Jump to content

Noord-Korea


SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

    • Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

    • NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3


Recommended Posts

''I think Kim Jong was feeling pretty ill''

:schater:

Ik ben inderdaad benieuwd wat de nieuwe leider van Noord-Korea gaat brengen, ik denk dat het niet erg veel zal verschillen met kim-yong-il :sigaar:

1225087_460s.jpg


Maar ik wacht nog even af over hoe het zal gaan in Noord Korea.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    20

  • SpacyColours

    19

  • Bierbuikje

    18

  • -MessiaX-

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kim Jong un is de opvolger geworden inmiddels vandaag was op het nieuws, 27 jaar en nu al dictator. Hij is nog dikker en lelijker dan zijn vader.

Maar goed, wie er ook naar voren word geroepen om zogenaamd baas van het land te zijn. Het leger blijft de macht houden in Noord Korea, ik zie Kim Jong il ( un ) maar als een traditie. Niet zoals een beatrix bijvoorbeeld, maar Kim Jong heeft zeker niet de touwtjes in handen.

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste keer dat ik die extreem huilende mensen zag moest ik eigenlijk wel lachen. Het is gewoon triest dat je de schijn op moet houden voor andere landen en dat ze eigenlijk acteren. Achja, ik denk dat sommige mensen het ook wel menen maar dat zijn er maar een paar. :clown:

ik heb er een stuk over in de krant gelezen, en daarin stond dat de meeste tranen echt zijn.

Een soort van kettingreactie... als de ene treurt (huilt), treurt (huilt) een ander ook. dit heb je ook bij een begravenis.

tevens zijn ze ook, zoals waar jacky op doelt, geïndoctrineerd, huilen / treuren ze niet dan worden ze opgepakt...

Ben ik even blij dat ik geen Noord-Koreaan ben :sigaar:

Maar die mensen weten niet beter, zij horen niks van de buiten wereld. Ik denk als ze dat ooit eens ontdekken dat het wel eens flink fout kan gaan. Maar als je niet beter weet dan dat Kim Jong de machtigste persoon is de beste van allen en een soort van god is, de man die zogenaamd alles kon (lachertje), dan ga je denk ik ook wel huilen. Hij was gewoon een superheld volgens de Koreanen, totdat ze ooit de werkelijkheid gaan ontdekken.

Ja, inderdaad.

@Sjaak: hij heeft best wel wat weg van zijn opa Kim " the great leader " il-sung, waarvan ze nog steeds denken dat het een soort van god is. Samen met het feit, dat hij van de kinderen van kim jong-il het meest op z'n vader lijkt qua gedrag is het vrij logisch dat er voor hem is gekozen als " propaganda-leider ".

besef trouwens, dat hij doordat hij 2 weken terug nog de hoogste generaal was van het land, hij wel degelijk een groot deel van de touwtjes in handen heeft. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Kunnen ze dat land niet gewoon platgooien en dan de russen, amerikanen, en chinezen laten vechten voor wie het land dan word?

Lijkte me een geweldig iets waar later geweldige films over gemaakt kunnen worden :schater: :schater: :schater: :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen ze dat land niet gewoon platgooien en dan de russen, amerikanen, en chinezen laten vechten voor wie het land dan word?

Lijkte me een geweldig iets waar later geweldige films over gemaakt kunnen worden :schater: :schater: :schater: :schater:

Ja, dat is een goed idee voor de wereld! :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen ze dat land niet gewoon platgooien en dan de russen, amerikanen, en chinezen laten vechten voor wie het land dan word?

Lijkte me een geweldig iets waar later geweldige films over gemaakt kunnen worden :schater: :schater: :schater: :schater:

Ja, dat is een goed idee voor de wereld! :duh:

Jép , dan gooit N-Korea hun atoombom erop en klaar is kees :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk toch dat op gebied van kernwapens Iran een grotere dreiging is dan Noord-Korea hoor, de Noord-Koreanen hebben geen contact met de buitenwereld en hebben ook geen idee hoe ze een oorlog moeten voeren tegen andere landen. Ik zie hun atoombom nog wel ergens per ongeluk op Samoa landen in plaats van op de VS, welke satellieten gaan ze gebruiken voor hun plaatsberekening trouwens? o.o

(maar ja, het blijven maar gedachten die ik heb, ik heb geen idee hoe hun beleid ginds werkelijk loopt...)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk toch dat op gebied van kernwapens Iran een grotere dreiging is dan Noord-Korea hoor, de Noord-Koreanen hebben geen contact met de buitenwereld en hebben ook geen idee hoe ze een oorlog moeten voeren tegen andere landen. Ik zie hun atoombom nog wel ergens per ongeluk op Samoa landen in plaats van op de VS, welke satellieten gaan ze gebruiken voor hun plaatsberekening trouwens? o.o

(maar ja, het blijven maar gedachten die ik heb, ik heb geen idee hoe hun beleid ginds werkelijk loopt...)

