Jump to content

Show je PC


THE_GAME_MEN!

Recommended Posts

De SSD zit aan de achterkant van het moederbord op een speciale mount, dat is wel een mooie oplossing vond ik zelf.

Je hebt daar nog twee sleds, waarom moeilijk doen? :puh:

Ik vind het wel jammer dat die Noctua fans zo'n lelijk kleurenschema hebben, want ze schijnen wel goed te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

De SSD zit aan de achterkant van het moederbord op een speciale mount, dat is wel een mooie oplossing vond ik zelf.

Je hebt daar nog twee sleds, waarom moeilijk doen? puh2.gif

Ik vind het wel jammer dat die Noctua fans zo'n lelijk kleurenschema hebben, want ze schijnen wel goed te zijn.

Om het kleurenschema moet je het niet doen nee, daarom heb ik ook een gesloten kast :puh:. Ik heb de SSD aan de achterkant zitten zodat ik meer HDD's makkelijk in de kast kan plaatsen. Ondertussen heb ik al 2 van de 3 slots bezet. Ik heb nog wel een extra mount voor 4 HDD's maar die zit voor de fan dus die heb ik er tot nu toe maar uitgelaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Processor: i7 4770K

Moederbord: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero

Geheugen: Kingston KHX24C11T3K2/16X

Videokaart: Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB

Harddisk: 256GB SSD (Samsung 840 series Pro 256GB), 3TB HDD (Seagate Barracuda 7200.14)

Optische drive: Samsung SH-224BB Zwart

Geluidskaart: -

Behuizing: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Voeding: Cooler Master V Series V850

CPU-Koeler: Noctua NH-D14

Monitor: Asus PB278Q Zwart (2x 2560x1440 resolutie)

Toetsenbord: -

Muis: -

Muismat: -

Speakerset: -

Casefans: 3x Noctua NF-A14 PWM, 140mm

Besturingssysteem: Windows 7 / Ubuntu dualboot

http://tweakers.net/...#tab:inventaris te zien onder "Echte Desktop". Vooral de schermen zijn geweldig, 2560x1440 heeft echt een meerwaarde, alleen heeft de videokaart het er wel zwaar mee.

Hoe bevallen de Noctua's? Wou toen mijn Lian-Li alles vervangen voor Noctua maar 4x 140mm, 2x120mm en dan nog een cpu koeler ging behoorlijk prijzig worden.

Bij de modelbouw doen ze soms ook dyen, dan doen ze het plastieken delen in een zacht kokend pannetje met speciaal kleding verf en dan trekt de kleur stof in het plastiek tot een 2 a 4mm diepte, dus zwart dyen is dus gewoon mogelijk, want je kan de fans demonteren ;)

Sinds ik de Mac Mini's heb, geniet ik dat ik gewoon kan horen wat ik denk.

Meeste gamers hebben een headset op maar ik vind continu een headset vervelend maar een stofzuiger naast me ook.

Aangezien de Mini Mac nu qua interne hardware af is, maak ik een volledig lijstje:

Processor: Intel Core 2 Duo, 2x 2Ghz, P7350

Moederbord: Apple Logic board.

Geheugen: G-Skill, 8GB, DDR3 1067mhz, 7-7-7-20 timings.

Videokaart: Nvidia 9400, 256mb shared videogeheugen.

Harddisk: Samsung 840 Evo, 250GB SSD.

Optische drive: Apple Superdrive.

Geluidskaart: Intel onboard.

Behuizing: Apple Mac Mini Early 2009

Voeding: Externe Apple power brick, 110watt.

CPU-Koeler: Een passief koelblok.

Monitor: Chimei nogwat, 1680x1050.

Toetsenbord: Apple wired keyboard, al ga ik deze binnenkort vervangen voor een wireless.

Muis: Apple Magic Mouse.

Muismat: Geen.

Speakerset: Logitech Z2300.

Casefans: Een of andere slakkenfan.

Besturingssystemen: Mac OSX 10.9.2 / Windows 7.

Desondanks dat het geen krachtpatser is, kan ik nog steeds GTA 4 erop spelen, CoD Black Ops 2, en nog veel meer games :D

Foto toen ik hem net had, links de intel Mac Mini, rechts nog de PowerPC Mac Mini:

abh56h.jpg

Eerste test, nadat ik hem uit een had gehaald omdat ik een glas cola erover liet vallen :erm: :

309ra8i.jpg

Hij werkt overigens nog steeds perfect hoor, door de snelle reactie en omdat ie aan de bovenkant dicht is, was/is ie van binnen kurk droog.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hoe bevallen de Noctua's? Wou toen mijn Lian-Li alles vervangen voor Noctua maar 4x 140mm, 2x120mm en dan nog een cpu koeler ging behoorlijk prijzig worden.

