Jump to content

NIEUWE PC voor grootmoeder [250-400]


MrIndependent

Recommended Posts

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Zombiespeed

    10

  • MrIndependent

    8

  • BiglifeRPG

    8

  • kelwin

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waarom een HD6670? ik neem aan dat zijn oma geen CoD of BF3 ofzo speelt?

Jawel hoor, ik heb zijn oma als vriend op steam.

Nee maar, hij zat de hele tijd te "zeuren" dat de pc niet snel genoeg was met een Pentium enzo (wat mij voor internet toch redelijk snel lijkt).

Dus ik dacht, dan maak ik hem ook snel ook, en voor 20 euro meer ofzo, had je er een van de 6000 series, dus ik dacht dan nemen we die gewoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom een HD6670? ik neem aan dat zijn oma geen CoD of BF3 ofzo speelt?

Jawel hoor, ik heb zijn oma als vriend op steam.

Nee maar, hij zat de hele tijd te "zeuren" dat de pc niet snel genoeg was met een Pentium enzo (wat mij voor internet toch redelijk snel lijkt).

Dus ik dacht, dan maak ik hem ook snel ook, en voor 20 euro meer ofzo, had je er een van de 6000 series, dus ik dacht dan nemen we die gewoon.

Dan kan je beter geld besparen, dat ligt dan zeker weten Niet aan de videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik zei al "als je 'm te duur vind zet ik er een andere in" , maar snelle videokaart is ook wel handig :puh:

Ik ben het met je eens dat het voor internet, msn, email niet echt nodig is.

Daar adviseer ik in de 1ste instatie ook wat andere hier zeggen, en gewoon een onboard kaart met een pentium te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=303250&cn=1&tn=BUILDERS

Voila, een supersnelle i3 die nog hoger dan een AMD phenom x4 955 scoort (http://puu.sh/kwCy), onboard videokaart (Intel® HD Graphics 2000) die volgens mij ook nog 1080p kan afspelen, een 500gb harde schijf en 4gb Ram geheugen.

Volgens mij moet dit snel genoeg zijn voor een PC :)

Trouwens, als je hem daar in elkaar laat zetten kost de PC in totaal €430,- , maar dan heb je wel een perfecte computer die snel genoeg werkt.

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom 400 euro uitgeven aan een PC die alleen maar low-power tasks moet uitvoeren. Je hoeft echt geen entertainment-PC te bouwen. Voor iets meer dan 300 euro heb je een prima PC die alles zonder problemen kan uitvoeren.

n21ok4.png

Dit is meer dan genoeg voor wat internetten. Mocht TS' grootmoeder nog wat meer snelheid willen, dan kan je eventueel een SSD in zo'n crappy machine gooien. Als je hem bij Alternate samenstelt, dan heb je voor 351,46 een prima computer voor je grootmoeder waarmee ze jaren mee kan gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom 400 euro uitgeven aan een PC die alleen maar low-power tasks moet uitvoeren. Je hoeft echt geen entertainment-PC te bouwen. Voor iets meer dan 300 euro heb je een prima PC die alles zonder problemen kan uitvoeren.

n21ok4.png

Dit is meer dan genoeg voor wat internetten. Mocht TS' grootmoeder nog wat meer snelheid willen, dan kan je eventueel een SSD in zo'n crappy machine gooien. Als je hem bij Alternate samenstelt, dan heb je voor 351,46 een prima computer voor je grootmoeder waarmee ze jaren mee kan gaan.

Nog ff een paar kleine dingen, is er wel een voeding van 430 watt nodig?

En volgens mij is 2gb DDR3 1333 even duur en wat sneller.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze wilt ook wel eens filmpjes kijken enzo, maar echt gamen komt ze niet, behalve Patiencen die voorgeïnstalleerde van XP, Ik zou het op prijs stellen dat het een hedendaagse PC is die wel wat jaartjes vooruit kan

Misschien deze configuratie?

post-109562-133166936326.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf geen fan van AMD (eigen voorkeur), maar die configuratie is al best outdated Je hebt echt geen grafische kaart nodig voor wat browsen/filmpjes kijken/Hyves. Onboard is prima en bespaart je weer wat geld op wat extra dingen. Ik zou gaan voor de i3 (van Zombiespeed) of de Pentium (die van mij). Meer heb je gewoon simpelweg niet nodig en 300 euro voor een internet-PCtje is meer dan genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.dragoncomputers.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,1031/category_id,31/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,72/

>>> Door Megadreams: Link gefixed. :)<<<

hmm ik ging weer eens kijken op deze site is dit een goede computer?

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Link doet het niet, trouwens als je een goedkoper moederbordje kan vinden voor de CPU socket 1155 zou de setup van mij wel goed zijn, want die i3 2130 scoort echt heel goed, zelfs nog beter dan een van de beste Phenom x4's

Link to comment
Delen op andere websites

Link doet het niet, trouwens als je een goedkoper moederbordje kan vinden voor de CPU socket 1155 zou de setup van mij wel goed zijn, want die i3 2130 scoort echt heel goed, zelfs nog beter dan een van de beste Phenom x4's

Ja het zou kunnen maar ik vroeg me af of die van mij niet beter is moet je even de gefixte link kijken!

Link to comment
Delen op andere websites

Link doet het niet, trouwens als je een goedkoper moederbordje kan vinden voor de CPU socket 1155 zou de setup van mij wel goed zijn, want die i3 2130 scoort echt heel goed, zelfs nog beter dan een van de beste Phenom x4's

Ja het zou kunnen maar ik vroeg me af of die van mij niet beter is moet je even de gefixte link kijken!

Ok gekeken, die is ook wel goed, en een voeding van 95 watt, weet niet of je er dan ook minder stroomkosten aan kwijt bent maar opzich is het een perfecte computer voor dat doel.

Die i5 scoort ook hoger dan die i3 van mijn samenstelling, dus dat moet goed komen :puh:

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...