Cheers. Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Hallo forummers! ik wil beginnen met photoshoppen (ik heb nu adobe photoshop cs3) ik wil een graag een signature voor mezelf maken heeft iemad hier een mooie/makkelijke tutorial voor? ik wil foto's uitsnijden en op een mooie achtergrond zetten. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Tuts zijn er in alle soorten en maten te vinden hier, check deze lijst voor een volledig overzicht. Reageren
Cabyon Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 (bewerkt) Hmm.. je zou het beste als eerste hier en hier kunnen kijken. Het uitknippen van plaatjes kan refereren naar het renderen (uitknippen van foto's zelf). Een veel gebruikte site is PlanetRenders of anders Photobucket (voer je zoekterm boven in bij Search Site) of als je het zelf wil leren, is deze van .Levi. erg aan te raden. Verder nog wat sites (Engelstalig) die erg handig zijn: http://pshero.com/ http://www.smashingmagazine.com/category/tutorials/ http://psd.tutsplus.com/ En in de Nederlandse taal is evt. handig: http://www.photoshop-tutorials.be/ Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes, Cabby edit: deze kan niet ontbreken, hier staat de basis beknopt uitgelegd. Bewerkt: 2 januari 2012 door Cabyon Reageren
Cheers. Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Tuts zijn er in alle soorten en maten te vinden hier, check deze lijst voor een volledig overzicht. Ja maar dat zijn niet echt beginners tuts vind ik zelf maar ik ga even verde kijken Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Tuts zijn er in alle soorten en maten te vinden hier, check deze lijst voor een volledig overzicht. Ja maar dat zijn niet echt beginners tuts vind ik zelf maar ik ga even verde kijken Naast de links van Cabyon vind je onder de B (basic) en S (simpel) een aantal tuts die je op weg kunnen helpen. Ik zou zeggen, bekijk er eens een paar, bundel de technieken die je hebt geleerd en creëer op basis daarvan iets leuks voor jezelf. Reageren
Cheers. Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 (bewerkt) Allebei bedankt voor de HULP!!! ik heb mijn eerste sig gemaakt met een makkelijke tut hier is ie EDIT ik heb een probleempje hij geeft nu een fout aan dat ik niks meer kan typen : Could not complete your request because something prevented the text engine from being initialized Bewerkt: 2 januari 2012 door Cheers. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Bij je layers moet je even dubbelklik op de letter T doen. Reageren
Cheers. Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Bij je layers moet je even dubbelklik op de letter T doen. welke T bedoel je? Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Het witte vakje met een "T" erin, welke duidt op je tekst layer. Nog een tip: Voor hoge kwaliteit afbeeldingen kan je beter opslaan in .png formaat, da's meer hoogwaardig. Verder, in het blokje layers (standaard geloof ik rechtsonder?) klik eens met je rechter muisknop en klik op Blending options... Daar onder zit een scala aan effecten waarmee je met je tekst layer kan spelen, waardoor deze er een stuk knallender uit gaat zien. Probeer bijvoorbeeld eens "Grandient overlay" (dubbelklik in het pop up venster) en vervolgens de opacity naar bijvoorbeeld 35 procent? Reageren
Visser23 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Voor een echte starter... Klik. Is van CS2, naar kan ook wel met CS5 gedaan worden. Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Je leert ook snel van gewoon experimenteren. Probeer na het lezen van een aantal tutorials een paar geleerde technieken te combineren, of probeer nieuwe knoppen uit en kijk wat deze doen. Ik denk dat je zelf meer leert en vooral onthoud als jij zelf op onderzoek uit gaat. Reageren
paul.kloosterman Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 ik begon met het virtueel tunen van auto's en gebruikte daar deze site voor :http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm uiteindelijk ken je dan wel de technieken en weet je dat sommige dingen veel beter en/of makkelijker kunnen en voor signatures moet je gewoon ff vette achtergronden zoeken enz, en daar bijv. de contrast van gaan veranderen of iets anders... Zo staan onder het menu filter ook wel vette dingen die wel leuk zijn om uit te proberen. Je kan ook hier wat brushes vandaan halen en die gebruiken voor een signature. vaak is het dan 1 klik op de knop en je hebt al wat vets... Je instalt die brushes door er gewoon dubbel op te klikken terwijl photoshop aan staat. Kan anders maar is knip en plak werk.. en je leert idd het meeste door dingen uit te proberen.. Reageren
Cheers. Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 ok ik heb nog 1 vraag ik wil een render kleiner maken hoe doe ik dat? Reageren
.Levi. Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Render verkleinen: Edit > Transform > Scale Sneltoets = Ctrl + T TIP: Voor een beter resultaat houd "shift" ingedrukt tijdens het verkleinen. Dit zorgt ervoor dat je render zowel in de hoogte als in de breedte gelijk wordt verkleind. Zie voor meer informatie: Adobe Photoshop Guide Reageren
Cheers. Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Nogmaals iedereen bedankt Nieuwe sig: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.