Jump to content

Hulp nodig bij Sanny builder


piepo123

Recommended Posts

Never say never. :)

Je zult wellicht wat meer zelf moeten "faken", je moet immers roeien met de riemen die je hebt. Maar wellicht werkt het volgende:

1. Zoek de coordinaten van de speler:

00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3

2. Maak 4 verschillende variabelen: maximum x, maximum y, minimum x, minimum y.

0089: 3@ = $TEMPVAR_FLOAT_1 // (float) 
000A: 3@ += 10 
000E: 4@ -= 10 

Je maakt dus 4 variabelen, van mijn part 1@, 2@, 3@ en 4@. Eerst moet je die gelijkstellen aan het X of Y coordinaat. Vervolgens ga je die vermeerderen met, bijvoorbeeld, 10 en verminderen met 10 (je moet zelf even kijken welk getal goed is, 10 is maar een voorbeeld). Wat je zo dus krijgt, is een "vak" rondom de speler. Zie onderstaande plaatje, dat is wat we willen bereiken.

post-33831-0-02454300-1361360381.jpg

Let op: hier is verschil met float en integer. Die eerste is een float, want coordinaat is een float. Die tweede is juist een integer, want die 10 is een heel getal. Als je die 10 liever 10,5 hebt, moet je dus andere opcode hebben.

3. Gebruik de random opcodes.

0208: 17@ = random_float_in_ranges -0.2 0.2 

Voor de -0,2 en de 0,2 moet je dus de variabelen gebruiken die hierboven gemaakt zijn. Het x-coordinaat -10 en het x-coordinaat +10. Dit moet je twee keer doen, zowel voor x als voor y. Dan heb je dus een coordinaat: je hebt een random x en een random y, dus in totaal een random coord.

4. Als je het coord wil gebruiken om iets te spawnen (lijkt me logisch :puh:), dan moet je nog wel even het z-coord checken. Het kan natuurlijk middenin een gebouw of iets dergelijks zijn. Je weet het niet, want het is totaal random. Volgens mij is dat met de volgende opcode te doen.

02CE: 16@ = ground_z_at 2@ 3@ 4@ 

5. Gebruik de gevonden coordinaten om iets te spawnen.

Ik weet absoluut niet of het zal werken, maar ik zou niet weten waarom niet. SHelaas is er dus geen makkelijke manier voor, maar zo lang er maar uit komt wat jij wilt he! Let wel op die float/integer, maar anders crasht het dus merk je het snel genoeg. Laat even weten wat eruit komt! Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...