Bij de modelbouw doen ze soms ook dyen, dan doen ze het plastieken delen in een zacht kokend pannetje met speciaal kleding verf en dan trekt de kleur stof in het plastiek tot een 2 a 4mm diepte, dus zwart dyen is dus gewoon mogelijk, want je kan de fans demonteren ;)

Als ik de computer stress test met bv BF4 hoor ik deze alsnog niet, zelfs met al het geluid uit. Er komt ook nauwelijks hitte uit de bovenkant dus vraag me soms wel eens af of het wel op max performance draait of dat de fan setup gewoon goed is :puh: Ik denk zelf dat het gewoon de combinatie van de fans en kast is, de rubbertjes om de mounting points van de fan helpen wel met het verminderen van de trillingen naar de kast.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom zelf van een Cooler master Scout af en gebruik tegenwoordig een Cooler master silencio 650, met padding om geluid tegen te houden, moet toch wel zeggen dat dat ook echt enorm scheelt. Heb mijn i5 4670k ook nog eens overgeclockt van 3.4ghz naar 4.4ghz wat al een stuk meer warmte met zich meebrengt, maar de fan's hoeven door de scythe mugen 3 nooit echt op hoge rpm's te gaan draaien. Het enigste wat ik nog door de kas heen hoor zijn de hdd's. Over paar jaartjes haal ik die gewoon eruit als ik besluit een NAS aan te schaffen, dan heb ik dus zo goed als een volledig stil systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom zelf van een Cooler master Scout af en gebruik tegenwoordig een Cooler master silencio 650, met padding om geluid tegen te houden, moet toch wel zeggen dat dat ook echt enorm scheelt. Heb mijn i5 4670k ook nog eens overgeclockt van 3.4ghz naar 4.4ghz wat al een stuk meer warmte met zich meebrengt, maar de fan's hoeven door de scythe mugen 3 nooit echt op hoge rpm's te gaan draaien. Het enigste wat ik nog door de kas heen hoor zijn de hdd's. Over paar jaartjes haal ik die gewoon eruit als ik besluit een NAS aan te schaffen, dan heb ik dus zo goed als een volledig stil systeem.

Hoe bedoel je dat? Dat je alles via het netwerk wilt 'streamen', zoals programma's, games, muziek, documenten etc. etc.?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom zelf van een Cooler master Scout af en gebruik tegenwoordig een Cooler master silencio 650, met padding om geluid tegen te houden, moet toch wel zeggen dat dat ook echt enorm scheelt. Heb mijn i5 4670k ook nog eens overgeclockt van 3.4ghz naar 4.4ghz wat al een stuk meer warmte met zich meebrengt, maar de fan's hoeven door de scythe mugen 3 nooit echt op hoge rpm's te gaan draaien. Het enigste wat ik nog door de kas heen hoor zijn de hdd's. Over paar jaartjes haal ik die gewoon eruit als ik besluit een NAS aan te schaffen, dan heb ik dus zo goed als een volledig stil systeem.

Hoe bedoel je dat? Dat je alles via het netwerk wilt 'streamen', zoals programma's, games, muziek, documenten etc. etc.?

Misschien wat verkeerd verwoord maar de hdd's gaan eruit zodat er alleen nog SSD('s) inzitten die dus geluidloos zijn. Films, muziek etc zou ik dan inderdaad streamen

Link to comment
Delen op andere websites

Windows Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (Build 7601)

Internet Explorer 9.11.9600.16521

Memory (RAM) 3069 MB

CPU Info Intel® Core2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz

CPU Speed 1138,3 MHz

Sound Card Luidsprekers (Realtek High Defi |

Realtek Digital Output (Realtek |

Digitale audio (HDMI) (2- High |

Display Adapters NVIDIA GeForce 9600M GT | NVIDIA GeForce 9600M GT | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver

Monitors 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |

Screen Resolution 1920 X 1080 - 32 bit

Network Network Present

Network Adapters Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller | Intel® WiFi Link 5100 AGN

CD / DVD Drives 1x (E: | ) E: Optiarc DVD RW AD-7580S

Ports COM Ports NOT Present. LPT Port NOT Present.

Mouse 8 Button Wheel Mouse Present

Hard Disks C: 144,0GB | D: 137,5GB | F: 931,5GB

Hard Disks - Free C: 98,2GB | D: 130,3GB | F: 866,9GB

USB Controllers 8 host controllers.

Firewire (1394) Not Detected

Manufacturer * Acer

Product Make * Aspire 8930

AC Power Status OnLine

BIOS Info | |

Time Zone West-Europa (standaardtijd)

Battery Status No Battery

Motherboard * Acer Aspire 8930

IP Address 192.168.178.17 |

MAC Address 00-22-FA-56-29-3E

Host Name ERRWIN-PC

SM BIOS V1.20

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

*bump*

Nieuwe laptop voor opleiding die maandag van start gaat. :)

Rapport van Tom's computer

Uitgevoerd op 22-8-2014, 03:28:45

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK COMPUTER INC.

