Jump to content

[WidM] Mol-boekjes


NandroDavids

Recommended Posts

$NeoSyp$

Week 1

We zullen het er allemaal over eens zijn dat onze eerste ronde niet bepaald op rolletjes liep. Laten we wel wezen: we warem allemaal nog veels te opgewonden, veels te gretig, om op te passen en geen geld te verspillen. Natuurlijk zorgt het feit dat het geld uiteindelijk toch nep is ervoor dat men minder oppast, maar toch. Dit kan beter. Ik kan beter.

Hoewel ik deze week een vrijstelling heb verdiend ben ik verre van tevreden. In de ideale situatie zou ik mezelf enigszins verdacht hebben gemaakt en zou ik de echte Mol meer op het spoor zijn. Maar, waarschijnlijk doordat ik aantoonde iets té graag de Lot-Castratieopdracht te willen volbrengen, zullen weinigen nu mij als Mol verdenken, wat niet in mijn voordeel werkt. Volgende week moet ik absoluut proberen daar wat verandering in te brengen. En laten we wel wezen: er werd door sommige deelnemers (inclusief mijzelf) zowel verwarring geschapen dat de Mol weinig extra's hoefde uit te voeren.

Maar misschien is het juist daarom dat ik al enigszins vermoed wie het zou kunnen zijn, en wie niet. Die Hard en MegaPilot wilden, net als ik, duidelijk graag de vrijstelling winnen. Dat heeft ons veel geld gekost, maar ik heb niet het idee dat dat een molstreek van een van beide heren was. Hoewel ik niet van plan ben ook maar iemand echt te vertrouwen ben ik bereid hen momenteel het voordeel van de twijfel te geven en hen in ieder geval niet te wantrouwen. ThunderCover en VWO-er daarintegen wantrouw ik wel al aardig. Ik weet niet waarom, aangezien ze niet erg actief zijn geweest deze ronde. Maar misschien is het juist daarom dat ik ze wantrouw: de anderen hadden er inmiddels al zo'n bende van gemaakt dat de echte Mol weinig meer hoefde toe te voegen. Als ik iemand als Mol zou moeten aanwijzen nu zou ik voor VWO-er gaan, maar ik besef me goed dat ik dat nu nog verre van zeker kan weten... En over de andere deelnemers? Bij de meesten heb ik geen idee nog wat over ze te denken. thebig deed zich in het begin verdacht voor, gezien zijn posts die iets téveel gingen volgens "ik verplaatst me in de Mol, in wat hij nu zou doen, dus verdenk mij vooral niet, terwijl ik het eigenlijk wel ben". Ik dacht ook heel lang dat hij ons bij Lot-Castratie een verkeerde letter had gestuurd, maar dat bleek fout van mij. Momenteel verdenk ik hem dus niet meer in het bijzonder, maar ik houd hem in de gaten...

Één ronde gehad, hopelijk nog tig te gaan. Mochten er weer vrijstellingen te verdienen zijn volgende week, wat ik wel verwacht, heb ik de neiging daar weer voor te gaan. Maar misschien moet ik het laten lijken alsof ik wil dat deze vrijstelling niet naar een 'normale' deelnemer gaat, alsof ik hem wil verspillen. Hoe dan ook, ik ga dingen anders doen...

Week 2

Ik zou willen dat ik iets anders kon schrijven nu, maar de waarheid is dat ik deze week weinig tot niets ben opgeschoten qua het herkennen van de Mol. Misschien komt dat omdat ik niet goed genoeg heb opgelet aangezien ik toch vooral gericht was op het behalen van zoveel mogelijk jokers en eventueel een vrijstelling, wat toch nog mijn prioriteit schijnt te zijn. Ik besef mij echter terdege dat ik mijn prioriteiten moet verruimen, dan wel verleggen: met met het uitvallen van deelnemers wordt de kans om geëlimineerd te worden elke week groter, waardoor ik dus echt zekerder zal moeten worden van mijn verdenkingen.

Bij de 'Eenmaal, andermaal...'-opdracht heb ik mijzelf misschien ernstig in de vingers gesneden. Hoewel ik betwijfel of het anders wel gelukt was is het waarschijnlijk mede door mijn bod van 1 euro in de eerste bieding dat men elkaar absoluut niet meer vertrouwde en standaard, ondanks afspraken, laag ging bieden om maar die joker te winnen. Ik heb die eerste bieding dan wel de joker gewonnen, maar daardoor ontstond er waarschijnlijk wel het idee bij de meesten dat het voor de joker gaan de beste optie was, in plaats van centjes in de pot te proberen krijgen. Ik neem aan dat de Mol ook steeds een laag bod deed. Dit is echter lastig te achterhalen aangezien vrijwel iedereen een laag bod deed en de kans niet niet bijster groot is dat de mol ook echt een winnend bod had gedaan. Het feit dat niet helemaal duidelijk is wie nou welke joker won bij deze opdracht (hoewel ik het met 50% zekerheid goed kan weten aangezien ik de eerste won) helpt ook niet echt mee.

Bij de 'Goed uit de verf komen'-opdracht had ik misschien wat wijzer kunnen worden uit de gokjes die de verschillende deelnemers plaatsten. Ik heb echter enkel slechts de gokjes van de finale opgeschreven, terwijl ik ze eigenlijk allemaal had moeten noteren voor latere analyse. Qua speelstrategie en het halen van de finale is er weinig mols te bespeuren. Hoewel iedereen waarschijnlijk wel nadacht over zijn strategie was het halen en winnen van de finale toch vooral een kwestie van geluk die je als deelnemer niet erg actief kon beïnvloeden. Het wel of niet halen van de finaly zou de Mol ook weinig hebben opgeleverd. Hij zou hooguit wat jokers of de vrijstelling kunnen hebben wegkapen, maar daar zou hij ook weinig mee opschieten. De gokjes zeiden uiteraard meer over de deelnemers. Wat me weer opviel was dat DieHard weer ontzettend speelde om écht zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen. Toen zijn gokjes goed uitpakten en hij 400 euro won besloot hij ook niet om dit geld weer in te zetten, om geen gevaar te lopen. Maar wie zich dan wel als Mol gedroeg? Er werden geen exorbitante bedragen op één wedstrijd gezet en er was ook niet iemand die al zijn geld zo verloor. Maar dat is een wijze les voor de volgende ronde: meer noteren, véél meer noteren, en zeker uitslagen.

Al met al ben ik qua uitslagen vrijwel niets wijzer geworden. Ik moet wel zeggen dat Thundercover en VWO-er zich, net als de eerste week, redelijk afstandig opstelden. Dat is waarschijnlijk ook deel van hun persoonlijkheid en algemene postgewoontes op dit forum, maar toch staan zij nog bij mij aangeschreven als hoofdverdachten. Bij Die Hard en Megapilot zie ik vooralsnog geen redenen om hen te verdenken aangezien zij keer op keer laten zien écht geld en jokers te willen verdienen. Dit geldt ook redelijk voor Kloep. Bij Silverbyte, Cabyon en thebig heb ik nog geen sterke mening gevormd: hopelijk lukt dat volgende week wat beter. Hopelijk gaat alles een stuk beter volgende week. Hopelijk zit ik er nog in, volgende week.

Week 3

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: deze week was mooi. Deze week was succesvol. En dan doel ik niet enkel op het feit dat ik een vrijstelling heb verdiend, maar ook op het feit dat ik eindelijk denk enigszins in de juiste richting te zitten qua mol. Waar ik vorige week vooral op Thundercover en VWO-er gericht was ben ik, na de uitschakeling van VWO-er, richting andere gaan kijken.

Maar ik zal beginnen bij de eerste opdracht van deze week, 'Graaien of delen'. Een simpel kansspel leerde dat graaien, qua eigenbelang, altijd de beste optie was om zoveel mogelijk geld binnen te halen, dus ik besloot in deze ronde meteen bij iedereen te graaien. Daarmee bleek ik uiteindelijk in mijn eigen vingers te snijden: dit spel draaide puur om vertrouwen, en vertrouwen deed niemand mij meer in de tweede ronde, waardoor ik daar niets binnen wist te halen. Aangezien ik na de tweede ronde toch vrijwel geen kans meer had om een joker binnen te halen besloot ik maar voor het teambelang te gaan, door met iedereen te delen. Dat leverde de pot aardig wat op maar leverde mij, zoals ik had verwacht, niets op. Ook qua molstreken was deze opdracht niet erg verhelderend. De meeste mensen schenen ofwel de balans te zoeken door met wat mensen die ze vertrouwden te delen en bij andere te graaien, en sommigen, zoals ik, graaiden waarschijnlijk simpelweg bij iedereen. Afspraken waren, met uitzondering van de derde ronde, vrijwel niet te maken en daarmee was het voor de mol waarschijnlijk niet erg lastig een taktiek te verzinnen om zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen. Waarschijnlijk zal hij vrijwel altijd hebben gegraaid, aangezien dat de meeste kans op een laag bedrag voor de pot gaf. Daar het vertrouwen toch geheel weg was in deze opdracht zal dat niet hebben opgevallen. Dus nee, van deze opdracht heb ik noch wat opgestoken noch wat aan verdiend.

De tweede opdracht daarintegen, 'The Job', was een opdracht naar mijn hart. Het was een opdracht die niet zozeer op vertrouwen maar op eigen inzet leunde, waarbij we fijn samen konden puzzelen. Daarmee was het een vermakelijke, maar ook leerzame opdracht. Er werd in deze opdracht erg duidelijk wie hun best deden om de vrijstelling te krijgen om daarmee in het spel te kunnen blijven en wie het niet zoveel kon schelen. De mensen die uiterst actief meededen aan dit spel om ofwel de vrijstelling ofwel geld in de pot te krijgen waren Die Hard, Kloep, MegaPilot en ikzelf. Vooral Die Hard en Kloep deden hun best om koste wat kost bij de gokjes te zijn opdat ze uitzicht bleven houden op de vrijstelling. Daarmee ben ik er vrijwel zeker van geworden dat ik de mol niet in deze groep moet zoeken: Die Hard en MegaPilot verdacht ik al niet, en daar komt nu Kloep bij. Daarmee hoop ik toch al vier van de acht deelnemers te hebben uitgesloten mol te zijn. Dan was er nog een groep die half meedeed. Ze wilden wel meehelpen, maar waren niet zozeer bereid om 's nachts op te blijven om codes te kraken of om te dreigen. Cabyon, Silverbyte, thebig en Thundercover. Is het omdat ze gewoon wilden slapen? Wie zal het zeggen. Ik moet daar wel aan toevoegen dat thebig ook redelijk zijn best deed, maar toch nog altijd op zijn verdachte, nonchalante manier. Ik weet nog steeds niet goed wat ik van hem moet denken, en daarom houd ik hem voorlopig op mijn verdachtenlijstje.

En tsja, dan moet ik toch weer voor mezelf kiezen wie in mijn ogen de mol is. Vorige week verdacht ik ThunderCover nog het meeste omdat hij zich zo vaag op de achtergrond hield. VWO-er deed echter precies hetzelfde (waarom ik hem dus ook verdacht) en die ligt er nu uit. Ik heb eerder het idee dat dit deelnemers zijn die het spel toch niet zó interessant vinden om fanatiek te spelen. ThunderCover houdt zich in mijn ogen té veel op de achtergrond. Hij doet weinig moeite om echt mee te helpen, maar als hij helpt dan draagt hij ook goed bij. Ik heb hem voor zover ik weet er nog niet op kunnen betrappen ons geld te hebben gescheeld. Dus nee, hem zie ik niet snel de mol zijn. thebig Verdenk ik, om bovenstaande redenen, ook niet per direct. Hij zou heel goed de mol kunnen zijn, maar op dit moment acht ik dat niet zeer waarschijnlijk. Cabyon en Silverbyte vertrouw ik echter voor geen meter aangezien ze typische 'tussenkandidaten' zijn. Ze doen niet heel erg hun best, maken wel eens foutjes, maar mollen ook niet overdreven veel. Een typische mol die zich niet te verdacht wil maken. En als ik dan tussen de twee heren moet kiezen, wordt het Silverbyte. Silverbyte heb ik bij The Job eigenlijk nauwelijks zien bijdragen, terwijl hij wel redelijk vaak in het topic zat te kijken. Cabyon deed dit ook, maar droeg op zich redelijk bij aan het spel.

Maar goed, we zullen het over een paar weken wel zien. Eerlijk gezegd hoop ik sterk dat ofwel Cabyon, thebig of Silverbyte eruit vliegt, of eventueel ThunderCover. Dan is mijn verzameling aan verdachten weer wat kleiner. Maar zoals ik al zei: we zullen wel zien.

Week 4

En nog een week overleefd. Ik moet zeggen dat de hoofdopdracht van deze week een leuke was, een zeer vermakelijke. De uitslag was nét iets minder vermakelijk aangezien ik één beurt af was van het zelf posten van de oplossing was maar ach, laat ik wel wezen: Die Hard had na zijn vele contributies aan het oplossen van opdrachten door de weken heen ook wel eens een vrijstelling verdiend, dus in dat opzicht gun ik het hem wel. Ik had het mezelf natuurlijk nog meer gegund, maar dat terzijde.

De eerste opdracht, 'Vraag 20', sloeg wat mij betreft alles. Ik begin te denken dat de organisatie soms denkt (of in ieder geval hoopt) dat wij opdrachten anders zullen uitvoeren. Zouden ze soms gedacht hebben dat we naderhand al onze antwoorden bij de opdracht zouden uitwisselen en zo iets wijzer worden? Eigenlijk lieten we deze opdracht maar een beetje aan ons voorbij gaan. Het feit dat slechts twee vragen correct waren ingevuld zei ook wel wat. Op zich was het niet zo raar dat er slechts zo weinig goede gokjes zijn ingevuld: de kans om een vraag goed te beantwoorden was immers 1/9, 1/8 en 1/7, wat niet bijster groot is. Wat me meer verbaast is dat men dus waarschinlijk een enigszins vertekend beeld heeft van wie de mol niét zou kunnen zijn. Ik heb er zelf voor gekozen om steeds de deelnemer in te vullen die er de volgende ronde uit zou vliegen. Immers: de kans is groot dat ze iemand hadden ingevuld die sowieso niet de mol was, en dat was het geval bij deze mensen. Maar goed, ben ik echt wijzer geworden van deze opdracht? Mwha. Daarvoor hadden we toch net wat meer moeten verdienen.

De 'Moord!'-opdracht was, al hoofdopdracht van deze week, uiteraard iets handiger. Die Hard, MegaPilot en Kloep toonden wederom dat zij de opdracht écht graag wilden oplossen, en het liefste ook nog eens de vrijstelling mee naar huis zouden nemen. MegaPilot bijvoorbeeld pleitte er meerdere malen voor de rondes korter te maken, zodat het spel sneller zou gaan. Daarmee komen we ook direct bij een verdachte uit: Silverbyte. Silverbyte pleitte er juist meerdere malen voor om de tijd voor elke beurt fijn te laten zoals het is. Op zich geen raar voorstel en goede argumenten hiervoor had hij zeker, maar erg tempobevorderend was het uiteraard niet. Silver gedroeg zich deze week wat mij betreft nogal 'vaag'. Vorige week ging hij ook al in discussie met MegaPilot en deze week gebeurde het weer, zij het op een iets beschaafder niveau dan vorige week. De grote vraag hier is: zou de Mol zich echt uit zijn holletje laten lokken voor zo'n discussie? Zou de Mol er niet beter aan doen om gewoon relatief rustig aan de zijlijn te blijven? Soms doet hij dat, soms niet. Hij deed vaag, maar of hij echt mollig deed? Mwha. Ik vond hem toch minder verdacht dan vorige week, waardoor ik heb besloten hem niet meer aan te merken als hoofdverdachte.

Dan thebig: als er iemand het spelverloop hinderde was hij het wel. Hij liet twee of drie keer een beurt aan zich voorbij gaan waardoor veel waardevolle tijd verspild werd. Ook zorgde het ervoor dat hij zelf totaal niet opschoot qua verdenkingen en bewijzen. Op zich een aardig verdacht iets. Maar bij het doorlezen van het Mol-testtopic viel me opeens wat op: meneer heeft al twee maal, achter elkaar, de joker voor het beste molboekje verdiend. Dat is op zijn zachts gezegd enigszins raar. Misschien is het omdat ik dat zo zou doen, maar als ik de Mol was zou ik niet zo zeer mijn best doen op mijn molboekje als ik nu doe: er zou immers toch geen voordeel voor mij aan verbonden zijn (aangezien de Mol toch niets aan jokers heeft). En daarbij: is het molboekje van de Mol niet wezenlijk anders dan dat van normale deelnemers? Is het niet lastig te vergelijken met de andere molboekjes? Ik vind het maar apart. Dus heb ik besloten om deze week voor Cabyon te gaan als hoofdverdachte. Ik heb de meeste vragen bij de mol-test op hem ingevuld en als ik deze week door ben zegt dat ook wel weer wat natuurlijk. Cabyon deed bij 'Moord!' hetgeen wat toch de zwaarste mol-actie is: een foute beschuldiging het spel in gooien en de pot 1000 euro lichter maken. Wat mij dan wel weer verbaast is dat Cabyon opvallend vaak semi-goede verdenkingen plaatste: hij plaatste redelijk vroeg in het spel dat hij MegaPilot ervan verdacht de moord te hebben gepleegd met een SMG, zij het op de foute locatie. Wist de Mol niet juist al wat de oplossing was? Zou het niet vreemd zijn om dan juist twee dingen te posten die correct zijn, waardoor er 200 euro in de pot gaat? Wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik houd het op Cabyon. En mijn wel of niet halen van de volgende ronde zal wel zeggen of ik in de goede richting zit. Of niet.

Week 5

En afijn, nog een weekje WIDM. Of beter gezegd: vrijwel twee weken. Het spel heeft enkele dagen stilgelegen en ik heb het vermoeden dat dat was omdat sommige deelnemers, waaronder ik, een paar dagen niet actief konden zijn. Wat voor mij fijn is aangezien ik nauwelijks online kon komen, maar ook vervelend aangezien mijn memoires met betrekking tot deze 'week' toch al wat vervaagd zijn. Ik heb echter toch hoop deze week weer te overleven.

Ik denk dat ik inmiddels in de fase terecht ben gekomen waarin ik er goed aan doe op één deelnemer te blijven focussen. Aangezien ik nog steeds weinig heb gezien dat mij van mening heeft doen veranderen, blijf ik op Cabyon hangen. Ik heb vorige keer al de test helemaal op hem ingezet en dat deed mij niet slecht. Het kan uiteraard toeval zijn, maar de kans op toeval wordt met de week kleiner. Wat mij betreft zijn er echt nog maar twee kanditaatmollen: Cabyon en thebig. Die Hard en Kloep zijn nog steeds te fanatieke spelers om Mol te zijn. Als één van beide heren de mol blijkt te zijn verdient diegene toch wel een pluim: mij heeft hij dan geheel om de tuin geleid. Diegene was dan echter niet bepaald een productieve Mol: beide heren hebben nu niet echt veel geld verspild. Maar goed, de mogelijkheid bestaat natuurlijk altijd. Wat betreft MegaPilot heb ik ook weinig verdenkingen. Hij doet af en toe een beetje apart, maar hem kennende zijn dat eerder tactieken om mensen enigszins te laten denken dat hij de Mol is, door af en toe eens heel erg niet snugger over te komen. Nah, hem verdenk ik nog steeds niet.

thebig Wordt wat mij betreft echter wel een sterkere kandidaat. Al sinds het begin gedraagt hij zich 'vaag'. Daarmee bedoel ik dat hij droog post, dingen overdreven uitlegt en soms wel erg naïef doet. Bij Quatro had ik hem als tegenstander en aanvankelijk was ik van plan om eerst alles in kolommen A en B te nemen, zoals afgesproken, en vervolgens onze afspraak te schenden en net zo hard voor C en D te gaan. Ik had niet verwacht dat hij daar zo makkelijk in mee zou gaan. Uiteindelijk kon ik het zelfs niet over mijn hart verkrijgen om hem te backstabben toen hij me keurig kolom A en B had laten nemen, en heb ik me maar aan de afspraak gehouden. Ik had immers toch al een molboekje én een joker. Maarja, ik weet niet zo wat ik van hem moet denken. Eerlijk gezegd hoop ik dat hij er deze week uitvliegt, zodat ik zekerder kan zijn dat het Cabyon is. MegaPilot zou van mij ook best weg mogen, maar als Die Hard of Kloep verdwijnt kom ik geen stap dichterbij. En als Cabyon eruit vliegt... Tsja, dan weet ik het echt niet meer.

