Jump to content

Einde van een tijdperk - PS2


Dotz

Recommended Posts

PS2-Logo.png

Na 13 jaar moest het er dan toch van komen, de PS2 is uit productie genomen. De verkoop van de console zal binnenkort ook ophouden. De vermoedelijk laatste game staat gepland voor een release op 28 maart dit jaar, hetzij enkel in Japan. De PS2 is meer dan 155 miljard miljoen ( :7 ) keer over de (digitale) toonbank gegaan en is daarmee de succesvolste console ooit. Heeft een tijd zijn opvolger verslagen in de verkoopcijfers en verkoopt op moment van schrijven beter dan de xbox 360 op de Japanse markt!

250px-PS2-Versions.png

Natuurlijk zat het einde voor de PS2 eraan te komen. De console uit de 6e generatie heeft twee hele generaties geleefd! De 8e generatie is immers al gearriveerd met de PSV, 3DS en Wii U! Het is maar de vraag of een van de huidige consoles dat ook zal doen! Toch kwam het einde voor mij een beetje als een schok. Hoewel ik zelf voor een deel opgegroeid ben met de PS1 (en de SNES, dankzij mijn buurjongen) is de PS2 toch wel de console waar ik verreweg het meest mee heb gespeeld. De PS2 heeft gameiconen geschapen en consoles van de markt geveegd. Hij leek altijd zo eeuwig, alsof er geen einde aan kon komen. Toch is het moment daar, wat ik zelf toch heel erg jammer vind. Ergens doet het een beetje pijn.. Dé legendarische Playstation Two wordt niet langer geproduceerd.

Natuurlijk is dit topic niet alleen bedoelt voor wat sentimenteel gezanik, het is een klein eerbetoon aan de PS2. Een eerbetoon om de herinnering aan de PS2 levend te houden. Misschien dat iemand over 15 jaar dit langvergeten topic opgraaft om er weer eens in te posten; dat zou mooi zijn.

Welke games hebben jullie stukgespeeld op de PS2? Wat voor nostalgische ervaringen hebben jullie? Ben je online geweest met je PS2? Heb je de slime gekocht toen 'ie uitkwam? Heb je Singstar-microfonen, een EyeToy-camera, gitaarset van Guitar Hero of een race-stuur gekocht? Valt het je zwaar dat de PS2 uit productie genomen wordt? Staat je PS2 nog aangesloten of verzamelt 'ie al jaren stof op je zolder, misschien heb je het zelfs aangedurfd om hem te verkopen!

Voel je vrij om hier je ervaringen te delen!

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Nou eigelijk zou ik zeggen dat het tijdperk van de PS2 al een jaar of twee geleden op zijn laatste stel benen liep maar ach. Wordt met 155 Miljard keer verkocht ook alle tussenstoppen meegenomen in het getal, want dat klinkt toch best veel als ik het zo zie?

Maar ja, de PS2 is bij mij thuis ook nog steeds de console waarvoor ik de meeste games heb, speel er nu wel minder op, maar ik heb er vele uren op versleten. We hebben thuis ondermeer Singstar-micro's liggen (waarvan er eentje toch kapot is) en ik heb een racestuur dat volgens mij oorspronkelijk voor de PS2 is gemaakt, maar ook perfect voor de PC werkt. Dat grote aantal games zorgt er ook voor dat er veel afhangt van de eindige levensduur van mijn huidige PS2 opdat ik die games nog zou kunnen spelen, het is ook om die redenen dat ik (al 2 jaren terug) een tweede PS2 heb gekocht die nu mooi opgeborgen ligt voor mocht de eerste daadwerkelijk doodvallen. Het zou toch een schande zijn mocht ik mijn oude GTA's, Need for Speed, Ratchet and Clank 3, Jak & Dexter 3 en ga maar door niet meer zou kunnen spelen, niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas, dat er een eind aan komt, het blijft in mijn ogen zeker een van betere Consoles uit die tijd.

Die van mij heb ik nog steeds, en heeft pas in Juni 2012 plaats moeten maken voor de PS3, na 7 jaar trouwe dienst.

Ik weet nog dat ik die de oude had, (Grote en dikke versie) Dat is de enige Playstation Console die mij in de steek heb gelaten, na anderhalf jaar.

Daarna heb ik de Slimline aangeschaft, en toen begon het pas echt.

Niet veel later kreeg ik Gran Turismo 4 in mijn bezit, en deze game is helemaal grijs gespeeld, daarnaast ook de GTA's, zeker bij Vice City en San Andreas heb ik veel gespeeld.

Echt toppers voor de PS2 vind ik; GTA Series, Gran Turismo 4, Need For Speed Undergrond 2 en Most Wanted, Tony Hawk Series, Waarbij Deel 4 en American Wasteland in het bijzonder.

Enige misser vind ik, maar daar kan ik niet Playstation de schuld van geven, dat er na de Spyro delen op PS1, er nooit een goed vervolg is gekomen op de PS2.

Tenminste de Spyro delen op de PS2 gaven mij nooit de Gameplay die de Spyro delen op PS1 wel hadden.

PS3 is zeker een waardige opvolger van de PS2, en ook de PS3 gaat nog veel draaiuren maken, net zoals de PS2 die trouwe jaren dienst heeft gedaan.

