Jump to content

Android


Davedavy

Recommended Posts

  • Reacties 354
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    86

  • MegaPilot

    49

  • TekaLoca

    30

  • Sublime

    25

Is er hier iemand anders die zowel Android als Tele2 heeft? Ik heb heel veel moeite om mijn 3G werkend te krijgen na een telefoonherstart, zijn

Ik denk dat je beter eerst vast kunt gaan stellen waar het probleem ligt, aan je mobiel? Je provider (dekking,storing)? Of een software fout? Werkt het na x aantal minuten wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb egen flauw idee waar het probleem ligt. Ik heb overal 3G als ik het eenmaal werkend heb, maar het wekend krijgen is een pain. Meestal moet ik herstarten met roaming en national roaming uit, dan opstarten, wachten op de waarschuwing dat dataroaming is gedisabled, die enablen, wachten tot er een soortvan internet is en ten slotte national roaming enablen. Dan heb ik internet tot de volgende herstart, maakt niet uit of ik een tunnel in ga ofzo en de verbinding dus even weg is, daarna paktie de verbinding weer prima op.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik onlangs wat Play store tegoed gekregen die ik alleen voor apps kan besteden.

Hebben jullie nog wat goede suggesties? In principe ook games maar liever functionele apps?

Nova/Apex Launcher.

Als je een AMOLED display hebt: DynamicNotifications

Geroot: Nandroid Manager.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik onlangs wat Play store tegoed gekregen die ik alleen voor apps kan besteden.

Hebben jullie nog wat goede suggesties? In principe ook games maar liever functionele apps?

Zit het niet in je Google wallet? Zoja dan kun je het aan veel meer dingen uitgeven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Ik ben nu al meer dan een uur bezig met pogingen om een custom rom op m'n Sony Xperia S te zetten, tot nog toe zonder resultaat. Dit komt veelal doordat de tutorials gewoon barslecht zijn en verwachten dat je een of andere Androidpro bent, gelukkig heb ik na lang zoeken toch een tutorial gevonden die nog te begrijpen valt(maar ook hier wordt er teveel van de gebruiker verwacht imo). Ik vraag me echt af waar die tutorialschrijvers verwachten dat je de kennis vandaan haalt als er amper tutorials voor beginners te vinden zijn..

Goed, genoeg geklaagd. Dit is de tutorial. Ik zit al vast vanaf stap 4. Het zegt niet eens welke drivers ik moet downloaden van de Sony Xperia S opties(hoe kan dat nu in godsnaam als je zo'n tutorial schrijft? :?). Dit zijn de opties:

FT_zps1f9ea1b8.png

Oh, maar niet dat het boeit welke optie ik aanklik(natuurlijk klik ik ook flashmode drivers aan zoals de tutorial aangeeft), de installatie mislukt toch altijd. Ik heb al in het configuratiescherm mijn Sony Xperia S verwijderd(misschien drivers die elkaar tegenwerken ofzo?), maar ook dat mocht niet baten.

Iemand die weet wat ik moet doen om die usb driver installatie succesvol te laten eindigen?

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Het volgende stukje tekst is puur frustatie, lezen op eigen verantwoordelijkheid.

Ik begrijp nu echt wel waarom Applefanboys een fortuin op tafel leggen voor de nieuwste generatie iPhones, dan krijg je op z'n minst een toestel dat deftig functioneert zonder dat je achterlijke tutorials moet volgen. En neen, mijn toestel werkt echt niet deftig. Het draait op de laatste software van Sony, en de batterij loopt leeg terwijl m'n helderheid zowat op het laagste staat en ik er zowat niks mee uitvreet. Ik heb trouwens een testje gedaan. Ik had een ganse dag m'n gsm gebruikt, sloot alle apps af(bij geopende apps en via taskkiller), laadde hem op tot 100 procent, en daarna ging ik slapen. Hij verloor in standby zo'n 10 procent die nacht. De volgende dag deed ik hetzelfde, maar ik zette m'n gsm af, en dan weer aan en laadde hem tot 100 procent. Die nacht verloor hij 3 procent. Er zijn dus apps die je niet eens kan afsluiten zonder je gsm aan- en uit te zetten. En zoals je ziet vreet dat ongelofelijk veel batterij. Die irritante Google-services waar ik totaal geen gebruik van maak zuipen trouwens ook veel batterij.

Seriously Androidfanboys, explain me your love..

Ik besef weldegelijk dat dit een ongelofelijke zeurpost is die strijkt met mijn reputatie op dit forum als zeurpiet, maar het moest er gewoon even uit hoe ik over Android denk. :7

PS: Via .Senne heb ik een link naar een ROM die m'n batterijleven kan verdubbelen, puur voor dat batterijleven wil ik een custom ROM.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het komt waarschijnlijk omdat je geen mainstream telefoon hebt gekocht.

Heb je de telefoon al daadwerkelijk geroot? Na het rooten heb een custom bootloader geinstalleerd (een klein menutje op je telefoon waarmee je nieuwe roms kan installeren). Dit rooten+bootloader hoef je maar één keer te doen, daarna kan je er heel makkelijk nieuwe roms opzetten. Ik gebruik de ClockwordMod Recovery (http://www.clockworkmod.com/rommanager).

Een rom installeren begint met het downloaden van een ZIP, deze zet je op je telefoon en installeer je vervolgens met de recovery manager.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...