Jump to content

Software voor dj-set gezocht


MJ_Forever

Recommended Posts

Hallo,

ik heb sinds enkele maanden een dj-set waar ik graag mee draai, maar ik zou graag overschakelen naar laptop dj, omdat het dan makkelijker is om tracks te vinden en zo.

Ik heb wat research gedaan, maar ik ben er niet slimmer op geworden. Ik vond software van 30 euro tot wel 500 euro, met interface en zonder.

Wie kan me helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor DJ set heb je? Een controller, CDJs, Vinyl? En hebben die wel of geen USB aansluiting? Vaak als ze dit wel hebben, heb je bij je set een CDtje gekregen met een 'lite'-versie van (vaak) Traktor, deze kan je proberen.

Mocht je dit niet hebben, zou ik als ik jou was kijken naar Virtual DJ of Traktor. Als ik jou was zou ik er dan wel een extra geluidskaart of controller (zoals de Numark Mixtrack Pro) bij kopen, omdat draaien met alleen de muis zonder nummer voor te kunnen luisteren puur kut is. Sowieso snap ik niet helemaal dat je wil overstappen naar software, but that's your choise.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor DJ set heb je? Een controller, CDJs, Vinyl? En hebben die wel of geen USB aansluiting? Vaak als ze dit wel hebben, heb je bij je set een CDtje gekregen met een 'lite'-versie van (vaak) Traktor, deze kan je proberen.

Mocht je dit niet hebben, zou ik als ik jou was kijken naar Virtual DJ of Traktor. Als ik jou was zou ik er dan wel een extra geluidskaart of controller (zoals de Numark Mixtrack Pro) bij kopen, omdat draaien met alleen de muis zonder nummer voor te kunnen luisteren puur kut is. Sowieso snap ik niet helemaal dat je wil overstappen naar software, but that's your choise.

Een dj-set met cdj's. De mixer heeft een usb interface en de cdspelers allebij een usb-ingang.

Link to comment
Delen op andere websites

Om dan ook maar even mee te gaan in je mijlpaal (10 topics over hetzelfde), je USB ingangen op je spelers kun je gebruiken voor USB sticks waarvan je af kan spelen(in alle waarschijnlijkheid) Gezien je draait met een Berhinger hoef je geen PC-support te gaan verwachten via je mixer. De opties die je hebt is een controller te kopen (vanaf ongv 40 euro) en die op een of 2 losse kanalen te zetten, ook kan je investeren in een externe geluidskaart.

Aan betaalde programma's moet je nog niet beginnen, begin even met iets als Virtual DJ, Traktor, BPM studio enz. Probeer er een aantal uit, en besluit wat je fijn vind. Je compute budget aansluiten kan gewoon via een 3,6 jack > RCA die je voor 3 euro in de lokale winkel koopt. Dan heb je alleen geen gesplitte kanalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Houd er wel rekening mee dat de goedkopere controllers vaak geen audiointerface hebben, wat het voorbeluisteren niet mogelijk maakt. Let hier dus op bij het kopen! Begin inderdaad met software als Virtual DJ en Traktor, laat de lastigere programma's als Ableton links liggen!

Hoezo wil je eigenlijk overstappen van CDJs naar software? In mijn ogen is dat een stap terug...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...