Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

De Vuelta is vandaag begonnen met een ploegentijdrit, gewonnen door het Astana van Nibali. Brajkovic pakt de eerste rode trui, aangezien hij als eerste van de ploeg over de streep kwam. Nibali stuurde bewust weg om niet vanaf dag één al de trui te hebben.

Wie zien jullie als grootste kanshebber? Gezien deze start, en zijn eindoverwinning in de Giro dit jaar, én het sterke team dat hij om zich heen heeft, is Nibali nu uiteraard topfavoriet. Maar met 13 (!) aankomsten bergop is dit weer een verschrikkelijk zware Vuelta, dus de absolute klimmers als Rodriguez zullen ook wel ver komen. En met verder onder meer Valverde, Mollema en Henao als kopmannen aan de start, kon 't wel weer een heel spannende ronde worden. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar wat Henao als kopman van Sky kan hier, met Uran als belangrijkste helper.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

De voorlaatste dag wordt wel kicken, ze gaan namelijk de Alto de L'Angliru op (wat zegt u? Ja, de Alto de L'Angliru) wat enorm vet wordt. Voor de rest hopen op een Nederlands succesje, zo patriottisch ben ik dan weer wel. Doe dat Jurgen van den Broeck mee trouwens? Of heeft die nog steeds een blessure? Haha

Link to comment
Delen op andere websites

Doe dat Jurgen van den Broeck mee trouwens? Of heeft die nog steeds een blessure? Haha

Dijbeen gebroken in de Tour toch? Dan is dit wel erg vroeg, dus nee, die is er niet bij. Lotto gaat voor dagoverwinningen, en wellicht een bescheiden klassement voor iemand als De Clercq.

Overigens is Hansen van Lotto bezig aan zijn zevende grote ronde op rij. En hij reed de laatste 6 allemaal uit. Ongekend, in het tegenwoordige wielrennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Paar dagen onderweg inmiddels, al aardig wat klimmetjes gehad, en een paar mooie etappewinnaars met onder anderen Roche, Horner en Moreno. Sky-kopman Henao ziet er tot nu toe niet zo sterk uit vind ik, verder valt er nog weinig te zeggen over een absolute topfavoriet. Nibali rijdt weliswaar (weer) in het rood, maar dat komt eigenlijk vooral nog door die ploegentijdrit.

Volgens mij vanaf vandaag wat vlakkere ritten, dus enkel het slot kijken lijkt voldoende :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Stybar is lekker bezig. Eerst de Eneco Tour winnen, nu schrijft hij een rit van de Vuelta op zijn naam. Hij hield overigens Gilbert van de zege af daar, wat ik overigens wel lachen vind. Wereldkampioen en nog steeds níks gewonnen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de etappe met Tony Martin solo in de aanval gezien? Man, bijna een legendarische rit: 175 km in z'n eentje in de aanval, maar op zo'n 15 meter (!) van de streep teruggepakt. Ongelooflijk zonde.

Niet gezien, wel gehoord. Inderdaad erg jammer. Maar ja, niemand anders dan Martin zou het kunnen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Bauke Mollema _O_

Voor het eerst sinds de Vuelta van 2009 weer een Nederlandse etappezege in een grote ronde :)

En op een knappe manier: peloton van zo'n 30-40 man ging naar de streep, met daarbij onder meer Edvald Boasson Hagen en Fabian Cancellara, en van die laatste werd eigenlijk wel een aanvalletje richting etappezege verwacht. Maar Mollema deed het op de Cancellara-manier: met nog 1 kilometer te gaan versnellen en het pelotonnetje net voorblijven. Ik zie helaas lang niet alle finishes live, maar deze gelukkig wel.

Vincenzo Nibali lijkt de Vuelta te gaan winnen, maar had gisteren een wat mindere dag. Met name Chris Horner en Alejandro Valverde mogen nog hopen op de eindzege, en de komende dagen komen er nog wel wat kansen om dat te gaan proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan het toch dat de Vuelta al jaren spannender, leuker en spectaculairder is dan de Tour? Dit jaar weer: nog maar 3 dagen te gaan en we komen aan in Madrid, en het gat tussen de nummers 1 en 2 in het klassement is maar 3 seconden! Bovendien kent de Vuelta, in tegenstelling tot de Tour, bonificatieseconden, dus er zitten nog een paar heel leuke dagen aan te komen :)

Overigens heb ik wel m'n twijfels bij Horner. Ja, hij behoort al jaren tot de subtop van het wielrennen als het om klimmen gaat en in klassementen. Maar in grote rondes heeft hij het nooit echt waargemaakt. En nu, op zijn 41e (!) is hij beter dan alle anderen. Ja, hij staat nog achter op Nibali, maar bergop is hij de beste. Sterker nog: op de aankomst van vandaag zette hij de snelste klimtijd ooit neer, sneller dan een Rodriguez en Froome ooit deden. Hopelijk is het geen doping, maar ik vind het wel héél verbazingwekkend...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het WK is begonnen met de ploegentijdritten, en Omega-Pharma Quick-Step heeft de vorig jaar behaalde titel met succes verdedigd. Moeizaam, want het verschil met Orica-GreenEdge was maar 0.81 seconde. Spannende rit dus, met zowel Belgisch als Nederlands succes: Belgische ploeg, Belgische renner (Vandewalle) en een Nederlandse renner (Terpstra). Mooie start van de week wat mij betreft :)

Woensdag de individuele tijdrit bij de mannen, en volgende week zondag de wegwedstrijd. Volgens mij kan ik 't allemaal zien, dus dat scheelt. Dat doe ik overigens bij de Belg, want de faal-NOS zond het vandaag niet eens live uit :7

Link to comment
Delen op andere websites

Marianne Vos _O_

Overigens met een sterk Oranje-team om zich heen, dat heeft absoluut geholpen. Maar absoluut de grootste ooit in het vrouwenwielrennen wat mij betreft, nu al. Ongekend, zo veel titels.

Mooi feitje over de (ploegen)tijdritten bij de mannen afgelopen week: als Tony Martin in z'n eentje had meegedaan in de ploegentijdrit, was hij daar zelfs als 7e geëindigd. Dan ben je goed hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag toch maar even overgeschakeld naar het wielrennen. Inderdaad, echt respect voor Vos. Prachtig hoe ze de laatste 2 km met een brede glimlach naar de finish fietste. Totaal geen zorgen. :) Bij de 16% ging ze weg en in de bochten won ze (natuurlijk) tijd. Mooi dat ze na het goud van Van Dijk nu toch het goud pakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Niemand meegekregen dat Mathieu van der Poel (zoon van) wereldkampioen bij de beloften is geworden? Wat een held!

Zin in morgen, overigens. Jammer dat Kolobnev niet meedoet. Die heeft men maar mooi uitgeschakeld. 8)

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Rodríguez had moeten winnen, jammer..:N

Ja, dat had ik ook een mooiere kampioen gevonden, maar wel heel slim en sterk gedaan van Costa hoor. Die heeft ook echt een topjaar, en die sluit-ie mooi af zo. In ieder geval een redelijk grote naam die wint, dat vind ik toch het mooiste, want dan zie je de trui heel het jaar tenminste.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...