Jump to content

Spinvis


Cabyon

Recommended Posts

Goeiendag mijn beste,

Ik wil deze kans niet onbenut laten om in mijn ogen één van de meest onderschatte figuren van de Nederlandstalige muziek te bespreken: Spinvis, alias Erik de Jong. Spinvis bracht in november ´11 zijn album ´Tot Ziens, Justine Keller´ uit die lovend werd ontvangen door de critici. In dit album is Spinvis in mijn opinie op zijn beste: poëzie wat eigenlijk poëtisch gezien de trap van no-nonsens geniaal bereikt. Luister is even naar deze voortreffelijk nummers van deze geweldige man:

Niet van het album ´Tot Ziens, Justine Keller´ maar toch wel zozeer geniaal:

Dit is echt Nederlandse muziek op zijn top, heerlijke wegdromende melodieën om te luisteren op een regenachtige zondagmiddag als je toch niks te doen hebt. Luister alsjeblieft tenminste iets van deze cultheld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kende deze meneer nog niet. Over het algemeen is het niet echt mijn smaak muziek, maar moet zeggen dat het wel lekker rustgevend is. Inderdaad goed voor een regenachtige zondagmiddag, maar ook wel lekker voor de zondagnacht. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Spinvis! Beste wat de Nederlandse muziek te bieden heeft. Het nieuwe album is inderdaad geniaal, maar eigenlijk vind ik de anderen ook allemaal geweldig.

Ik ga er trouwens nog naar toe, 16 februari, wordt echt vet.

Link to comment
Delen op andere websites

Spinvis! Beste wat de Nederlandse muziek te bieden heeft. Het nieuwe album is inderdaad geniaal, maar eigenlijk vind ik de anderen ook allemaal geweldig.

Ik ga er trouwens nog naar toe, 16 februari, wordt echt vet.

Waar ga je?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, heerlijke muziek dit. Als ik dit luister, krijg ik op de een of andere manier een soort zweverig gevoel. Het klinkt zó relaxt, en de teksten zijn ook nog 's erg goed. Lastig onder woorden te brengen, maar dat is misschien wel genoeg: als muziek je een bepaald, fijn, gevoel geeft, is het goede muziek. Vind ik.

Het doet me qua gevoel een beetje denken aan Roosbeef. Iemand die dat kent?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Spinvis! Beste wat de Nederlandse muziek te bieden heeft. Het nieuwe album is inderdaad geniaal, maar eigenlijk vind ik de anderen ook allemaal geweldig.

Ik ga er trouwens nog naar toe, 16 februari, wordt echt vet.

Waar ga je?

Paard van Troje. Maar het is 17 februari volgens mij, anders heb ik een probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 years later...

Spinvis is fantastisch. Ik ontdekte hem rond de release van 'Tot Ziens, Justine Keller' en sindsdien hoort hij voor mij bij het beste dat de Nederlandstalige muziek ooit heeft voortgebracht. Mijn favorieten zijn 'Loop Der Dingen', 'Jij Wint', 'De Zevende Nacht' en 'De Tuinen Van Mexico', maar eigenlijk vind ik alles (uitzonderingen als het verschrikkelijke 'Alles In De Wind' daargelaten) briljant. Ik heb hem inmiddels twee keer live aan het werk gezien en het is heel tof om te zien hoe hij in live uitvoeringen zijn nummers vaak een heel andere twist/vibe geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Eén van die vele artiesten waarvan ik weet dat ik zijn muziek ongetwijfeld erg goed vind, maar waar ik me nog nooit echt in heb verdiept. :puh: Ik kan me herinneren dat ik het nummer Wespen op de Appeltaart ergens voorbij hoorde komen: een ervaring die me altijd is bijgebleven. Bijzonder nummer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...