Jump to content

Schooleten - Smerig of Smullen?


SpacyColours

Recommended Posts

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Big Boss

    2

  • Dutchy3010

    2

  • SpacyColours

    2

  • 3L1077

    2

Hier bij ons is het school eten goed te doen. We krijgen gezonde broodjes, maar ook dingen als een broodje kroket broodje bal enz. :D heb niks te klagen, alleen de prijzen mogen wel wat lager.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf niet de mogelijkheid om buiten school iets te halen, gezien het feit dat de school min of meer op de boerenbuiten tussen de velden ligt. Het stadscentrum is liefst 3,5 kilometer verder.

Sowieso denk ik dat het heel anders is op MBO/HBO/Uni dan op de middelbare school... Dat moet wel goed in de gaten worden gehouden. Vroeger at ik regelmatig op de uni. Zit op kamers en als ik dan alleen thuis zou moeten koken ben ik evenveel kwijt als wanneer ik met vrienden op de uni at. Dat was gewoon een handig meetingpoint. Nu gaan we naar iemand thuis, omdat het veel goedkoper én lekkerder is. Vaak iets minder praktisch, maar dat nemen we maar op de koop toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons kan geen eten worden verschaft bij de kantine, simpelweg omdat dat blijkbaar teveel geregel is. Onze docente Engels is er verantwoordelijk voor en zou zelfs als in het tweede jaar aan de gang gaan met de plannen. Helaas werd ze aan de helft van het eerste jaar plots ziek en was ze bijna anderhalf jaar afwezig. Ze is er nu wel weer, maar doordat ze een hele tijd niet meer aanwezig is geweest, besloot ze de plannen te staken. Ofwel, we hebben nu een kantine waar geen voedsel kan worden verkregen. Iedereen neemt dus zijn of haar eigen eten mee.

Wel worden er bij ons regelmatig acties gehouden door de leerlingenraad, waarbij dan wel eten te koop is. Maar dat is ook niet bepaald vaak, eigenlijk. :puh: En anders kan ik nog wat te bikken halen op het station (zowel op de heenweg als de terugweg).

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons verkopen ze bij de pauze van 10 uur Sauceizenbroodje en bij de pauze van 12 uur Soep en Broodjes Hamburger, maar ik smeer altijd me eigen bammetjes! (2 x Hagelslag 2 x Kaas :3) Dus ik heb niks te klagen :)!

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik op de middelbare school zat werd er geen eten geserveerd. Later op de politieschool was er een grote kantine waar tussen de middag een uitgebreid buffet stond; broodjes, beleg, soep en snacks uit de frituur. En dat was altijd prima te happen. 's Avonds was de kantine ook open en dan stond er meestal nasi met aanverwanten op het menu. Meestal was ik dan al thuis, maar die enkele keer dat ik er heb gegeten smaakte het uitstekend.

Link to comment
Delen op andere websites

Later op de politieschool was er een grote kantine waar tussen de middag een uitgebreid buffet stond; broodjes, beleg, soep en snacks uit de frituur.

Even een beetje offtopic, maar krijg jij tijdens je dienst soms korting bij restaurants? Ik weet dat sommige eettenten dat doen, voornamelijk zodat agenten er vaak komen eten wat weer goedkope extra beveiliging is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zorg er altijd voor dat ik de gewone prijs betaal; integriteit heb ik hoog staan. Zodra ze beginnen over korting kap ik het af, daar komt uiteindelijk alleen maar narigheid van.

Toen ik nog op politiebureau Paardenveld werkte (hoofdbureau in Utrecht) was een bepaald Chinees restaurant zeer populair bij de lokale agenten. Die zaak is later een keer overvallen toen er drie collega's in burger zaten te eten. Die zijn toen achter de overvaller aangelopen en zo kon die vijf minuten later worden aangehouden op het Centraal Station. Toen wilde die Chinees iedereen van het bureau 50% korting geven op een maaltijd, maar dat is afgekapt door de leiding. Toen hebben ze maar een grote bos bloemen bezorgd als bedankje.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bij ons op school is er niet standaard iets van "warm eten". Wij hebben echter wel een keer per 3 maanden een hotdog actie waarbij je hotdogs kan kopen.

Daarnaast kun je uit de automaat kiezen uit soep, brood, of snoep.

Link to comment
Delen op andere websites

Altijd leuk, tientallen foto's van je school op het internet, maar geen een van het restaurant... Nja, dan gaan we het maar mondeling toelichten:

Momenteel doe ik 1 studie en ik begin een tweede ( voltijd HBO in Rotterdam en een avondstudie in Amsterdam ). Van beide scholen kan ik het niet echt een " kantine " noemen zoals ik in het voortgezet onderwijs had, maar van degene waarbij ik de studie ga volgen heb ik het alleen tijdens een opendag ervaren ( en da's ook niet echt een goed ijkpunt ).

Na een bezoekje op de site word het stukje eetgelegenheid het een " goed verzorgd restaurant " genoemd. Ik denk dat ik dat ook wel een goede benaming vind*, al vind ik de benaming " schooltoko " toch veel toepasselijker voor een schoolrestaurant. En dus noem ik het gewoon altijd de schooltoko :D. Voor de rest is het, behalve de prijs, allemaal wel top. En ik kan uit ervaring spreken , als je begint te raaskalken tijdens het studeren, dan gaat er niets boven een lekker broodje gezond van de schooltoko om je weer op de been te houden. En mocht je toch krap bij kas zitten, dan zit er voor de arme raaskalkende scholier niets anders op dan het standaard tripje naar de supermarkt te maken.

* Daar buiten beschouwing gelaten: Het gebrek aan koksmutsen door de keukenstaf, goedlachse serveersters en het keurmerk van Rob Geus z'n Smaakpolitie.

Voor als u niet weet wie Rob Kneus en / of de smaaksmerissen zijn:

smaakpolitie_1017307a.jpg

08-11-02-smaakpolitie.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger op de middelbare school bestond het assortiment eten en drinken enkel uit koffie, thee en frisdrank- en snoepautomaten. Oh, en soep. Verder weinig soeps.

In m'n hbo-kantine is wel van alles te krijgen. Verse broodjes voor de lunch, salades, smoothies, snacks en complete maaltijden. De maaltijden zijn niet bijzonder of zo, maar voor 5 euro of zo wel gewoon een keurige maaltijd. Genoeg keus ook: pizza's, pasta's, aardappelen, groente, vlees, alles. Ideaal als je 's tot 's avonds op school zit :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...