Jimmiefitz Geplaatst: 9 juni 2012 Rapport Geplaatst: 9 juni 2012 (bewerkt) Die bal Pepe had er gewoon in gemoeten, die bal kun je op dat niveau drukken. Bewerkt: 9 juni 2012 door Jimmiefitz Reageren
Venzio Geplaatst: 9 juni 2012 Rapport Geplaatst: 9 juni 2012 Duitsland heeft gewonnen! En nu? Nu moet Nederland woensdag winnen van de Duitsers! Nee man, gelijkspelletje is dikke prima. Dan winnen de Portugezen 'gewoon' van Denemarken en doet Duitsland dat ook 'gewoon' in de laatste speelronde. Dan hebben we aan een overwinning tegen Portugal genoeg. Ja, dat hebben we nog nooit op een eindtoernooi gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn Het zal misschien niet het mooiste zijn, maar ik denk wel dat het mogelijk moet zijn. Denk dat we wel nu een betere kans maken tegen Duitsland. Had dit niet verwacht maar heb nu nog steeds evenveel zin in het EK als vanochtend. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 9 juni 2012 Rapport Geplaatst: 9 juni 2012 Wat een dramatische wedstrijd. Een combinatie van matige spelers met een slechte taktiek. Waarom spelen we met 2 controlleurs? We hebben de topscorer van Duitsland en de topscorer van Engeland in huis. Haal die dwaas van een van bommel er uit (al zal dat niet gaan wegens relationele sferen), zet huntelaar in de spits, van persie op 10 en sneijder hangend op links. Als je 2 van zulke spitsen in huis hebt MOET je daar gebruik van maken, als ze niet in je systeem passen, dan pas je het systeem maar aan. En wat is de verdediging matig zeg. Vd Wiel kan er H-E-L-E-M-A-A-L niets van, nog een wedstrijd aankijken en dan naar huis sturen die gozer! Vlaar en willems missen de ervaring, en Heitinga is volkomen over the hill. Met van Bommel en de Jong heb je totaal geen aansluiting vanuit het middenveld, ik heb vandaag vaak genoeg situaties gezien waarbij de 4 aanvallers probeerden de verdediging van de denen onder druk te zetten, maar er niemand vanuit het middenveld bijsloot. En als je mensen met hun verkeerde been op de vleugel zet, zorg dan wel dat de backs opkomen. Er moet veel meer voetbal in deze ploeg komen anders is het een verloren toernooi, gaan we gewoon met 0 punten naar huis. Wel nog een positieve noot voor de Denen. Ze hebben voor hun niveau zeer goed gespeeld. Niet liggen schoppen of andere gekke dingen gedaan. Respect! Reageren
Mania-92 Geplaatst: 9 juni 2012 Rapport Geplaatst: 9 juni 2012 (bewerkt) Die bal Pepe had er gewoon in gemoeten, die bal kun je op dat niveau drukken. Je leert zo'n ballen juist hoog in de hoek te knallen, anders vliegen er weer 5 verdedigers voor. Wat mij betreft nagenoeg perfect ingeschoten, hij had alleen 3 cm lager gemoeten. Ik vond het verder wel een aardige wedstrijd. Geen heel hoog niveau, maar ze zakten ook niet door de ondergrens zoals Nederland dat wel deed. Ik denk dat Duitsland en Denemarken deze poule overleven. Bewerkt: 9 juni 2012 door Mania-92 Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 9 juni 2012 Rapport Geplaatst: 9 juni 2012 Ik vind dat Sneijder en Willems goed en voldoende speelden. Stekelenburg had alleen pech bij het doelpunt, maar de rest was niet goed. Reageren
MisterDM Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Duitsland-Portugal was toch wel een anders dan Nederland-Denemarken Reageren
Kloep Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Ik vond beide wedstrijden van laag niveau anders. Beide clubs hier hebben mij niet echt weten te overtuigen dat ze kampioen kunnen worden. Ben nu vooral benieuwd hoe andere kanshebbers het gaan doen, zoals vandaag Spanje en morgen Frankrijk. Reageren