Week 6

Een lange week die zelfs een maand werd, dat hadden we vantevoren niet zien aankomen. Maar de redenen waren gegrond, en niet verre van mijn schuld. Maar zoals vaker met de langere weken doet het mijn geheugen (en hopelijk dat van mijn tegenstanders) geen goed, wat inhoudt dat ik de helft al zo ongeveer weer ben vergeten. Maar toch weer een poging gedaan, en ik zit nog steeds op mijn fijne mol Cabyon...

Want waarom zou ik ook anders doen? Als een strategie werkt dan is de beste strategie om je daarbij te houden. Totdat het faalt natuurlijk. Maar nu veranderen heeft geen zin, zeker omdat de gokfactor nu niet meer zo belangrijk kan zijn. Ik neem aan dat mijn mede-deelnemers nu inmiddels ook wel zo ongeveer doorhebben wie de Mol zou moeten zijn. Ik gedraag me totaal niet als Mol en verwacht niet dat iemand me verdenkt. Die Hard is, om de redenen die ik al vaak genoeg heb aangekaart, ook niet bepaald een logische verdachte. Voor Kloep geldt hetzelfde, denk ik.. Ik moet zeggen dat ik meer over hem begin te twijfelen, maar dat is logisch. Als dingen goed gaan is het een gezonde reactie je af te gaan vragen of dingen wel goed kunnen blijven gaan. Laten we toch maar hopen van wel.

En met betrekking tot de opdrachten kan ik kort zijn: daarmee ben ik helemaal niets opgeschoten. De Mensenmensopdracht verschafte me niet veel informatie. Het enige wat mij opviel is dat toen Die Hard en thebig wilden dat Die Hard de Mensenmens zou worden Cabyon besloot mij te steunen, wat voor de nodige verdeeldheid zorgde. Het is een klein iets, maar het is iets.. Bij de tweede opdracht heb ik helaas niets op kunnen merken. Dus nou ja Cabyon, ik zet weer op jou in... Moge ik de volgende week meemaken en misschien wel de finale bereiken :)

Week 7

Zo, eindelijk dan tijd gevonden om de test te maken en om dit boekje weer aan te vullen, het moment van de waarheid. De finale bereiken, dat lijkt me toch geweldig.. Ik besef natuurlijk heel goed dat het nu een strijd zal zijn die om één of twee vragen zal draaien. Die Hard heeft een vrijstelling, Cabyon is voor mij zo goed als zeker de mol en thebig zal, aangezien hij nog in het spel zit, ook wel zo goed als zeker weten dat Cabyon de mol is. Zo goed mogelijk de test ingevuld dus natuurlijk, en alle jokers ingezet die ik nog had. thebig zal natuurlijk dezelfde strategie hebben gevolgd, dus is het maar hopen dat hij minder jokers over had dan ik. Maar hoeveel hij er op de moment nog heeft kan ik natuurlijk enkel naar gissen... Maar hopen kan nooit kwaad.

Extra verdenkingen heb ik deze week niet zozeer gekregen: alle opdrachten waren redelijk straightforward. Ik vond het eerder opvallend dat Cabyon zoveel vragen correct beantwoordde bij de Quotepiramide, maar aangezien het te winnen bedrag daar minimaal was (niet in het minste door mijn eigen strategie) was dat een makkelijke kans om ons nog even te verwarren, waar ik dus tracht niet in te trappen. Ik heb daar elke kans aangegrepen om geld binnen te halen. Het scheelde dat Die Hard eigenlijk geen reden meer had om zeer zijn best te doen bij deze opdracht, aangezien hij met zijn vrijstelling toch niets aan de te winnen jokers zou hebben gehad. Anders had hij misschien wel telkens vóór mij bank kunnen zeggen, het geld weg kunnen kapen en telkens zijn vraag fout kunnen beantwoorden. Het had gekund, maar kennelijk gunde hij me dit wel, ook al wist hij vast dondersgoed dat ik elke cent probeerde binnen te schrapen. Wat uiteindelijk geen mooi bedrag voor de pot, maar mij wél drie jokers heeft opgeleverd. Zeer belangrijk, zeker aangezien thebig na zijn deal met Die Hard twee jokers binnen heeft weten te halen, wat mijn jokervoorsprong op slechts één zet. En dan is het natuurlijk de vraag hoeveel hij er al had... Het wordt spannend, en het zou best een kunnen dat we evenveel punten hebben en het dus gewoon gaat afhangen van wie de test als eerste heeft ingevuld. En tsja, dan hang ik natuurlijk...

Maar wie zijn er nou verder nog over qua verdachten? Ik ben het niet, Die Hard is het niet (en zo wel dan is hij de meest inefficiënte mol ooit) en thebig, tsja... Ik heb gewoon het gevoel dat dat hem ook niet is. Ik blijf dus fijn op Cabyon en hoop op een felbegeerde finaleplek. Vooral omdat ik eigenlijk gewoon ontzettend benieuwd ben hoe die finale in zijn werk zal gaan!

Week 8

Na al die maanden is het dan zover: de finale van deze fijne opdracht. Hoewel er voor de rest niets meer te verdienen valt met dit Molboekje zou ik toch nog graag van de gelegenheid gebruikmaken om mijn ervaringen van deze maanden te delen. Wat ik meteen kwijt wil is dat vooral de eerste weken me bijstaan als geweldig: er waren nog veel deelnemers, nog veel snelheid in de opdrachten en vooral veel vraagtekens en onzekerheden. Iedereen was verdacht, iedereen kon het nog zijn. Ik heb deze contest dus ook vooral gespeeld vanuit een oogpunt van zelfredzaamheid: zoveel mogelijk mijn best doen en daarmee zoveel mogelijk jokers en vooral vrijstellingen te winnen. Als ik het zo achteraf bekijk hebben zowel Diehard, die ongeveer dezelfde strategie leek te hebben, als ik veel gehad aan de strategie, waarmee ik blij ben dat ik hem heb gehanteerd.

Natuurlijk was het de laatste weken stukken minder spannend geworden. Ik wist, zeker de laatste twee weken, toch wel voor 99% zeker dat Cabyon de Mol zou moeten zijn. Mocht DieHard het opeens blijken te zijn zou het een erg grote verassing zijn. Zeker toen ik de herinneringen van de eerste weken weer liet opleven voor het beantwoorden van deze laatste test kwamen er dingen aan het licht van Cabyon die natuurlijk perfecte acties voor een Mol waren: ik noem bijvoorbeeld het wegspelen van veel geld bij 'Moord!' door het plaatsen van een vrijwel willekeurige beschuldiging. Maar goed, met meer mensen waren de opdrachten ook wel wat vermakelijker natuurlijk, aangezien er meer diepgang mogelijk was. Desalniettemin heb ik me ook de laatste weken vermaakt met de opdrachten. Het was een mooie contest, de mooiste waaraan ik heb meegedaan, if I may say so. Organisatie: Ontzettend bedankt.

Het wordt nu echt spannend, want het is natuurlijk vrijwel zeker dat Die Hard ook prima weet wie de Mol is. Ik heb de halve middag besteed aan het invullen van de laatste test, maar heel veel dingen waren ook simpelweg gokvragen die ik zelf met het bijhouden van de meeste details niet kon beantwoorden. Die hints die vermeld werden in de vragen zijn me bijvoorbeeld geheel ontgaan. Dus, we'll see... Kom maar op met die uitslag, moge de beste winnen!

Link to comment
Delen op andere websites

Cabyon

Week 1

Het was een leuk begin van dit avontuur. Bij Lot? Castractie was het gelijk een heel gedoe, er was totaal wanorde. Ik had mijn anagram gelukkig vrij snel gekraakt en vrijgegeven, alhoewel dat niet via afbeeldingen mocht. Wat mij opviel was dat VWO-er begon over trema´s en andere leestekens. Het kan óf een sluwe molactie zijn geweest of gewoon een suggestie. Ik weet het niet. Ook verloren we veel te veel geld met het (al dan niet) per ongeluk postten van plaatsnamen. $NeoSyp$ en Die Hard plaatsten allebei zonder de o van Die Hard erin, op z’n minst gezegd opvallend. Misschien willen deze heren op deze manier geld uit de pot krijgen? Silverbyte maakt het helemaal bont, hij wou een gok plaatsen zonder zijn eigen letter. Daar snapte ik dus helemaal niks van. Ik wou ook nog de envelop open maken, MegaPilot steunde mij hierin. Ik vond dat het een goede aanwijzing zou zijn naar de startplaats, omdat we de hele tijd fout zaten te gokken en hiermee een hele zet in de goeie richting zouden hebben gezet. De anderen stemden tegen en zonder de envelop open te maken wist Neo het goeie antwoord te raden.

Bij de gun-factor hebben we $NeoSyp$ op één gezet zodat de tweede vrijstelling weggespeeld zou worden. VWO-er en SB wouden niet meedoen met het plan, maar SB deed het toch. Kloep plantte als laatste wel echt een naaistreek door de zwaarbevochten (zo mag ik ’t wel noemen) 1000 euro in te ruilen voor een vrijstelling. Maar bon, als ik in die positie was had ik dat ook gedaan.

Ik heb de test op meerdere mensen gemaakt, om mijn kansen te spreiden. Kloep lijkt me verdacht, Silverbyte ook, maar $NeoSyp$ valt bij mij af, hij is voor mij meer een deelnemer dan een Mol. In de rest heb ik me nog niet goed verdiept, dat ga ik de komende weken is doen. Hopen dat ik dan me niet volledig ga richten op één persoon, ik denk dat de Mol wel stilaan steeds meer gaat mollen. Dit was nog slechts het begin.

Week 2

Fantastisch dat ik een vrijstelling heb behaald bij de opdracht Goed uit de verf komen! Ik moet wel zeggen, het was echt wel een gevalletje geluk hebben tot de max. Ik heb er een vrijstelling mee verdiend en dat is mooi. Wel stom dat mensen niet zo hoog op mij inzette, vooral MegaPilot die op zichzelf ging wedden voor de finale: wut?? Wat ook minder mooi is dat ik volledig in de war ben wie nu de mol is. Ik richt m’n ogen nu op Kloep en MegaPilot, maar ik blijf desondanks nog steeds mijn test spreiden, ook SB en VWO-er hebben zich verdacht gemaakt.

De Eenmaal.. Andermaal opdracht typeerde de sfeer in de groep. Hier en daar wouden mensen afspraken maken over een minimum te bieden bedrag. Ik heb niet meegedaan, ik vertrouw hier niemand. Ze kunnen mooi lopen roepen dat ze wel mee doen en vervolgens zonder blikken of blozen 1 euro bieden. Ik heb m’n eigen plan getrokken en dat was, niet geheel verrassend, laag bieden. En ondanks dat ik heel laag bood, hebben anderen nog lager geboden! Helaas heb ik er dus geen joker uit kunnen halen, maar achteraf gezien was dat ook niet nodig, omdat ik een vrijstelling heb verdiend.

Week 3

Week 3 was erg interessant, vooral de opdracht ‘’Graaien Of Delen’’. Ik heb dit gehad op school, het wordt ook wel het gevangenendilemma genoemd dus ik wist hoe het in zijn werk ging. In de eerste rond bracht ik een schamele 75 euro op, Die Hard was de enige met wie ik wou delen, omdat ik ‘m de volle 100% vertrouw, hij is in mijn ogen té veel deelnemer en kan dus onmogelijk de mol zijn. In de tweede ronde deelde ik weer met Jeff en bij de rest graaide ik, alhoewel er een paar afspraken werden gemaakt die gelukkig wat geld opleverden. Ik heb bij de rest gegraaid, want ik zag naar aanloop van de eerste ronde (ik weet vrijwel zeker dat iedereen bij mij gegraaid heeft) dat het geen zin had om te delen, want dan had ik als individueel een lage score gehad. Maargoed, het draait eigenlijk om het de groep, en die kwam er in de derde ronde. Ik had eindelijk weer wat vertrouwen gekregen dat de regels werden nageleefd en ik heb dus bij het gros gedeeld. Behalve bij Kloep en Thundercover. Kloep is in mijn ogen een gierige zak, deelt niks en ik snap ook helemaal niet wat hij ermee wilt bereiken. En gelukkig leverde ik ook nog wat geld op! :D

Ik vond de opdracht ‘’The Job’’ een leuke. Ik probeerde zo goed mogelijk mee te doen en dat is mijn inziens ook gelukt. Helaas merk ik dat het bij deze opdrachten, waarbij je je stellig aan een aantal postregels moet houden, altijd erg chaotisch is in het begin. Een goed moment om te mollen dus, en $NeoSyp$ pakte die kans, of het was een ongeluk: op het moment dat we ’n goede gok hadden eentje bij posten. Kloep deed overigens wel goed mee, thebig ook (ondanks dat ik ‘m nog steeds teruggetrokken en vreselijk geheimzinnig vind). Ik wou een andere tactiek aanslaan dan wat DieHard wou doen, mijn inziens kwamen we door mijn systeem eerder en beter bij de juiste cijfers, maar ik moet zeggen dat het toch wel redelijk vlot verliep.

En de beloning, de vrijstelling – ik had het gelezen in de hoofdpost en de jongens nog op het hart gedrukt dat ze moesten uitkijken. Ik kon helaas geen potten breken (zat midden in een toetsweek) maar het is wel zuur dat $NeoSyp$ en Kloep er met een vrijstelling vandoor gingen, zei hadden er dus duidelijk op gelet.

Ondanks dat ik in ronde 1 overtuigd was dat $NeoSyp$ niet de mol is, heeft hij hier wel erg lopen mollen. Wellicht was hij de eerste ronde niet aan het mollen omdat mensen dan niet meer naar hem zouden kijken? Ik heb maar weer gespreid, op $NeoSyp$ en Kloep. thebig verdwijnt definitief van mijn lijstje (net zoals Die Hard te veel deelnemer), Silverbyte is altijd nog een twijfelgeval. Neo zou in mijn ogen de mol kunnen zijn, desondanks concentreren mijn verdenkingen het meeste op Kloep. Ik hoop dat ik, na drie weken, wel in de juiste richting zit.

Week 4

Een week waar ik aan het eind hopelijk met veel genoegen op terug zal kijken. Het ging niet zo lekker tijdens de opdracht ‘’Moord!’’, omdat ik maar niet in de buurt kwam van de oplossing. Zelfs de oude bekende op het dak The Truth hielp me daar niet echt bij. Dus leek het me een goed moment om te proberen me wat verdachter te maken. Ik zit zelf volgens mij vrij goed met mijn mollen Kloep en $NeoSyp$, dus wat extra verdenkingen op mezelf krijgen zou mooi zijn. Dus plaatste ik een beschuldiging die sowieso fout zou zijn. Ik had 1 van de dingen die ik noemde al als tegenbewijs gezien dus ik wist dat dit 1000 euro zou kosten. Jammer dat ik meteen uit het spel lag, maar hopelijk helpt het om de concurrentie op het verkeerde been te zetten.

‘’Vraag 20’’ vond ik echt een rare opdracht. Ik denk wel dat ik goed heb gegokt, heb mijn eigen naam een paar keer ingevuld en die van MP. Niet veel geld in totaal, dus de Mol kan hier sowieso vrij spel hebben gehad door foute antwoorden in te vullen.

Silverbyte treedt voor mij op de voor grond wegens onnodig tijdrekken. Desondanks blijven mijn pijlen vooral gericht op Kloep, al vind ik dat hij deze week niet veel gedaan heeft. $NeoSyp$ heeft weinig tot niks bijzonders gedaan, maar dat vind ik juist verdacht. Misschien dat hij even rustig aan wilde doen om zich wat minder verdacht te maken.

thebig en DieHard zijn, net zoals vorige week, definitief van mijn lijstje weg: te veel deelnemer. Ik heb overigens wel het vermoeden dat thebig mij verdenkt. Dat maakt mij opzich niet zo veel uit, maar het zou misschien handig kunnen zijn in de toekomst…

Voor als ik het nog niet had aangegeven: ik zit nu meer op Kloep, en $NeoSyp$. Over hem wil ik nog iets zeggen: hij pakt steeds de lift terwijl het niet nodig was. Dit kan dan ook een hele makkelijke doch slimme manier van geld wegspelen zijn geweest. Daarom heb ik – gewogen met de vorige weken – de test verspreidt op deze twee heren ingevuld.

Week 5

Een week waarin ik wel met genoegen op terug zal kijken. Bij Quatro gooiden ik en MegaPilot het snel op een akkoordje en speelden het spel op ons gemak uit. Hij tevreden, ik tevreden: ik sleepte wat jokers in de wacht en hij kreeg een Molboekje.

Ik vond het overigens geen probleem deze ‘’Week’’ wat langer duurde, ik had het ook druk met school en andere dingen enzo, dus het tempo vind ik eigenlijk wel prima.

Vlieg, tuig! was een erg leuke opdracht. thebig deelde mij gelijk met DieHard en hem in, en dat vond ik enerzijds prima. Kan ik zijn vermoedens dat ik de Mol ben versterken. Anderzijds jammer, omdat ik dan niet anderen kan overtuigen dat ik de mol ben. We kwamen traag op gang en ik vond dat sommigen wel overduidelijk zaten te mollen door al dan niet expres verkeerde nummers of kleurcodes te gebruiken. Ik bedoel, kom op man, je weet hoe dit werkt dus waarom zou je gaan posten in een andere volgorde of kleur dan is aangegeven?

Wij (ik, DH en thebig) hadden wat opstartproblemen (als je het zo ongeveer kunt omschrijven) maar we scoorden twee keer achter elkaar een dubbele! :D Bij de tiende gok gebeurde er wel iets raars. DH stelde Mitt Romney voor als Amerikaanse politicus, en dat snapte ik niet. Wie is nou bekender, wie wordt nou in een klap gelinkt met Amerika? In mijn ogen is Barack Obama. Ik moest wel grijnzen dat dat het goede antwoord is, ik hoop wel dat hij een beetje met z’n mond vol tanden stond toen. Uiteindelijk heb ik aan thebig en DieHard mijn molboekje gegeven. Van thebig weet ik gewoon dat hij hem graag wilt, en ja DieHard, ik weet niet of het iets voor hem is, maar het kan zeker nuttig zijn. Of niet.

Ik keek wel met verbazing naar de andere partij. Zij vielen helemaal stil! Wat was $NeoSyp$ aan het doen? En Kloep? Ja, Brecht kon niet antwoorden. Hij was niet aan de beurt. Ik denk stilaan dat ik langzaam maar zeker voor de 100% naar NeoSyp ga. Kijk, Kloep is opzich verdacht, maar niet zó verdacht als Sybren. Ik zal ‘m volgende week nog eens observeren. Nu kan ik nog even genieten van mijn vrijstelling.

Week 6

Week 6 begon helaas zonder MegaPilot. Onze klaagbaak, en tevens gerespecteerd medespeler (hopelijk wordt-ie niet kwaad als hij dit na afloopt leest), vloog er uit. En toen bleven ik, Neo, Jeff, thebig en Kloep nog over.

Bij Mensenmens kozen we na wat gekibbel voor $NeoSyp$ om de klus te klaren. Ik vond het allemaal prima, want ik vertrouwde hem niet. Dan kan ik goed zien of hij loopt te mollen. Ik had m’n eigenschappen ingestuurd maar helaas kregen we maar 750 euro binnen en daarmee was deze opdracht niet echt geslaagd, alhoewel ’t wel een hele pittige was. Neo heeft het dus goed gedaan. Helaas denk ik dat veel anderen hem nu ook zullen verdenken, wat mij dus weer minder kans geeft op een finaleplaats.

