Jump to content

[WidM] Week 1 - De gun-factor


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silverbyte

    17

  • thebig

    15

  • Faenty.

    12

  • Kloep

    10

Ik denk niet dat die er zijn. Als iedereen meedoet, is het onmogelijk voor de mol om vals te spelen.

Klopt, dus dan kun je maar van 9 personen uitgaan. Dan moet dus meer dan de helft doen wat er wordt gevraagd... En wil iedereen nu liever winnen of geld in de pot?

Link to comment
Delen op andere websites

9 Personen is sowieso genoeg om én de vrijstelling weg te spelen én de pot nog wat aan te dikken.

Aangezien we enkel de eerste plaats hebben afgesproken en de rest niet, krijgt NeoSyp nu al 80 punten (jullie twee doen niet mee). Neem aan dat de Mol in ons groepje zit, dan kan dit 70 zijn. Als we zeer toevallig allemaal eenzelfde iemand op de tweede plaats hebben gezet, dan staat die 8 punten achter. Dan zou de Mol al die tweede op de eerste plaats moeten zetten bij hem en NeoSyp op de laatste plaats en jullie twee zouden de tweede van ons samen minder punten moeten geven dan NeoSyp.

De Mol weet echter niet wie tweede zou staan en hij zou dus al veel geluk moeten hebben om dit goed te kunnen doen en de vrijstelling in het spel te houden. Bovendien is het ook praktisch onmogelijk dat we allemaal dezelfde tweede hebben gekozen. De Mol schiet er trouwens ook niet veel mee op, want het geld komt sowieso in de pot, we zijn immers met meer dan 5.

Wanneer jullie twee meedoen en we alle 9 eenzelfde iemand op de tweede plaats zetten per ongeluk, dan staat die 9 punten achter NeoSyp. De Mol moet NeoSyp minstens 1 punt gunnen en de tweede zou 10 krijgen. In dit geval komt er een gelijkspel uit de kast.

Alleen verkleint de kans met 9 nog meer dat eenzelfde tweede plaats wordt gekozen en dus is het onmogelijk dat dit gebeurt.

Kansrekenen ligt nu toch al een tijdje achter de rug met mij, maar de kans zou met ons 9 slechts 1 op 35 miljoen zijn dat De Mol NeoSyp op een gelijkspel met iemand kan brengen. En dat is dan gebaseerd op dat de Mol weet wie er tweede staat en wij al ingezonden hebben.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Voor zover ik nu weet sturen alleen SIlverbyte en VWO-er andere namen in op nummer één, de overige acht hebben allemaal $NeoSyp$ op nummer één (tenzij de Mol tussen deze acht zit, die wilt natuurlijk niet dat we het geld pakken). Moet genoeg zijn, en anders zijn er hier een paar ontzettend aan het mollen, al weet ik niet wat je er mee op zou schieten. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry jongens!

Ik was vergeten het lijstje gisteren op te sturen (had het wel al gemaakt, dom van me). Hoop dat jullie mij kunnen vergeven ^^'

Neosyp wel mooi bovenaan gezet natuurlijk.

Bewerkt: door Pwned.
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry jongens!

Ik was vergeten het lijstje gisteren op te sturen (had het wel al gemaakt, dom van me). Hoop dat jullie mij kunnen vergeven ^^'

Neosyp wel mooi bovenaan gezet natuurlijk.

Jaja, 'vergeten'. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...