Ze hebben die bom gemaakt, dan hoop ik toch dat ze ook weten hoe ze die gebruiken :clown:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ooit van de "Tsar Bomb" gehoort? De Russen (toen nog in de Sovjet Unie) hebben dat ding ook gemaakt, zij wisten helemaal niet hoe ze ermee moesten omgaan want ze hebben toen bijna hun eigen vliegtuig opgeblazen...

Hetzelfde voor vele communistische "apparaten" zoals Tsjernobyl (wat eigelijk neerkwam op een menselijke fout, maar de kerncentrale was anders ontwikkelt dan de huidige Westerse kerncentrales waardoor ze véél makkelijker kon gaan smelten...) Ik heb het gevoel dat ik wat van het oorspronkelijke onderwerp afdwaal...

Natuurlijk zal Noord-Korea wel weten dat ze een atoombom en geen botsbal hebben gefabriceert, ze weten dat het vernietigend is, maar ik ga er niet van uit dat ze zozeer doeltreffend zal zijn ;)

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk toch dat op gebied van kernwapens Iran een grotere dreiging is dan Noord-Korea hoor, de Noord-Koreanen hebben geen contact met de buitenwereld en hebben ook geen idee hoe ze een oorlog moeten voeren tegen andere landen. Ik zie hun atoombom nog wel ergens per ongeluk op Samoa landen in plaats van op de VS, welke satellieten gaan ze gebruiken voor hun plaatsberekening trouwens? o.o

(maar ja, het blijven maar gedachten die ik heb, ik heb geen idee hoe hun beleid ginds werkelijk loopt...)

Ze hebben zelf satellieten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk toch dat op gebied van kernwapens Iran een grotere dreiging is dan Noord-Korea hoor, de Noord-Koreanen hebben geen contact met de buitenwereld en hebben ook geen idee hoe ze een oorlog moeten voeren tegen andere landen.

Het is echt niet zo dat ze totaal geen contact hebben. Misschien dat de gewone mens inderdaad nauwelijks iets afweet van de 'vuile Amerikanen en andere westelingen', maar er zijn regelmatig op hoog niveau overleggen over het beperken van het atoomprogramma van Noord-Korea en het leveren van voedsel aan Noord-Korea. Er is daar namelijk een groot tekort aan voedsel doordat er slechts in beperkte mate goede landbouwgrond is. In China hebben ze zelfs een bondgenoot, al zal dat vooral zijn doordat China niet de gehele Noord-Koreaanse bevolking als vluchteling wil hebben als de grenzen eenmaal open worden gesteld.

Noord-Korea weet echt wel hoe ze een oorlog moeten voeren. Officieel zijn ze zelfs nog in oorlog met Zuid-Korea. Er is dan een wapenstilstand voor pakweg 50 jaar, maar de jaren daarvoor kregen ze voldoende steun van Rusland om het tegen de Amerikanen (die aan de kant van Zuid-Korea stonden) op te nemen. Hun materieel zal waarschijnlijk wel wat verouderd zijn ten opzichte van de Amerikaanse wapens, maar één atoombom kan al genoeg te zijn om het de VS moeilijk te maken. Ik zou ze niet onderschatten als de met propaganda gedrilde Noord-Koreanen hun wapens oppakken om het tegen het westen op te nemen. Daar zit niemand op te wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een atoombom is altijd in zekere mate effectief, maar verder dan dat hebben zich nog geen verdere beelden ons vanuit Noord-Korea bereikt die meer toonde dan een verouderde (zéér verouderde) maatschappij met een gebrek aan voedsel en zogoed als al de rest. Daarnaast zie ik Noord-Korea echt niet als een potentiëel gevaarlijke staat, ze zijn wat hitsig maar ik denk wel dat de hogere leiders die wat meer van de buitenwereld weten dan de doorsnee Noord-Koreaan wel niet zo achterlijk zijn om even een oorlogje te openen die ze onmogelijk kunnen winnen. Het is een politie/militaire staat maar echt klaar voor een oorlog? Nah...

Link to comment
Delen op andere websites

Een atoombom is altijd in zekere mate effectief, maar verder dan dat hebben zich nog geen verdere beelden ons vanuit Noord-Korea bereikt die meer toonde dan een verouderde (zéér verouderde) maatschappij met een gebrek aan voedsel en zogoed als al de rest. Daarnaast zie ik Noord-Korea echt niet als een potentiëel gevaarlijke staat, ze zijn wat hitsig maar ik denk wel dat de hogere leiders die wat meer van de buitenwereld weten dan de doorsnee Noord-Koreaan wel niet zo achterlijk zijn om even een oorlogje te openen die ze onmogelijk kunnen winnen. Het is een politie/militaire staat maar echt klaar voor een oorlog? Nah...

Het land word op het moment gezien als een land met een van de sterkste militaire kracht, en het land moet niet onderschat worden. Helaas is dit niet geheel zeker omdat afgesloten van de wereld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...