MisterDM Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Ik denk dat Spanje wel een paar doelpunten scoord. Ze hebben sterke spelers. Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Portugal deed gewoon het tegenovergestelde van Nederland na de tegengoal en dat was aanvallen en het doel bestoken tot het einde. En ze zijn nog vele malen dichtbij de gelijkmaker gekomen. Ok, Nederland heeft ook nog kansen gehad maar dan moet je die beter benutten zeker tegen een ploeg als Denemarken. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Ik snap die negativiteit van jullie niet zo goed. Er werden 30 kansen gecreëerd, dat is toch prima? Jammer dat het balletje er niet in ging, maar wat als dat balletje er wel in was gegaan? Men speelde tegen zichzelf, daarom werd het steeds lastiger kansen af te maken. Als er 1 snel in gelegen had na dat doelpunt, of zelfs ervoor al, dan was het waarschijnlijk gaan lopen als een trein. Ik vind niet dat ze overall slecht gespeeld hebben. Het was ook gewoon een beetje pech... Op de verdediging na, die was gewoon pauper. Daarom moet Nederland ook aanvallend spelen. Van Bommel speelde ook echt niet goed. Had eerder De Jong erin laten staan, maar dat kan natuurlijk niet. Van Bommel aanvoerder maken is imo geen goed besluit geweest; nu staat het vrij "vast" dat hij moet spelen. Reageren
thebig Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Tja, Nederland speelde inderdaad wel goed, dus er is nog een kleine hoop dat ze door kunnen. Al is het feit gewoon dat ze hier 3 kostbare punten verliezen, wat hen op het einde zuur kan opdraaien. En met 'Wat als' zijn we hier bitter weinig. Dat kan je over alles zeggen. Wat als Portugal gisteren wel alles erin had geknald, wat als België niet had verloren van Azerbeidjan, wat als België in Mexico naar de finale was gegaan, wat als iedereen de Sovjet Unie niet had veracht, wat als Villa niet had gescoord in 2010, wat als de bananen rood waren? Nutteloos. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Nederland heeft meer (goede) kansen gehad tegen Denemarken dan Portugal tegen Duitsland, hoor.. Wat ik leuk zou vinden: Denemarken - Nederland: 1 - 0 Duitsland - Portugal: 1 - 0 Nederland - Duitsland: 1 - 0 Portugal - Denemarken: 1 - 0 Wie staat er dan bovenaan? Iedereen heeft even hoog aantal punten en doelsaldo. Duitsland moet boven Portugal, Portugal moet boven Denemarken, Denemarken moet boven Nederland... Maar Nederland moet weer boven Duitsland. Dan hangt echt alles af van de laatste wedstrijden. Moet zeggen dat ik weer beetje hoop heb gekregen door Duitsland-Portugal gisteren. Als het balletje wat beter valt voor NL woensdag, maken ze nog kans. Moeten ze wel iets geconcentreerder verdedigen, anders hebben we er al 5 tegen in de eerste helft. Reageren
Kloep Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 Met kansen creëren kom je er niet, je zal ze ook af moeten maken. En als je dat niet doet, heb je imo niet goed genoeg gespeeld. Het is altijd bijna, en zoals de intelligente commentator ook al zei: "100 x bijna, is helemaal niks.". De negativiteit van mijn kant komt ook zeker niet door een tekort aan kansen, of een slecht middenveld. Nee, mijn negativiteit komt doordat geen enkele kans normaal werd afgemaakt. Heeft niks met pech te maken, puur met kwaliteit. En ja, je zegt nu als het balletje er wel in was gegaan. Dat is het hele punt, dat ging hij niet en dat is wat er slecht ging. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 En met 'Wat als' zijn we hier bitter weinig. Dat kan je over alles zeggen. Wat als Portugal gisteren wel alles erin had geknald, wat als België niet had verloren van Azerbeidjan, wat als België in Mexico naar de finale was gegaan, wat als iedereen de Sovjet Unie niet had veracht, wat als Villa niet had gescoord in 2010, wat als de bananen rood waren? Nutteloos. Don't agree. Je kunt ook "wat als" gebruiken om een ietwat ander scenario te schetsen, en de wedstrijd dus vanuit een andere invalshoek te bekijken. Vind dat het in dit geval zelfs het verschil maakt tussen de optimisten en de pessimisten hier. De negativiteit van mijn kant komt ook zeker niet door een tekort aan kansen, of een slecht middenveld. Nee, mijn negativiteit komt doordat geen enkele kans normaal werd afgemaakt. Heeft niks met pech te maken, puur met kwaliteit. Dat heeft met kwaliteit te maken? De kwaliteit zit er sowieso in bij deze ploeg. Ze hebben zoveel voetballers die makkelijk kunnen scoren. Dat hebben ze altijd en overal laten zien. Van Persie, Huntelaar, Sneijder, Robben, ... Dat het nu net niet lukt, betekent niet gelijk gebrek aan kwaliteit. Ben het overigens wel eens met Mania dat iets aanvallender, zeker tegen de Denen, wel had gemogen. Ons gebrek aan kwaliteit zit duidelijk in de verdediging. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.