Toen kwam de Lazermazerace. Ik vond het een leuke opdracht. doch dat het een hele moeilijke was. In het begin had ik de pech dat ik meerdere keren niet door die eerste laser naar het oosten kwam. Ik raakte een beetje gefrustreerd, en toen ging ik maar naar het zuiden. Doordat ik niet langs die laserstralen kwam liep ik dus sowieso al achter op de rest..

‘’Nou goed, wat zal ik dan doen?’’ dacht ik. Ik besloot een stukje achter $NeoSyp$ (hij is tenslotte mijn Mol) aan te lopen om te zien of hij nog een Mol-actie aan het uitvoeren was, of tenminste iets wat daarbij in de buurt kwam.

Daarnaast heb ik verder wat op de gok rondgelopen: ik wist immers niet waar wat zat en wat er precies te vinden was.

Die Hard kwam er als eerste uit en won geen gewone Vrijstelling. Nee, hij won een Vrijstelling voor de finale! Hij moet dus nog eerste deze Mol-test doorkomen.

In mijn ogen is hij gewoon deelnemer dus ik ben benieuwd of hem dat ook gaat lukken. Qua Mol blijf ik uiteraard op $NeoSyp$, niet voor niets hadden we maar 300 euro van de 1000 euro die we konden krijgen binnengehaald. Kloep verdenk ik minder, ik denk dat hij hier en daar wel wat geld heeft laten liggen; maar niet expres. thebig en DieHard verdenk tenslotte gewoon niet: té veel deelnemer.

Alles bij elkaar een leuke week. Weet haast zeker dat ik goed zit met Neo, maar ik ben bang dat anderen hem inmiddels ook verdenken. Ik zou mezelf wat verdachter moeten maken, dat is deze week niet zo goed gelukt. Zeker een verbeterpunt voor de laatste weken!

Week 7

Week nummer 7 zit erop en ik moet zeggen dat ik tevreden ben over mijn doen en laten deze week.

Ik zal als eerste Quotepiramide belichten. Een opdracht die makkelijk is voor je, als je weet wie wat gezegd had. Maar het kon ook erg moeilijk zijn, en dan werd het simpelweg gewoon giswerk. Ik heb een aantal keren dan ook moeten gissen, wat helaas bijna altijd fout ging. Wel heb ik een meegeholpen om wat geld in de pot te krijgen: alhoewel 325 euro niet zoveel is. Mijn verdachte $NeoSyp$ kwam weg met 3 jokers die hij mag inzetten voor deze Mol-test.

De andere opdracht heette Blackjack. Na mij eerst te hebben verdiept in hoe het spel in elkaar zat begon ik serieus te spelen en tot mijn vreugde ging het bij mij lekker en haalde ik best wel veel geld binnen. Opvallend was dat sommige deelnemers veel te veel risico namen. $NeoSyp$ en thebig bijvoorbeeld verloren meerdere keren, in mijn ogen, onnodig geld. Ik beken dat ik ook wel af en toe het nodige risico nam, maar daarbij heb ik altijd afgewogen wat mijn kansen waren en op grond van die berekening een beslissing gemaakt.

Langere tijd ging ik qua geldbedrag aan kop, maar Die Hard streefde mij op het laatste moment voorbij en won twee jokers. Ik was dus tweede en kreeg één joker: altijd mooi meegenomen.

Ik zei vorige week dat ik mijzelf wat meer verdacht wou maken. Dat is me gelukt denk ik. Zo heb ik bij Blackjack soms risico genomen waarvan ik hoop dat mijn medekandidaten dat als een mogelijke Mol-actie kunnen opvatten en ook bij Quotepiramide, moet ik toegeven, heb ik soms een vraag extra fout gegokt. Niet dat ik hem wist, maar ik koos gewoon een antwoord waarvan ik wist dat ‘m dat écht niet kon zijn.

Mijn verdachte is en blijft $NeoSyp$. Ondanks zijn drie jokers en zijn goede inzet bij Quotepiramde verloor hij onnodig geld bij Blackjack. DieHard is nog steeds te veel deelnemer; je wint geen 1400 euro als Mol. En als laatste thebig. Hij kan gewoon niet de Mol zijn, het geld wat hij opbracht bij Blackjack (een schamele 500 euro!) zou echt een ondoordachte Mol-actie zijn geweest en voor de rest deed zette hij bij de andere opdracht gewoon z’n beste beentje voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Die Hard

Week 1

Week 1 - Lot? Castratie!

VWO-er post iets waarmee het mogelijk was dat we de compleet verkeerde richting op zouden gaan:

"Even voortboordurend op NeoSyp's gedachte: heeft er iemand een trema of andere opvallende letters in zijn/haar oplossing (of überhaupt in z'n anagram)? Dan kunnen we al aardig wat landen wegstrepen, namelijk."

Velen zorgen ervoor dat er geld uit de pot verdwijnt, met name $NeoSyp$, VWO-er, thebig en MegaPilot. VWO-er heeft zich erg veel op de achtergrond gehouden toen het allemaal niet zo lekker liep bij dit spel, terwijl hij wel heel de avond online is geweest. Pwned. en Cabyon heb ik niet veel zien doen, eigenlijk helemaal niets, waardoor ik vermoed dat zij niet de Mol zouden zijn. De Mol interesseert zich in ieder geval een beetje in het spel.

Week 1 - De gun-factor

VWO-er begint opnieuw verdacht dankzij het proberen om ons van het idee af te helpen $NeoSyp$ op nummer 1 te zetten. Hiermee zou hij voorkomen om 1000 euro binnen te slepen.

"Waarom gaan we nou eigenlijk besluiten dat iemand de vrijstelling verdient, omdat hij een opdracht oplost? Ik bedoel, willen jullie hem niet net zo graag? Ik wel in ieder geval.. Waarom gaan we hem nu weggeven?" Hierna heeft hij ook nog enkele keren geprobeerd om ons van het idee af te helpen.

Uiteindelijk naait Kloep ons allemaal een oor aan door er vandoor te gaan met een Vrijstelling en daarmee geen 1000 euro in de pot. Het zou mij verbazen dat Kloep ervoor kan kiezen om zichzelf te benaderen en daarmee een extra regel aan het spel toe te voegen, dus ik verdenk Kloep hierdoor niet.

Week 1 - Samenvatting

Of dit nou een begin was waarop ik had gehoopt? Niet echt. Deze week hebben we de ware aard van het spel leren kennen: niemand is te vertrouwen. Zelfs je eigen penningmeester niet, die we allemaal zo enorm goed vertrouwden en er vervolgens met een Vrijstelling vandoor gaat. Ondanks al het gemol tijdens beide spellen heb ik me kostelijk vermaakt. Als ik er nu maar niet in na één week uit lig, dat zou me toch een domper zijn...

Week 2

Week 2 - Eenmaal, andermaal...

Waar $NeoSyp$ de gehele opdracht voor een hoge inzet is geweest, heeft hij uiteindelijk nog een Joker weten te pakken voor 1 t/m 3 euro, vreemde zet. Precies hetzelfde geldt voor MegaPilot. Kloep laat echter meteen bij de eerste posts zien dat hij niet in is voor een samenwerking en vindt dat iedereen voor zichzelf moet inzetten. Hij zou moeten weten dat wanneer dat gebeurd er sowieso iemand zal zijn die hooguit een euro inzet. Uiteindelijk was dit een opdracht weer éénieder heeft lopen mollen, inclusief ikzelf. Gelukkig is daar echter niemand achter gekomen. Resultaat: 5 euro in de pot, gepakt door $NeoSyp$, MegaPilot en Kloep.

Week 2 - Goed uit de verf komen

Een opdracht waar de Mol niet duidelijk naar voren kon komen. Er waren meerdere personen die al hun geld kwijtraakten, de Mol kan er zomaar tussen zitten. Ik heb me vooral gefocust op VWO-er en Kloep, en beide personen hebben al hun geld verspeeld. VWO-er raadde me echter wel aan mijn 400 euro te houden, waar een Mol het liefst zou zien dat ik dit in zou zetten (de kans is immers 2/3 dat ik het kwijtraak). Neemt niet af dat ik hem nog steeds verdenk, vooral door zijn opmerking "Hahahaha... Dit is wel de leukste ronde tot nu toe. Bedankt voor het vertrouwen jongens." toen vijf mensen geld op hem inzetten, wat vervolgens allemaal verloren ging. Verdacht.

Week 2 - Samenvatting

Een lastige week waarin het moeilijk was om de Mol te spotten. Naast VWO-er begin ik Kloep ook steeds meer te verdenken. Eerst ruilt hij 1000 euro in voor een Vrijstelling, vervolgens pakt hij voor weinig geld een Joker bij de Eenmaal, andermaal-opdracht en uiteindelijk verliest hij ook bij de Goed uit de verf komen-opdracht al zijn inzet. Pech, of opzet? VWO-er heeft niks hoeven uitvoeren bij de Eenmaal, andermaal-opdracht, aangezien de groep toch al ontzettend aan het mollen was, en bij de Goed uit de verf komen-opdracht verspilde hij al zijn geld. Deze test gaat op VWO-er en Kloep, hopelijk zit ik goed.

Week 3

Week 3 - Graaien of delen

Erg moeilijk om bij dit spel iemand te zien mollen. Vooral Cabyon, NeoSyp en MegaPilot hebben heel weinig geld in het laadje gebracht. Silverbyte gaf bij de laatste ronde aan met iedereen te delen en deed dit ook, wat hem voor mij niet meer verdacht maakt. Thundercover, thebig en NeoSyp waren bij elke ronde bereid om samen te werken waardoor er veel geld werd verdiend, waardoor ze ook minder verdacht zijn. Opnieuw hou ik Cabyon over, als enige kandidaat met mogelijke molacties.

Week 3 - The Job

Zowel Kloep, thebig en NeoSyp zijn waarschijnlijk niet de Mol, deze kandidaten zijn veel te fanatiek bezig met het spel. Ook Silverbyte wilde graag meedoen en heb ik geen gokken zien verpesten (ook aangezien hij niet vaak heeft gepost), in tegenstelling tot MegaPilot en Cabyon die zich allebei erg vreemd hebben gedragen. Thundercover heeft zich amper laten zien, behalve bij de laatste code, waar hij een aardig steentje heeft bijgedragen. Vooral Cabyon heeft zich ontzettend opvallend gedragen, door vaak eigen tactieken voor te stellen die voor een complete chaos zouden zorgen. Achteraf besef ik me pas hoe dom ik dit spel heb gespeeld door zo actief te zijn, elke kandidaat die mij nu nog zou verdenken is een.. ik kan er nou eenmaal geen netjes woord voor vinden.. een idioot.

Week 3 - Samenvatting

De uitslag van de Mol-test van vorige week was toch wel een wake-up-call. Het spreiden tijdens tests heeft ervoor gezorgd dat ik nog in het spel zit, aangezien mijn Mol eruit vloog. Deze week heeft de beruchte tunnelvisie toegeslagen. Cabyon is mijn Mol, niemand anders. Overleef ik deze test, dan heb ik óf heel veel geluk gehad of zit ik helemaal goed. Vlieg ik eruit, dan ben ik dom geweest heb ik mijn test helemaal verkeerd ingevuld. We zitten pas in week 3 en ik spreid al niet meer. Ik voel me zo dom als een ezel, maar hopelijk houdt het avontuur hier niet op.

Week 4

Week 4 - Vraag 20

500 euro, een teleurstellend resultaat. Haast onmogelijk om iemand te zien mollen... Blijkbaar zijn we allemaal nog steeds te dom om de adviezen van de crew te begrijpen, want deze opdracht nabespreken hebben we niet gedaan, waardoor we geen idee hebben wie wat heeft ingevuld en waardoor vraag 1 van de Mol-test giswerk is.

Week 4 - Moord!

Een ontzettend leuk spel waarbij ik me kostelijk heb vermaakt door het puzzelen. Toch behalen we een verlies van 400 euro, maar hoe we dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet. Heel vaak werd de lift niet genomen en die beschuldiging van Cabyon zorgde ook voor 1000 euro uit de pot, terwijl zowel MegaPilot als de SMG heel veel genoemd werden in de verdenkingen. Het moet iets te doen hebben met die The Truth op het dak, wellicht hebben die deelnemers 500 euro moeten inleveren voor een voordeel. Cabyon was weer eens de enige die per ongeluk(?) de beschuldiging plaatste, en daarmee 1000 euro uit de prijzenpot haalde. Jaja... Uiteindelijk na veel puzzelwerk de oplossing achterhaald en daarmee de Vrijstelling in ontvangst mogen nemen, tot mijn grote vreugde.

Week 4 - Samenvatting

Een week waar ik opnieuw niet veel mensen heb zien mollen met uitzondering van mijn Mol: Cabyon. Daardoor zijn mijn verdenkingen niet veranderd en mede dankzij mijn succesvolle test van volgende week, waar ik letterlijk elke vraag op Cabyon heb ingevuld en een groen scherm te zien kreeg, heb ik vertrouwen dat ik goed zit. Laten we hopen dat dat vertrouwen zo blijft.

Week 5

Week 5 - Quatro

Wat een heerlijk spel zeg, vooral voor mij. Onze (Kloep en ik) tactiek was voor mij ontzettend voordelig, aangezien ik alle prijzen meepakte. Bij Kloep was echter geen sprankje teleurstelling te zien, hij gedroeg zich zelfs humoristisch, dus het leek erop dat hij het helemaal niet zo erg vond. Tussen $NeoSyp$ en thebig verliep alles vredig, evenals bij MegaPilot en Cabyon. Zowel MegaPilot als $NeoSyp$ pakten een Molboekje, Cabyon twee Jokers en op thebig heb ik niet goed opgelet, maar volgens mij sleepte hij één Joker uit het vuur en nam $NeoSyp$ de ander mee. Al met al zijn er met deze opdracht vele Molboekjes ingekeken. Degene die ik in heb mogen zien zorgde voor veel verwarring, tactieken liepen compleet door elkaar heen en er werd bijna elke week gewisseld van Mol. Tevens leek het erop dat de eigenaar van dit boekje zijn tests inzette op kandidaten die ik totaal niet verdenk en waarop ik ook nooit mijn tests heb ingezet. Daarom is het érg vreemd dat wij allebei nog in het spel zitten, je zou toch denken dat één van ons een rood scherm te zien zou krijgen. Misschien, heel misschien, heb ik héél veel geluk gehad de afgelopen vier weken en heb ik zojuist het Molboekje van niemand anders dan de Mol ingezien. Had ik dat boekje nou maar nooit gelezen, want ik wist nog wel zo zeker dat ik goed zat. Nu begin ik toch weer te twijfelen.

Week 5 - Vlieg, tuig!

Lastig, lastig, lastig. Deze opdracht verliep prima. Helaas geen geld in de pot, maar wij (Cabyon, thebig en ik) hadden uiteindelijk wel een Vrijstelling te verdelen. Opnieuw gebeurden er enkele dingen die mijn verdenkingen compleet in de war hebben geschopt. Mijn Mol was zó goed bezig met het spel dat ik ontzettend begin te twijfelen. De tweede persoon was Barack Obama. We waren bij de tiende gok aanbelandt en mij leek Mitt Romney verstandiger, maar mijn Mol vond het véél handiger om Barack Obama als tiende gok te plaatsen, waardoor we de goede gok deden en twee stappen in plaats van één dichterbij het geld kwamen. Waarom zou een Mol dichterbij het geld willen komen? Het kan zijn dat hij uiteindelijk vlak voordat we de laatste goede gok deden zich stil zou houden zodat we geen cent in de pot zouden brengen, en dat dit een zet was om de verdenkingen van zich af te leiden. Het zou kunnen... Maar toch twijfel ik. Misschien heb ik gewoon té veel geluk gehad met de afgelopen tests en hebben anderen de test nog slechter ingevuld. Uiteindelijk ging Cabyon er met de Vrijstelling vandoor en kregen thebig en ik daarvoor in ruil een Joker en zijn Molboekje. Zijn verdenkingen kwamen meer overeen met de mijne, waardoor ik hem nog minder verdenk.

Week 5 - Samenvatting

Zoals ik al zei: deze week heeft mijn verdenkingen in de war geschopt. Daarom heb ik besloten om deze test niet op één persoon in te vullen, maar te spreiden. Waar ik vorige week nog zo zeker van mijn zaak leek door mijn groene scherm in de week daarvoor ben ik nu compleet in de war. Wellicht heeft mijn Mol me zo goed misleid dat ik hem daardoor minder verdenk en nu helemaal het verkeerde spoor op ga, of is dit een zeer nuttige week geweest en ga ik de goede kant op. Het jammere van deze vragen die ik elke week weer stel, is dat ik het antwoord pas weet na het zien van mijn scherm. Groen of rood, dat zijn de enige mogelijke antwoorden. Hopelijk wordt het groen.

Week 6

Week 6 - Mensenmens

Ik was nog even in de running om de Mensenmens te worden, maar zodra thebig afhaakte en voor NeoSyp koos had ik geen andere keuze dan daarin mee te gaan. Verder een lastige opdracht waarbij het ontdekken van gemol haast onmogelijk was. Volgens mij stond het woord 'lui' twee keer tussen de mogelijkheden en kwamen het aantal positieve eigenschappen niet overeen met het aantal negatieve eigenschappen. Jammer genoeg was het topic verdwenen voordat ik goed genoeg had kunnen kijken naar alle eigenschappen waardoor deze opdracht ontzettend vaag is geworden en ik de Moltest in heb moeten vullen op herinneringen. Had ik er nou maar eerder naar gekeken, dom.

Week 6 - Lasermazerace

Wat een ontzettend leuke opdracht. Gelukkig heb ik geleerd van mijn oude fout en de tijd genomen om deze opdracht goed door te kijken. Maar opnieuw: lastig om de Mol te ontdekken. Ik heb mijn best gedaan om de weg van andere kandidaten in de gaten te houden en het viel mij vooral op dat Kloep veel in het begin heeft rondgehangen, waarbij hij diverse keren terugliep en heen en weer liep en een kist open maakte, waarin blijkbaar een Molboekje heeft gezeten, als ik de test moet geloven. Verder volgden NeoSyp en ik grotendeels elkaars weg totdat ik wel door een laser heen kwam en hij achterbleef, waarna ik mijn (uiteindelijk goed uitgestippelde) weg naar de uitgang kon voortzetten. Zelf heb ik 200 euro meegepakt, en uiteindelijk hebben we met deze opdracht 300 euro gewonnen. Wie pakte die andere 100? Wat ook opviel is dat Cabyon ook stevig op koers lag voor de juiste weg naar de uitgang, maar ook hij kwam niet door de blauwe laserstraal waarvoor ik zoveel pogingen heb gedaan. Zou de Mol graag naar de uitgang willen? Natuurlijk. Hoe sneller iemand de uitgang vindt, hoe minder groot de kans dat men geld tegenkomt en meeneemt. En oh, wat neem ik toch graag een kijkje naar die Vrijstelling. Die fijne Vrijstelling voor de finale die ik hiermee won.

Week 6 - Samenvatting

Mijn laatste Moltest, met uitzondering van de finale als ik daarin kom. Want met deze Vrijstelling ben ik verzekerd van een plekje bij de laatste drie - inclusief de Mol - in de finale. Op wie ik deze test ga inzetten, tja. Zoals altijd vul ik deze test in op verschillende personen. Misschien heel dom, maarja. Ik heb hier nog 6 Jokers liggen die ik enkel volgende week in zou kunnen zetten, maar de test van volgende week hoef ik niet te maken. Nu twijfelde ik nog om 4 Jokers in te zetten en 2 Jokers te overhandigen aan iemand die in ruil voor die Jokers zijn Molboekje aan mij wilde geven, maar dan hou ik alleen mezelf voor de gek. Ik weet wie ik verdenk, ik zet alles op alles om deze test door te komen en wellicht valt één van mijn verdachten dan deze of volgende week af, waardoor ik in de finale voor 99,9% zeker weet wie mijn Mol is. Maar opnieuw: ik hou mezelf voor de gek. Wie weet krijg ik dalijk een rood scherm, en wacht mij hetzelfde lot als Daniel Boissevain: in de voorlaatste test eruit vliegen met een Vrijstelling voor de finale op zak.

