Jump to content

Noord-Korea

SpacyColours

Noord-Korea  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

mensen in dit topic die zich gelijk als een militair genie ontpoppen als het om zoiets al dit gaat. :7

• Reacties 221
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

20

• SpacyColours

19

• Bierbuikje

18

• -MessiaX-

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

mensen in dit topic die zich gelijk als een militair genie ontpoppen als het om zoiets al dit gaat. :7

Joun mening is anders ook niet echt van toegevoegde waarde.

>>> Door Phoenyxar: Net als jouw post hier dus.<<<

Geplaatst:

Tot nu toe is er van het in de praktijk brengen van de provocaties niet veel van gekomen ( gelukkig ook maar ). Al stoppen de provocaties nog niet. Ik denk dat tevens ook dient, dat de bevolking ook echt weet dat de nieuwe " kim " in staat is het zelfde te doen als zijn opa en vader.

Overigens voor de gene, die wilt weten wat exact de laatste sancties van de VN zijn t.o.v. de DPRK:

UN Resolution 2094 (2013)

Wat ik dan wel interessant vind, is dat toen de Kaesong complex open was, dat daar gewoon Juwelen werden verscheept over de grens :puh:

Het zou me niks verbazen, als Kim gewoon de supervisors van Zuid-Korea eruit ploft als hij extra juwelen nodig wilt hebben ( en nog veel van de andere dingen, die op die resolutie op de banlist staan, maar hij wel via het Keasong complex kan verkrijgen.

Zie Blz 22-25 , welke goederen er geproduceerd worden ( ook miss wel interessant om sommige stukjes te lezen :puh: ).

Geplaatst:

Ik weet niet hoe het zit in verband met akkoorden etc, maar kunnen de VS en andere landen niet stoppen met grondstoffen leveren? Dat zal hem wel leren.

Geplaatst:

Ik weet niet hoe het zit in verband met akkoorden etc, maar kunnen de VS en andere landen niet stoppen met grondstoffen leveren? Dat zal hem wel leren.

Nou ja, in die akkoorden ( ook in de vorige akkoorden ) staat wel veel over verbanning van de grondstoffen, die je mogelijk nodig hebt om nucleaire wapens te maken ( van slangetjes en omhulsels tot ingrediënten ). Andere grondstoffen zoals voedsel enz. werden wel geleverd, maar dat staat nu ook een beetje stil. Het nadeel ligt er ook in dat Noord-Korea een van de meest "selfsustaining" landen is. Athans, de Kim-dynasty dan. De enige die er onder te leiden heeft is de bevolking, maar dat doen ze ziezo al.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik maak me er nog steeds druk om, straks beginnen ze wel opeens bommen te gooien! :O

>>> Door Guardian1980: Ik vind het prima als je een filmpje plaatst dat bijdraagt aan het topic. Hier is dat niet het geval, vandaar dat ik het heb weggehaald.<<<

-----

Je hoeft je er echt niet druk over te maken hoor. Van het kleine aantal kernkoppen die ze hebben, zal geen een Nederland als eindbestemming hebben. Nederland is totaal niet van strategisch belang voor Noord-Korea.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Aangezien het al rustiger is geworden denk ik niet meer dat er een oorlog komt. Het kan tenslotte wel gebeuren, maar ik zou er op dit moment niet meer bang voor zijn.

Geplaatst:

Ik denk niet dat wij er ooit echt bang voor moeten hebben hoor, wij zullen nooit echt een doelwit zijn voor Noord-Korea. Maar echt zeggen dat de oorlog niet meer gaat komen klopt niet want die is eigenlijk nog steeds bezig. Hoewel je dat vanaf de zijlijn niet zo direct zou zeggen. Koude Oorlog Junior.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

http://www.smh.com.au/world/north-korea-executes-80-people-for-watching-foreign-films-20131112-2xee3.html

"Eighty people have been executed by firing squad in North Korea for watching foreign films, according to a newspaper report.

South Korea's JoongAng Ilbo newspaper reported that the co-ordinated public executions took place in seven separate cities earlier this month. In one case, the local authorities rounded up 10,000 people, including children, and forced them to watch, it reported.

Those put to death were found guilty by the state of minor misdemeanours, including watching videos of South Korean television programs or possessing a Bible.

Sources told the paper that witnesses saw eight people tied to stakes in the Shinpoong Stadium, in Kangwon Province, before having sacks placed over their heads and being executed by soldiers firing machine guns. ''I heard from the residents that they watched in terror as the corpses were so riddled by machine-gun fire that they were hard to identify afterwards,'' a source said.

Advertisement

Relatives and friends of the victims were reportedly sent to prison camps, a tactic that North Korea frequently uses to dissuade anyone from breaking the law."

Geplaatst:

Zo blijkt maar weer dat het een verschrikkelijk land is ondanks het romantische beeld dat het dictatoriale bewind voor de buitenwereld probeert te schetsen. Dit is geen haar beter dan Al-Qaida.

Geplaatst:

Ik vraag me af hoe betrouwbaareen Zuid Koreaanse krant is, vooral nadat ik dit bericht eerst op the daily mail heb gelezen.

Geplaatst:

Ben ik het niet met je eens. Dat Noord Korea niet pluis is is overduidelijk, en er zijn meer plekken om 't nieuws vandaan te halen dan Zuid Koreaanse kranten.

Geplaatst:

Mijn ding is: Wat kunnen we er aan doen?

Zo weet ik ook dat er in Afrika mensen verkracht en geslacht worden, zonder consequenties. Maar ja, dat is natuurlijk wat minder relevant voor ons. Die slachten elkaar alleen maar af. En Noord-Korea, is wel heel wat met zijn dreigingen (dat doen andere landen natuurlijk niet).

Alas. Dat het fout is in onze optiek, mag duidelijk wezen. Maar wat willen we ertegen doen?

(klagen is leuk, handelen is beter)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...