Jump to content

SCM Masterclass - Hoofdtopic


Dutchy3010

Recommended Posts

Okey, dan wordt het 'm niet deze contest, gezien het (waarschijnlijk aanhoudende) enthousiasme.

Ik zal even kijken of ik er aan de hand van die aantekeningen etc. uit kom :puh:

En echt bedankt voor je aanbod anders, erg handig voor als het mij niet lukt (wat wel enigszins te verwachten valt :puh:)

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    16

  • Kloep

    4

  • .Sharingan

    2

  • Foreigner97

    2

Je kunt natuurlijk ook zelf proberen a.d.h.v. tutorials:

Mission Coding for Dummies

SCM/CLEO Videotutorials

MPACK's (niet coden, maar wel heerlijk hulpmiddel)

SCM vs CLEO (generale uitleg)

SCM Scripten FAQ

En bij vragen kan je natuurlijk altijd een topic openen. :) Dan kan het wanneer jij zelf tijd hebt!

EDIT:

Het programma voor de eerste 3 weken is opgesteld en staat in de hoofdpost. Wat daarna komt hangt een beetje af van hoe snel de deelnemers alles oppikken en is vandaar nog niet ingevuld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou wel mee willen doen, maar ik kan niet garanderen dat ik genoeg tijd heb. Ga ook een hoop andere dingen aan mijn hoofd hebben, geloof ik, al zal het de komende maand nog het minst zijn wel. Ik zal het toch proberen volgen, maar misschien niet actief meedoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou me dus graag wille aanmelden hiervoor, hoop dat ik het snel leer, maar lijkt me gewoon supertof om een goed begin te hebben voor dit te leren (als in; niet zomaar tutorials maar ook contact met iemand die het heel goed zelf kan)

Link to comment
Delen op andere websites

Dus tot nu toe:

  • Bassieboy35
  • Kloep
  • Cabyon
  • Pwned.
  • BoerTijger
  • Haruhi_Suzumiya

En wellicht Whoop. Daarnaast doen thebig en Foreigner een beetje "losser" mee.

Iemand anders nog geïnteresseerd?

Lijkt me goede score. Ben zeer benieuwd hoe snel jullie het allemaal gaan leren. :D

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben besloten om te beginnen! In de hoofdpost schreven we dat slechts 5 leden konden deelnemen. We hebben besloten dat we alle zes de leden die zich aangemeld hebben toelaten tot de Masterclass. Zowel Patrick als ik krijgen dus 3 leden onder zich:

[table=header]PatrickW|Dutchy3010

Bassieboy35|Cabyon

Kloep|BoerTijger

Pwned.|Haruhi_Suzumiya

Venzio[/table]

Hierna volgt nog even een korte uitleg hoe we het aan gaan pakken. Allereerst de Masterclass topics:

  • Praat & Overlegtopic: in dit topic kunnen zowel deelnemers als niet-deelnemers praten over de Masterclass. Uiteraard moet het wel over scm/modding gaan, anders moet je naar de Stamkroeg.
  • Uitgelicht: Patrick en ik zullen soms wat onderwerpen uitlichten die niet zo in detail behandeld zijn in de tutorial die we als leidraad gebruiken. Niet noodzakelijk om te weten, maar natuurlijk wel leuk om door te lezen! Hier mag niet op gereageerd worden, reacties mogen in het Praat & Overlegtopic.
  • Voortgang: Hier komen de screens van het coden. Ook niet-deelnemers die wel bezig zijn de masterclass op hun eigen tempo te volgen, mogen daar posten. Er mogen echter alleen maar posts komen mét screens, dus als je wilt reageren zul je ook zelf een screen moeten posten. Totaal andere scm-projecten mogen hier uiteraard niet in, maar moeten in het normale screen-topic.
  • Week 1 topic: elke week komt er een nieuw topic met daarin uitleg over die week.
  • Dit topic.

Het is dus mogelijk om de Masterclass te volgen door zelf op het forum aan de slag te gaan. De Mission Coding for Dummies tutorial is de leidraad, die kan iedereen lezen, en ook het wekelijkse topic staat voor iedereen open. Dus mocht je alsnog willen joinen: wij willen jou ook helpen, maar helaas zal het niet via MSN en Teamviewer kunnen i.v.m. tijdgebrek. Schroom dus niet om ook je vragen te posten indien nodig (of zelfs een nieuw topic te maken!).

