Jump to content

Programmeurs


Brucur

Recommended Posts

Een browser maken in visual basic is toch simpelweg een frame en input veld in het design slepen, met 3 regels code? Volgens mij heb ik dat zelfs nog gedaan toen ik 12 was.

Het is toch ook programmeren :puh:. Maar je kunt de browser natuurlijk ook 5x zo uitgebreid maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Megadreams

    5

  • vice

    4

  • Sublime

    4

  • Rutger.

    4

Goed te zien dat er zoveel programmeurs zijn :)

Het is soms lastig om een onderscheid te maken tussen programeertalen, scripttalen, opmaaktalen, etc..

Maar ik heb gewerkt met:

C, C++, pascal, basic, modula-II, APL, Assembly, Occam, Java, Bash, Awk, Perl, Python, Haskell, brainfuck, IDL, ODL, SCM, HTML, CSS, SQL, java-script, PHP

En dan ben ik er vast nog wel een paar obscure taaltjes vergeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Mmmm.... Ik ben niet echt ervaren ofzo maar dit is toch wel wat ik ongeveer kan:

CSS

HTML

Basic PHP (ik kan bestaande codes bewerken en voor een groot deel begrijpen maar niet zelf maken)

SQL - En dan alleen queries via phpMyAdmin :$

Verder eigenlijk niet maar maakt mij ook niet uit. Ben lang niet zo veel meer bezig met websites als dat ik eerst altijd was en de muziek ligt mij toch veel meer en muziektheorie is ook verdomd lastig...

Link to comment
Delen op andere websites

brainfuck

Baas! _O_

++++[>+++++<-]>[>++++<-]>[>+>+>+>+>+>+>+>+<<<<<<<<-]+++++++[>>++>+++++>+++++>++++>+++>++++>+<<<<<<<<-]>.>+++.>+.>-.>---.>--.>-.>.

(proberen op: la brainfuck)

++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++<<<-]>++.>+.+++++++

..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.

:D

EDIT:

++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++<<<-]>+++++++.>+.++.------.>++>++.<<<---------.>+++++++++++++++++.

-------------.----.++++++++++++.++++++.

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Daar dacht ik zowaar even dat ik veel kon, toen kwam ik PW's post tegen. Nouja: gaatie:

-HTML

-JavaScript

-Java

-C#

-C/C++

-Delphi

-PHP

-SQL (querietaal, desalnietemin heb je enig abstract denkvermogen nodig voor het goede gebruik ervan)

-BASH (bourne again)

-Pearl

-Basic

Probeer me nu te verdiepen in Haskell, maar dat is net even iets zwaarder dan dat je op t eerste gezicht zou denken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb veel ervaring met (x)HTML, CSS, JavaScript (+jquery/ajax), PHP en (My)SQL. Heb ook ervaring met Regular Expressions, als je dat als aparte 'taal' beschouwt.

Hier en daar ook gewerkt met XML, maar nooit erg in verdiept (behalve dan het standaard werk van HTML. De gevorderde XML ken ik niet). Ook ooit iets met C++, Java en Python gedaan, maar daar is verder nooit iets van gekomen door tijdgebrek. Dat laatste is ook waarom ik niet meer talen ken, ik had de laatstgenoemde talen eigenlijk wel beter willen leren kennen en zo :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ben aardig op weg in de basis met HTML (5), PHP CSS(3) en Java. Hier redt ik me ook prima mee, bouw alleen basic websites. Toch zou ik graag nog wat meer database talen willen leren begrijpen.

EDIT: CSS vergeten... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik probeer beide, maar ik bak er (nog) niet zoveel van :puh:.

Oh, en vermits iedereen er toch ook de 'taal' bijzet: Ik kan (van alles) het beste op weg met vb .net, en voor websites gebruik ik HTML, maar dan wel gemaakt adhv een érg tutorial-achtige basis.

Nu ik toch vakantie heb, ga ik deze vakantie misschien eens beginnen met Java te leren. Heb op YouTube een goede tutorial gevonden (87 delen of zo :puh:). Voorheen al eens mee begonnen, maar dan mee gestopt, dus ga nu / binnenkort nog maar eens proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...