Week 7

Week 7 - Blackjack

Een leuk spel, maar jammer genoeg niet heel makkelijk om iemand te zien Mollen. Het ging mijzelf voor de wind vanwege enkele belangrijke beslissingen, onder andere een keer verdubbelen. Cabyon leek bijna de winst van me af te pakken, maar gelukkig werd de laatste hand niet afgemaakt (terwijl ik een dramatische hand had gespeeld) en kon ik er alsnog met twee Jokers vandoor, die ik uiteindelijk heb ingewisseld voor thebig's Molboekje. We wonnen met deze opdracht 4400 euro, een erg mooi bedrag.

Week 7 - Quotepiramide

Tsjonge, wat was dit moeilijk. Het viel vooral op dat $NeoSyp$ bij elke 'Wie deed deze uitspraak?'-vraag mijn naam invulde, terwijl ik dat met geen mogelijkheid gezegd kan hebben. Maar ach, het was de week voor de finale. Iedereen doet zijn best om die verdenkingen zijn kant op te laten gaan en daarom is het nu voorbij als je nog niet zeker bent van je Mol. Thebig speelde dit spelletje gewoon goed mee, ook al won hij geen prijzen, hij leek oprecht in zijn antwoorden. Een bedrag van 325 euro ging in de pot. Een prachtig bedrag als je het mij vraagt.

Week 7 - Samenvatting

Mijn verdenkingen zijn deze week niet veranderd. Met het wegvallen van één van mijn Mollen vorige week ben ik nu 100% zeker van mijn Mol. Alhoewel, ik moet toegeven, ik heb de afgelopen drie weken eigenlijk alleen maar gezegd dat ik op twee personen zat om ervoor te zorgen dat degene die dit Molboekje in zou zien er niet heel veel aan zou hebben. Degene die zich met mij in de finale voegt moet toch al zeker zijn van de Mol. In ieder geval heb ik nu iedereens Molboekje in handen. Die van thebig, Cabyon en NeoSyp. Natuurlijk niet allemaal helemaal compleet, maar ach. De informatie die ik moet hebben, heb ik. Nu is het hopen dat ik in de finale die allerlaatste test goed maak. Ik ben echter al blij dat ik in de finale sta, iets wat ik niet had verwacht toen ik aan dit spel begon.

Week 8

Week 8

Dat was het dan. Enkele minuten geleden heb ik de allerlaatste Mol-test ingevuld, nu is het slechts aftellen naar de uitslag. Deze week geen Mol-boekje met een eindeloos verhaal over de opdrachten, maar over het gehele spel. Natuurlijk waren mijn verhaaltjes van de afgelopen weken over "Zoals altijd vul ik deze test in op verschillende personen" complete onzin. Ik wist al vanaf week 4 dat ik op de juiste persoon zat, degene waar ik ook deze finale Mol-test op in heb gevuld. Hopelijk heb ik nog wat mensen op het verkeerde been kunnen zetten met mijn slappe gezwets.

Toen ik een paar maanden geleden aan de forumeditie van WidM begon had ik niet durven dromen dat ik hier in de finale zou staan. Het is ook een wonder, want enerzijds beschouw ik mezelf wel als één van de meest dramatische deelnemers van allemaal. Zich verdacht opstellen zit niet in mijn aard. Als één van de deelnemers mij heeft verdacht moet er (mijn excuses als ik hiermee iemand beledig) bij diegene wel een steekje los zitten. Anderzijds, blijkbaar wist ik toch als één van de eersten de Mol te achterhalen. Het verbaasde mij dan ook dat ik via Mol-boekjes van deelnemers die al zo lang in het spel zaten, erachter kwam dat zij niet op de juiste Mol zaten. Het is nu wel uitgesloten dat ik wekenlang op de verkeerde Mol zat, maar wel steeds door ging. Dat scenario is onmogelijk. Jongens, Cabyon is de Mol.

Overigens ben ik enorm blij dat ik samen met mijn goede vriend Sybren in de finale sta. Wie had dat gedacht? Toen ik enkele weken geleden zijn Mol-boekje in mocht zien zag ik dat hij, net als ik, zich vanaf Week 4 volledig op Cabyon heeft gefocust. Het maakt mij nu ook niet zo heel veel meer uit wie er met de pot vandoor gaat. Natuurlijk wil je winnen en normaliter ben ik een slechte verliezer, maar aan onze Mol-boekjes te zien hebben Sybren en ik het spel op dezelfde wijze gespeeld en de Mol weten te achterhalen. Niettemin is Sybren ook een ontzettend sterke deelnemer en heeft het verleden uitgewezen dat welk spel ik ook tegen hem speel, ik altijd verlies. Ik schat mijn kansen dan ook niet bijster hoog in. Maar, het is hem gegund.

Verder wil ik alle kandidaten bedanken. Ik was écht niet blij dat sommigen van jullie het veld moesten ruimen. We waren een leuk team samen, lieten opdrachten soms compleet in het honderd lopen, maar soms wisten we ook geweldig teamwork te leveren.

Ik heb me ontzettend, maar dan ook ontzettend vermaakt. Wie is de Mol was een avontuur waarvan ik hoop dat er nog vele edities zullen volgen. Mijn complimenten gaan dan ook uit naar NandroDavids, Dutchy3010 en PatrickW voor de geweldige organisatie. Ik ben blij dat ik mijn medekandidaten beter heb mogen leren kennen en dat ik nu samen met twee vrienden (want ja, Cabby is ook een goede vriend van me) in de finale mag staan.

En oh, voordat ik het vergeet: Cabyon. Tja, ik had je al snel door (nouja, snel.. na vier weken pas), maar zeven anderen blijkbaar toch niet. Geeft ook maar weer aan dat ook jij dit spel fantastisch hebt gespeeld. Hulde!

Het is onwijs jammer dat hiermee een einde komt aan de forumeditie van Wie is de Mol. Het waren vier prachtige maanden die me nog lang bij zullen blijven. Mijn dank gaat uit naar iedereen die hieraan heeft meegedaan of meegewerkt. Het laatste hoofdstuk is voltooid, het boek gaat dicht. Het avontuur is ten einde. Hopelijk tot volgend jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Kloep

Week 1

Deze week is er wel het één en ander gebeurd. Als eerste moesten we de beginplaats raden. Hier viel me vooral $Neosyp$ op. Hij heeft regelmatig geraden, zonder enig overleg met de rest van de groep. Dit is een ideale manier om geld weg te gooien natuurlijk. Uiteindelijk had hij wel het juiste antwoord, maar dat zou kunnen omdat hij zichzelf niet verdacht wilde maken. Ook MegaPilot heeft wat geld weggegooid, door erg vaak woorden te gebruiken (zoals locaties) die niet mochten. Zou niks hoeven te betekenen en gewoon stomweg een foutje zijn, maar dat foutje werd wel erg vaak gemaakt.

Als tweede opdracht moesten we een top tien maken en daarbij iemand een vrijstelling geven en een aantal jokers verdelen. Hierbij kreeg $Neosyp$ de vrijstelling en ik de meeste jokers. We hadden als groep afgesproken om $Neosyp$ op de eerste plek te zetten, enkel VWO-er had dit niet gedaan. Ik denk niet dat dit een Mol actie was, maar kan niet goed uitleggen waarom. Misschien een gut-feeling.

Ik denk dat ik deze week goed heb gespeeld. Ik heb de vrijstelling gekregen en heb in totaal 4 jokers. Ben benieuwd wat we volgende week gaan doen!

Week 2

Een leuke week was het. Bij het paintballen was het moeilijk te achterhalen wie de Mol zou kunnen zijn, je kon alleen een beetje kijken naar het wedden. Toen viel mij vooral (net als vorige week al) MegaPilot op. Eerst op zichzelf wedden, en vervolgens in totaal niet meer dan 250 wedden zodat er sowieso niks van hem in de pot zou komen. Beetje vreemde actie. Daarnaast wel veel posten en zeuren op de organisatie, misschien in de hoop dat we hem niet verdenken.

Bij het veilen was het ook lastig zien of er iemand aan het mollen was. In totaal was er weinig geld geboden, dus kan er zeker een Mol bezig zijn geweest. Maar aan de andere kant, zelf was ik ook laag aan het bieden. Behalve de eerste keer, maar daarna zag ik dat er sowieso laag werd geboden. Ik heb deze Mol-test ingevuld, volledig gericht op één persoon. Ik ben benieuwd wat we volgende week voor mol-acties te zien krijgen.

Week 3

Laat ik deze week eens van elke deelnemer vertellen wat me opvalt. In voorgaande boekjes heb ik het enkel gehad over diegene die ik verdacht van het zijn van de Mol. Dus, houd je goed vast!

$Neosyp$ - Net als mijzelf, deze week een vrijstelling ontvangen. Deed goed mee met de hoofdopdracht van deze week, maar heeft ook wel af en toe wat vreemde dingen gedaan. Zou natuurlijk de Mol kunnen zijn, maar het is niet degene die ik verdenk. Wel iemand om in de gaten te houden.

Cabyon - Heeft regelmatig wat gepost bij de hoofdopdracht, maar heeft volgens mij geen enkele keer meegedaan met een juiste gok. Sowieso weinig gegokt. Ik heb nog wat extra weekjes nodig om hem te achterhalen.

Die Hard - Heeft veel het voortouw genomen de hoofdopdracht. Onder andere dankzij hem hebben we de code kunnen krijgen. Verdenk hem als één van de weinige totaal niet. Hopelijk heb ik het juist.

MegaPilot - Ja, daar is hij! De Mol! :D Tjah, deze week bij de hoofdopdracht vooral in het begin veel gekloot. Maar, dat waren er wel meer. Veel geld mee weggespeeld, ideaal als je niet de enige bent natuurlijk.

Silverbyte - Iemand die me eigenlijk niet veel opvalt. Kan positief en negatief zijn. Moeilijk om te zeggen.

thebig - Heeft net als Die Hard veel meegedaan en meegedacht bij het oplossen van de codes. Ook hem verdenk ik totaal niet. Kan er niet veel meer van maken.

Thundercover - Valt me niet echt op, post niet veel. Kan daardoor ook niet veel verkloten, dus kan weinig mol-acties uitvoeren. Kan zich op de achtergrond houden omdat hij de Mol is en zich niet verdacht wil maken. Wie weet, alles kan.

Helaas heb ik niet heel veel opgelet bij de andere opdracht van deze week. Volgens mij had Die Hard het meeste geld verzameld. MegaPilot in ieder geval het minste, als enige in de min. Hmmm, Mol?

Week 4

Wederom heeft MegaPilot zich bij mij verdacht gemaakt. Regelmatig de lift pakken waar het volgens mij niet echt nodig was is een leuke manier van geld uit de pot halen. Helaas is hij bij mij niet de enige die zich verdacht maakte. Ook Cabyon. Het was iets kleins, toen hij een beschuldiging uitsprak. Uiteraard gaf hij aan dat het een foutje was. Kan best, maar toch ook een hele simpele manier om geld weg te nemen.

Deze week kreeg ik ook de indruk (maar pas bij het maken van de test) dat thebig het ook zou kunnen zijn. Tijdens het spel Moord! heb ik bijgehouden wie wat als tegenbewijs had, en toen had ik het idee dat het tegenbewijs MegaPilot wel eens in het bezit kon zijn van thebig. Toen ik vraag 18 las kwam ik erachter. Er moesten over 8 personen (7 deelnemers en 1 organisatie) kaartjes verdeeld worden. 8 locaties met 8 wapens spreekt voor zich. Maar met 7 deelnemers? Mijn theorie: de Mol was in het bezit van het kaartje met de dader, alleen deze werd uiteraard nooit kenbaar gemaakt. Dit kaartje moet natuurlijk in het bezit zijn van de Mol, vandaar. Het is een theorie... Ik heb deze test ingevuld er vanuit gaande dat MegaPilot de Mol is, maar thebig is zeker iemand om in de gaten te houden. En dat terwijl ik hem vorige week nog totaal niet verdachte.

Die Hard, vrijstelling deze week. Ja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij niet de Mol is en dus echt deze vrijstelling kan gebruiken. Geen gekke dingen gedaan deze week, enkel het spel gespeeld en ook uiteindelijk gewonnen.

Dan tot slot: $NeoSyp$ en Silverbyte. Niet veel gezien deze week. Buiten de discussies rondom het spel gehouden. Kan er voor nu weinig over zeggen. Ik ga ze zeker in de gaten houden, maar concentreer me meer op MegaPilot, Cabyon en thebig.

Week 5

Wederom ga ik voor MegaPilot. Hij heeft zich wederom verdacht gemaakt door erg veel geld te verspelen in het Vlieg, tuig! topic. Herhaaldelijk fouten maken door verkeerd te posten, dat kan geen foutje meer zijn. Eigenlijk heb ik bij geen enkele andere dingen gezien die zich verdacht maakte bij mij. Cabyon en thebig had ik vorige week even gemeld, maar die heb ik deze week ook niks geks zien doen. Naar mij idee speelde iedereen wel 'gewoon' het spelletje mee, op MegaPilot na. Maar misschien komt dat ook wel doordat ik me te veel op één iemand focus. We zullen het dinsdag zien. :D

Week 6

Bij de eerste opdracht (Mensenmens) was er niet veel te mollen denk ik. Je zou hooguit hele gekke woorden kunnen noemen om jezelf te omschrijven, maar aangezien dit allemaal via PB is gegaan is hier niets over te zeggen. NeoSyp heeft het redelijk goed ingevuld denk ik, ik zou zomaar hetzelfde gedaan kunnen hebben. Hij heeft zich hierdoor niet verdacht gemaakt bij mij, als was hij dat voorheen ook al niet.

Dan de opdracht Lasermazerace. Ook hier heb ik helaas geen verdachte dingen kunnen ontdekken. Vorige week ging mijn Mol eruit, ik zal me dus moeten oriënteren op een ander. Mijn eerste en enige volgende verdachte was thebig, en ik ga dan ook de mol-test zoveel mogelijk op hem invullen. En dan maar weer hopen dat ik zo'n groen schermpje te zien krijg.

Ik kreeg ook deze week een mol-boekje, ik koos die van Die-Hard omdat ik die totaal niet verdenk. Hij denkt meer aan Cabyon. Vind ik jammer, want Cabyon en thebig verdenk ik ook en thebig dan het meeste. Hierdoor twijfel ik alleen nog maar meer. Veel over thebig heeft hij helaas niet te vertellen.

Laatste Mol-boekje

Als eerste mijn complimenten aan de organisatie! Stuk voor stuk waren het leuke opdrachten en ook het tempo zat er wat mij betreft goed in. De groep waren ook allemaal leuke deelnemers. Aan de één erger je je soms kapot, maar dat hoort erbij.

De leukste opdracht van allemaal, dat was voor mij in week 5: Vlieg, Tuig! Was vroeger al helemaal gek van het spelletje Wie ben ik?. Leek een beetje op de variant die hier gespeeld werd. Door middel van vragen erachter komen wie je bent. Deed het vroeger ook altijd met mijn broers in de auto onderweg naar ons vakantieadres. Heel leuk altijd. Denk dat we het best goed deden, al verloren we wel. In het begin gingen we snel, later werd dat helaas minder.

Het minst leuke vond ik niet eens zozeer dat ik eruit lig, maar meer dat MegaPilot eruit vloog. Ik zat vanaf het begin van WIDM op hem en dan is het erg vervelend als hij eruit vliegt. Ik had me de hele tijd geconcentreerd op hem, dan is het vervelend wanneer je ineens moet veranderen van Mol. Denk ook dat het daar mis is gegaan, had me misschien meer open moeten stellen voor de eventuele fouten van anderen.

Ik zou niet weten wie er gaat winnen. Er is eigenlijk maar één persoon die ik niet ervan verdenk de Mol te zijn, en dat is Die Hard. Of hij gaat winnen? Geen idee, hij zit wel in de finale. Van de rest kan ik niet zeggen of ze gaan winnen of niet; voor mij kunnen ze de Mol zijn en die kan natuurlijk niet winnen.

Al met al ben ik blij dat ik mee heb gedaan en voor een volgende editie zal ik weer van de partij zijn! :)

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot

Week 1

In het begin was Silverbyte mijn grote verdachte, puur omdat hij alles en iedereen verdacht van wat. Maar veel geld speelde hij niet weg, dus hij valt af. Thebig viel ook op, maar echt de opdracht tegenwerken? Neen, juist niet! Is dit nu hét gedrag van een mol of het gedrag van een lid dat wil meewerken? Ik twijfelde heel lang aan thebig, maar het feit dat hij juist niet bij de personen hoorde die hun letter veel te laat postten in het topic(de deelnemers wisten niet dat dit bekend gemaakt zou worden, dus hierop zinspelen kon thebig niet), maakt hem toch minder verdacht. VWO-er gedroeg zich ook verdacht, zeker zijn 'Oostbloklanden', hoe kan een fucking(sorry) moderator nou niet weten dat je geen landen mocht posten? Maar na een aantal verdachte zaken deed hij niks meer. Dook hij onder of is hij de mol niet? Ik ga voor het laatste. DieHard viel me serieus tegen met zijn hypocriete gedrag. In het topic was hij aan het zeuren dat we onze letters moesten posten terwijl hij zélf tot de mensen behoorde die hun letter veel later pas postten. Tevens leed hij knullig geldverlies in een latere fase van het spel(de regels waren allang bekend, we hadden al genoeg geldverlies geleden - iedereen had allang door dat je geen landen mocht posten). Desondanks ga ik voor een risico. Ik denk dat Kloep de mol is. Met een kans van 1/9 om eruit te liggen(daarna won hij ook nog eens 3 jokers) is het niet echt slim om de pot 1000 euro lichter te maken. In deze fase van het spel is een vrijstelling nog niet zó begeerd..Daarom ga ik voor Kloep. Ik weet dat dit een risico is, maar ik ben bereid dit te nemen. :)

Week 2

Mijn verdachtmakingen jegens Die Hard ebben stilaan weg, hij maakt zich in tegenstelling tot anderen helemaal niet meer verdacht. Ook thebig doet het rustig aan, ik denk niet dat ik thebig en Die Hard moet verdenken. Ik hoop dat ze me niet op een dwaalspoor hebben gebracht door zich nu normaal te gedragen, maar dat risico moet ik maar nemen. VWO-er gedroeg zich een beetje verdacht, na zijn poulewedstrijd leek het alsof hij het amusant vond dat er veel geld was verloren door op hem in te zetten. Maar verder dan dat kwam het ook niet, dus ik denk dat ik ook deze mag schrappen. $NeoSyp$ gedroeg zich net als mij een beetje achterbaks, in het topic zeggen dat je meedoet door hoog te gokken als groep, maar stiekem zelf voor de joker gaan. Maakt dit hem de mol? Neen. Maakt het hem verdacht? Ja, maar verder dan dit gaat het gewoon niet. Ik heb amper redenen om te denken dat $NeoSyp$ met opzet geld verliest, hij deed dit net als mij gewoon uit eigenbelang. Mijn vermoedens gaan nog altijd uit naar Kloep. Het verbaasde me niet dat hij amper postte in "Eenmaal, andermaal.." en mijn vermoedens werden weer eens bevestigd doordat hij een joker in de wacht heeft kunnen slepen. Voor mij is het duidelijk: Kloep is de mol. Enige optie is dat hij al de hele tijd zit te mollen zodat iedereen z'n molboekje op hem invult, maar daar benadeelt hij indirect zichzelf mee doordat dan de pot kleiner wordt. Wat me trouwens nu pas opvalt is dat Kloep amper post in het overlegtopic, niet eens een dwaalspoor opzetten door te zeggen dat ie het moeilijk heeft met z'n molboekje ofzo. Raar..

