Jump to content

[OV] Einde der Tijden - Apocalypse Cafe


Vadertje Tijd

Recommended Posts

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    66

  • Bierbuikje

    35

  • Nyltje

    25

  • Phoenyxar

    23

Onzin! Wie zegt dat ik niet al allerlei wachtwoorden heb geprobeerd? Bovendien: op mijn leeftijd is 't lastig om nog heel logisch na te denken :(

Wij moeten het raden met vage tips, wij staan er slechter voor dan jou.

Jongens, waarom martelen we dit persoontje niet voor de wereld vergaat? Per slot van rekening is het zijn schuld. Als de wereld vergaat hebben we hem tenminste nog kunnen geven wat ie verdient..

Link to comment
Delen op andere websites

Manieren van geestelijke foltering

Voor het geestelijk folteren is er een arsenaal van technieken die kunnen gezien worden als de overtreffende trap van pesten en treiteren. De grens met lichamelijke marteling is overigens vrij vaag omdat er vaak lichamelijke dwang aan te pas komt om het slachtoffer de geestelijke marteling te doen ondergaan. Voorbeelden zijn:

  • Iemand een lange tijd laten luisteren naar een naar geluid (bijvoorbeeld ruis), of iemand onder een lekkende kraan of iets dergelijks leggen, waardoor het slachtoffer het gevoel voor tijd kwijtraakt;
  • Bedreiging van het slachtoffer en van familieleden en andere dierbaren;
  • (Publieke) vernedering;
  • Onthouding van slaap;
  • Het slachtoffer in een felverlichte en felgekleurde kamer opsluiten;
  • Uitbuiting van fobieën, bijvoorbeeld iemand met arachnofobie in een kamer vol spinnen opsluiten.
  • Iemand dwingen toe te kijken bij de marteling, seksueel misbruik of zelfs executie van andere slachtoffers.
  • Het slachtoffer de noodzakelijke hygiëne ontzeggen zodat hij zichzelf of zijn cel bevuilt.
  • Seksueel misbruik;
  • Het slachtoffer dwingen gevaarlijke dingen te doen, bijvoorbeeld Russische Roulette;
  • Het slachtoffer dwingen onsmakelijke stoffen te consumeren, zoals urine, feces, braaksel;
  • Het slachtoffer dwingen om aan martelingen van anderen mee te doen.
  • Ook geïntensiveerde ondervragingstechnieken, (enhanced interrogation techniques) zoals deze door de CIA in Guantánamo Bay zouden zijn gebruikt, kan men zien als een vorm van geestelijke foltering. De CIA ontkent echter dat hierbij onwettige methoden zijn gebruikt.
  • Gesimuleerde executie (mock execution). Het slachtoffer wordt wijs gemaakt dat hij zal worden geëxecuteerd, bij voorkeur door de hieraan voorafgaande processen te simuleren. Het slachtoffer krijgt bijvoorbeeld een 'laatste maaltijd', wordt naar de executieruimte gebracht, en op de 'elektrische stoel' vastgebonden.
  • Het slachtoffer dwingen iets te doen dat tegen zijn of haar geloof ingaat, bijvoorbeeld een jood of moslim dwingen varkensvlees te eten.

Die in het vet dragen mijn voorkeur! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor Russisch Roulette en dan Vadertje Tijd tegen jou, MP. :D

Onzin! Wie zegt dat ik niet al allerlei wachtwoorden heb geprobeerd? Bovendien: op mijn leeftijd is 't lastig om nog heel logisch na te denken :(

Wij moeten het raden met vage tips, wij staan er slechter voor dan joujij.

2129w9c.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...