Jump to content

Vaste Plaatsen


Bodemloos

Recommended Posts

Hey mensuh! :)

ik heb een vraag je of dit mogelijk is en hoe.

ik ben met wat mods downloaden bezig in San Andreas, maar wat ik wellus zie in mod preview filmpjes dat ze bijv in Grove street, Auto's moters en wapens op vaste plaatse hebben staan.

Dat wil ik ook nou zo graag! net als de auto van Sweet (een greenwood volgens mij) die staat daar voor altijd (In ieder geval de meeste tijd van de game) en dus wil ik ook een mooie auto voor de deur van CJ's huis hebben en in de rest van grove street nog wat spullen wapens en motors maar die wil ik dan dat ze altijd blijven staan.

Dus weet iemand hoe dit moet?

Alvast Bedankt en De Vriendelijke Groeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is erg simpel om een auto te spawnen. Dat kan op twee manieren:

- Car Generator

- Eenmalige auto

Jij zoekt voor een Car Generator, die er ook altijd staat.

{$CLEO .cs}
:Spawn_car
03A4: name_thread 'Car'

014B: 1@ = init_parked_car_generator #GREENWOO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2435.302 -1671.848 12.8007 angle 90.0 
014C: set_parked_car_generator 1@ cars_to_generate_to 101

0A93: end_custom_thread

We zullen even stap voor stap door de code lopen, zodat je hem aan kunt passen. De eerste drie regels horen in een CLEO-script, die hoef je niet aan te passen. Als je meerdere zulke scripts maakt, moet je die natuurlijk wel iedere keer aanpassen. Maar in dit geval hoeft het niet. Dan heb je opcodes 014B en 014C, daar gaat het in dit geval om.

1@ is de variabele waarin de auto wordt opgeslagen. Wanneer je in het vervolg naar deze car generator wil verwijzen (zie de regel er na), dan moet je die 1@ gebruiken. Dit kan elke lokale variabele zijn die je wil (20@ is ook goed), het mag geen globale variabele zijn ($car), want die veroorzaken bugs in een CLEO-file.

#GREENWOO is de naam van de auto die je wil hebben. In Sannybuilder kan je een lijst vinden in Help > Contents > SCM Documentation > GTA SA > Car Variations (eerste kolom zie je de namen). Kies degene uit die je wilt en vul deze in in de code.

De eerste -1 geeft de eerste kleur van de auto aan. -1 geeft aan dat het random is. Dit zou je kunnen veranderen. Deze zijn volgens mij dezelfde als bij SA-MP:

SA-MP_Color.jpg

De tweede -1 geeft aan wat de secondary kleur van de auto is (deze zie je overigens niet bij alle auto's)

De derde 1 geeft aan of de politie weet dat de auto van jou is (1 = auto van jou, 0 = politie weet dat de auto gestolen is)

Het alarm geeft aan hoe groot de kans is dat het alarm af gaat: 0 betekent nooit (0%), 50 betekent kans van 1 op 2 (50%)

Door lock geeft aan of de auto op slot moet. 0 betekent niet op slot, 1 betekent wel op slot.

En dan de locatie natuurlijk:

at 2435.302 -1671.848 12.8007 angle 90.0

Dit zijn respectievelijk de x, y en z coördinaat en een parameter voor de richting. Ga ingame naar de plek waar jij het wil hebben. Switch terug naar SannyBuilder en klik op Tools > Ide Tools > Coords Manager. Kopieer vandaar deze 4 parameters.

014C geeft vervolgens aan hoe vaak de auto spawnt. Vul daar allereerst de 1@ in uit de vorige opcode (daar heb je hem gedefinieerd, je moet aangeven dat het betrekking heeft op deze auto). Daarnaast staat er een getal: 101 betekent dat hij spawnt, 0 betekent dat hij niet spawnt.

Zoals je ziet heb je alleen met de car generator al heel erg veel opties. :puh:

Je kunt ook de volgende opcodes gebruiken:

09E2: 1@ = parked_car_generator_w_numberplate #GREENWOO 59 34 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 plate "GROVE4L_" at 2@ 3@ 4@ angle 5@
014C: set_parked_car_generator 1@ cars_to_generate_to 101

Dit is dezelfde als die hierboven, alleen kan je nu een nummerbord toevoegen!

Wees voorzichtig met car generators. Ik meen me te herinneren -al is het alweer heel lang geleden- dat die auto blijft staan ook al haal je cleo weg binnen een savegame. Je kunt het ook maken dat de auto spawnt iedere keer als je binnen een straal van x meter komt. Maar dat is een stukje moeilijker.

Hierna moet je het compileren. Sla het eerst op onder een naam xxx.txt (bijvoorbeeld: Spawn_Car.txt). Klik vervolgens op Run > Compile + Copy. Als het goed is heb je nu een cleo file geïnstalleerd. Start SA op en kijk even in het pauze menu (tenzij je gelijk de auto ziet natuurlijk :puh:) of er werkelijk een CLEO script draait.

Ik heb het script overigens niet getest... Mocht je nog problemen ondervinden dan hoor ik het graag!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...