt bijvoorbeeld rekenen in de ring modulo 3 waar 2+3=2, wat nogsteeds waar is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    20

  • SpacyColours

    19

  • Bierbuikje

    18

  • -MessiaX-

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is makkelijk praten over het negeren van andere landen, maar als die andere landen ineens miljarden uitgeven aan een militaire macht dan is negeren de domste optie.

Het is ook heel makkelijk om op pvv niveau te praten als je totaal geen idee hebt van wat er allemaal voor gevaren kunnen zitten in dergelijke landen. Een in zichzelf kerend land is misschien wel het gevaarlijkste dat er is.

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Het is makkelijk praten over het negeren van andere landen, maar als die andere landen ineens miljarden uitgeven aan een militaire macht dan is negeren de domste optie.

Het is ook heel makkelijk om op pvv niveau te praten als je totaal geen idee hebt van wat er allemaal voor gevaren kunnen zitten in dergelijke landen. Een in zichzelf kerend land is misschien wel het gevaarlijkste dat er is.

Als we ons in het verleden gewoon met onszelf hadden bemoeit hadden we ons geen zorgen hoeven maken over landen als Korea. Hadden wij lekker via ons systeem geleefd, hun via hun systeem. En dan was alles prima geweest. Afghanistan, Irak, Vietnam etc. allemaal oorlogen omdat de westerse wereld (de verenigde staten) zich moest bemoeien met andere landen

Link to comment
Delen op andere websites

Een heel simpele vergelijking. De 2e wereldoorlog verklaarden we onszelf ook neutraal, nu met die gedachten een alternatief pad bewandelen en et voila. Een oorlog die daar begint, kan zich als een caldera uitbarsting over de aarde verspreiden.

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we dat hele land niet gewoon negeren? Laat ze lekker doen waar ze zin in hebben, dan doen wij ons ding, en dan is iedereen happy.

Kijk, EINDELIJK iemand die het begrijpt.

Een land met kernwapens gaan negeren? :N

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we dat hele land niet gewoon negeren? Laat ze lekker doen waar ze zin in hebben, dan doen wij ons ding, en dan is iedereen happy.

Kijk, EINDELIJK iemand die het begrijpt.

Een land met kernwapens gaan negeren? :N

Gaat niet zo'n ding moet je in het hoog houden, zeker op vijandig gebied.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe komt N-Korea eigenlijk aan voedsel en grondstoffen? Ze hebben toch niet ALLES in hun eigen land?

1) Dat komt omdat Amerika/Z-Korea en co voedsel geeft in ruil voor onderhandelingen met hun kernprogramma.

Maar wat doet N-Korea, ze stockeren het en doen toch verder met hun eigen wil.

Ik ben zeker dat 90 procent van dat eten op een mooi buffettafel komt waar Kim-... en co onderhandelen.

2) N-Korea geeft al hun energie aan alweer kernprogramma, waardoor de mensen in Pyongyang en omstreken geen elektriciteit hebben. Daardoor valt er op bepaalde uren in het land gewoon geen elektriciteit.

3) Grondstoffen is er niet in grote maten. Hun luchtvaartmaatschappij "Air Koryo" vliegt in bepaalde weken gewoon niet omdat er geen fuel is. Een op de grote banen "op z'n communistisch" rijden er geen auto's op.

(Op youtube kan je documentaire zien over dit "A day in Norht Korea")

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

''I think Kim Jong was feeling pretty ill''

:schater:

Ik ben inderdaad benieuwd wat de nieuwe leider van Noord-Korea gaat brengen, ik denk dat het niet erg veel zal verschillen met kim-yong-il :sigaar:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb de beelden gezien, ik vind ze op een bepaalde manier wel amusant, het is er zó over en het is zo duidelijk fake dat het gewoon lachwekkend wordt...

Daarentegen ook wel triest, zeer triest, dat de bevolking zo veel moeite moet doen om te rouwen... "RIP onze Geliefde Leider Kim Jong-Il!" Nu ja...

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste keer dat ik die extreem huilende mensen zag moest ik eigenlijk wel lachen. Het is gewoon triest dat je de schijn op moet houden voor andere landen en dat ze eigenlijk acteren. Achja, ik denk dat sommige mensen het ook wel menen maar dat zijn er maar een paar. :clown:

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

De eerste keer dat ik die extreem huilende mensen zag moest ik eigenlijk wel lachen. Het is gewoon triest dat je de schijn op moet houden voor andere landen en dat ze eigenlijk acteren. Achja, ik denk dat sommige mensen het ook wel menen maar dat zijn er maar een paar. :clown:

ik heb er een stuk over in de krant gelezen, en daarin stond dat de meeste tranen echt zijn.

Een soort van kettingreactie... als de ene treurt (huilt), treurt (huilt) een ander ook. dit heb je ook bij een begravenis.

tevens zijn ze ook, zoals waar jacky op doelt, geïndoctrineerd, huilen / treuren ze niet dan worden ze opgepakt...

Ben ik even blij dat ik geen Noord-Koreaan ben :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste keer dat ik die extreem huilende mensen zag moest ik eigenlijk wel lachen. Het is gewoon triest dat je de schijn op moet houden voor andere landen en dat ze eigenlijk acteren. Achja, ik denk dat sommige mensen het ook wel menen maar dat zijn er maar een paar. :clown:

ik heb er een stuk over in de krant gelezen, en daarin stond dat de meeste tranen echt zijn.

Een soort van kettingreactie... als de ene treurt (huilt), treurt (huilt) een ander ook. dit heb je ook bij een begravenis.

tevens zijn ze ook, zoals waar jacky op doelt, geïndoctrineerd, huilen / treuren ze niet dan worden ze opgepakt...

Ben ik even blij dat ik geen Noord-Koreaan ben :sigaar:

Maar die mensen weten niet beter, zij horen niks van de buiten wereld. Ik denk als ze dat ooit eens ontdekken dat het wel eens flink fout kan gaan. Maar als je niet beter weet dan dat Kim Jong de machtigste persoon is de beste van allen en een soort van god is, de man die zogenaamd alles kon (lachertje), dan ga je denk ik ook wel huilen. Hij was gewoon een superheld volgens de Koreanen, totdat ze ooit de werkelijkheid gaan ontdekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...