Jump to content

Mijn Acer Aspire x3400 start niet goed op!


Nyltje

Recommended Posts

Ja ik heb iemand die een W7 cd heeft maar ik wil al mn bestanden op mn pc houden. Hoe doe ik dat? Graag erg duidelijke uitleg.

Edit: Mn stiefvader en ik zijn nu een backup aan het maken van sommige bestanden. We hebben een optie gevonden alleen systeem bestanden herstellen maar voor de zekerheid maken we een backup.

Toevallig heb ik hier een pc langs staan met Windows Server 2008 erop, waar ik dadelijk W7 op ga zetten, maar ook alle bestanden wil houden. Ik zal deze post dan wel aanpassen met wat ik precies gedaan heb. Je kan ook altijd op google naar een uitleg zoeken waar je oude bestanden niet verwijderd.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg handig. Bij mij is ie nu bestanden op een schijf aan het zetten maar helaas kan het alleen map voor map, ik kan dus niet ctrl+a doen en dan alles verplaatsen naar de losse schijf. Ach het zijn ongeveer 10-15 mappen :puh:

Ben benieuwt hoe jij W7 erop zet ;)

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

(Je moet minimaal 16GB vrij hebben voor een 32Bits installatie en 20GB voor een 64bits.

Stap 1

Doe de windows cd erin. Start de computer opnieuw op. Tijdens het opstarten goed letten op "Press any key to boot from DVD/CD", klik dan op een knop. Windows gaat nu bestanden laden, daarna opstarten.

windows-7-startup-repair-1.jpgwindows-7-install-3.jpgwindows-7-install-1.jpg

Stap 2

Kies je Windows taal, tijd en geld regio en toetsenbord taal. (Ik doe een Engelse installatie) Klik next. Klik Install Now.

windows-7-install-5.jpgwindows-7-install-6.jpgwindows-7-install-7.jpg

Stap 3

Ik krijg nu een scherm waar ik kan kiezen uit Windows Ultimate 32bits en 64bits. Ik kies de 64bits. (Jij moet natuurlijk degene kiezen die je wil. Kan ook zijn dat je niks te kiezen hebt) Nu accepteer je die license terms. Next.

windows-7-install-8-updated.jpg

Stap 4

Nu kan je kiezen; upgrade of Custom. Ookal staat er bij Custom dat je je bestanden verliest, toch klik erop. Nu zie je je harde schijf staan. Normaal gezien is deze niet leeg. Klik er 1x op zodat hij geselecteerd staat en klik next.

windows-7-install-9.jpgwindows-7-clean-install-F.jpg

Stap 5

Nu krijg je een waarschuwing: "The partition you selected might contain files from a previous windows installation. If it does, these files and folders will be moved to a folder named Windows.old. You will be able to access the information in Windows.old, but you will not be able to use your previous version of Windows."

In het kort: Als je OK klik worden alle bestanden in windows.old map geplaatst. Gewone bestanden (Documenten, films, muziek, afbeeldingen etc..) kun je nog gebruiken. Maar de windows die er eerst op stond word onbruikbaar.

Klik OK.

Stap 6

Installeren... Als hij klaar is met installeren krijg je nog menu's van gebruikersnaam, wachtwoord instellen. Maar dat kun je zelf wel denk ik. Als alles klaar is en je bureaublad is opgestart, heb je een map "Windows.old" op je hardeschijf. Als je dan naar Gebruikers -> <Jou gebruikersnaam> gaat staan daar je documenten, afbeeldingen...

Als dit niet lukt, kun je hier en dan hier verder gaan.

Plaatjes van http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1.htm (Deze niet volgen als je je bestanden wil houden)

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...