Week 3

Verdachtmakingen jegens Die Hard zowat volledig weg, deze opdracht heeft hij meer dan eens bewezen dat hij totaal niet de mol is door z'n inzet tijdens de opdracht. Echter vielen Cabyon en Silverbyte op, met Silverbyte in het bijzonder. Silverbyte is al een hele contest enorm achterdochtig, maar nu maakte hij naar mijn mening zichzelf verdacht. Geld hebben we door beide niet/amper verloren, dus ik denk niet dat zij de mol kunnen zijn. Voor mij is het duidelijk: Kloep is de mol. En eerlijk gezegd had ie het wel een klein beetje beter moeten aanpakken. Het is gewoon zo doorzichtig hoeveel geld hij verspeelt(de 500 euro omdat hij "het geld niet goed bij had gehouden" dat dan toch niet werd afgetrokken omdat hij eerlijk was). Kloep gedroeg zich wel als een goede teamspeler bij de codes, in combinatie met de verdachte gedragingen van Cabyon en Silverbyte leidde dit bij mij bijna tot het veranderen van mijn mol. Maar ik was echt overtuigd bij de bewerkactie van Kloep. Een MODERATOR van Gtaforum misbruikt zijn macht om zijn post te bewerken en dat daarna te camoufleren(+ geeft dit nog eens openlijk toe) en wordt er niet eens op aangesproken? Neen, dat geloof ik niet. Het is voor mij allang duidelijk dat Kloep de mol is, en in elke opdracht krijg ik meer en meer aanwijzingen. Zo heeft hij in de derde ronde(waar hij niks meer kon winnen) tegen mij gegraaid terwijl hij gewoon kon delen. Puur om zoveel mogelijk geld weg te spelen graaide hij tegen mij, en waarschijnlijk deed hij dat ook bij de rest. Zijn score laat vermoeden dat hij niks anders deed dan graaien.

Week 4

In de opdracht "Vraag 20" postte Kloep een kort berichtje, dus over die opdracht valt niks te zeggen(simpelweg omdat we van niemand weten wat hij/zij geantwoord heeft). Silverbyte viel op door al dan niet moedwillig tijdrekken. Heel irritant en daardoor kwam de opdracht in het gedrang. Maar Silverbyte stond niet alleen, thebig rekte ook tijd dat het een lieve lust is en dat nog meer dan Silverbyte. Maakt dat hen verdacht? Thebig niet, Silverbyte een klein beetje. Ik denk nog steeds niet dat hij de mol zou zijn en mijn verdachtmakingen jegens hem zijn niet talrijk. Cabyon viel echter wél op en dat in speciale mate. Niemand gelooft dat hij "per ongeluk" een beschuldiging plaatste, je moet oftewel dronken oftewel helemaal lam van de drugs zijn om beschuldiging in plaats van verdenking te typen. Trouwens, het woord beschuldiging kwam amper ten sprake, dus het is niet dat dat woord plots z'n scherm gepasseerd kan zijn en dat hij het uit pure verstrooidheid postte..Neen, mijn theorie jegens Cabyon is de volgende: hij deed die beschuldiging met het volle verstand. Waarom ik dat denk? Omdat mijn verdenkingen jegens Kloep veel verder gaan dan die jegens Cabyon en Silverbyte, dat ten eerste. Cabyon wou gewoon de aandacht van de groep op hem vestigen, in de hoop dat we op hem onze test zouden invullen. Helaas, ik doorzie het. Het is wel doodjammer dat Cabyon hiermee 1000 euro verspild, in mijn ogen was dit een onnodige actie. Ik heb al 3 tests overleefd door die volledig op Kloep in te vullen, daar ga ik dus niet mee stoppen. Viel er iets bij Kloep op? Hmm, niet echt. Oja, 1 ding. Kloep heeft 1 hele rare verdenking geuit. Als ik goed zit qua kaartjes, dan heeft Kloep een verdenking geuit terwijl hij van 1 van de 3 elementen een kaartje had(lees: hij wist dat hij sowieso fout was).

Mijn theorie over de "oude bekende" is als volgt:

Kloep wordt op het dak gebracht door Silverbyte, daarna komt Cabyon hem "gedag zeggen". Gezien het feit in mijn theorie de oude bekende de mol is(in mijn ogen is dat Kloep), is dat zinnetje van NandroDavids een tip naar Kloep. In het overlegtopic vraagt thebig vriendelijk of iemand de tip wilt uitleggen. Kloep zegt met een smiley: Neen, ik niet. :puh: Toen was het voor mij duidelijk dat de tip wel over Kloep MOEST gaan.

Week 5

Ik zal het nog maar eens aanhalen, tunnelvisie. Sinds moltest 1 al vul ik steeds Kloep in, ik zit er nog steeds in. Zou me erg verbazen moest er altijd iemand nog erger naast hebben gezeten dan ik. Wat is me opgevallen? Nou, dat serieus in de drank hangen een facking groot gat in je geheugen achterlaat. Nu serieus, laat ik maar met Quattro beginnen. Een geniale heer die ik voor het gemak MegaPilot ga noemen vond het een goed idee om beurtelings een vakje te sluiten(lees: dealtje maken met je tegenstander). Bij deze edele heer werkte dat perfect, hij verkreeg een molboekje en zijn edele tegenstander Cabyon verkreeg 2 jokers. Leuke deal, denk ik zo. De andere deelnemers zagen het heil in deze deal nog voor het z'n vruchten afwierp, en dus gingen ook zij over tot deals. Alleen Kloep en Die Hard wouden het spel normaal spelen. Ook al gaf een geniaal lid(dat ik voor de gemakkelijkheid MegaPilot ga noemen) aan dat als ze zo voortgingen, Die Hard sowieso het eerste hokje ging winnen. Beiden hebben in mijn ogen het spel dom gespeeld, want het kon zijn dat het spel zou uitdraaien op alles of niets. Die Hard pakte alles, Kloep niets. Molactie? In mijn ogen wel. Pogen om alles in je vierkant te pakken om de andere zo weinig mogelijk te laten is wel molachtig to be honest. Dan Vlieg, Tuig! Kloep begon lekker actief in het begin, hij ging mooi op in de achtergrond, totaal niet molachtig. Hierna werden Kloep en $NeoSyp$ best inactief, ik kon Kloep niks verwijten, want zonder $NeoSyp$ konden we ook niet verder. In het overlegtopic toonde Kloep plots wel veel kennis over de WidM-crew. Toeval of voorkennis? Ik gok op het eerste. Dit is dan het einde van mijn wel korte mijn wel korte molboekje, ten gevolge van overmatig alcoholgebruik. :(

Laatste Mol-boekje

Hoogtepunten en dieptepunten heb ik amper gezien het feit ik zowat niks won. Heel jammer dat ik bij de guncontest naast 3 jokers greep, maar het is nu eenmaal zo. Bij Quattro werkte m'n tactiek perfect, ikzelf en mijn 'tegenstander' konden van prijzen genieten, helaas heeft het niet mogen baten. Persoonlijk hoop ik nu heel vurig dat mijn mol fout is(wat niet echt mogelijk is gezien het feit ik 'm gebruikte bij al m'n tests en in z'n molboekje staat gezever over dat ik de mol zou zijn - jawel, het is Kloep! -), want anders is het gewoon zwaar lame voor me. Ik denk dat ik de mist ben ingegaan door vragen in tests vaak lukraak in te vullen(als ik het antwoord niet wist natuurlijk) en het is jammer dat ik geen jokers had om dat goed te maken. Aan mijn activiteit heeft het in ieder geval niet gelegen.

Nu ik er toch over begin, qua jokers en vrijstellingen was het gewoon een ramp van tijd tot tijd. Er werden naar mijn mening teveel prijzen uitgedeeld aan mensen die er gewoonweg niks voor hadden gedaan. Voor mijn activiteit bij het kraken van de code kreeg ik niks, maar voor eenmaal JA te posten kreeg ik een joker. Dat is gewoonweg niet logisch in mijn ogen. Verder vond ik het wel aangenaam en wil ik de crew feliciteren en bedanken met hun opdrachten en hun werk dat ze erin gestopt hebben.

Ik denk dat $NeoSyp$ of Die Hard gaat winnen, puur omdat Covesighters slimmer zijn. :engel:

PS: Ook dit molboekje van mij zuigt best, puur omdat ik geen idee heb hoe het er wel zou moeten uitzien om als 'goed' bestempeld te zien worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Pwned.

Week 1

Tsja, eerste week alweer voorbij, gaat toch snel hé? Ging soms zo snel dat je het spel gewoon niet meer snapte, niet meer weet wie wat deed en waarom, veel fouten gemaakt, per ongeluk of? Er was naar mijn beleving nog weinig grip op te krijgen, Megapilot heeft veel geld verloren, anderen ook maar hij viel me op, maar dit kan natuurlijk ook weer zo een briljante strategie zijn om zichzelf verdacht te maken, zelf alles door te hebben en dan te winnen. Maar dat laat ik me niet gebeuren, neen daar ben ik veel te goed voor. En dan deden sommigen heel goed mee, thebig bijvoorbeeld, wat in principe niet heel verdacht is, maar wat hem dan in latere opdrachten een voordeel zou kunnen geven als mol; "Nee Thebig deed dat per ongeluk, hij deed zo goed meer in de eerste opdrachten.

En dan de opdrachten zelf, Lot? Castratie! was me toch een leuke opdracht, paar nadelen voor de spelers: de mol hoefde helemaal niks te doen, we verpestten het zelf al helemaal, het was heel makkelijk te mollen. "OH NEE OEPS, wat doe ik nu weer; ik plaatst zomaar een plaatsnaam, sorry jongen" of gewoon [JA] posten bij een fout antwoord, mensen opeen fout spoor brengen. En zoveel hebben we de pot nu ook niet geholpen, door ons (of de mol?) geklungel.

En dan De Gun-factor, tjeezus, wat een rot mol! Al dt overleg, al die lijstjes, alles wat we gedaan hebben voor wat? Voor niks, helemaal niks! Nee, wij denken iemand te vertrouwen, maar zo slim zijn wij dus niet als groep, want dat deden we wel, he Kloep. Die moest zich een dansje hebben gemaakt toen hij de brief van de mol kreeg, maar we kunnen het hem ook niet blijven verwijten, wij zijn hier de dommerikken, wij vertrouwden iemand, we vertrouwden elkaar, we kunnen.. nee we MOETEN niemand vertrouwen, zoveel is duidelijk. Op de televisie denk je ieder jaar, als ik mee doe dan gebeurt dat mij niet: Ik doe niet aan tunnelvisie, ik vertrouw niemand, ik denk na voordat ik überhaupt iets doe. Nouja kennelijk ben ik toch niet zo een goede WIDM deelnemer, want deze opdracht heeft niet zoveel geholpen met de pot.

Als ik de mol zou zijn, zou ik het wel weten, ik zou me doodlachen.

Link to comment
Delen op andere websites

Silverbyte

Week 1

In deze eerste week is de toon meteen gezet. De sfeer in de groep was aanvankelijk gemoedelijk en sportief gezind, maar daar bleef maar weinig van over toen de opdrachten eenmaal op gang kwamen. Ik had het anagram uit mijn puzzel vrijwel direct opgelost, maar besloot mijn letter niet direct prijs te geven om te zien wat er zou gebeuren. Dat is de manier waarop ik dit spel speel: de kat uit de boom kijken, voor eigen gewin gaan en als het even kan een hoop verwarring veroorzaken. Eigenlijk wilde ik de verdenkingen nog wat meer naar me toe trekken, maar toen de pot wel heel erg leeg dreigde te raken zag ik me genoodzaakt toch maar wat productiefs te doen. Zaken die me opvielen waren o.a. dat met name MegaPilot en thebig zich 'in hun rug gestoken' voelden toen bleek dat Kloep een vrijstelling gepakt had ten koste van de 1000 euro. Het zou natuurlijk een rookgordijn kunnen zijn om je Molschap te verbloemen, in welk geval ik het nu al een topprestatie vind, maar in mijn ogen kunnen zij de Mol niet zijn. Ze waren te fanatiek met het spel bezig en leken oprecht gefrustreerd als dingen niet lukten. Voorlopig zit ik op VWO-er, waarop ik mijn test ook grotendeels heb ingevuld. Ik ben alle kandidaten afgegaan en eigenlijk blijft alleen hij over als enige logische Mol. Misschien zit ik er compleet naast en dan is de kans heel groot dat ik er deze week al uit lig, maar ik heb zo'n gevoel dat mijn instinct me de goede kant op leidt.

Week 2

Week 2 was er één die de zaken voor mij weer volledig op zijn kop zette. Na de eerste week riep ik nog dat ik het wist, dat ik de Mol al te pakken had, maar die uitspraak moet ik helaas terugnemen. Mijn aanvankelijke Mol, VWO-er, heeft deze week geen acties uitgevoerd die ik als verdacht beschouwde. Mijn nummer twee daarentegen, Kloep, lijkt steeds meer een dubbele agenda te hebben. Hij doet zich voor als een fanatieke teamspeler, maar feit is dat hij deze week geen rooie cent heeft verdiend. Daarnaast heeft hij een joker gepakt bij de veilingopdracht, dat terwijl hij het deed voorkomen alsof hij mee zou doen met het hoog inzetten om de pot te spekken. Hij is sluw en heeft het spelletje goed door, iets té goed denk ik. Hij staat steeds vooraan als er iets te gebeuren staat, maar houdt zich afzijdig als de gesprekken persoonlijker worden. Vrijwel alle cijfers spreken tegen hem, wat betekent dat hij óf een fanatieke kandidaat met gewoon heel veel pech is, óf de Mol. Als ik zo mijn notities zie, sluit dat vrijwel alle andere deelnemers uit. Kloep is de Mol, en anders eet ik mijn pet op.

Week 3

De derde week was er een waarin de onderlinge spanningen tussen de deelnemers af en toe hoog opliepen. De 'Graaien of Delen'-opdracht zorgde voor een hoop tumult en pittige woordenwisselingen. Net als vorige week heb ik vooral op Kloep gelet. Hij houdt nog steeds zijn maskertje van gedreven kandidaat op, maar creëert ook chaos en zorgde, vooral dankzij de 'vete' met MegaPilot, ervoor dat het onderlinge vertrouwen in de groep aan een zijden draadje hangt. Hij heeft zich van een meer kandidaatse kant laten zien dan in week 2, maar bij Graaien Of Delen bracht hij bij lange na niet het meeste geld in de pot, en bij The Job ging hij voor de vrijstelling, die hij dus ook wist te bemachtigen. Hij heeft er natuurlijk helemaal geen nodig, maar wat is voor een Mol nou een beter rookgordijn dan fanatiek voor een vrijstelling spelen? Het lijkt mij dus allemaal onderdeel van zijn tactiek. Een aantal andere deelnemers, met name Die Hard en Thundercover, kan ik nu langzaamaan wegstrepen als eventuele Mol. Zij brengen gemiddeld het meeste geld in de pot en hoewel de Mol meestal wel íets zal ophalen, zal hij zich nooit laten gelden als de grootste kasspekker. Kloep stond aan het begin van het invullen van deze test bovenaan mijn lijstje, maar gaandeweg kwam steeds meer het idee dat ook $NeoSyp$ zich deze week verdacht heeft gemaakt. Dat is een prima tactiek voor een gewone kandidaat, maar wat vooral mijn aandacht trok was een uitspraak die hij deed in het Praat & Overleg-topic. Hierin sprak hij namelijk het vermoeden uit dat de volgende opdracht te maken zou hebben met een bankoverval in San Fierro. Toen de opdracht een paar uur later bekend werd gemaakt, was het precíes dat. Dat is te specifiek voor een wilde gok, dus vooral dit voorval heeft mij doen besluiten deze week op $NeoSyp$ te stemmen.

Week 4

Het wordt met de dag spannender. De kans dat ik het spel na de executie moet verlaten is elke week groter, maar tegelijkertijd groeit het vertrouwen dat ik de Mol op het spoor ben. Kloep was deze week minder verdacht dan ik van hem gewend ben, waarmee mijn verdenkingen dus steeds meer opschuiven richting $NeoSyp$. Ik houd met beiden rekening, het zijn actieve deelnemers die een rookgordijn optrekken door middel van fanatisme en daarmee proberen sympathie te wekken. De overige deelnemers, daar kijk ik al bijna niet meer naar. Die Hard heeft wederom zijn kandidaatschap bevestigt door het grootste bedrag in de pot te brengen en ook de rest ging oprecht voor de winst. Cabyon lag er weliswaar uit door een valse beschuldiging, maar als dat dé mollenstreken moeten zijn, vind ik hem geen sterke Mol. En wat betreft mijzelf: ik merk dat ik soms de hoon van MegaPilot over me heen krijg, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg. De verdenkingen mijn richting in sturen is een niet te onderschatten onderdeel van mijn tactiek. Of dat echt lukt, daar ga ik voorlopig niet achterkomen, als de aandacht maar bij mijn Mol wordt weggehaald. De test was weer een venijnige met een aantal verrassende vragen. Ik kan er niet heel veel substantieels over zeggen, ik hoop gewoon dat mijn vermoedens juist zijn.

Laatste Mol-boekje

Het eerste wat ik dacht toen ik een rood scherm te zien kreeg, was: fuck, ik lig er nu gewoon uit. Tijdens de executie was het al vrij snel duidelijk omdat de anderen achter elkaar een groen scherm kregen, maar van tevoren had ik niet gedacht dat dit mijn laatste test zou zijn. Ik probeerde ook deze week weer te spreiden tussen Kloep en $NeoSyp$, want ik was (en ben eigenlijk nog steeds) ervan overtuigd dat een van hen de Mol is. Tunnelvisie wil ik het niet noemen, maar ik heb blijkbaar toch mijn huiswerk niet helemaal goed gedaan. Waar ik precies de mist ben ingegaan weet ik niet, maar zeker is wel dat de Mol mijn verdenkingen bij zich vandaan heeft kunnen houden. Ik ben dan wel niet zo ver gekomen als ik hoopte, ik vond het wel heel tof om mee te mogen doen en, ondanks het feit dat ik niet de geschiedenis in ga als meest productieve deelnemer, heb het spel met plezier gespeeld. Het was strak georganiseerd, met spellen die ik zelf nooit had kunnen bedenken en lekker veel addertjes onder het gras, zoals het hoort. Bedankt, allemaal.
Link to comment
Delen op andere websites

thebig

Week 1

Samenvatting week 1

In den beginne was er niets: geen geld, geen startlocatie, geen zekerheid. Slechts tien kandidaten. Negen van de kandidaten dachten iets te weten: onder ons is er één die niet te vertrouwen is. Spoedig zou blijken dat vertrouwen gewoonweg onbestaande was hier.

We begonnen met wat te praten en te speculeren in het praat- en overlegtopic, tot de spelleiders kwamen opdagen met onze eerste twee opdrachten. De ene droeg de ietwat vreemde naam ‘Lot? Castratie!’, de andere was ‘de gun-factor’. Het spel was begonnen.

