Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik had tijdens het kijken al het gevoel dat als ik die reporter zou zijn, ik constant zou doen alsof ik die leider ook geweldig vind, puur uit angst dat ik bij te weinig respect opgepakt word. Kun je nagaan als je daar woont.

Daarom, de enige manier om die dictatuur te stoppen en de mensenrechten te verbeteren is met hulp van buitenaf. Die burgers staan daar compleet machteloos. Want roep daar als burger maar eens dat je een opstand wil beginnen, zeg de wereld dan maar namens jezelf en je gehele familie gedag...

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Er is al een oorlog tussen Noord Korea en Zuid Korea. Er is alleen een staakt het vuren ondertekend. Er is nooit een vredesverdrag ondertekend. Er is dus sinds 1950 altijd een conflict geweest tussen Noord en Zuid. Of je dit een oorlog wilt noemen weet ik niet maar vrede is er sinds 1950 niet geweest. Het staakt het vuren is nu gestaakt en er lijkt weer gevechten te komen tussen Noord en Zuid waar de VS zich ook bij bemoeid. Noord Korea bedreigd de VS en waarschijnlijk zal Noord Korea ook wel een raket op de VS afvuren. Maar die raket zal door de goede bescherming van de VS tot stoppen worden gebracht en dit zal een oorlog betekenen tussen de VS samen met Zuid Korea tegen Noord Korea. Landen gaan zich ermee bemoeien, Rusland, Engeland, China en andere landen en zullen Noord Korea, met veel medelijden voor het Noord Koreaanse volk, vernietigen. Kim Jung wordt gepakt, of gedood, en Zuid Korea zal Noord Korea opbouwen tot één land: Korea. En de oorlog tussen Noord en Zuid Korea wordt gestopt.

Dit is wat ik denk wat er zal gebeuren. Meningen zijn welkom! :)

Bewerkt: door GTAKevin023
Geplaatst:

Dat is mogelijk maar ik denk dat NK tienduizend ker meer schade aan gaat richten voordat het valt; en dat er oo heel veel ZK en mischien wel Amerikanen dood zullen gaan.

Geplaatst:

Ik denk dat veel mensen hier zich teveel zorgen maken. Noord Korea is klein, en hulp krijg je niet zomaar. Ze maken te veel kabaal. Als er ooit oorlog zou komen is het een kleintje.

Als je een leider van een klein land hebt die het geen reet uitmaakt wat er met dat kleine land gebeurt, is dat gevaarlijk zeker waarneer dat kleine land kernkoppen heeft.

Er zijn zoveel landen met kernkoppen. Ik ben banger voor deze landen. Dan vernietigen ze elkaar. We gaan hier op gtaforum toch niet gedragen als een stelletje Doomsday Preppers ;)

Geplaatst:

Ik had tijdens het kijken al het gevoel dat als ik die reporter zou zijn, ik constant zou doen alsof ik die leider ook geweldig vind, puur uit angst dat ik bij te weinig respect opgepakt word. Kun je nagaan als je daar woont.

Daarom, de enige manier om die dictatuur te stoppen en de mensenrechten te verbeteren is met hulp van buitenaf. Die burgers staan daar compleet machteloos. Want roep daar als burger maar eens dat je een opstand wil beginnen, zeg de wereld dan maar namens jezelf en je gehele familie gedag...

Misschien bestaat de enige mogelijkheid dat het hele land gewoon is uitgestorven van de honger, dat je dan nog kan protesteren. :bonk:

Maar zonder grapjes: Ik denk over beide alinea's precies hetzelfde over.

@toni: Mij gaat het erom, dat ze onderhandelingen voort moeten zetten en dat die Nukes alleen als pressure of stempel dienen ( daarom hebben landen zoals China, Rusland en de US ook overal veto's bij ). Als voor Noord-Korea de onderhandelingen stop worden gezet, word de stempel steeds fermer. En als de DPRK niet als onzin wilt worden aangezien, moeten ze het ook soms provoceren en dat doen ze ook ( zie bijv. artillerie bombardementen op een Zuid Koreaans eiland in 2010 ).

