Jump to content

Ervaringen met BAHA (Bone Anchored Hearing Aid)?


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Heb vandaag mijn Baha eindelijk gekregen. Ondanks het feit dat het echt een topapparaatje is, zijn er toch dingen waar ik morgen nog mee naar de audioloog ga. Zo geeft hij veel feedback wanneer je hoge tonen hoort (zelfs op sommige momenten bij het typen, trouwens). Daarnaast klinkt het geluid te zacht als ik naar iemand luister die voor me zit. Links werkt het top! Rechts valt mee.

Anyway, op de probleempjes na (die dus hopelijk z.s.m. opgelost worden) is het gewoon absoluut dé oplossing in mijn geval.

-----

EDIT 16/5: De problemen zijn opgelost nadat de audioloog wat wijzigingen heeft doorgevoerd. Verschil is duidelijk merkbaar. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Hey

Ik ben blij voor je dat de probleempjes opgelost zijn en dat het je reuze meevalt! In het begin is het inderdaad even wennen aan alle geluiden. Geniet maar van alle geluiden die je terug kan horen. In het begin leek ik wel een kindje in een reuzesnoepwinkel. Zo verbaasd was ik van sommige geluiden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey

Ik ben blij voor je dat de probleempjes opgelost zijn en dat het je reuze meevalt! In het begin is het inderdaad even wennen aan alle geluiden. Geniet maar van alle geluiden die je terug kan horen. In het begin leek ik wel een kindje in een reuzesnoepwinkel. Zo verbaasd was ik van sommige geluiden :)

Dat wennen is niet zozeer een probleem, moet ik zeggen. Hoewel ik de Baha pas enkele dagen heb, ben ik al grotendeels gewend aan de 'nieuwe' geluiden. Enige dat me wel mateloos irriteert, is dat bepaalde geluiden nu ineens oorverdovend klinken (als iemand in de klas met z'n stoel schuift bijvoorbeeld). Maar blijkbaar ervaren 'horenden' dat sowieso, dus da's sowieso eigenlijk normaal dan. xD

Vraagje trouwens: wat voor Baha heb jij? Van Cochlear of van Oticon? :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me persoonlijk toch weerzinwekkend als je permanent met zo'n schroef in je hoofd zit. Het geeft natuurlijk wel een heel nieuwe betekenis aan de uitdrukking 'een paar vijzen kwijt zijn'.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me persoonlijk toch weerzinwekkend als je permanent met zo'n schroef in je hoofd zit. Het geeft natuurlijk wel een heel nieuwe betekenis aan de uitdrukking 'een paar vijzen kwijt zijn'.

Het ziet er inderdaad wel vreemd uit, maar die schroef zie je ook niet. Aan de buitenkant zit het abutment (opbouw) en daarop kun je de Baha zetten. Bij mensen met lang haar zoals ik is het niet zichtbaar. :)

Dit is 'm, btw (haren opzij gedaan):

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een van cochlear, Baha bp 100, die van Oticon leverde niet zo veel verschil en met als nadeel dat ik dan telkens naar Antwerpen moet (een ritje van 100 km enkel). Nu ben ik er op 15 min. En met het wennen aan geluiden bedoelde ik ook vooral de luide ;) Maarja zoals je zegt als je het is eigenlijk normaal.

Welke heb jij?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een van cochlear, Baha bp 100, die van Oticon leverde niet zo veel verschil en met als nadeel dat ik dan telkens naar Antwerpen moet (een ritje van 100 km enkel). Nu ben ik er op 15 min. En met het wennen aan geluiden bedoelde ik ook vooral de luide ;) Maarja zoals je zegt als je het is eigenlijk normaal.

Welke heb jij?

Wat betreft dat wennen snap ik wat je bedoelt. En ik heb ook al gemerkt dat bijvoorbeeld hoge tonen snel voor feedback zorgen. Vreselijk irritant... xD

Maar ik heb de Baha BP110 (ook te zien in afbeelding). Wat groter en krachtiger dan de BP100. Die bleek voor mij ook niet geschikt te zijn trouwens. Vandaar dat ze me gelijk het krachtigste model gaven. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...