thebig Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 (bewerkt) Ik denk dat in het geval dat degene die de vrijstelling krijgt er al een heeft, dat de vrijstelling voor deze ronde vervalt. En dat is wat we willen bereiken: dat niemand hem krijgt. Jullie vergeten trouwens dat er slechts één iemand die tweede vrijstelling zou krijgen, als we hem niet aan NeoSyp geven. Dat gaan we ten eerste nooit overeen komen en ten tweede als je zelf de vrijstelling niet krijgt, dan heb je je eigen kans ook nog eens verkleind om naar de volgende ronde te gaan. Bovendien: er staat nergens in de uitleg dat de vrijstelling niet aan de winnaar gegeven kan worden. Bewerkt: 21 januari 2013 door thebig
Die Hard Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 (bewerkt) Ik ben het overigens eens met optie 1 van Thundercover. Iedereen was verdacht bezig tijdens het spel, de Vrijstelling geven aan iemand die niet veel inzet heeft getoond vind ik niet netjes en de Vrijstelling geven aan mensen die het prijzengeld onderuit hebben gehaald (zoals een aantal domme 'ongelukkige' acties met het noemen van namen etc.) is ook niet eerlijk vanwege het verminderen van het prijzengeld. Daarom stel ik voor om hem gewoon aan $NeoSyp$ te geven, aangezien het hem is gelukt om de startlocatie te achterhalen. Waarschijnlijk komt de Vrijstelling zo te vervallen en krijgt niemand hem. Dat lijkt mij het eerlijkst, omdat niemand hem echt voor de volle 100% verdient. Bewerkt: 21 januari 2013 door Die Hard
Silverbyte Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Als het reglementair mogelijk is sluit ik me graag bij je aan. Wat vinden de anderen?
thebig Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 (bewerkt) Wel, ik geloof dat we praktisch al de helft van de mensen over de streep hebben gezet. NeoSyp zal het vast niet erg vinden zichzelf op de eerste plaats te zetten, hij heeft niets te verliezen en kan nog iets voor de goede zaak doen. Bovendien is het ook nog eens goed voor zijn ego Moge de rest delen in onze plannen. Zoals ik al zei: jullie hebben er zelf alle baat bij NeoSyp opnieuw een vrijstelling te gunnen, dan vergroot de kans voor jezelf. En met een beetje geluk krijg je ook nog wat jokers. Bewerkt: 21 januari 2013 door thebig
Faenty. Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 En wat doen we dan met de penningmeester? (ik denk dat we Neosyp die vrijstelling moeten geven btw, als dat kan van de leiding)
thebig Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 De penningmeester kunnen we eventueel ook overeen komen, al denk ik dat dit nog meer discussie gaat opleveren. Het geeft ons geen bepaald voordeel als we iemand op een bepaalde manier kiezen daar, dus kunnen we evengoed zelf invullen wie we willen. Aangezien er ook jokers op het spel staan, zou ik plaatsen 2-10 ook naar eigen keuze laten invullen.
Die Hard Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 (bewerkt) De leiding zal ons vast niet meer informatie geven dan wat er in de hoofdpost staat, we kregen bij de Lot? Castratie!-opdracht ook geen antwoord op onze vragen. Maar goed, mocht NeoSyp ook zichzelf op plek 1 zetten, dan hebben we nu zes personen die hem op plek 1 zullen zetten. Het lijkt me handig dat iedereen dit gewoon doet, zodat we zeker zijn dat de Mol niet kan mollen (op welke manier dan ook). Zet even bovenaan je volgende bericht het volgende dikgedrukt zodat we bij kunnen houden wie het er allemaal mee eens is/op hem stemt. Ik zet $NeoSyp$ op nummer 1 bij deze opdracht Het lijkt me het verstandigst om de penningmeester gewoon zelf te kiezen, het draait bij de penningmeester immers om vertrouwen. Degene die je het meeste vertrouwt wijs je aan als penningmeester bij je lijstje. Degene die de meeste stemmen krijgt wordt dus het meest vertrouwd. Het eerlijkst. Bewerkt: 21 januari 2013 door Die Hard
MegaPilot Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Ik zet $NeoSyp$ op nummer 1 bij deze opdracht Ik ben het eens met de argumenten van bovenstaande heren om $NeoSyp$ op 1 te plaatsen.
