Jump to content

Levenscyclus consoles moet omlaag


Dutchy3010

Recommended Posts

Steeds vaker wordt er door grote ontwikkelaars van spellen geklaagd da de levenscyclus van de consoles omlaag moet. Zo zag ik gisteren het bericht op nu.nl dat de CEO van Ubisoft dit gezegd heeft. Eerder zei de technology director hetzelfde. Zoek maar eens op "life cycle consoles too long" of iets dergelijks.

Wat vinden jullie? Vinden jullie inderdaad de cyclus te lang?

Aan de ene kant vind ik dat ze gelijk hebben. Zolang de PS3/Xbox360 niet verbetert, blijft Rockstar tegen die limieten aanlopen en kan dus GTA V niet zo goed zijn als dat de game fabrikanten zouden kunnen. Maar aan de andere kant: moet je dan een console van (zeker in het begin) €600 (ps3) maar een paar jaar laten gelden als best mogelijke console? Zou per console maar één "grote" GTA uit kunnen komen? Dat lijkt me wel tamelijk bizar. Voor één GTA ga ik geen €600 wegleggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik vind ze inderdaad ietsjepietsje te lang. Waarom? Nou kijk, de engines van vandaag (Frostbite 2, CryEngine 3 en nog vanalles) die laten het spel op 30 FPS draaien op Consoles, nou vind ik dat niet zo erg maar als beide PC en Console gamer is het wel degelijk irritant. Ben je net gewend aan die 60fps zit je ineens opgescheept met 30 fps? No thanks..

Daarom vind ik het ook een goede keus van de makers van CoD dat ze gewoon de oude engine gebruiken en oppoetsen, zodat het op de consoles ook 60 FPS is... (Zie dit niet als een voorbeeld uit het grote klaagtopic s.v.p. :puh:)

EDIT Over CryEngine 3 ben ik niet helemaal zeker, want daar weet ik niks van, alleen dat het een prachtig uitziende engine is :puh:

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nooit erg materialistisch geweest, maar ik geniet liever van wat ik heb dan dat ik droom van "hoe het eventueel nóg beter had kunnen zijn als dit en dat." Technologie op hoog tempo levert te veel creaties, stilstand levert te veel tijd - geen van beiden leveren creativiteit.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Nee dank je, ik heb totaal geen probleem met de levensduur van deze consoles, je moet je er ook wel bij bedenken dat je bij elke generatie weer met een nieuwe console zit en dat je bijgevolg een nieuwe schap aan games nodig hebt om die nieuwe console te voeden. De huidige generatie gaat ook nog maar 5-6 jaar mee, is dat dan zo lang? Zelf vind ik dat al vrij kort, natuurlijk merk je wanneer de limieten van die consoles worden bereikt (en dat is nu toch wel) dat ze hun nadelen hebben... Maar daar hebben we in die jaren ervoor toch niks van gemerkt? Het naar beneden halen van de levenscycli van de consoles gaat niks veranderen aan de kwaliteit van de games, in tegendeel, het kan er potentiëel alleen maar op verergeren, want dan is er in de beginjaren geen ruimte meer voorzien voor uitschieters die de consoles ten volle willen benutten, want die consoles zijn dan enkel voorzien op enkele jaren verbetering. Hoe de cycli maar zoals ze zijn, de volgende generatie komt er stilletjesaan wel aan en hoewel ik ze niet direct zal kopen, zal ik dat wel doen bij de eerstvolgende GTA die voor die consoles verschijnt, zoals het hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich tot zolang de pc games zelf er niet onder gaan lijden vind ik het nog geen ramp. Maar eigenlijk is het wel lang. Ik hoorde dat ze willen dat de PS3 & XBOX360 zeker 10 jaar zou moeten meekunnen, en dat is inderdaad wel lang. Dat is (in theorie) ruim 3 keer zo lang als een PC die games vlot zou moeten kunnen draaien.

5-tal jaar voor een console lijkt me perfect (als maximum), maar langer is (zeker als pc games etc. eronder gaan lijden), echt overdreven. Ik zeg niet dat ze geen games meer kunnen uitbrengen na die 5 jaar, maar tegen dan zou er toch echt wel een nieuwere en betere console op te markt moeten zijn vind ik.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben redelijk blij met de nieuwtjes over de "Xbox720" of "PS4", ik ben benieuwd hoe het werkt, naar de mogelijkheden, enzovoorts. Maar toch denk ik dat er zeker nu nog genoeg mogelijkheden zijn met de huidige generatie consoles. Natuurlijk zijn de PC's van nu toch de consoles aan het overtreffen (op sommige gebieden dan), maar kijk naar een spel als LA Noire (en misschien later ook GtA V..). Het is een ongelooflijk gedetailleerd spel, wat tóch soepeltjes loopt. Toegegeven: je hebt meerdere discs nodig. Maar stoor ik mij daaraan? Neuh, niet echt. Op een Playstation is het niet eens nodig om extra discs te gebruiken! Ik ben van mening dat er zeker nu, met spellen als Battlefield 3, die maar 30 fps kunnen draaien, veel ruimte is voor verbetering, maar toch vind ik niet dat de levenscyclus te kort is.

Wat we over een aantal jaar misschien wel al gaan meemaken, is dat de technologie van/voor games zich zó snel gaat ontwikkelen, dat er zulke grote veranderingen ontstaan dat de consoles wel eerder mee móéten veranderen, willen ze niet gaan achterlopen op de eisen van bepaalde games en hun ontwikkelaars. Want als dit wel het geval is, lopen console-developers als Microsoft en Sony wel de kans dat ze buitengesloten worden en dat ontwikkelaars alleen nog maar een bepaald spel op de PC zullen uitbrengen, omdat die wel aan de eisen voldoen. Wie weet wordt dan automatisch hun levenscyclus korter..

Link to comment
Delen op andere websites

Van mij betreft mag er tussen de PS3 en PS4 (Simpel voorbeeldje) 5 jaar tussen zitten, Prima zat, doordat er steeds nieuwe games komen verveelt het toch niet zo snel. Maar ondanks de nieuwe technologie moet de console wel regelmatig geupdated worden. Daarom vind ik 5 jaar een prima tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind niet dat de games waar we op dit moment nog de beschikking over krijgen echt slecht zijn of er slecht uit zien. Ik vermaak me er nog prima mee en van mij hoeft dit ook niet. De pc word elke dag beter en dat is ook het nadeel van het pc platform. Met een console weet je dat je de komende jaren er mee vooruit kan en de nieuwste spellen op de hoogste instellingen kan draaien. Als er ook om de drie tot vier jaar een nieuwe generatie consoles komt kunnen en Sony / Microsoft er niet heel veel winst uit halen en je moet continue een nieuwe console kopen om de nieuwste spellen te kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben benieuwd of Microsoft de Xbox 360 blijft supporten, dat was bij de Xbox niet het geval. Maar we zijn inmiddels een aantal jaar verder en er is een hoop veranderd. Van Sony weten we dat ze de PS3 sowieso blijven ondersteunen net als bij de PS2, dan word de PS3 meer gebruikt voor core titels denk aan games voor het gezin.

Verder ben ik het on eens met deze persoon, games zien er nu op zijn best uit. Halo 4 is de mooiste game op de Xbox 360 tot nu toe, van mij mogen ze er wel tot Q3 2014 mee verder. De games die bij de launch van een nieuwe console verschijnen vind ik grafisch en gamepay technisch altijd zo tegenvallend.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...