Jump to content

Pentatonix - A Capella


Kloep

Recommended Posts

PentatonixsongPics1ROWrklBZhHUGM.jpg

Pentatonix is een A Capella groep welke in 2011 in Amerika The Sing-Off hebben gewonnen. Dit is een soort Idols/X-Factor, maar dan voor A Capella groepen. Niet echt bekend in Nederland, één keer geflopt. :puh:

De groep bestaat uit 5 mensen: (v.l.n.r.) Avi Kaplan, Kirstie Maldonado, Scott Hoying, Mitch Grassi, Kevin Olusola. Inmiddels heeft de groep al miljoenen views op Youtube en treden ze regelmatig op in Amerika. Hun nummers bestaan voornamelijk uit covers, maar ze hebben ook een aantal eigen nummers. De meest bekeken video op Youtube is hun cover van Somebody That I Used To Know.

Inmiddels hebben ze op iTunes twee albums uitgebracht (PTX Vol. 1 en PTXmas) en 1 single van Gangnam Style.

De CD's:

[table=simple]|PTX Vol. 1||PTXmas

1|Starships||Angels We Have Heard On High

2|The Baddest Girl||O Come, O Come Emmanuel

3|Somebody That I Used to Know||Carol of the Bells

4|Aha!||The Christmas Song

5|Show You How to Love||O Holy Night

6|Love You Long Time||This Christmas

7|We Are Young[/table]

Volgens mij zijn ze niet echt bekend buiten Amerika, maar wie hier kent ze? En wat vinden jullie ervan? :D Hieronder nog een aantal leuke video's van ze:

Dit is slechts een kleine greep, maar ik mocht helaas slechts 5 mediabestanden in een post plaatsen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Beste is overigens om deze met headphones te luisteren. Anders hoor je de bass (welke ik het beste van de groep vind) niet duidelijk genoeg. Met externe boxen kan ook wel, maar de boxen van je laptop zijn gewoon niet goed genoeg daarvoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Fantastische groep! Ik vond ze een dag voordat hun cover van Fun. bekend werd, en ik vind ze fantastisch. Het meest jaloers ben ik op de stem van Avi Kaplan, de bass. En op de skills van de beatboxer.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...