Jump to content

[WidM] Week 1 - De gun-factor


Dutchy3010

Recommended Posts

De gun-factor

Zet in een PM aan Dutchy3010 de 10 deelnemers op volgorde van 1 t/m 10. Nummer 1 is de persoon die je het meest een Vrijstelling gunt, nummer 2 is de persoon die je daarna het meest een Vrijstelling gunt, en zo door tot en met nummer 10, de persoon die je het minst een Vrijstelling gunt.

Nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten, en zo door tot nummer 10, die 1 punt krijgt. Op die manier tellen we alle lijstjes bij elkaar op. Daar komt dan weer een uiteindelijke lijst uit van 1 t/m 10. Aan de hand daarvan delen we een paar beloningen uit.

De uiteindelijke nummer 1 krijgt een Vrijstelling en is daarmee automatisch door naar de tweede week. Deze persoon hoeft de eerste Mol-test dus niet te maken. De uiteindelijke nummer 2 krijgt 2 Jokers, de uiteindelijke nummer 3 krijgt 1 Joker, en de uiteindelijke nummer 10 krijgt als troost maar liefst 3 Jokers.

Bedenk dus goed of je voor de Vrijstelling wilt gaan en jezelf dus bovenin plaatst, of dat je gaat voor de troostprijs. Maar liefst 3 Jokers, dat is toch bijna een Vrijstelling? En wie zie je als grote concurrent en gun je eigenlijk helemaal niets?

Daarnaast moeten jullie natuurlijk nog een Penningmeester hebben. Mocht er onverhoopt een keer geld worden verdiend, dan beheert deze persoon het geld. Zet daarom behalve een top 10 ook iemand in je PM die je deze rol wel toevertrouwt. De deelnemer met de meeste stemmen zal als Penningmeester fungeren.

Jullie mogen in dit topic overleggen over de lijstjes. Mochten jullie er namelijk gezamenlijk uitkomen wie de Vrijstelling mag hebben en wordt die deelnemer dan door minimaal 5 personen bovenaan hun lijstje gezet, dan verdienen jullie 1000 euro.

In je PM zet je dus het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Penningmeester:

Achter iedere categorie zet je de naam van een deelnemer, aan de hand van de uitleg hierboven.

Je inzending moet uiterlijk woensdag 23 januari om 23.59 uur via PM binnen zijn bij Dutchy3010.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silverbyte

    17

  • thebig

    15

  • Faenty.

    12

  • Kloep

    10

Wel, een beetje geld kan natuurlijk nooit kwaad. Bovendien is het beter dat we met minstens 5 op één iemand stemmen en zo geld verdienen ipv iedereen apart. Iemand krijgt de vrijstelling, dus kunnen we er evengoed wat geld aan verdienen.

Dus: 5 mensen?

Wel, we zijn nu met 3. Ik weet trouwens niet of editten wel mag in dit topic, het staat toch niet in de uitleg aangeduid dat het niet mag. Nog mensen?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om het er over eens te worden wie de vrijstelling verdient. Tuurlijk, er hoeven maar vijf mensen die persoon bovenaan te zetten, maar onderschat de waarde van zo'n vrijstelling niet. Iedereen wil 'm graag, dus ik ben bang dat niet iedereen zomaar meegaat in je 'laten we voor de pot gaan'-tactiek.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook wel voor een akkoordje hoor, daar niet van. Maar bedenk wel dat we hier met minimaal vijf mensen kunnen besluiten een bepaald persoon de vrijstelling te gunnen, maar je ziet de lijstjes die uiteindelijk worden ingestuurd niet, dus het zit er dik in dat er toch nog iemand (de Mol?) roet in het eten gooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook wel voor een akkoordje hoor, daar niet van. Maar bedenk wel dat we hier met minimaal vijf mensen kunnen besluiten een bepaald persoon de vrijstelling te gunnen, maar je ziet de lijstjes die uiteindelijk worden ingestuurd niet, dus het zit er dik in dat er toch nog iemand (de Mol?) roet in het eten gooit.

Ik dacht net hetzelfde. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar denk jij zeker te weten dat alle negen kandidaten het er unaniem over eens worden wie de vrijstelling krijgt? Het is een mooie gedachte, maar WIDM zou WIDM niet zijn als mensen de boel niet zouden belazeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar denk jij zeker te weten dat alle negen kandidaten het er unaniem over eens worden wie de vrijstelling krijgt? Het is een mooie gedachte, maar WIDM zou WIDM niet zijn als mensen de boel niet zouden belazeren.

Tuurlijk niet, maar dat zeg ik toch ook nergens? Sterker nog, ik ben vrij zeker dat we het er niet over eens zullen worden.
Link to comment
Delen op andere websites

Dan begrijpen we elkaar. Ik vind het heel sympathiek dat iedereen gelijk oppert om het op een akkoord te gooien, maar in de praktijk is dat gewoon heel lastig.

Maar goed, om toch maar voorzichtig die onderhandelingen te beginnen: wie gunnen we de vrijstelling?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...