Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Na de Tour flatert nu ook de Vuelta met de planning van de ploegentijdrit: ze hebben ze wel vroeg geplaatst om het risico op halve ploegen aan de start te vermijden, maar het parcours lijkt meer op een zandbak dan op het parcours van een grote ronde. Tot groot geklaag van de renners. De organisatie is geplooid: de ploegentijdrit van vandaag zal gereden worden, maar niet meetellen voor het klassement. De Vuelta begint dus eigenlijk morgen pas.

De ploegentijdrit gaat toch een indicatie zijn van hoe sterk de ploegen zijn, dus daarvoor is het nog altijd de moeite.

CM7p-FjW8AAIq3q.jpg

Heb er zin in :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Of kun je zeggen dat de renners vandaag nog een extra trainingsrondje rijden en het gewoon lekker rustig aan doen? Waarom zou je teveel energie gaan verspillen in een etappe die voor het algemeen klassement niet meetelt? Wellicht dat ploegen die voor de rest niet voor het klassement rijden vandaag hun kans pakken?

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, dat is inderdaad ook best een logische redenering. Langs de andere kant gaat bijvoorbeeld een ploeg als BMC zich willen bewijzen, als wereldkampioen zijnde. En bijvoorbeeld Movistar moest de Tour afsluiten zonder ritzege. Als ze zich dat herinneren, zullen ze misschien ook wel hun beste beentje voorzetten vandaag, want ook zij hebben een degelijke ploeg.

Waarschijnlijk gaan ze toch gewoon op veilig spelen om hun kopman niet kwijt te raken. Zeker voor BMC zou dat een slag zijn, nadat Van Garderen moest opgeven in de Tour. Dus waarschijnlijk moeten we kijken naar teams als Orica-Greenedge en Giant-Alpecin, misschien nog Trek Factory en Quick Step?

Ik kom er nu pas achter dat de tijdrit in de avond plaatsvindt. Gaat denk ik wel een mooie sfeer geven: in de avond langs het water.

Link to comment
Delen op andere websites

BMC wint met een seconde op Tinkoff en Orica-Greenedge. Velits in het rood.

Uiteindelijk denk ik dat al die commotie deze ochtend toch wat overdreven was. Er zijn genoeg ploegen die er volledig voor zijn gegaan, zoals BMC, en die hebben geen enkel probleem gehad. Hier hadden tijden al perfect opgenomen kunnen worden.

Verder nog opvallend: Terpstra die zich boos maakt op zijn teamgenoten nog geen seconde na het overschrijden van de meet.

Prachtig parcours trouwens, ondanks dat het soms wat smal was. Ook dat avondsfeertje: zeer mooie beelden.

Link to comment
Delen op andere websites

Pelluci van IAM Cycling is de eerste die de Vuelta moet verlaten, en dat nog voor hij goed en wel begonnen is.

Vandaag al meteen een aankomst bergop. Ben benieuwd wie er gaat winnen. Sagan zou best wel eens een bergje van 3e kunnen overleven. Zo pakt hij eindelijk weer eens een ritzege en daarbij nog een rode trui. Wat gisteren ook opvallend was, is dat het Sagan was die bij Tinkoff als eerste over de meet ging en niet Majka. Op zich maakt het na rit één nu ook niet zoveel uit wie er binnen de ploeg die trui draagt, maar toch. Uiteindelijk kan ook hetzelfde gezegd worden van Velits en Van Garderen bij BMC.

Link to comment
Delen op andere websites

Echt, Nibali uit de Vuelta werpen. Pff. Hij had weer eens pech in de tweede rit. En hij had niet aan die klink mogen hangen, maar 'm 10 minuten straftijd geven had evengoed gekund. Dit is wel zeer drastisch. Zo vroeg al dat een factor die veel spektakel had kunnen brengen uit de wedstrijd ligt.

Was inderdaad wel een interessante etappe, vooral het einde. Je zou denken dat de klassementsmannen met de vingers in de neus zo'n pukkeltje overrijden, maar blijkt dat ze de Tour nog in de benen hebben. Eens zien wat ze dan gaan doen in het echte gebergte.

Verder ook vreemd om te zien dat Quintana eigenlijk al van de eerste de beste gelegenheid gebruik maakt om aan te vallen. Voelde hij zich zo goed? Wou hij al eens testen hoe het met de anderen zat? Of dacht hij een ritwinst mee te pikken voordat hij zijn klop krijgt in het midden van de Vuelta?