Na de uitleg doorlezen te hebben, wisten we dat we respectievelijk de startlocatie moesten vinden en jokers en vrijstellingen over de deelnemers verdelen. De eerste opdracht verdiende een dringendere aandacht, dus stortten we ons erop. Al snel zagen we in dat we niet eender wat in het topic mochten posten, na misstappen van MegaPilot en VWO-er. We probeerden andere fouten te vermijden, maar uiteindelijk zijn we nog vele euro’s verloren met al dan niet per ongeluk plaatsnamen te posten. De meesten leken hun opdracht niet te vinden. Het leek zelfs even alsof ik de enige was die hem had gevonden. Later bleek echter dat ik de enige was die zo dom was toe te geven dat ik hem had gevonden. Silverbyte en Die Hard polsten wel naar mijn letter, maar ik was niet zo dom mijn enige troef uit handen te geven. Stilaan kwamen er toch wat letters aan het licht. Ik wou een eerste gok, namelijk Puerto Rico, maken, maar Die Hard was zo vriendelijk om die gok voor mij te maken. Puerto Rico bleek echter niet juist te zijn, maar de gok had wel heel wat losgemaakt. Zo begonnen mensen onberedeneerde gokken in te zenden. NeoSyp maakte een gok zonder mijn O erin, zo ook Die Hard. Silverbyte ging zelfs zo ver een gok goed te keuren waar zijn eigen letter niet eens in zat, best verdacht. Na ook op deze manier heel wat euro’s door onze vingers te laten glippen, begonnen mensen te opperen de envelop te openen. MegaPilot kwam er een paar keer mee aanzetten, maar zag er telkens weer van af. Ook Cabyon dacht dat een nieuwe tip ons snel op een goed spoor kon zetten, maar we hadden al zoveel geld verloren.

Daarom gingen we nog de letters van mensen controleren aan de hand van hun raadsels. We verloren nog wat geld met geplaatste plaatsnamen, maar uiteindelijk kwam de verlossende gok van NeoSyp.

Na het forse geldverlies van die opdracht leken we het allemaal eens te zijn dat we voor de 1000 euro in de gun-factor moesten gaan. We besloten NeoSyp op één te zetten, zodat een tweede vrijstelling weggespeeld zou worden. VWO-er en Silverbyte waren de enigen die niet expliciet aangaven mee te doen met ons plan, al heeft Silverbyte het uiteindelijk toch gedaan. Bij VWO-er lijkt dit eerder een tactische zet, al had hij er weinig mee te winnen.

De opdrachten waren gedaan. Aan de antwoorden was er niets wat de Mol leek te ontmaskeren en we hadden hem een hak gezet door af te spreken wie de vrijstelling kreeg.

Plots gebeurde er iets onwezenlijks. In een snelle beweging graaide Kloep een dolk, verscholen in zijn broek, hief hem hoog de lucht in en plantte hem met een grote kracht in onze rug. Onze zuurverdiende 1000 euro waren meteen verspild door onze kersverse penningmeester. De gemoederen laaiden hoog op in het topic, maar de beslissing was duidelijk te verklaren: geen zekerheid. En met de zekerheid die wegbleef, droop het vertrouwen nu stilaan ook weg.

Acties van deelnemers

$NeoSyp$ (Vrijstelling + 1 joker)

-Gokte Wit-Rusland ondanks dat er geen O in zit.

*Liegen over inzending

*Eerste die letter gewillig geeft

*100% tegen envelop (voor geldbesparing of om oplossing niet te vinden?)

*Veel gegokt, zelfs plaatsen die niet de nodige letters bevatten.

Cabyon (2 jokers)

-Cabyon maakte een verwijzing naar anagrammen, uiteindelijk bleek de eerste opdracht uit een anagram te bestaan.

*Liegen over inzending

*Komt aanzetten met envelop openmaken

Die Hard (4 jokers)

-100 euro uit de pot, leek ietwat ongelukkig.

-Gok zonder toestemming (te verklaren door vrijstelling).

*Liegen over inzending

*Wou wachten met envelop (geldbesparing)

*Wil mijn letter, zoekt naar woord

Kloep (Vrijstelling + 4 jokers)

-Verraadde ons door 1000 euro in te ruilen voor een vrijstelling (verklaarde nog niet te weten dat hij 3 extra jokers had).

MegaPilot (1 joker)

-MegaPilot maakte tweemaals een dubbelpost en verloor geld voor de pot, al was er uitdrukkelijk vermeld dat dit verboden was. Bovendien een verwijzing naar Zuid-Afrika (leek me onbewust).

-Wil redelijk snel naar de enveloppe gaan (en dus 500 euro verliezen).

-Geeft gewillig zijn opdracht af (radeloosheid of geen nood aan een joker?)

Pwned.

Silverbyte (2 jokers)

-Zegt dat er een L in het woord zit, keurt een woord goed zonder L.

-Lijkt continue tactiekwisselingen te maken.

-Gaat niet mee in het gun-factor plan.

*Liegen over inzending

*Vraagt mijn letter à wil woord te weten komen

Thundercover (1 joker)

VWO-er

-Maakte verwijzing naar Oostbloklanden, kostte ons 50 euro (leek onbewust).

-Wil niet meegaan met het plan voor de gun-factor (tactisch?)

Week 2

Week 2

De eerste week had ik mijn verdenkingen dus op verscheidene mensen laten vallen:Silverbyte, en Megapilot en Die Hard in mindere mate. Toen ik uiteindelijk wat extra info voor de moltest probeerde te vergaren, kwam ik bij een totaal andere mogelijkheid uit: Cabyon. Hij reageerde niet veel in de topics, maar zijn reacties leken subtiel de deelnemers aan te zetten tot foute daden. Bovendien begon hij ook vanuit het niets over anagrammen in het praattopic, een toevallige verwijzing naar de latere opdracht of zat er meer achter?

Bijgevolg werd hij mijn mol voor de eerste test. Het feit dat ik nu door ben met één joker en dat de anderen veel jokers of zelfs een vrijstelling hadden, zegt natuurlijk niets over het al dan niet juist zijn van mijn vermoedens.

Ik besloot de tweede week in te gaan met een nieuwe tactiek: mensen waarvan ik ‘zeker’ was dat ze niet de Mol waren, in het spel houden en mijn verdachten zoveel mogelijk benadelen.

De nieuwe opdrachten zouden mij verder op weg moeten zetten, ware het niet dat bij deze opdrachten de Mol onmogelijk door de mand zou kunnen vallen. Bij ‘Goed uit de verf komen’ leek de Mol niet echt veel te kunnen saboteren en aangezien bij ‘Eenmaal, andermaal…’ de winnende bieder niet werd bekend gemaakt, kon de Mol rustig zijn gang gaan.

Wederom wou ik wat geld in de pot helpen door af te spreken één joker voor een hoog bedrag in te kopen, het leek me onmogelijk dat de rest drie jokers wou opgeven. Aangezien we tegen dat de derde joker werd verloot vast meer geld in de pot zouden hebben, wou ik het voor de derde op een akkoordje gooien. Het voorstel werd goed ontvangen en mijn Mol, Cabyon, wou zelfs een stapje verdergaan met twee jokers. Dit weerhield echter een onbekende er niet van de eerste joker op te kopen voor het schandelijke bedrag van 1 euro. Natuurlijk hadden we hem geen weerstand geboden, we hadden geen bedrag afgesproken. Die Hard riep op om de volgende joker voor minimum 1000 euro op te kopen. Ik ging akkoord, samen met NeoSyp en MegaPilot, maar deed nog 50 euro van dit bedrag af. De kans dat men zich aan het bedrag ging houden, leek me uitermate klein. En zo bleek ook. 3 euro was een verbetering, maar verwaarloosbaar. Voor de laatste joker nam Thundercover het initiatief, wat ik eigenlijk al in het begin had genomen. Ik zat met een dubbel gevoel: stil verwachtte en hoopte ik dat de joker weer voor een lage prijs werd opgekocht, er was immers nog een kans dat de kopers bekend werden gemaakt. Langs de andere kant wou ik de pot ook spijzen. Cabyon en Silverbyte wouden niet meedoen, Kloep gaf geen antwoord, al was hij wel online geweest. De laatste joker ging, als verwacht, over de toog voor dezelfde prijs als de eerste. De kopers werden niet bekend gemaakt… of toch wel. Op het laatste moment gebeurde wat ik had gehoopt: alle deelnemers die geen joker wonnen werden bekend gemaakt.

Onze oud-vrijgestelden hadden elk één joker binnengehaald, samen met MegaPilot. Het was algemeen bekend dat Kloeps honger onstilbaar was, maar van de andere twee valt me dit tegen. Bovendien zouden voor één joker vijf deelnemers onder de 3 euro hebben geboden. Dat ik, naast mij, slechts één iemand in het spel zou kunnen ‘vertrouwen’.

Voor de hoofdopdracht doorbrak ik meteen al mijn nieuwe tactiek: ik besloot Thundercover eerst uit te schakelen in mijn poule voor Silverbyte. De overbodige schoten gelost op Thundercover hebben me uiteindelijk de das omgedaan. Gelukkig werd er wat geld geraapt door anderen. Voor de tweede ronde verspilde ik weer 100 euro, maar weer werd er redelijk goed verdiend door anderen. Die Hard gaf zijn geld niet meer te vergokken, wat aangeeft dat hij zich daarop focust. Al had hij wel wat risico’s genomen. Voor de laatste voorronde werd er het minste verdiend en bovendien lag mijn overall winnaar eruit. Uiteindelijk haalde ik dan toch nog 100 euro binnen voor ons team en enkele anderen ook. MegaPilot maakte een flater door zichzelf als winnaar van de finale op te geven, terwijl hij niet geselecteerd was. Dat had hij al eens gedaan, waardoor 100 euro in rook is opgegaan.

Ondanks dat deze tweede week op het eerste zicht weinigzeggend leek te worden, is er toch info uitgekomen die vast nuttig gebruikt gaat kunnen worden. Mijn eerdere verdenkingen, die vooral op Cabyon vielen, zijn deels afgezwakt. MegaPilot en Kloep treden wat meer op de voorgrond.

Legende

-: actie deelnemer tijdens opdracht

*: actie deelnemer ontdekt na opdracht

*: (bij jokers) Jokers van vorige ronde, al dan niet weggespeeld

(getal – getal): aantal berichten gepost in topic hoofd- en zijopdracht

Acties van deelnemers

Kloep (5 jokers) (2-5)

*Koper van een joker

$NeoSyp$ (5 jokers) (9-14)

-Helpt mee aan het plan geld in de pot te krijgen (joker 2)

*Koper van een joker

Cabyon (*2 jokers + Vrijstelling) (6-7)

Die Hard (*4 jokers) (8-14)

-Helpt mee aan het plan geld in de pot te krijgen (joker 2 en 3)

MegaPilot (*1 joker + 1 joker) (6-11)

-Helpt mee aan het plan geld in de pot te krijgen (joker 2 en 3)

-Vult twee keer een naam in die niet mogelijk is.

*Koper van joker

Silverbyte (*2 jokers + 3 jokers) (5-6)

-Helpt mee aan het plan geld in de pot te krijgen (joker 2)

Thundercover (*1 joker) (6-5)

-Helpt mee aan het plan geld in de pot te krijgen (joker 3)

VWO-er (5-2)

-Stemde toe voor de laatste joker mee te helpen.

(Hiernaast ook nog alle info over de opdrachten)

Week 3

Week 3

Hadden we geld kunnen verdienen door te gokken wie de eerste twee afvallers zouden zijn, had ik de volle pot binnengehaald. Op de een of andere manier was ik niet verwonderd dat VWO-er afviel. Samen met Pwned. was hij de minst actieve deelnemer en had hij ook geen enkele joker gewonnen. Ik kon dan nog bij ‘Eenmaal, andermaal…’ beweerd hebben dat één joker geen verschil maakt, feit blijft dat elke stap voor op de tegenstand je meer kansen oplevert. Met de ene joker die ik achter de hand had gehouden nu weggespeeld en geen inactieve deelnemers meer, vrees ik voor het eerst echt voor een volgende week. Toch weet ik dat ik me niet enkel mag focussen op extra hulpmiddelen, maar ook op de Mol zelf. Daarom ga ik deze week eindelijk mijn tactiek toepassen die ik vorige week had gesteld: mijn mollen zo weinig mogelijk gunnen, in de hoop dat één van hun afvalt.

Toeval wou dat de voorlopig enige opdracht deze week zich daar perfect voor aanbood. Men kon een pot van 50 euro delen of graaien. Op het einde van de week zou de top 3 van beste verdieners jokers krijgen, afhankelijk van de plaats 3 tot 1. Ik gaf aan in het topic mee te willen werken aan eventuele afspraken, maar ongetwijfeld gaan de meesten zelf hun spel spelen, dus waarom ik niet? Mijn tactiek trouw volgend zou ik Cabyon en Kloep niets gunnen, naast hun zou ik ook elke dag enkele andere mensen aanduiden waar ik volop voor graaien zou gaan, dan vooral mensen waarvan ik ‘zeker’ wist dat ze zouden willen delen. Bij de eerste ronde schatte ik nagenoeg perfect in wie zo vriendelijk zou zijn om te delen en wie het liefst alles voor zichzelf wou graaien. Ondanks twijfel had ik het bij Silverbyte toch geriskeerd om te delen, maar dit werd meteen afgestraft. Ik kwam op een derdelaatste plaats te staan, maar de twee mensen die ik ‘vertrouwde’, namen allebei de eerste plaats in. Ik besloot voor een volgende ronde opnieuw met hun te delen en bij de anderen gierige graaier te zijn. Opnieuw probeerde ik op te roepen tot een samenwerking, je wist immers nooit of je iemand kon overtuigen om te delen.

MegaPilot postte dat hij voor de tweede ronde overal delen wou plaatsen, zodat de groep 175 euro zou verliezen. Eerst wou ik hem op zijn fout in zijn redenatie wijzen (hij verliest namelijk die 175 euro, de groep wint net 175 euro), maar ik besloot dat ik hier mijn voordeel kon uittrekken. Mogelijk zou hij het echt doen en dan viel er natuurlijk geld te rapen.

En als ik had gedacht dat de zaken na dag 1 er goed voor stonden (weliswaar niet in mijn persoonlijke voordeel, maar in mijn tactisch voordeel) was dag 2 nog beter. Ik had hetzelfde lijstje ingezonden, maar graaide nu alles weg van Silverbyte en deelde met MegaPilot. Niet alleen had ik nu iedereen perfect ingeschat, maar ik was zelfs op een derde plaats gekomen, terwijl mijn hoofdverdachten wat lager stonden. Met nog een dag te gaan lag het klassement ongeveer vast en veel mensen wouden nu voor het geld gaan. Ik vertrouwde Die Hard en Thundercover, zij hadden immers genoeg geld en waren zowat zeker van een joker. Ook mijn verdenkingen jegens MegaPilot waren weg, dus wou ik ook met hem delen. NeoSyp gaf aan ook te willen delen, maar ik was er nog niet helemaal uit of hij de waarheid sprak. En dan was er nog Silverbyte. Sinds de eerste week was hij een twijfelgeval en was hij meerdere malen van en terug op mijn Mollijst geschreven. Bij anderen kon ik perfect inschatten of ze voor eigenbelang speelden of echt voor de pot wouden gaan, maar hij was een moeilijk geval. Daarbij gaf hij aan met iedereen te delen, wat het natuurlijk alleen maar verdachter maakte. Hij stond dan wel derde laatste in de rangschikking, maar er kon veel gebeuren op een dag. Getuige: mijn eigen remontage. Misschien speelde plaatsbehoud ook wel een rol, een joker was altijd mooi meegenomen en met mijn redelijk goede rangschikking, kan teveel delen de doodsteek zijn. Maar blijkbaar was ik paranoïde. Iedereen deelde de laatste keer mooi zijn geld, zelfs Cabyon, behalve de eeuwig gierige Kloep. De rangschikking veranderde niet en ik kon één joker uit de brand slepen. Spijtig genoeg waren het er niet meer, maar tegen Thundercover en Die Hard was niets te beginnen.

Woensdagnacht kregen we ook de mededeling dat de hoofdopdracht zou beginnen die donderdag om 22u. De opdracht zou een vervolg zijn op het paintballen, wat ‘natuurlijk niet voor niets was geweest’. Ik zag geen duidelijk verband. De verliezers lagen toch immers uitgeteld op de grond? Zouden de winnaars dan nog eens beloond worden? Of was er een mogelijkheid om wraak te nemen? Of moesten we de bank in San Fierro overvallen, zoals NeoSyp lacherig beweerde? Wel nu je het zegt… dat was eigenlijk de opdracht. Silverbyte merkte terecht op dat Cabyon niet de enige was die in de toekomst kon kijken. De vraag was natuurlijk of dit toeval was. De opdracht begon vreselijk wanordelijk, iedereen maakte zich wel schuldig aan geldverlies op een of andere manier. Tot Die Hard tot orde opriep en een orde der raders aanstelde. Die bestond uit hemzelf, NeoSyp en Kloep, die deze opdracht opmerkelijk goed meewerkte. Al snel vonden ze de code en gingen Silverbyte en ik meehelpen om de 4-cijferige code te kraken. De eerste nacht was amper begonnen of die stond ook al op het punt gekraakt te worden. Begrijpelijkerwijs is er in de nacht wat geld verloren, met niet regelmatig dreigen. Ook in de voormiddag van de tweede dag lukte het niet al te best. Gelukkig was bij de eerste gok van de tweede dag ook de tweede code gekraakt. Voor de laatste werd hetzelfde systeem aangehouden. Nu namen Kloep en NeoSyp het voortouw. Kloep en MegaPilot lieten nog enkele steekjes vallen, maar rond middernacht werd de laatste code geraden. Dat bracht een mooie som in de pot, al was het niet al te duidelijk hoeveel er nu in die pot zat. Dat kostte ons 500 euro. Of niet? Ook de organisatie wist niet meer hoeveel er nu in die pot moest na de boete, dus werd er simpelweg niets afgetrokken. Ik weet niet of ik de berekeningen moet vertrouwen en of er alsnog geen geld uit de pot is verdwenen, maar er leek geen fout te zitten in zijn optelsom.

Daarnaast had ik nog een déjà vu: NeoSyp en Kloep gingen met de vrijstelling lopen, die er uiteindelijk twee waard bleek te zijn. Ik mocht dan wel beweren dat ik enkel op het geld gefocust was, maar naar het einde toe was het duidelijk dat deze twee toch met die vrijstelling in hun achterhoofd zaten. Zo wees NeoSyp de vier reeds geraden cijfers toe aan anderen om zelf toch maar dat laatste cijfer binnen te halen. Ik besloot er niet tegenin te gaan, het geld kwam immers op de eerste plaats voor mij. Toch moet ik toegeven dat het een opdoffer was om te zien hoe twee vrijstellingen werden weggegeven. Voor deze week had ik sowieso al niet veel vertrouwen in de Moltest, maar dit maakt mijn kansen nog kleiner. Zo’n 1 kans op 5, want ja: Cabyon blijft boven alles mijn Mol. Kloep heeft zich constructief getoond deze opdracht, net als NeoSyp en MegaPilot. Silverbyte toonde zich amper actief, al kan dat ook weer verklaren waarom alles zo vlot leek te gaan. Toch blijf ik ervan overtuigd dat de Mol onder hun vier moet zitten. Voor de volgende test zal ik dus over hun spreiden, al zie ik de test met weinig vertrouwen toe, niet alleen door één luttele joker of door de vele vrijstellingen, maar ook omdat ik één topic niet heb kunnen analyseren.

Bij nader inzien heb ik me bij de test vooral op Cabyon geconcentreerd. Benieuwd hoe dit uitpakt.

Legende

-: actie deelnemer tijdens opdracht

*: actie deelnemer ontdekt na opdracht

(getal – getal)(voor naam): hoeveelste deelnemer in hoofd- en zijopdracht

(getal – getal)(na naam): aantal berichten gepost in topic hoofd- en zijopdracht

Aantal verdiende jokers zijn opgeteld, het getal na de pijl toont hoeveel jokers er nog over zijn volgens (bij gok).