.Timothy Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Waarom gaan we nou eigenlijk besluiten dat iemand de vrijstelling verdient, omdat hij een opdracht oplost? Ik bedoel, willen jullie hem niet net zo graag? Ik wel in ieder geval.. Waarom gaan we hem nu weggeven?
Faenty. Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Omdat we er toch niet uitkomen als we egoïstisch doen bij deze opdracht.
.Timothy Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Nee, maar moet dat? Groepsgevoel is leuk, à la, maar dit gaat wel wat ver vind ik.. Niets is wat het lijkt.
Die Hard Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Waarom gaan we nou eigenlijk besluiten dat iemand de vrijstelling verdient, omdat hij een opdracht oplost? Ik bedoel, willen jullie hem niet net zo graag? Ik wel in ieder geval.. Waarom gaan we hem nu weggeven? We geven hem niet aan $NeoSyp$ omdat hij een opdracht oplost, maar omdat hij al een vrijstelling in bezit heeft. Ik vind dat niemand anders deze vrijstelling voor de volle 100% verdient en daarom is het het beste om deze vrijstelling weg te spelen en daarmee ook nog eens ons verlies bij de vorige opdracht goed te maken en €1000 euro voor de pot verdienen. Laten we dat niet vergeten jongens.
thebig Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Tja, VWO-er, als jij vindt dat je die vrijstelling verdient, zet je jezelf toch bovenaan op de lijst, niets wat je tegenhoudt. Alleen is het bijna zeker dat, als we al met zen zessen zijn om NeoSyp vanboven te plaatsen, dat jij die vrijstelling niet krijgt (en trouwens niemand). Dus dan schiet je er niets mee op. Tenzij dat anderen dan beginnen zeggen 'Ja, maar VWO-er zet zich ook vanboven. Ik wil ook kans maken, ik zet mezelf lekker vanboven.' Dan krijgen we geen 1000 euro en dat zou zonde zijn. En was het jij niet die als eerste kwam met het idee om koste wat het kost dat geld binnen te halen? Ik wil ook zeker zijn van een tweede week, maar ik wil ook geld in de pot. En aangezien er, als we zelf bepalen wie we de vrijstelling gunnen, een zeer kleine kans is dat ik hem krijg, dan wil ik liever een grotere kans hebben voor de Molproef. Die verdien je ofwel door meer jokers, maar je hebt geen garantie dat je de jokers krijgt. Dus als niemand die vrijstelling krijgt, zijn er 9 ipv 8 mensen die de molproef doen. Afgezien of iemand daarvan de mol is, heb je sowieso meer kans dat je erdoor bent.
Die Hard Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Ben het helemaal eens met thebig. Ik stel voor dat we $NeoSyp$ gewoon op nummer 1 zetten en de rest van het lijstje gewoon zelf invullen. Van MegaPilot, thebig en ikzelf weten we nu dat we NeoSyp op nummer 1 zetten. Als NeoSyp nou zelf ook even meldt dat hij zichzelf op 1 zet hebben we er al vier. Dan hebben we nog enkele mensen nodig die dat ook doen. Meldt alsjeblieft even of je hetzelfde doet en daarmee dus ook kiest voor de €1000 in de pot. Om te voorkomen dat er gemold wordt zijn er zoveel mogelijk van jullie nodig die dit ook doen. Meld het even!
$NeoSyp$ Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Ik heb mijn lijstje reeds ingestuurd waarbij ik prachtig bovenaan sta. Dat jullie het weten
Recommended Posts