Jump to content

Kaart van Liberty City en GPS.


GTAKevin023

Gebruik jij je kaart en GPS nog?  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. Gebruik jij je kaart en GPS nog?

    • Ja.
      7
    • Nee.
      3
    • Af en toe.
      12


Recommended Posts

Hey,

Tijd voor een goede gta IV topic die misschien nog het gta IV forum kan opvrolijken. Hopelijk slaag ik daarmee. :D

Hoe goed ken jij Liberty City? :)

Gebruik jij nog de kaart en GPS om ergens aan te komen in Liberty City?

Of ken jij de map al uit je hoofd?

Of gebruik je het af en toe?

Ik gebruik hem af en toe wel eens. Als ik het lastig vindt ergens te komen. Maar vaak luister ik niet naar m'n GPS hoe ik daar kom. :puh:

Omdat hij me niet op wegen laat rijden met tegenverkeer. :puh:

Groeten van GTAKevin023 :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken heel Liberty City uit mijn hoofd, ben er zo vaak doorheen gereden. Ken Liberty City denk ik beter dan sommige delen van mijn eigen woonplaats... :7

Alleen de namen kunnen soms nogal lastig zijn voor mij.

Bewerkt: door TalkingPear
Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor een goede gta IV topic die misschien nog het gta IV forum kan opvrolijken. Hopelijk slaag ik daarmee. :D

Het is hier toch altijd gezellig?

Ik vind het leuk om zonder HUD te spelen. Ik kijk dan soms snel even op de kaart om te zien waar ik ongeveer heen moet als ik het niet meer weet, ik bepaal m'n eigen weg wel. De GPS mis ik dan niet. Ook als je iemand moet achtervolgen vind ik het leuk om zonder GPS te rijden; in het echt zie je je verdachte ook niet aangegeven op de GPS in je auto, dan moet je het ook doen met goed kijken. En als je de missies wat vaker speel weet je op een gegeven moment ook wel redelijk goed wat ze doen. En als ik aan het freeroamen ben vind ik het leuk om te ontdekken, kijken waar ik uitkom als ik een bepaald straatje of steegje in ga, en dat is toch een stuk leuker zonder dan met GPS.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik gebruik mijn GPS wel altijd, maar ik kijk er nooit naar, ik ken ondertussen toch wel al alles in Liberty City (wat spijtig is, nieuwe dingen ontdekken is leuk)

Dat zorgt er dan altijd voor dat ik altijd een Waypoint zet en op zo'n beetje alle locaties die GPS gewoon niet volg, ik ken de weg ondertussen wel beter dan dat.

PS. Volg trouwens nooit de GPS als je van Francis International naar Algonquin via de Algonquin Bridge moet, dat ding stuurt je van de snelweg om je vervolgens weer de snelweg terug op te laten rijden omdat dat topografisch gezien korter is, sneller is wat anders :7

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel een keer besloten San Andreas door te spelen met de radar uitgeschakeld. ^^ Alleen werkte dat niet helemaal leuk, dus hield dat niet lang vol. Misschien in GTA: IV wel leuk? Je gaat in ieder geval beter naar je omgeving kijken. In GTA: IV weet ik ongeveer wel wat waar zit, maar ik gebruik nog wel een routebeschrijving.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor een goede gta IV topic die misschien nog het gta IV forum kan opvrolijken. Hopelijk slaag ik daarmee. :D

Het is hier toch altijd gezellig?

Het is ook heel gezellig hier. Maar er zijn al heel lang geen echte goede topics geweest in het gta IV forum vindt ik. :D Dit is weer een nieuwe topic voor elke IV speler. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Liberty City ken ik maar een beetje. :puh: In San Andreas het tegenovergestelde. Ik ken de hele map uit mijn hoofd. (Inclusief binnendoor weggetjes) :puh:

Dit heb ik ook. Van SA ken ik heel de map. IV heb ik hiervoor gewoonweg te weinig gespeeld. En daarbij komt dat ik denk dat men lui wordt door het GPS; in SA kon je wel een waypoint zetten, maar kreeg je geen GPS. Dus moet je toch beter onthouden hoe je waar komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA:IV te weinig gespeeld om de kaart volledig te kennen (in tegenstelling tot bij Vice City). Ik ken de kaart in (heel) grote lijnen en als ik nu GTA:IV speel, vertrouw ik eigenlijk puur op de GPS. Jammer, want ik weet nog uit Vice City dat ik regelmatig op Esc drukte om op de kaart te kunnen bekijken om uit te zoeken hoe ik ergens naartoe moest komen. Dat hielp veel om de kaart ook echt goed te leren kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Dutchy3010:

Inderdaad, en ik denk ook dat de taxi in GTA: IV een rol speelt. Ik vermoed dat de meeste spelers in de tweede helft van het spel voornamelijk skip trip gebruiken om van hier naar daar te komen. Nu gold dit voor mij doorgaans slechts voor ritjes van Bekende Locatie #1 naar Bekende Locatie #2, waarvan ik de route dus wel eens eerder gereden had, maar in the long run verslechtert het mijn navigatie-skills.

Die sowieso al nooit helder zijn geweest overigens. Ik vind die missies van Stevie (volgens mij) zo leuk, omdat hij je slechts een onduidelijke foto stuurt van een voertuig die je moet jatten, en in welk gebied. Vervolgens ga je dan zelf op zoek, en ik was er altijd langer mee bezig dan ik had verwacht. Maar zo leer je wel die wijken kennen. :)

Ook met die duiven, ontdek je veel meer details en besef je pas hoe groot die stad eigenlijk is.

@ Thundercover:

Ik weet nog dat ik in San Andreas altijd die uitklapbare kaart gebruikte, die in dat doosje zat. Waarna ik vaak alsnog hopeloos verdwaalde, maar ja, vrouwen kunnen nou eenmaal geen kaartlezen... :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...