Het programma voor de eerste 3 weken is inmiddels ook bekend. Hoe de vierde (en eventueel vijfde) week eruit gaat zien, hangt ook af van hoe snel de deelnemers het oppakken en wat dan belangrijk is om te behandelen.

Leerdoelen week 1:

  • Installeren programma's en wegwijs worden.
  • Theorie: structuren en variabelen.
  • Praktijk: spawnen van actors (met wapens en andere eigenschappen) en vehicles (zowel normale als cargenerators).

Leerdoelen week 2:

  • Functionaliteit bouwen in gestripte scm
  • Objecten, pickups, markers en spheres.

Leerdoelen week 3:

  • CLEO week
  • Theorie achter CLEO
  • Schrijven van een CLEO script

Voor de deelnemers gaat het als volgt. Jullie moeten allereerst het topic van Week 1 goed doorlezen. Daarin staat welke theorie we de komende week gaan doen. Dat zal in dit geval de eerste 6 tutorials van het Mission Coding for Dummies zijn. Lees het een keer door en doe je best om het te begrijpen. Wanneer je iets uit die tutorial niet begrijpt, kijk je of je eerste begeleider online (op msn of forum) is, dus voor Bassieboy35, Kloep en Pwned. is dat Patrick en voor Cabyon, BoerTijger en Haruhi ben ik dat. Spreek diegene aan om te helpen. Wanneer je eerste begeleider niet online is, kijk je of de andere begeleider online is. Wanneer die wel online is, kan je hem/haar ook vragen te helpen. Wanneer geen van beiden online is, kan je altijd posten in het topic van de eerste week. We zijn met 6 deelnemers en wellicht ook nog wat anderen die het in hun eigen tempo doen, dus wellicht kunnen zij je helpen voordat wij online zijn!

Vergeet niet om regelmatig updates te posten in het topic met screens. Waarschijnlijk zijn andere leden nieuwsgierig wat jullie in welke tijd kunnen maken, dus wie zijn wij om ze screentjes te onthouden.

Wanneer je denkt dat je de week (redelijk) onder de knie hebt, staat in de tweede post van het week-topic een tweetal oefeningen. De eerste is het schrijven van je eigen script dat moet voldoen aan een aantal voorwaarden. Het tweede is een code met een paar fouten erin van ons, welke jullie werkend mogen krijgen. De antwoorden Moeten voor a.s. zondag 23.59u ingeleverd worden bij je eerste begeleider via PM. Uiteraard zullen we jullie ook helpen met deze opdracht indien het niet loopt zoals het zou moeten. Uiteindelijk zullen we alle scripts van vraag één EN het antwoord op vraag 2 in het week-topic hangen.

Uiteraard moedigen wij jullie alleen maar aan om meer en originelere scripts zelf te schrijven. De enige manier om het te leren is door het echt te doen. Wij willen met liefde en plezier de scripts nakijken en helpen indien jullie dat wensen. Wij vinden het ook geen enkel probleem als jullie alvast verder werken met andere stof. Wij hebben het zo goed mogelijk willen verdelen, maar de één gaat nu eenmaal sneller dan de ander...

Volgens mij heb ik zo wel voldoende uitgelegd. Wij hebben er in ieder geval veel zin in, ik hoop jullie ook. Deelnemers: als jullie nog niet beide MSN/Skype-adressen van Patrick en mij hebben, moet je ons even een PM sturen. Deze zijn natuurlijk wel nodig. Vergeet ook niet om Teamviewer te installeren!

Link to comment
Delen op andere websites

Ai, helaas net te laat. Een aantal dagen niet op het forum kunnen kijken ivm verjaardag van mijn stiefvader. Feesten, feesten en feesten. (50 jaar he) Helaas een kans misgelopen om een van de beste modders een cursus te krijgen.

Denken jullie dat jullie het ooit nog een keer zullen herhalen?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb even met Patrick overlegd, en je mag alsnog meedoen. Patrick is jouw eerste begeleider. Het is echter mogelijk dat je soms naar mij moet komen i.v.m. drukte op dat moment bij Patrick (maar daar hebben de anderen ook wel last van :puh:). Welkom. Net op tijd, dus. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee! Ik ben benieuwd wat voor creatieve ideeën hieruit zullen komen! :) 't Is jammer dat ik het aardig druk heb komende weken, maar misschien dat ik de topics van de masterclass nog wel eventjes volg als niet-deelnemer. :puh: (De basics ken ik verder ook wel.)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...