Link to comment
Delen op andere websites

Ben het met je eens in principe, een tijdstraf had idd gekund, maar aan de andere kant, heb je het filmpje gekeken? Die wagen komt langs, Nibali pakt m vast en rijdt samen met die auto weg alsof ie net 10 liter doping in zijn bloed heeft gestopt :7 Was BTW wel heel knap teruggekomen, maar dan zie je dat dat later zijn tol eist. Ik was wel verbaasd idd door hoe makkelijk bepaalde mannen werden gelost. Heb er zin in morgen, 1515 uit, 1600 uitzending en daar voor even huiswerk ( :{) maken :D

Pff. Hij had weer eens pech in de tweede rit.

Het was toch die valpartij?

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Dus valpartijen vinden geen plek onder het kopje 'Pech'?

Ik keur uiteraard niet goed wat Astana daar doet, maar als je hem 10 minuten straftijd geeft, geef je 'm sowieso een grotere achterstand dan hij gehad zou hebben mocht hij die auto niet vastgegrepen hebben. Rijders uit de wedstrijd zetten is iets wat je echt pas als laatste oplossing mag gebruiken en in mijn ogen zijn er nog genoeg dingen die ze hadden kunnen doen.

Bovendien spreken we hier ook over Vincenzo Nibali, een van de grootste klassementsrijders van dit decennium. Ik geloof samen met Contador de enige die dit decennium erin geslaagd is de drie grote rondes te winnen. Zo'n groot persoon uit de Vuelta smijten om zo'n redelijk banale overtreding, hoewel het hier een ernstig geval was, is jezelf in de voet schieten. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze 'm erin hadden moeten laten omdat hij Nibali is, ik vind deze straf sowieso te ernstig voor een overtreding van deze aard, door welke renner hij ook begaan wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus valpartijen vinden geen plek onder het kopje 'Pech'?

Ik keur uiteraard niet goed wat Astana daar doet, maar als je hem 10 minuten straftijd geeft, geef je 'm sowieso een grotere achterstand dan hij gehad zou hebben mocht hij die auto niet vastgegrepen hebben. Rijders uit de wedstrijd zetten is iets wat je echt pas als laatste oplossing mag gebruiken en in mijn ogen zijn er nog genoeg dingen die ze hadden kunnen doen.

Bovendien spreken we hier ook over Vincenzo Nibali, een van de grootste klassementsrijders van dit decennium. Ik geloof samen met Contador de enige die dit decennium erin geslaagd is de drie grote rondes te winnen. Zo'n groot persoon uit de Vuelta smijten om zo'n redelijk banale overtreding, hoewel het hier een ernstig geval was, is jezelf in de voet schieten. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze 'm erin hadden moeten laten omdat hij Nibali is, ik vind deze straf sowieso te ernstig voor een overtreding van deze aard, door welke renner hij ook begaan wordt.

Ja klopt dat is pech sorry :puh:

Ik geef je gelijk hoor, het is te zwaar. Maar het is wel gwn ongelofelijk dom, want je weet wat de gevolgen kunnen zijn. Kijk ook naar de tour met die Amerikaan (?) op de achterbank. Iemand van het kaliber Nibali moet natuurlijk nooit zo een "fout" maken. Ik weet niet wat de officiële UCI regels zijn maar als dit een regel id id het natuurlijk des te dommer.

Maar ik vind het heel erg jammer. Een grote renner, die voor veel spektakel had kunnen zorgen die niet meer mee doet :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of er echt regels hieromtrent zijn. Ik denk dat elke ronde dat zelf wat bepaalt. Bij de Tour smijten ze met boetes voor het minste wat je fout doet. Het hangt natuurlijk af van overtreding tot overtreding.

In mijn ogen is er nog altijd wel een gigantisch verschil met aan een wagen hangen op je fiets of ook daadwerkelijk in een wagen kruipen. Het is een wielerwedstrijd, elke millimeter van het parcours moet met de fiets afgelegd worden. Zelfs al ga je trucs als deze gebruiken. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je kilometers aan een stuk aan je auto gaat hangen. Het valt niet af te leiden uit het korte clipje, maar als Nibali hier 300m aan de auto hangt, lijkt het me al veel te zijn.

Ik geloof overigens dat het een Argentijn was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...