Jump to content

Films die als inspiratie voor GTA hebben gediend


~Lance Vance

Recommended Posts

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie misschien nog films weten die met criminaliteit te maken hebben en als inspiratie hebben gediend voor GTA.

Training Day bijvoorbeeld diende als inspiratie voor de corruptie van Tenpenny in San Andreas, en er was volgens mij een missie in GTAIV die geinspireerd is door de film Speed, en Vice City is natuurlijk in het algemeen veel geinspireerd door Scarface.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook is San Andreas deels gebaseerd op de film, "Boyz 'n The Hood". Sommige personages uit de game zijn gebaseerd op personages uit de film. Ook sommige gebeurtenissen uit de game zijn er op gebaseerd.

Bewerkt: door TalkingPear
Link to comment
Delen op andere websites

Vice City heeft ook zijn raakvlakken met de serie Miami Vice. Hoewel het voor mij zelf wel moeilijk is om exacte gelijkenissen aan te duiden buiten de setting en het weer. Niko is op zich dan weer gebaseerd op de acteur uit "Behind Enemy Lines" (maar als ik zo op Wikipedia ga kijken weet ik niet gelijk welke het is...)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteren Pulp Fiction bekeken, de film van Quentin Tarantino. In een bepaalde scene rijdt Vincent terug naar zijn drugdealer, omdat iemand die zijn drugs gebruikt heeft er niet goed op gereageerd heeft en aan het sterven is.

Ten eerste leek de drugdealer al vreselijk veel op The Truth. Het was ook een hippie die aan de drugs zat, dus die vergelijking kan al niet missen.

Daarnaast belt Vincent hem op een gegeven moment ook op, helemaal in paniek, om hem hulp te vragen ivm de persoon die aan het flippen is. Wanneer de drugdealer realiseert dat Vincent vanaf een vaste lijn belt (en ze dus afgeluisterd kunnen worden), legt hij verschrikt neer met 'Who is this? Prank caller, prank caller!'

Fragment in SA: http://www.youtube.c...aZLK2-QQ#t=783s

Het is blijkbaar niet alleen ik die dit heb opgemerkt:

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gisteren Pulp Fiction bekeken, de film van Quentin Tarantino. In een bepaalde scene rijdt Vincent terug naar zijn drugdealer, omdat iemand die zijn drugs gebruikt heeft er niet goed op gereageerd heeft en aan het sterven is.

Ten eerste leek de drugdealer al vreselijk veel op The Truth. Het was ook een hippie die aan de drugs zat, dus die vergelijking kan al niet missen.

Daarnaast belt Vincent hem op een gegeven moment ook op, helemaal in paniek, om hem hulp te vragen ivm de persoon die aan het flippen is. Wanneer de drugdealer realiseert dat Vincent vanaf een vaste lijn belt (en ze dus afgeluisterd kunnen worden), legt hij verschrikt neer met 'Who is this? Prank caller, prank caller!'

Fragment in SA: http://www.youtube.c...aZLK2-QQ#t=783s

Het is blijkbaar niet alleen ik die dit heb opgemerkt:

Dat is wel goed gevonden, klopt wel het komt overeen met de film.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...