Geplaatst:

Ik denk dat veel mensen hier zich teveel zorgen maken. Noord Korea is klein, en hulp krijg je niet zomaar. Ze maken te veel kabaal. Als er ooit oorlog zou komen is het een kleintje.

Als je een leider van een klein land hebt die het geen reet uitmaakt wat er met dat kleine land gebeurt, is dat gevaarlijk zeker waarneer dat kleine land kernkoppen heeft.

Er zijn zoveel landen met kernkoppen. Ik ben banger voor deze landen. Dan vernietigen ze elkaar. We gaan hier op gtaforum toch niet gedragen als een stelletje Doomsday Preppers ;)

Nederland heeft ook kernkoppen, maar geen enkel anderand dan NK dreigt ermee.

Geplaatst:

Nederland heeft geen kernkoppen. België evenmin. Maar we hebben wel kernkoppen liggen die op naam staan van de NATO. We kunnen nogal moeilijk die dingen even voor onszelf opeisen niet? Daarbij dreigt Iran ook soms wel met nuceaire wapens (al zij het een hoop minder dan onze vrienden in Pyongyang), alleen hebben zij er nog geen.

Nederland heeft geen kernkoppen. België evenmin. Maar we hebben wel kernkoppen liggen die op naam staan van de NATO. We kunnen nogal moeilijk die dingen even voor onszelf opeisen niet?

Zowel Belgie, Nederland en Duitsland als italie en Turkije, kunnen in tijden van oorlog nucleaire wapens van het verdrag opeisen. Nederland heeft dus kernkoppen voorhanden, maar heeft er geen monopolie op ( zoals bijvoorbeeld de UK over zijn koppen ).

Bewerkt: door -MessiaX-
Geplaatst:

Die andere landen zijn wat slimmer emee, denk ik.

Geplaatst:

Nederland heeft geen kernkoppen.

Nederland heeft wel degelijk kernkoppen alleen word dit voor de burgers achter gehouden. Wat ik bedoel, als we willen kunnen ze gebruiken ookal zijn ze niet van ons, maar we dreigen er toch ook niet mee?

Die andere landen zijn wat slimmer emee, denk ik.

ja, die hebben betere (diplomatieke) verhoudingen. En hoeven daardoor wat minder de nucleaire stempel te bevestigen.

Ik wil absoluut niet zeggen dat ik het met de houding van de DPRK eens ben, maar ik vind het ook wel wat hebben dat zo'n klein land ( maar 3x zo groot als NL en qua populatie 8 miljoen mensen meer ) met een anders denkende idiologie overeind kan blijven staan tegenover al deze grootmachten.

Bewerkt: door -MessiaX-
Geplaatst:

Geweldig hoe je zo'n uitspraak kunt maken zonder er ooit te zijn geweest. Noord-Korea is nog altijd een functionerend land hoor. Arm dat zeker, maar er bestaan op dat vlak toch nog wel enkele landen die wat dieper in het stof bijten dan N-K. Het houdt zich voor een geïsoleerd land te zijn, best nog wel recht.

Geplaatst:

''NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven. (6 stemmen [42.86%])''

Tuurlijk. NK kan sterk zijn, maar ik gok toch dat ZK en de VS NK toch uiteindelijk verpletteren.

Geplaatst:

Geweldig hoe je zo'n uitspraak kunt maken zonder er ooit te zijn geweest. Noord-Korea is nog altijd een functionerend land hoor. Arm dat zeker, maar er bestaan op dat vlak toch nog wel enkele landen die wat dieper in het stof bijten dan N-K. Het houdt zich voor een geïsoleerd land te zijn, best nog wel recht.

Ik had ergens gelezen, dat dat ook een van de dingen was die terug kwam in de Juche-ideologie. Dat je door gericht samen te werken ( in mijn optiek militair gezien :puh: ), zelfstandig als staat of land kan opereren, zonder hulp van buitenaf.

En ja, er zijn waarschijnlijk heel veel arme Noord-Koreanen, maar de idiologie staat als een huis. Dat komt ook grotendeels, doordat het leger als een huis staat denk ik.

Dat een leger kan gelden als wapen om een ( politieke ) ideologie te versterken en verspreiden, dat zie je ook in andere gedeeltes van de wereld.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...