Acties van deelnemers

(3) Kloep (5 jokers à 3 jokers) (114)

(1 )$NeoSyp$ (5 jokers à 3 jokers) (96)

(7) Cabyon (2 jokers à 0 jokers) (44)

(6) Die Hard (4 jokers + 3 jokers à 4/5 jokers) (119)

(2) MegaPilot (1 joker + 1 joker à 0 jokers) (58)

(5) Silverbyte (2 jokers + 3 jokers à 2/3 jokers) (15)

(8)Thundercover (1 joker + 2 jokers à 0/1 joker) (18)

Week 4

De trend van jokerloze (of zo goed als jokerloze) kandidaten die afvallen blijft zich verder zetten met Thundercover. Ik had wel al verwacht dat hij ooit zou kunnen afvallen, het leek me namelijk duidelijk dat hij de Mol niet kon zijn. Spijtig genoeg betekent dat dat er nog evenveel echte verdachten overblijven in de vierde week… hoewel. Bij de vorige Moltest heb ik het risico gelopen alles in te zetten op Cabyon. Aangezien ik nu door ben zou ik kunnen concluderen dat hij de Mol is. Alleen zijn er nog andere factoren die meespelen. Een juist antwoord is namelijk genoeg om op een ander voor te blijven en als er een gelijkspel is, dan wint degene die het vroegst heeft ingezonden. Deze week heb ik mijn vragenlijst ingezonden meteen nadat die gepost werd. Daarbij heb ik mijn enigste joker ingezet en nog een extra gekregen voor mijn molboekje, terwijl Thundercover waarschijnlijk geen jokers meer had. Voor hetzelfde geld strandde hij dus één vraag achter mij en zit ik op een even verkeerd spoor. Al bij al mag ik toch met een iets grotere waarschijnlijkheid aannemen dat ik juist zit met Cabyon, deze week zal dus dienen om extra bevestiging te vinden. Daarnaast zal ik weer proberen mijn tactiek toe te passen: alles voor de betrouwbaren, niets voor de verdachten.

De eerste opdracht leek me wat uitsluitsel te kunnen geven over bepaalde mensen. In ‘Vraag 20’ moest iedereen gokken wat de 3 afgevallen deelnemers op hun laatste Moltest hadden geantwoord op vraag 20. Zoals iedereen weet luidt die vraag: ‘Wie is de Mol?’ Dit kon interessant zijn, want die deelnemers zijn natuurlijk met een reden afgevallen: ze wisten te weinig over de Mol. Dat zou dus betekenen dat de deelnemers die zij als Mol aanduiden, waarschijnlijk de Mol niet zijn. Spijtig genoeg waren er maar twee antwoorden juist van de 21 en werd er slechts 500 euro verdiend. Aangezien we niet weten wie de antwoorden juist had en die personen (of persoon) toch niet gezegd zouden hebben wat ze hadden geantwoord, kon er toch niet zoveel bruikbare informatie uit gehaald worden als eerst gedacht.

De hoofdopdracht was een variant op het gezelschapsspel Cluedo. Een leuke opdracht, maar zoals bij het paintballen leek het me onmogelijk voor de Mol om te saboteren en bijgevolg dus ook om de Mol te ontmaskeren. De week was dus nog niet eens halfweg en leek voor niets te zijn.

Maar om deze week toch nog iets van waarde te gunnen, ben ik bereid om er voor de volle 100% voor te gaan die vrijstelling te pakken.

Spijtig genoeg liep het iets anders. Ik kon niet altijd aanwezig zijn en ben zo veel beurten verloren. Uiteindelijk had ik de oplossing wel, maar Die Hard had die juist iets eerder (of had een beurt eerder). Dus die vrijstelling zag ik aan mijn neus voorbij gaan, al is het langs de andere kant wel goed dat Die Hard die krijgt. Ik heb geen enkele verdenking jegens hem, dus valt er deze week sowieso een verdachte van mij af… of ikzelf natuurlijk. Alleen zijn er verder geen jokers verdeeld deze week en zijn de meesten (naar wat ik denk) hun andere jokers kwijt, dus strijden we met gelijke wapens.

Aangezien ik deze week weinig uit de opdracht heb kunnen halen, ga ik verder met Cabyon verdenken, al is MegaPilot wel een mooie tweede optie.

Legende

-: actie deelnemer tijdens opdracht

*: actie deelnemer ontdekt na opdracht

(getal – getal)(voor naam): hoeveelste deelnemer in hoofd- en zijopdracht

(getal – getal)(na naam): aantal berichten gepost in topic hoofd- en zijopdracht

Aantal verdiende jokers zijn opgeteld, het getal na de pijl toont hoeveel jokers er nog over zijn volgens (bij gok).

Acties van deelnemers

Kloep (5 jokers à 1/2 jokers)

$NeoSyp$ (5 jokers à 1/2 jokers)

Cabyon (2 jokers à 0 jokers)

-1000 euro verspild met beschuldiging

Die Hard (4 jokers + 3 jokers + Vrijstellingà 4/5 jokers)

MegaPilot (1 joker + 1 joker à 0 jokers)

Silverbyte (2 jokers + 3 jokers à 0/1 jokers)

Week 5

Week 5

De vijfde week begon met het nieuws dat Silverbyte was afgevallen. Hij was altijd een deelnemer die mij deed twijfelen of hij nu al dan niet Mol was, maar nu ik er redelijk uitgekomen was dat hij de Mol niet was, heb ik er eigenlijk niets aan dat hij eruit ligt. Zo blijven er nu één deelnemer en 4 potentiële mollen over, Cabyon voorop. Deze keer won NeoSyp de joker van het Molboekje en ik niet (mijn abonnement leek verlopen). Op zich spijtig, maar misschien ook interessant, gezien de eerste opdracht.

Die heette namelijk ‘Quatro’. Met twee deelnemers moest je een rooster vervolledigen, waar allerlei dingen in verscholen zaten. Al snel bleken inzagen in Molboekjes een potentiële prijs te zijn. Deelnemers zouden kunnen kijken naar de kwaliteit van een boekje, gepeild door de winnaar van de joker. Aangezien ik dit nu niet was, was er een kans dat mijn eigen gedachten nog even voor mezelf zouden blijven. Of zou later blijken van niet?

Tijdens Quatro heb ik mij vooral op mijn eigen spel gefocust met NeoSyp en we hebben dit op ons gemakje afgewerkt. Het vierkant werd eerlijk verdeeld onder ons, ook al waren de laatste vierkantjes voor mij en had NeoSyp de kans om een vierkant of zelfs meerdere vierkanten van mij te sluiten. Vriendelijk, zou je kunnen zeggen, dat hij dat niet deed… Maar je kan het ook bezien langs een andere kant: zou een deelnemer er niet alles op alles zetten om een joker te bemachtigen? Dat deed hij niet. Al had hij wel een Molboekje en een joker gewonnen, wat alles kan verklaren.

De tweede opdracht werd wel iets interessanter aangekondigd. We zouden onszelf in teams van 3 moeten opsplitsen, zelfkennis zou zeer belangrijk worden. Ik was de eerste die het topic inzag en kon dus even nadenken alvorens te posten. Waarschijnlijk zou je meer in contact komen met je eigen teamgenoten dan met de anderen. Dus wou ik graag Cabyon, mijn Mol, in mijn team. Verdachte gedragingen zouden zich meteen laten opmerken. Daarnaast stelde ik ook Die Hard voor, omdat ik hem niet verdenk. Dit goot ik in een mooie quote, waarin de verdeling van de teams duidelijk stond vermeld. NeoSyp wou het even nog origineler maken, wat zijn goed recht is, maar spijtig genoeg verspeelde hij daarmee 1000 euro. Niet alleen was het onduidelijk, mijn naam werd twee keer vermeld in een andere groep. Dit was zeer raar, want toen ik de post voor het eerst had doorgelezen, zou ik gezworen hebben dat de verdeling wel juist was (doch onduidelijk). Ook Kloep merkte dit op.

Toen werd de eigenlijke opdracht aangekondigd: ‘Vlieg, tuig!’ Daarin wouden we vluchten na de bankoverval en de moord op de detective naar Verdant Meadows. Daarvoor moesten we 5 punten scoren, te verdienen door een persoon te raden. Wanneer dit binnen de 10 ja-nee-vragen gebeurde, kregen we twee punten. Ons team kwam traag op gang, maar scoorde wel een dubbele dubbelpunter. Spijtig genoeg raakten we niet op tijd klaar voor zaterdag, wat ons het overige bedrag deed verliezen en ons zelfs geld kostte. Buiten het trage posten van Cabyon en enkele fouten tegen de regels (die overigens iedereen wel eens brak) kon ik niets opmerken aan Cabyon. Die Hard was ook de zaterdagavond weg, wat ons het overige geld in de pot kostte.

Het andere team had het opgegeven na onze 4-1 voorsprong, dus veel heb ik daar niet uit kunnen halen.

Wij drieën kregen dus één vrijstelling, die we binnen de 24-uur moesten verdelen. Ik kwam met het argument dat ik nog geen

vrijstelling had gekregen. Toen kwam Cabyon aandraven met elk een joker en zijn eigen Molboekje, een voorstel dat Die Hard en ik niet afsloegen.

Het Molboekje van mijn Mol, dat kon natuurlijk niet anders dan interessant zijn. Hij verdacht meerdere mensen, maar de laatste weken was hij zich gaan focussen op Kloep en NeoSyp. Over Kloep denk ik persoonlijk dat hij zo gierig doet wat jokers en dergelijke betreft, omdat hij er kost wat kost door wilt zijn. Als hij daar iedereen en alles voor plat moet walsen, is dat maar zo. Hij is dus een iets mindere verdachte. NeoSyp daarentegen leek me wel een correctere verdachte. Persoonlijk zou ik daar ook Cabyon en MegaPilot bij zetten (wat het totaal op 3 brengt), Cabyon natuurlijk voorop. Al legden zijn Molboekje ook zijn beweegredenen uit. Zo zou hij die beschuldiging vorige week hebben uitgesproken en de 1000 euro verliezen, om andere deelnemers op het verkeerde been te zetten. Bovendien stond er nog een zeer interessante zin in het boekje en ik citeer: ‘thebig en DieHard zijn, net zoals vorige week, definitief van mijn lijstje weg: te veel deelnemer. Ik heb overigens wel het vermoeden dat thebig mij verdenkt. Dat maakt mij opzich niet zo veel uit, maar het zou misschien handig kunnen zijn in de toekomst…’ Daar zette ik grote ogen van op. In zijn derde week had hij mij nog duister genoemd, maar de laatste week leek ik haast een open boek voor hem. Hij kon onmogelijk weten dat ik hem verdenk, aangezien de Molboekjes pas vanaf deze week inkijkbaar waren voor enkele kandidaten. Cabyon, mocht je dit nog lezen tijdens het spel, maar waarschijnlijk zal het na het spel worden: I applaude you, sir.

En zo nam week 5 een spannende wending. Natuurlijk werd Cabyons molboekje door hem zelf geschreven, wat mij een eenzijdige kijk op de zaak geeft, maar hij lijkt doorslaggevende argumenten te geven. Bleek dat ik dus toch op het verkeerde spoor zat wat hem betreft. Natuurlijk valt nu mijn Mol en mijn zekerheid wat weg, maar het is beter dan op een fout spoor zitten. Gelukkig heb ik bij de vorige Moltest wat gekeken om alles te verdelen. Veel dingen van Cabyon kwamen overeen met een andere verdachte, MegaPilot. Als Cabyon het dus niet is en ik hier zit, zou MegaPilot bijgevolg een goede verdachte zijn. Al neem ik naast hem ook NeoSyp erbij, door zijn inderdaad best wel verdachte gedragingen.

Toch lijkt het me zeer sterk dat ik hier nog altijd zit, terwijl ik altijd in de middenmoot zat wat jokers en voordelen betreft. Cabyon lijkt me dus nog altijd een optie. Al ga ik de volgende test toch op MegaPilot en NeoSyp inzetten, want er deze week door zijn, betekent veel meer dan in de andere weken.

Aangezien ik weinig tijd heb gehad om de topics nog eens te doorlezen, zie ik naar deze Moltest uit met weinig vertrouwen.

De vragenlijst ziet er ongelooflijk moeilijk uit, maar dat geldt voor alle deelnemers. Gelukkig heb ik een paar jokers achter de hand.

Legende

-: actie deelnemer tijdens opdracht

*: actie deelnemer ontdekt na opdracht

(getal – getal)(voor naam): hoeveelste deelnemer in hoofd- en zijopdracht

(getal – getal)(na naam): aantal berichten gepost in topic hoofd- en zijopdracht

Aantal verdiende jokers zijn opgeteld, het getal na de pijl toont hoeveel jokers er nog over zijn volgens (bij gok).

Acties van deelnemers

Kloep (5 jokers à 1/2 jokers)

$NeoSyp$ (5 jokers à 1/2 jokers)

Cabyon (2 jokers à 0 jokers)

Die Hard (4 jokers + 3 jokers + Vrijstelling + 1 jokerà 3/4 jokers)

MegaPilot (1 joker + 1 joker à 0 jokers)

Week 6

Week 6 bracht, om te beginnen, een interessante ontwikkeling. MegaPilot viel uit de wedstrijd en laat hij nu juist iemand zijn die best de Mol had kunnen zijn. Zijn uitschakeling betekent dat er nog twee opties over zijn: NeoSyp en Cabyon. Aangezien ik vorige week mij heb laten leiden door Cabyons Molboekje en hem in mindere mate als Mol ben gaan bezien, zou het automatisch betekenen dat NeoSyp, waar ik de vorige Moltest op heb ingezet, automatisch de Mol is. Natuurlijk kan je het niet met zekerheid zeggen. Ben ik er dan soms niet enkele keren doorgeraakt door alles op Cabyon te zetten? Daarbij had ik ook nog twee jokers: eentje uit mijn voorraad, een andere gewonnen bij mijn hernieuwd abonnement van Best Molboekje. Dat betekent dat ik nog een joker achter de hand heb, wat me best een goed gevoel geeft. Ik heb het niet meer precies kunnen bijhouden, maar volgens mij zijn de eerder verzamelde jokers van de andere kandidaten zo goed als op, wat mij voor het eerst in het spel een klein voordeel geeft op de anderen. Ik geloof dat Die Hard er de meeste heeft, maar waarom zou ik me daarover druk maken? Ik heb immers geen enkele verdenking jegens hem, dus wil ik hem best nog even in het spel houden.

Ik sta er dus best voor. Deze week zou ik meer dan ooit ‘alles voor de vrienden, niets voor de verdachten’ moeten spelen om eindelijk uitsluitsel te krijgen over de belangrijkste vraag: Wie is de Mol?

De eerste opdracht heette ‘Mensenmens’. Binnen de 48 uur moesten we onder ons vijven iemand aanduiden volgens ons het meest een mensenmens was. Wat die mensenmens zou moeten doen, was nog onduidelijk. Kloep, Die Hard en NeoSyp gaven zonder er veel doekjes om te wikkelen aan dat zij graag gekozen zouden willen worden, wat mij dus enigszins in een zetel plaatste. Langs de ene kant kon ik ervoor kiezen om mezelf als kandidaat op te stellen, wat enkel tot meer discussie zou leiden, of ik zou de sterke persoon kunnen zijn en zelf iemand anders aanduiden, die bijgevolg al twee stemmen achter zich zou hebben. Voor het vervolg van de opdracht leken me twee dingen mogelijk: ofwel kreeg de gekozene een voordeel, ofwel werd de gekozene degene waarrond de opdracht zou draaien. In beide gevallen wil je geen potentiële Mol op die post. NeoSyp kon dan dus een minor in de psychologie hebben, maar viel al af. Cabyon had nog niet gepost, dus daar wou ik nog even mee wachten. Kloep had al eerder bewezen dat hij enkel voor zichzelf speelde, dus zelfs als hij de Mol niet was, zou hij heel wat geld kunnen verkwisten. Dan bleef Die Hard dus over. Uiteindelijk stond er toch nog altijd geld op het spel en moest er dus vlug een keuze gemaakt worden. NeoSyp werd uiteindelijk aangesteld voor deze opdracht. We verdienden maar enkele honderden euro’s, het was dan ook een moeilijke opdracht. Natuurlijk valt het niet uit te sluiten dat hij opzettelijk alles heeft gesaboteerd.

Na een lange tijd kwam de tweede opdracht: de lasermaze. Deze opdracht leverde me niets op in verband met de identiteit van de Mol, hij was dan ook redelijk snel voorbij. Ik geloof dat er slechts één keer geld is verspild om voorbij een laser te komen, dus niet echt verdacht op zich. Die Hard kwam als eerste de doolhof uit en won een vrijstelling voor de finale. Langs de ene kant geeft dat minder kans op een finale, dus zou hij er best deze ronde uitliggen. Langs de andere kant kan je ook zeggen dat het goed is. Volgens mij is hij zeker de Mol niet, dus mocht het tot een finale komen met mij en Die Hard, zou de derde sowieso de Mol zijn. Alleen geloof ik dat ik tijdens teveel heb uitgespeeld een gewone deelnemer te zijn, dus gaat dat me niet zoveel voordeel geven.

Deze week ga ik weer inzetten op NeoSyp en zien wat het mij oplevert. Het lijkt me dat als ik er deze week niet uitligt en hij ook niet, er geen andere optie meer is.

Ik ga proberen nog een joker achter de hand te houden om mijzelf meer kans te gunnen op de finale. Het is een risico, maar het kan me een heleboel helpen. En aangezien er een grote kans is dat er maar één plaats is in de finale, helpt elk voordeel.

Week 7

En zo begon week 7, een beslissende week in het ‘Wie is de Mol’ avontuur. Geen van mijn twee Mollen was afgevallen, alleen Kloep. Ik had al een vermoeden dat hij veel te fanatiek was om de Mol te kunnen zijn en zo krijg ik mijn gelijk.

Deze week zou eindigen met het afvallen van de laatste deelnemer. Die Hard stond al in de finale door zijn eerder verdiende vrijstelling. Natuurlijk betekent dat een plaatsje minder, maar langs de andere kant ben ik zowat zeker dat hij de Mol niet is. Mocht ik dus in de finale geraken, zou ik automatisch weten wie de Mol was. Natuurlijk betekende dat ook dat de Mol een tweede plaats in de finale zou innemen, aan mij de opdracht om de derde plaats te bemachtigen. Ik had het risico gelopen om een joker achter de hand te houden, dat zou nu misschien het verschil maken.

Eerst moesten er nog twee opdrachten komen. We begonnen met Black Jack. Er werd automatisch 100 euro ingezet. Verloor je je ronde, dan verloor je het geld, won je de ronde, won je het dubbel terug. De eerste zou een paar jokers verdienen. Zeker de moeite dus om mee te spelen. Ik geraakte al snel op een achterstand en nam meer risico’s om te winnen, wat niet veel nut bleek te hebben. Ik eindigde als vierde en mijn hoofdverdachte, NeoSyp, als derde. Cabyon verdiende won ook een paar jokers en kreeg zo een klein voordeel op mij. De kans om in de finale te geraken slonk weer.

De tweede opdracht bestond uit het beantwoorden van een aantal vragen. Hoe meer vragen er na elkaar juist beantwoord werden, hoe meer geld je verdiende. Diegene die het meeste geld inzamelde kreeg jokers, wie de meeste vragen beantwoorde een boekje. Het lot wou dat NeoSyp voor mij werd gezet, waardoor ik dus zeker niet de man met het meeste geld zou worden. Telkens wanneer er ook maar een beetje geld in de pot was, bankte hij het. Dan moest ik maar proberen om de meeste vragen te beantwoorden, maar ook in dat opzet slaagde ik niet. Die Hard wist het Molboekje binnen te slepen.

De zevende week had me niets opgeleverd en het leek erop dat ik met de grootste achterstand aan de test zou beginnen. Dat ene luttele plaatsje in de finale zou heel moeilijk te behalen zijn. Totdat Die Hard met een aanlokkelijk voorstel kwam: in ruil voor mijn Molboekje wou hij zijn twee verdiende jokers geven, die hij toch niet meer nodig had. Ik moest even nadenken. Natuurlijk zou ik mijn tegenstander zo een voordeel in de finale geven, aangezien hij mijn Molboekje van 6 weken zou ontvangen, maar langs de andere kant had ik het hard nodig. Ik besloot de deal toch maar te accepteren. Ik geloof dat de meesten toch al wisten dat ik de Mol niet ben en veel nuttige info stond er ook niet in mijn Molboekje: ik twijfelde immers tussen de enige twee overgebleven mogelijkheden.

