Jump to content

Programmeurs

Recommended Posts

Geplaatst:

Nu ik toch vakantie heb, ga ik deze vakantie misschien eens beginnen met Java te leren. Heb op YouTube een goede tutorial gevonden (87 delen of zo :puh:). Voorheen al eens mee begonnen, maar dan mee gestopt, dus ga nu / binnenkort nog maar eens proberen.

Boeken zijn altijd beter, omdat ze wat dieper in de stof gaan. Het beste is eigenlijk om eerst een hoofdstukje te lezen en daarna weer (dezelfde stof van het hoofdstuk) op te zoeken @ Youtube. :)

Ik heb alleen kennis van Java, PHP en (opmaaktalen) HTML & CSS.

• Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Megadreams

5

• vice

4

• Sublime

4

• Rutger.

4

Geplaatst:

Nu ik toch vakantie heb, ga ik deze vakantie misschien eens beginnen met Java te leren. Heb op YouTube een goede tutorial gevonden (87 delen of zo :puh:). Voorheen al eens mee begonnen, maar dan mee gestopt, dus ga nu / binnenkort nog maar eens proberen.

Boeken zijn altijd beter, omdat ze wat dieper in de stof gaan. Het beste is eigenlijk om eerst een hoofdstukje te lezen en daarna weer (dezelfde stof van het hoofdstuk) op te zoeken @ Youtube. :)

Ik heb alleen kennis van Java, PHP en (opmaaktalen) HTML & CSS.

Meh, maar heb nu al zes videos ofzo van hem gekeken, en die gast doet het ook echt stap voor stap, hij legt alles uitgebreid uit, toont een voorbeeld en herhaalt het dan zelfs nog even kort. Meer heb ik niet nodig :puh: en het is gratis xD. Hij heeft ook nog een extra dertigtal vids voor als deze klaar zijn, en ook game development in Java (+ook nog veel andere talen btw).

All leren compilen adhv 'cmd', al leren een hello world println maken en ook geleerd user input te herhalen. Uiteraard ook de benamingen van classes geleerd (methods enz.). Ik doe het ook wel stap voor stap, liever 1 deeltje per dag en alles begrijpen dan 20 en niets begrijpen. Maarja, nu stop ik wel want daarvoor dient dit topic niet xD.

• 4 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ik kan vet moeilijke Java tekeningen maken:

javaDraw.png

Dit heeft me ongeveer 8000 regels aan code gekost! Maar vet hé?

Geplaatst:

Doe mij eens de sourcecode, want als je voor zon frutseltje 8000 regels source gebruikt doe je eits heeel grondig fout.

Geplaatst:

Ik kan vet moeilijke Java tekeningen maken:

javaDraw.png

Dit heeft me ongeveer 8000 regels aan code gekost! Maar vet hé?

Wtf? 8000 regels? xD

Twee keer een ovaal getekend, dus twee regels.

Zes lijnen getekend, dus zes regels.

Een keer drawString, dus een regel.

Ik weet niet hoe je die grote C hebt gedaan, maar ik ga er vanuit dat je daarvoor ook drawString voor hebt gebruikt met wat opmaak regels, dus iets van 4 regels maximaal.

Dan heb je nog de init, draw en includes.

Feel free to share your codez :sigaar:

Geplaatst:

Als ik mijn script hier in plak, krijg ik een warning omdat ik te veel post. Moderators vinden dat niet zo leuk :(

Geplaatst:

Maikle is hier ouderwets aan het trollen. Ik verzoek jullie hem te negeren en vanaf nu weer ontopic te gaan. :)

>>> Door Megadreams: Hetzelfde geldt voor mij.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

JavaScript, PHP, HTML, CSS, Javascript, basis batch, basis Java, basis SQL, Visual Basic en Visual Basic Script.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...