Jump to content

NIEUWE PC voor grootmoeder [250-400]


MrIndependent

Recommended Posts

Ik zou eerst willen beginnen met Zombiespeed. Kerel, wat voor onzin kraam jij nou weer uit. Heb je überhaupt een IDEE hoe een processor werkt en multi-threaded applicaties werken? Ik ga niet zelf zeggen dat ik er bijster veel van weet, maar ik weet wel voor de volle 100% dat een quad-core gewoon verdomd beter is dan een dual-core voor de meeste applicaties die de gemiddelde mens zou willen uitvoeren. Wat ga je hierna zeggen, dat een GeForce 9600 beter is dan een Geforce 8800GT? Voor vrijwel elke taak die oma zal willen uitvoeren zal een single-core voldoen, ongeacht of het een Intel is, een AMD, of wat dan ook. Zij gaat écht geen prestatie verlies OF WINST merken als ze er een quad-core in zou gooien. Serieus, hoe kom jij aan die rare conclusies?

Oh, en als oma Full HD films wilt kijken heeft ze toch echt wel een externe graka nodig hoor. Dat onboard spul zal dat echt niet kunnen. Het hoeft uiteraard geen dure te zijn, maar het is wel nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Zombiespeed

    10

  • MrIndependent

    8

  • BiglifeRPG

    8

  • kelwin

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oh, en als oma Full HD films wilt kijken heeft ze toch echt wel een externe graka nodig hoor. Dat onboard spul zal dat echt niet kunnen. Het hoeft uiteraard geen dure te zijn, maar het is wel nodig.

Niet altijd waar.

Wij hebben beneden ook een pc staan (mijn oude pc) waar ik de videokaart uit heb gehaald, en die speelt ook 1080p vloeiend af.

(Op de site staat dat dit erin zit: NVIDIA® GeForce® 7100 and nForce® 630i)

Die pc is ook al wel weer een paar jaar oud hoor :puh:

(het is een Acer Aspire X1700)

Link to comment
Delen op andere websites

Lang verhaal naar iemand anders...

Maar mijn oma heeft nu al een single-core PC staan die 8 jaar oud en ze wilt toch wel duidelijk kunnen merken dat het allemaal flink rapper gaat.. Anders geeft ze er ook niet zoveel aan uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerst willen beginnen met Zombiespeed. Kerel, wat voor onzin kraam jij nou weer uit. Heb je überhaupt een IDEE hoe een processor werkt en multi-threaded applicaties werken? Ik ga niet zelf zeggen dat ik er bijster veel van weet, maar ik weet wel voor de volle 100% dat een quad-core gewoon verdomd beter is dan een dual-core voor de meeste applicaties die de gemiddelde mens zou willen uitvoeren. Wat ga je hierna zeggen, dat een GeForce 9600 beter is dan een Geforce 8800GT? Voor vrijwel elke taak die oma zal willen uitvoeren zal een single-core voldoen, ongeacht of het een Intel is, een AMD, of wat dan ook. Zij gaat écht geen prestatie verlies OF WINST merken als ze er een quad-core in zou gooien. Serieus, hoe kom jij aan die rare conclusies?

Oh, en als oma Full HD films wilt kijken heeft ze toch echt wel een externe graka nodig hoor. Dat onboard spul zal dat echt niet kunnen. Het hoeft uiteraard geen dure te zijn, maar het is wel nodig.

Sorry hoor als ik er niet zoveel verstand van heb, ik probeer gewoon iemand te helpen :)

Maak anders zelf maar een setup als je het beter kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...