Met drie jokers op zak heb ik toch een beetje meer vertrouwen op een plaats in de finale. Hopelijk moet ik nu na al die weken niet als laatste voor de finale het loodje leggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Thundercover

Week 1

post-33831-0-71979100-1358552011.png

In deze eerste week van Wie is de mol? is er al veel gebeurd. Kloep is blijkbaar de persoon die we het meest vertrouwen, wat ons duizend euro heeft gekost en hem een vrijstelling heeft opgeleverd. Bij die opdracht werd er door de organisatie gezegd dat ze verbaasd waren over ons overleg, maar dat is van de zijlijn makkelijk praten als mensen toch een andere strategie volgens zodra het spel eenmaal gestart is. :engel: Enfin, het heeft weer mooie discussies opgeleverd, waar we het publiek hopelijk mee vermaken. Natuurlijk stond qua vermaak de eerste opdracht Lot? Castratie! vooraan, waar ik helaas niet de hele tijd bij kon zijn. Dat zal nog wel vaker gebeuren op zondagavond, maar daar zal men maar mee moeten leven. Echter, ik ben wel verbaasd dat ik toch nog een joker heb binnengesleept met De gun-factor. Maar dat zal wel komen doordat ik overal een beetje in het midden stond: geen geld gekost, maar ook niet verdiend. Over het algemeen ben ik wel tevreden over de eerste ronde, al zijn er best veel mensen met een joker of vrijstelling. Lekker vrijgevig, die organisatie. :puh:

$NeoSyp$ (The Godfather)

Hij heeft niet buitensporig veel geld gekost deze week en plaatste de winnende gok op het moment dat het overduidelijk was door z'n eigen opmerking. Vervolgens zou ik ook niet geklaagd hebben met mijn voorstel om hem bovenaan te zetten tijdens de gun-factor. Wie weet had het een joker voor de derde week opgeleverd. Hij liet echter niet meteen z'n letter weten, terwijl hij hem allang opgestuurd had.

Cabyon (Skaterboy)

Waarom zou je je op nummer 10 zetten bij de gun-factor? Een beetje rare actie. Alleen de mol heeft natuurlijk geen jokers nodig, en hij werd bovendien twee keer genoemd als mogelijke kandidaat voor de vrijstelling, dus om jezelf te gokken op nummer 10 en daarmee drie jokers te pakken is ook niet nodig. Bovendien liet ook hij niet z'n letter weten, terwijl hij hem allang had opgestuurd. Geen buitensporige hoeveelheid geld gekost en maar één joker gepakt.

Die Hard (Afro Chinese)

Hint 1: wordt voorgesteld door een poppetje met een Afro-kapsel (Avro...) met spleetogen (mollen kunnen nauwelijks zien). Hint 2: een fictieve locatie gekregen, net zoals hij een fictieve mol is. Tevens heeft hij buitensporig veel geld gekost en al vier (!) jokers gepakt. Hij loog over het al opgestuurd hebben van z'n letter. Z'n actie bij de gun-factor is om zichzelf weer 'clean' te maken door met mijn belachelijke voorstel mee te gaan, wetende dat het alsnog geld zou gaan kosten. Iedereen zou immers voor de vrijstelling gaan ten kosten van het geld.

Kloep (Mark Boy)

Zonder overmatige inspanning door naar de volgende ronde. Heeft niet veel geld gekost en is naar verwachting voor de vrijstelling gegaan. Enig rare punt is het plaatsen van zichzelf op plaats 10. Een gok op de drie jokers of een molactie om geld in te ruilen voor een vrijstelling?

MegaPilot (Sjaggie)

Relatief valt het verloren geld door MegaPilot wel mee. Ik kan mij vooralsnog niet voorstellen dan MegaPilot de mol is, zeker door z'n beperkte voorkennis van het spel. Hij is voorlopig nog kandidaat.

Pwned. (Pirate)

Niet erg actief geweest. De organisatie wil een actieve mol, dus zonder verdere aanwijzingen een kandidaat.

Silverbyte (Huge Teeth)

De echte onruststoker. Probeert geheimzinnig te doen en blijft dicht bij het echte spel. Op iets opmerkelijks heb ik hem nog niet kunnen betrappen: geen buitensporig veel geld gekost en wel twee jokers gepakt wanneer mogelijk. Vertelde ook z'n letter niet direct.

thebig (Cap)

Veel gepost, weinig geld gekost en poging om jokers te pakken als nummer tien. Een uitstekende kandidaat met twee jokers.

Thundercover (Big Smile)

Rare gozer die zichzelf op nummer 10 zet om zo te proberen om drie jokers te pakken. Niet de actiefste, maar doet wel aan teamwork en heeft nog geen geld gekost. Als enige...

VWO-er (WTF?)

Niet heel actief, terwijl de organisatie een actieve mol wil. Probeert alles rustig te benaderen, maar kost wel direct ¤10 per bericht als het over locaties gaat. Kreeg de letter M van Mol?

Conclusie

Het is de eerste ronde, dus proberen strategisch te stemmen. Bij twijfel is kandidaat één Die Hard en kandidaat twee Silverbyte. Eens kijken of we de tweede ronde gaan halen. blij.gif

Week 2

b1662mu.jpg

`handen in het haar´

Ik weet het op dit moment niet meer. Kregen we vorige week nog volledig alle informatie van de organisatie, hielden ze dit keer weer slim dingen achter die je ook in de test nodig hebt. Ben er daarom ook nog niet zeker van wie de mol is en vertrouw dan ook vooral op de eerste week. Enige verschillen zijn het wegstrepen van Silverbyte en het verwelkomen van Kloep en VWO-er als mogelijke mollen. Niet dat het veel uitmaakt, want ik zet deze test vooral in op één persoon: Die hard. En is hij het niet, dan hoop ik dat iemand de test nog slechter maakt zodat ik in het spel kan blijven. (MegaPilot, bijvoorbeeld.) Ondanks alle discussies en molacties hebben we wel de pot weten te verdubbelen, al ben ik er nog niet geheel achter welk deel we bij het paintballen hebben gewonnen (de uitkering, de balans?). Laten we maar hopen dat de mol ook wat heeft bijgedragen, of heeft hij 250 euro in de sloot gegooid?

$NeoSyp$ (The Godfather)

De Portugees in het gezelschap heeft deze week niet buitengewoon veel geld gekost. Hij heeft een joker weggegrist voor een euro of twee, daar waar hij ogenschijnlijk meedeed voor het spekken van de pot. We hebben echter al bij de letters gezien dat $NeoSyp$ wel eens iets anders doet dan hij zegt, en op een teleurstellende jokerdiefstal met "Lachwekkend" reageren helpt ook niet. Nog niet helemaal afschrijven deze man...

Cabyon (Skaterboy)

Voor mijn gevoel zou hij wel een mol kunnen zijn, maar op grote molacties heb ik hem niet kunnen betrappen. Ik kan hem nog niet peilen in dit spel en zal het dus, zoals bij meer mensen, nog beter in de gaten moeten houden.

Die Hard (Afro Chinese)

Vorige week was ik er bijna heilig van overtuigd dat Die Hard de mol was, maar deze week ben ik er een stuk minder zeker van. Hij heeft zich goed ingezet bij opdrachten en wat geld verdiend, maar misschien was hij wel de enige die begreep hoe je bij de paintbalopdracht wist hoe je werkelijk geld verdiende: de uitkering ging direct de pot in, dus dan zou ik ook niet te veel inzetten als je al 400 euro hebt gewonnen. En bij de jokers... ja, daar wist je dat er iemand een laag bedrag ging inzetten en de mol heeft ze toch niet nodig. Niet inzetten kan dan ook een prima strategie zijn. Hij kan nog steeds de mol zijn, maar ik moet nu wel gaan opletten voor tunnelvisie...

Kloep (Mark Boy)

Na een onzichtbare eerste ronde profileert Kloep zich nu lekker als molkandidaat door lekker vroeg in te sturen bij opdrachten, niet open te staan voor discussies en nul komma nul euro te verdienen bij het paintballen. Dat past niet in het plaatje van een actieve mol, dus ik vermoed dat hij een goed spelletje speelt. Met vijf jokers op zak wens ik Kloep sowieso veel succes in de derde week - dat je maar af mag vallen, jongen.

MegaPilot (Sjaggie)

Ik verdenk MegaPilot niet. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zonder voorkennis van het spel de mol is en hoop dat hij mijn redding is bij deze moltest door zeer slecht te scoren. MegaPilot, je bent afvalkandidaat nummer één.

Pwned. (Pirate)

Geëxecuteerd in week 1.

Silverbyte (Huge Teeth)

Een molkandidaat op gevoel, maar geen echte acties gezien in deze tweede week. Nu moet ik ook nageven dat het deze week ook lastig was om echt opvallend te mollen. Hij speelt het spel in mijn ogen goed en doorziet belachelijke voorstellen om geld binnen te halen bij het joker grissen. Ik hoop dat je niet op de mol zit, want in dat geval ben je een gevaarlijke tegenstander.

thebig (Cap)

Ik kan er veel over zeggen, maar thebig heeft zich nog meer geprofileerd als ideale kandidaat: erop uit om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor de pot. Als thebig de mol is, dan zou hij net zo'n goede mol zijn als Daniël in de tv-serie. Dat gaat er bij mij niet in, dus veel plezier met je test zonder jokers.

Thundercover (Big Smile)

De grootverdiener deze ronde met maar liefst 700 (!) euro. Wie de pot ook wint, ik verwacht wel een kaartje. Mochten de biedingen voor jokers overigens ooit nog openbaar gemaakt worden: ja, ik heb ook laag ingezet. Als we niet allemaal op één lijn zitten, ga ik natuurlijk niet braafjes boven de 1300 euro zitten. Er zijn teveel deelnemers met zakken vol jokers, dus elk voordeeltje ten opzichte van de overige kandidaten kan ik gebruiken.

VWO-er (WTF?)

Ons inactiefste deelnemer profileerde zich met het vooral niet actief meedoen aan discussies. Niet proberen om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen, geen initiatief om überhaupt iets te ondernemen bij paintball en zet zelfs minder dan 250 euro in bij de weddenschappen. Dat is lekker weggooien van geld, waar de mol erg tevreden mee zal zijn.

Conclusie

Ik ben onder de indruk van de mol, aangezien het mij nog niet duidelijk is wie hij is. Ik heb deze test bijna volledig op Die Hard ingezet als mol. Dat kan worden geschoven onder tunnelvisie, maar ik weet dat ik geen jokers heb terwijl anderen wel veel jokers hebben, ik erg laat ben met het inzenden van de test, en ik daarom eigenlijk bijna wel goed moet zitten met het benoemen van de mol. Mocht ik eruit vliegen, dan zal ik er geen spijt van hebben en wens ik de overige deelnemers succes met het juist ontmaskeren van de mol.

Week 3

HNkwASo.jpg

`het echte werk´

Dag, VWO-er, je was een prima kandidaat. En dag tegen een mogelijke mol, want ik zag hem na vorige week zeker als mogelijke mol. Maar gelukkig was je niet mijn kandidaat nummer één, want dat is nog steeds Die Hard. Ondanks zijn grote inzet ook weer tijdens deze ronde, waar hij meer dan eens het voortouw trok in het oplossen van de codes. Lekker kleine onopvallende acties konden ook zomaar 100 euro kosten, zoals het editten van een bericht. Daarom dat ik nu ook naar Kloep kijk. Aantal euro's in de pot? Tienduizend nog wat - in ieder geval niet het juiste bedrag - en een boete. In hetzelfde schuitje komt neoSyp te zitten met z'n opmerking over de bankoverval. In ieder geval blijf ik na vorige week nog wel met name op Die Hard zitten, aangezien ik toch nog door ging naar deze week zonder jokers of snelle test. Kijken of ik nog steeds op goede spoor zit.

NeoSyp (The Godfather)

Voorspelt een bankoverval in San Fierro? Mij iets té toevallig. Echter, verder zie ik niet echt duidelijke molacties zoals het onderbreken van gokken of het zich niet houden aan deel-afspraken.

Cabyon (Skaterboy)

Geen grote of opmerkelijke molacties, behalve wellicht dat hij niet heel actief was tijdens The Job. Ik zie Cabyon als een kandidaat.

Die Hard (Afro Chinese)

Vroeg Kloep alvast even naar de status van de pot, bewerkte een post en nam daarna het voortouw. Wellicht om goodwill te kweken? Wist mooi de jokers te graaien, al leverde dat wel veel geld op bij de pot. Heeft hij bij de rest van de deelnemers veel gegraaid in de hoop dat er niks werd gewonnen?

Kloep (Mark Boy)

Rijgt de jokers en vrijstelling aaneen, maar was tijdens het graaispel nergens te bekennen. Heeft hij de jokers niet nodig en wilde hij proberen zo min mogelijk geld in de pot te krijgen door overal te graaien? En dat hij het juiste bedrag in de pot niet wist... Waar ben je penningmeester voor? Kandidaat nummer twee.

MegaPilot (Sjaggie)

Absoluut een kandidaat, en anders een fantastische mol. Wat ik overigens niet verwacht.

Pwned. (Pirate)

Geëxecuteerd in week 1.

Silverbyte (Huge Teeth)

Niet veel gezien deze week, maar kostte tenminste ook niet veel geld.

thebig (Cap)

Deze jongen blijft een prachtige kandidaat, maar meer ga ik er ook niet achter zoeken.

Thundercover (Big Smile)

Niet heel actief bij The Job, maar tenminste geen fouten gemaakt. :engel:

VWO-er (WTF?)

Geëxecuteerd in week 2.

Laatste Mol-boekje

Na drie weken is mijn avontuur op Mount Chilliad voorbij. Erg jammer, maar ik ben blij dat ik tenminste niet als eerste ben afgevallen. Dan ben je nooit echt een deelnemer aan het spel geweest. Eerlijk gezegd had ik het wel een beetje zien aankomen door opnieuw de test op Die Hard in te vullen. Aangezien hij zich steeds meer en beter inzette vloeiden mij verdenkingen weg. De test heb ik daarom ook op Kloep ingevuld, bij wie veel antwoorden overeen kwamen met die van Die Hard. Waarschijnlijk zat ik gewoon helemaal verkeerd en zal de mol in het trio Cabyon, Silverbyte en $NeoSyp$ zitten, of de organisatie moet 'beginneling' MegaPilot als mol hebben aangewezen - wat eigenlijk wel prachtig zou zijn. :D

Naar mijn idee heb ik aardig wat geld in de pot gebracht (eerste week als enige niets gekost, tweede week de paintball-winnaar goed gegokt). Ik vond het jammer dat ik bij het paintball al na een kogel of drie voor dood op de grond lag, maar blijkbaar ben ik daar geen held in. :puh: Buiten dat heb ik het erg naar m'n zin gehad en heb ik ook geprobeerd om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen als een voorbeeldige kandidaat, en ik vermoed dan ook niet dat iemand mij verdacht als mol. Al met al erg leuk om eens met een volwaardige versie mee te doen en ik wens de overgebleven kandidaten succes met de ontmaskering van de mol!

Link to comment
Delen op andere websites

VWO-er

Week 1

Laat ik vooropstellen dat het voor een eerste week al erg vermakelijk was. Ook toen de eerste twee opdrachten bekend waren geworden kon iedereen het nog goed met elkaar vinden, iets wat je op dit moment niet echt meer kunt zeggen. Tijdens de locatieopdracht waren de gemoederen nog redelijk getemperd, mensen vonden dat we zo snel mogelijk de anagrammen moesten gaan plaatsen, omdat we het anders niet zouden redden. De eerste letters stroomden binnen en de jokers waren al vrij snel verdeeld - helaas had ik redelijk veel moeite met mijn anagram dus dat schoot voor mij niks op. Vreemd genoeg werden er constant locaties geplaatst zonder overleg en zelfs compleet zinloze locaties, waarin letters werden weggelaten die we zelf uit de anagrammen hadden gehaald! Er werd dus al aardig gemold, en zelfs voordat we begonnen te gissen was er al genoeg geld verspeeld door alle overtredingen (zoals plaatsen van concrete locaties). NeoSyp kwam na (dacht ik) 2 of 3 verkeerde gokken eindelijk met een goede gok, namelijk een fictieve locatie uit GTA: de Mount Chiliad. Ik verdenk hem dus niet heel erg, ook al had hij daarvoor vrij impulsief verkeerde gokken gedaan. De mensen die daarop JA stemden des te meer.

De gun-factoropdracht had in het begin beduidend minder prioriteit. Het overleg begon al wel vrij snel, maar men besloot de uitslag van de locatieopdracht af te wachten. Iets wat voor mij vol-ko-men onbegrijpelijk is als medekandidaat. Kom op, het is Wie is de Mol, niemand is te vertrouwen, dús we gaan één iemand aanwijzen die vervolgens met een vrijstelling ervandoor mag gaan. Dat kan ik niet volgen. Bovendien, je haalt de spanning uit het spel weg, want wat is er nou leuker dan jezelf nomineren voor een vrijstelling? Maar wacht, dan moet je wel in het achterhoofd houden dat dat misschien wisse hoop is, dus kun je er misschien toch beter op gokken dat je door de andere kandidaten misschien laag wordt geplaatst, dus kun je jezelf beter op de laatste plek zetten?

Maar néé, we kunnen beter die vrijstelling elimineren en hem dus aan de winnaar toekennen, die er al één heeft. Dan vergeten we wel dat daar vast een noodplan van de leiding voor is, iets wat ik zelf ook niet bij stil had gestaan, al ben ik tenminste niet met de kudde meegelopen. Kortom: er werd volop gediscussieerd over onze strategie in deze opdracht, omdat er ook nog eens duizend euro aan was verbonden. Kloep kwam als winnaar uit de bus, omdat hij ook nog eens penningmeester was, wat met een meerderheid was besloten. Ironisch genoeg heeft onze vertrouwenspersoon wel even duizend euro uit de pot gesnoept. Niet heel erg verdacht, want ik had 't ook gedaan als ik de kans had gekregen.

Al met al is de eerste week dus erg vermakelijk geweest. Ik heb op dit moment een klein lijstje van verdachten: Silverbyte, ThunderCover en thebig. Dit zijn op dit moment onderbuikgevoelens en de test heb ik vrij veel verspreid, dus hopelijk wordt er in de komende weken meer duidelijk.

Week 2

Deze week heb ik me gefocust op één persoon. thebig. Hij heeft zich uitstekend als deelnemer laten zien tijdens de veilingopdracht, waardoor ik hem deze week ben gaan wantrouwen. Hij stond al op m'n mollijstje van vorige week, maar deze week had ik er weinig vertrouwen meer in dat ThunderCover het nog kon zijn, vandaar dat ik ook weinig op hem gelet heb. Mijn aandacht ging daarentegen meer uit naar thebig, die zoals ik al zei zich erg verdacht gedroeg. Aan het begin van de veilingopdracht wilde hij nog zó graag streven naar een groepsmatige oplossing, en zelfs toen de eerste veiling met een onnozel laag bedrag werd afgesloten hield hij aan zijn tactiek vol. Vreemd genoeg kreeg de organisatie aan het eind van hem het verwijt dat de opdracht te ondoordacht was... :?

Bij de paintballopdracht heb ik wat minder op hem gelet, zeker omdat hij in de poule zat met alle mensen die ik de vorige week nog wantrouwde. Mijn visie was daardoor wat vertroebeld, maar omdat hij zo weinig geld heeft opgebracht en vrij direct was uitgeschakeld, ben ik hem wel wat gaan wantrouwen. Helaas waren de opdrachten deze week redelijk persoonlijk, en was het moeilijk te zeggen wie wat op de achtergrond heeft gedaan (het meeste ging immers via PB). Misschien komende week toch wat meer naar de voorgrond treden en mijn tactiek wat bijstellen, om zo wat extra informatie te vergaren. Als ik die week maar haal. Wie weet ligt er dan ook wel een mooie vrijstelling, want mijn Mol-test is op dit moment vrij veel naar één persoon gericht. Maar dat kan ook heel positief uitpakken. We'll see..

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...