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

Nou eigelijk zou ik zeggen dat het tijdperk van de PS2 al een jaar of twee geleden op zijn laatste stel benen liep maar ach. Wordt met 155 Miljard keer verkocht ook alle tussenstoppen meegenomen in het getal, want dat klinkt toch best veel als ik het zo zie?

Oeps, dat moest miljoen zijn :7 . 155 Miljard zou een PS2-dichtheid van meer dan 21 Playstation 2-consoles per wereldburger betekenen :7 .

Einde van een tijdperk? Voor mij niet hoor. Ik heb vorig jaar in de zomervakantie pas eentje aangeschaft, met LCS en VCS. Bully ga ik nog bestellen, dus ik heb nog uren vermaak voor me liggen op de PS2 smile3.gif

Dan ligt er nog jaren vermaak in het verschiet, voordelig vermaak zelfs! Vergeet vooral de oudere PS2-games niet! Er zijn duizenden geweldige games voor de PS2! Denk aan Resident Evil 4, Virtua Fighter, Kingdom Hearts, Klonoa 2: Lunatea's Veil, God of War, Shadow of the Colossus, Ratchet & Clank, Sly Raccoon en zo kan ik wel een hele page vullen!

Edit: Je kunt al geen PS2-consoles meer bestellen op bol.com, dat gaat snel zeg! :{

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Einde van een tijdperk? Voor mij niet hoor. Ik heb vorig jaar in de zomervakantie pas eentje aangeschaft, met LCS en VCS. Bully ga ik nog bestellen, dus ik heb nog uren vermaak voor me liggen op de PS2 smile3.gif

en al wil je echt lang bezig zijn met een game, probeer dan eens gran turismo 4. endurance races van 24 uur, haast onmogelijke challenges, en een aantal races waar je U tegen zegt!

Link to comment
Delen op andere websites

In de tijd dat de PS2 uitkwam, was ik amper 3 jaar. Ik heb dus eigelijk de gouwe ouwe dikke Playstation 2 nooit gekend. Ik groeide vooral op met een GameBoy, want vaste consoles voor thuis werden toen verboden door mijn ouders. Mijn eerste echte console was dus een PS3, die ik begin 2010 heb gekocht. Al heb ik vele jaren uren bij vrienden gespendeerd die wél een PS2 hadden, de nieuwe dunnere editie. Als ik niet met de Lego aan het spelen was, kon je me daar vinden. De splitscreen-races in Burnout, de duizenden matchen Fifa Street en San Andreas.. Ik heb het allemaal gezien en gespeeld. Voor vele iconen is het na enkele jaren al tijd om terug uit de spotlights te verschijnen, de Playstation 2 heeft 13 jaar dienst mogen doen en daar mag hij trots op zijn :)

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Deze console verdient een standbeeld...San Andreas...Jak 1...Jak 2...Jak 3....Jak X....Ratchet: Gladiator...Vice City Stories...Harry Potter Zwerkbal...

De nostalgie alleen al.. :-( Een console die ik gewoonweg niet zou kunnen verkopen, ik denk eraan om enkele games te kopen die ik nog niet heb op de PS2, puur omdat ik dat ding zo nog eens zou kunnen uithalen.. :$

Bedankt PS2, voor alles! _O_

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen PS2, maar ik zit er over te denken om er misschien nog een aan te schaffen, voor LCS en VCS.

Het is zeker het einde van een Era, een Era vol nieuwe technische hoogstandjes, toch is de PS2 nog lang niet verdwenen, want zolang bepaalde spellen nog niet op de PS3 zijn verschenen, denk ik dat ze nog hele avondjes door pruttelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie de ps2 nog altijd als een vechter, een console dat risico's nam. En iedere keer weer de sterkste was. En dat heeft het dan ook maar bewezen. Geen andere console ooit heeft het 14 jaar lang uitgehouden. En gezien hoe snel technologie vandaag de dag ontwikkelt, denk ik ook niet dat dit nog zal gebeuren in de komende 100 jaar. De Playstation 2 zal dan ook een maatstaaf worden. Iedere console zou net zo goed willen worden als een Playstation 2.

Heck ik herinner me nog dat ik als 6 jarige Rinaldootje bij een kennis op bezoek ging en op zijn Playstation mocht. zo mooi, zo fantastisch. Kan ook met trots zeggen dat de playstation een groot deel heeft uitgemaakt in mijn jeugd, en ik zal hem daarom ook missen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie de ps2 nog altijd als een vechter, een console dat risico's nam. En iedere keer weer de sterkste was. En dat heeft het dan ook maar bewezen. Geen andere console ooit heeft het 14 jaar lang uitgehouden. En gezien hoe snel technologie vandaag de dag ontwikkelt, denk ik ook niet dat dit nog zal gebeuren in de komende 100 jaar.

De PS2 heeft het bijna 13 jaar uitgehouden, geen 14 jaar. Er is nog nooit een console geweest die het 14 jaar lang heeft uitgehouden. Ook is de PS2 niet de enige console die het zo lang heeft vol gehouden, zoals je beweerd. Die andere legendarische console, de SNES, heeft het ook 13 jaar vol gehouden.

Overigens denk ik dat we binnen 50 jaar al consoles zullen zien die vele malen langer meegaan dan 13 jaar. Ik denk dat we de mogenlijkheid krijgen om de hardware van de consoles te vervangen, net zoals dat bij de pc's van vandaag de dag kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...