Jump to content

Programmeurs


Brucur

Recommended Posts

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Megadreams

    5

  • vice

    4

  • Sublime

    4

  • Rutger.

    4

jQuery/AJAX

Hoort in feite meer samen bij Javascript lijkt me aangezien het gewoon javascript is en jQuery een library terwijl AJAX een techniek is in Javascript. Zelf ben ik momenteel van de talen die ik ken het meeste bezig met PHP, Javascript (PHP en Javascript meestal samen in een script), C++ (GTA V:Online) en LUA (MTA), met Pawn kom ik in feite nog alleen in aanraking bij Covesight voor de rest ben ik niet meer bezig met die (verouderde) taal.

Link to comment
Delen op andere websites

Beide, ervaring met:

HTML, CSS, Javascript, PHP, Visual Basic, C#, Java, C++, Pascal, Pawn, Lua & Squirrel.

Ik momenteel alleen met HTML, CSS en Javascript de rest moet ik nog leren :engel:

Dit.

Ik beschik ook alleen nog maar over kennis van HTML, CSS en Javascript. Uiteraard wil ik best meer leren, maar omdat ik geen programmeur wil worden, maar juist een ICT beheerder, vind ik het onnodig. :)

Ik heb trouwens al weleens gewerkt met Visual Basic, maar het enige wat ik ermee heb kunnen maken is een installertje die verder totaal geen nut heeft. :clown:

Ter informatie: met HTML, CSS en Javascript heb ik een site gemaakt voor ICT op school, als project.

EDIT: ik heb wat meer gewerkt met Visual Basic, en begin het weer beter te begrijpen. Ofwel, ik kan werken met de volgende programmeertalen:

- HTML

- CSS

- Javascript

- Visual Basic

Wat me tot nu toe gelukt is om met Visual Basic te maken, is een (simpele, maar werkende) webbrowser. Er zijn nog maar weinig mogelijkheden, maar het gaat uiteindelijk om het feit dat ik in ieder geval weet hoe je een webbbrowser maakt. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het ook wel leuk dat mensen aangeven wat voor onderdelen ze in de programmeer taal hebben gedaan / beheersen? Want bijvoorbeeld Java kan een "hello world" programma zijn, maar ook een sorteerprogramma op meerdere threads aangestuurd via een client op een andere computer die van getallen tot objecten kan sorteren. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het ook wel leuk dat mensen aangeven wat voor onderdelen ze in de programmeer taal hebben gedaan / beheersen? Want bijvoorbeeld Java kan een "hello world" programma zijn, maar ook een sorteerprogramma op meerdere threads aangestuurd via een client op een andere computer die van getallen tot objecten kan sorteren. :bonk:

-Ik heb in Visual Basic gemaakt:

-Een webbrowser

-Iets wat verschillende kenmerken van een besturingssysteem weergeeft (Taal, NT platform, NT versie, Naam van het besturingssysteem, Naam van de gebruiker en de computernaam)

-Mijn eigen kladblok

-Een rekenmachine

En nog wat andere versinsels 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

xHTML, CSS, PHP, MySQL, C#, Java leren we nu op school. Wil wel starten met C++.

Ik ga binnenkort beginnen met HTML5.

Heb niet zo 1 2 3 voorbeelden.. Ik heb wel voor mijzelf een geavanceerde agenda geschreven in C# met een accountdatabase.

Verder syncte dat mooi met mijn mobiele telefoon. (Windows Phone 7 applicatie voor geschreven)

Kan iemand voor mij bevestigen dat C++ niet logisch is in vergelijking tot Java en C#? En dan heb ik het niet over de syntax (A)

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

Als je het hebt over programmeren dan gaat het over programmeertalen, en dus niet over script-talen waar veel het hier over hebben :puh:

Scripttalen:

HTML, CSS, SQL

Programmeertalen:

PHP, Visual Basic (.net), C#, Java, C++ (mee bezig) en natuurlijk SCM.

En programmeren doe ik nu voor: Windows, Windows Phone 7.x (XNA) en android :)

Link to comment
Delen op andere websites

MySQL maar dat is niet echt een programma of script taal...

SQL is wel degelijk een taal, het heet ook niet voor niets Structured Query Language.

(...)

Ik denk dat hij bedoelt dat het geen taal is omdat het uitsluitend voor databases gebruikt word.

Even zien hoor, ik doe nu de opleiding Applicatie Ontwikkeling, en we zitten ondertussen bij JavaScript. Dayum, 't is wel lastig soms :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...