- Computermodel: N56VB

- Computernaam: TOMB (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK COMPUTER INC.

- Model: N56VB

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: N56VB.202, versie N56VB.202

- Aansluitingen:

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core™ i7-3630QM CPU @ 2.40GHz (Octa Core)

- Kloksnelheid: 2401 MHz

- Socket & Cache(s): SOCKET 0, 1024 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 6030 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1600 PC3-12800 800 MHz, SO-DIMM), 4096 MB RAM (DDR3-1600 PC3-12800 800 MHz, SO-DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 444,21 GB (185,87 GB (C:) + 258,34 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 385,09 GB (126,86 GB (C:) + 258,22 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend

- Model(len): C: HGST HTS545050A7E680 IDE, E: MATSHITA DVD-RAM UJ8E1

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Intel® Corporation

- Model: Intel® Display Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® HD Graphics 4000

- Beeldprocessor: Intel® HD Graphics Family (0x0166)

- Geheugengrootte: -1984 MB VRAM

- Stuurprogramma: igdumdim64.dll,igd10iumd64.dll,igd10iumd64.dll,igdumdim32,igd10iumd32,igd10iumd32, versie 10.18.10.3308

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 59 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUS

- Model: ASUS Touchpad

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: Overig

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Keyboard Device Filter

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) (Ethernet 802.3), WiFi USB adapter AC580 (Ethernet 802.3), Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless-netwerkadapter (Ethernet 802.3), Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.130, MAC: E0:3F:49:BB:7A:BF, DHCP: 192.168.1.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 8.1

- Versie: 6.3.9600

- Service Pack: Geen

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.f...ftware/infotool

Merk overigens op dat hij Intel HD Graphics 4000 als videokaart aangeeft, terwijl de laptop ook over een NVIDIA GeForce GT 740M beschikt. En de 'Octa Core'-processor is eigenlijk een quad-core processor met acht threads. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Merk overigens op dat hij Intel HD Graphics 4000 als videokaart aangeeft, terwijl de laptop ook over een NVIDIA GeForce GT 740M beschikt.
Komt door de automatische switch die alleen je NVIDIA kaart gebruikt als het nodig is(ivm energiebesparing).
Link to comment
Delen op andere websites

Processor: Intel Core i3-3240 CPU 3.40GHz

Geheugen:4GB DDR3 SDRAM

Videokaart: Intel HD Graphics

Harddisk:1x 500GB Seagate HDD & 1x 500 GB Western Digital HDD

Optische drive: PLDS DVD+-RW DH-16AES

Monitor: Samsung S23C570

Toetsenbord: Logitech G510

Muis: Razer Deathadder 3.5G Black Edition

Muismat: Razer Goliathus

Speakerset: Logitech Z313

Besturingssysteem: Windows 8.1 Pro x64

Standaard Dell Vostro 270 dus. De rest van de specs kan ik zo niet vinden helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zo, ook eindelijk weer mijn PC in elkaar zitten

Processor: AMD FX-8120 3,4 Ghz

Moederbord: ASUS 'ROG' Crosshair V Formula Z

Geheugen: 8GB DDR3 SDRAM

Videokaart: 2x MSI GTX 770 Lightning (SLI)

Harddisk:1x Samsung 120GB SSD - 2TB HDD

Optische drive: Blu-ray speler

Fans: Stock case fans - Corsair Hydro H80i

Voeding: Corsair RM850

Case: Corsair Graphite 230t

Monitor: Samsung 40 inch LED tv - Samsung 24 inch LED tv

Toetsenbord: Logitech

Muis: Logitech

Speakerset: Harmann Kardon Cinestage 5.1

Besturingssysteem: Windows 8.1 Pro x64

Fotootje:

IMG_1520_zpsa64cfc02.jpg

IMG_1523_zps02bd0b9d.jpg

IMG_1526_zps38910557.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een oud beestje, maar hij werkt :sigaar:

Processor: Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.16 GHZ

Geheugen: 4 GB DDR 3

Videokaart: HD 4850

Harddisk: 60 GB SSD + 500 GB Sata

Voeding: 650 Watt

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate

Heeft iemand nog een advies om deze pc te upgraden zoals een andere videokaart bijvoorbeeld? Ik weet niet precies wanneer iets een 'overkill' word en of het nog de moeite waard is.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Als goed is heb je een moederbord met socket 775, een Q6600 bijvoorbeeld past daar mooi in, in combinatie met een GTX260 zou je een leuke boost moeten hebben.

Wellicht even handig om een apart topic hiervoor te openen, dan zien meer mensen het en vervuilen we dit topic niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...