Jump to content

GTA bezitten voor de release


Dotz

Recommended Posts

Sommige gamers hadden de laatste Call of Duty vóór de release gekocht. Het was zelfs zo erg dat gamers al vóór de release een prestige hadden bereikt, Activision heeft ze niet gestraft en had de servers zelfs al open gegooid. (Over de kwaliteit van Call of Duty de laatste jaren zal ik maar geen woorden vuil maken :cab: .)

In winkels zoals de E-Plaza, Bart Smit, Media Markt, etc kon je de game namelijk al eerder kopen. Deze winkels hielden zich namelijk niet aan het verkoopembargo dat Activision ze had opgelegd, zij kregen de game eerder geleverd omdat ze ''tijd nodig hadden voor de distributie''.

Ik plaats (voorlopig) geen pre-order omdat ik niet de dupe wil worden van mijn pre-order. Pre-orders worden namelijk niet zelden een dag na de release bezorgd. Wellicht dat ik hem misschien drie à vier dagen vóór de release op kan pikken bij de Intertoys :) ! Dat zou ideaal zijn! Die poster die je gratis bij een pre-order krijgt kan me aan m'n reet roesten, ik verwacht trouwens sowieso collector's/special/limited editions met meer en leukere goodies.

Wat denken jullie hiervan?

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Naast het feit dat ik geen console heb, ben ik sowieso niet iemand van "spellen zo snel mogelijk willen hebben." Ik hoef ook niet al die goodies te hebben hoor - wel leuk natuurlijk maar ik kan ook zonder. Ik hoop wel dat het weer zo'n uitgebreid pakket als bij GTA: SA gaat worden.

Maar ja, ik moet sowieso wachten tot de PC-versie...

Link to comment
Delen op andere websites

Je de goodies allemaal niet te hebben maar je hoopt wel dat de special edition 'n uitgebreid pakket gaat worden? :puh:

Overigens weet ik van mezelf gewoon dat ik 'n week voor de release écht niet meer kan wachten, dan zul je ook nog 'ns zien dat ik niet thuis ben als 'ie bezorgd wordt..

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Geduld is een mooie zaak Dotz :engel:

Ik zelf ga afwachten tot aan de release. Ik hoef de goodies ook niet speciaal maar het is altijd wel extra meegenomen als je ze er gratis bijkrijgt. Als je daarvoor dan enkele dagen langer moet wachten waarom ook niet ben ik dan van mening.

Natuurlijk neemt dat niet weg dat ik vind dat voor de mensen die echt niet kunnen wachten het ideaal vind dat ze het al net voor de release kunnen hebben.

Bewerkt: door TheGuardian
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de pre order bij de Gamemania geplaatst. Heb niet vooruit betaald en kan hem altijd annuleren. Ze sturen hem ook niet op, ze leggen hem voor je apart en ik kom hem dan ophalen. Zo heb ik gegarandeerd de pre order extra, de game, en het op de dag van de release. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, dat is wel slim, Redfire. Helaas zit er hier geen Gamemania in de buurt.

Geduld is een schone zaak, maar wanneer je niet hóéft te wachten ga ik dat ook niet doen. Kan ik lekker al aan de slag met GTAV terwijl mijn vrienden nog wachten op hun pre-ordertje, komen ze maar naar mij toe om te kijken hoe ik speel.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij waren ze er bij GTA IV wel in geslaagd om de game niet eerder dan de release datum te verkopen. Er waren wel speciale nachtopenningen, ik dacht trouwens dat er boetes stonden op het vroeger verkopen van games?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb toevallig pas in een item van Gamekings (klik, vanaf minuut 6) gezien hoe dat werkt. Kleine winkelketens bestellen hun games bij distributeurs, zij krijgen de game precies op tijd binnen en kunnen hem dus niet eerder verkopen. Grotere winkelketens bestellen de game direct bij de uitgever, zij krijgen hem dus eerder geleverd (zij moeten zelf nog distributeren, etc). Als de distributie snel verloopt kunnen zij games al vóór de release verkopen. De uitgevers kunnen wel een boete opleggen, maar dan bestellen die grote winkelketens de game gewoon ergens anders (in het buitenland bijv.) De winkelketens voeren als argument aan dat de enige manier om webshops af te troeven hun snelheid is; zij kunnen eerder verkopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Er waren wel speciale nachtopenningen, ik dacht trouwens dat er boetes stonden op het vroeger verkopen van games?

Ja, dat is ook zo, maar de meeste -grote- winkels doen het toch onder het mom van: "Ze doen het bij de concurrent ook, dus dan kunnen wij niet achterblijven!"

Ik vind het nogal idioot, er is ook niet zo veel controle op eigelijk. Ik heb mijn order trouwens bij een klein winkeltje staan, dus ik ga gewoon lekker tot de dag zelf wachten (desnoods mét nachtopening, alhoewel ik het betwijfel dat de eigenaar dat gaat doen voor amper 50-100 man hier :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

Ow, okee.. Ik kom nooit in Veghel, tenzij ik er doorheen rijd en misschien een paar big tasty's naar binnen prop bij de McDonald's. Ik had er wel iets van gehoord trouwens, was die Gamemania niet een omgebouwde Free Record Shop? Mag ik mijn poster houden als ik die pre-order annuleer?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...